آئودیطراحی

ماسیمو فراشلا به عنوان مدیر طراحی جدید آئودی انتخاب شد

ماسیمو فراشلا مدیر طراحی اسبق لندرور به عنوان سکان‌دار بخش طراحی محصولات آئودی انتخاب شد.

پس از ۱۰ سال حضور در بخش ریاست طراحی آئودی، مارک لیچ قرار است نقش دیگری را در این خودروساز بر عهده بگیرد و از اول ژوئن امسال ماسیمو فراشلا که قبلاً طراح خودروهایی همچون لندرور دیفندر، دیسکاوری، ولار و رنجرور بوده به عنوان مدیر طراحی جدید ارباب حلقه‌ها انجام‌وظیفه خواهد کرد. این طراح برجسته نقش مهمی را بر عهده می‌گیرد چراکه قرار است نسل آینده محصولات آئودی از جمله خودروهای برقی زیر نظر او شکل بگیرند.

آئودی از سال ۲۰۲۶ به بعد فقط خودروهای برقی را عرضه خواهد کرد و از آنجایی که مدل‌های درون‌سوز قبلاً فرایند طراحی خود را طی کرده‌اند بنابراین فراشلا تمرکز خود را روی محصولات بدون آلایندگی خواهد گذاشت. البته این به معنی عدم نظارت روی طراحی خودروهای درون‌سوز نیست چراکه مدیر جدید آئودی قرار است فیس لیفت های مدل‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی را طراحی نماید. ارباب حلقه‌ها همچنین اعلام کرده تا سال ۲۰۳۲ به دنبال تولید خودروهای درون‌سوز خواهد بود.

فراشلا می‌گوید به دنبال طراحی خودروهایی خواهد بود که ریزه‌کاری‌های اضافی باشند و صرفاً از روندهای روز پیروی نکنند. او خاطرنشان می‌سازد محصولات آینده آئودی از زبان طراحی بدون زمان و رضایت بخشی سود خواهند برد. گرنوت دالنر مدیرعامل آئودی اطمینان دارد فراشلا می‌تواند زبان طراحی احساسی و غیر قابل اشتباه را ارائه نماید. آئودی در سال‌های آخر با کانسپت های موسوم به Sphere پیش‌نمایشی از طراحی محصولات آینده خود را داشته است. خودرویی که مشاهده می‌کنید گرندسفر نام دارد و احتمالاً به عنوان جانشین A8 پرچم‌دار و در قامت یک سدان لوکس فول سایز و برقی پدیدار خواهد شد. همچنین کانسپت های دیگری همچون اسکای اسفیر روباز، اوربان اسفیر مینی ون مانند و فست بک اکتیو اسفیر رونمایی شده‌اند که شاید این مدل آخر در نهایت به یک وانت پیکاپ برقی تبدیل شود. هنوز مشخص نیست که آیا فراشلا روی نسخه‌های تولیدی این کانسپت ها نیز کار خواهد کرد یا خیر.

این طراح ۵۲ ساله ایتالیایی قبلاً برای شرکت‌های برتونه، فورد و کیا کار کرده و علاقه خاصی به ساده‌سازی محصولات دارد. به این ترتیب احتمال دارد آئودی روش متفاوتی نسبت به بی ام و در زمینه طراحی محصولاتش اتخاذ کند؛ اما کار او در این سمت آسان نخواهد بود چراکه محصولاتی همچون TT راهی موزه شده‌اند و همین موضوع درباره R8 نیز صدق می‌کند. همچنین خبری از نسل بعدی A1 و Q2 نخواهد بود. درعین‌حال تولید شاسی‌بلند سه ردیفه و پرچم‌دار با نام احتمالی Q9 برای رقابت با بی ام و X7 و مرسدس بنز GLS تایید شده است. در همین اثنا خودروی برقی Q6 E-Tron تا چند ماه دیگر راهی بازار خواهد شد و آئودی در سال‌های پیش رو روزهای شلوغی را پشت سر خواهد گذاشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (975 ديدگاه)
    1. JaMsHiD

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (967 ديدگاه)

      هر چقدر زشت باشه نسبت به سری هفت که چراغاش اومده تو سپر خوشگل تره :/

      موافقم 6
      مخالفم 3
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    آئودی خط طراحی قدرتمندی داره و هر طراحی واردش بشه ، نصف راه را طی کرده !!!

    موافقم 14
    مخالفم 3
  3. Piero Ferrari

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    امیدوارم طراحی خاص آئودی خراب نکنه

    موافقم 3
    مخالفم 6
  4. parhamiof

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    خدا کنه طراحی انقلابی نکنه و طراحیش شباهت به درونسوز ها داشته باشه.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. JaMsHiD

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (967 ديدگاه)

    امیدوارم طراحی آئودی از اینی که هست زیبا تر بشه !

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. Mr. gt c

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (295 ديدگاه)

    الان طراحی های آیودی چه مشکلی داشت که مدیر طراحی رو عوض کردند؟ فقط امیدوارم یکی مثل مدیر طراح بی ام و از آب در نیاد، تررر بزنه به اون همه زیبایی

    موافقم 15
    مخالفم 3
  7. Taha Ayoobi

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    خداکنه خراب نکنه
    چیزی که فهمیدم اینه که احتمال داره خراب بشه طراحی ها

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. JaMsHiD

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (967 ديدگاه)

      این طراح خوش دست ، خودرویی مثل دیفندر جدید رو طراحی کرده . و طبق شواهد و چیزی که تو مقاله گفته شده ، به مد و روند های روز تکیه نمیکنه و آئودی ای رو تولید می‌کنه که دقیقا مثل نسل های الانش دارای ریزه کاری های به جا و مناسب باشن ! و مثل اینکه ایشون هم ساده سازی رو در طراحی هایش ایجاد می‌کنه ! یعنی قرار نیست یه چیز عجیب غریب ببینیم . و این یعنی اینکه قراره یه طراحی ببینیم که چشم نواز و زیبا باشه و چیزی نیست که ده سال بعد مثل ماشین چینی چشماتو بزنه . البته فقط جنبه مثبت رو دیدم . قرار باشه جنبه منفی رو هم ببینیم ، طراحی آئودی میشه مثل سری سه نسل بعد و سری EQ مرسدس بنز که شکست خورد و خودشون هم فهمیدن !

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        خداکنه که جنبه منفی اتفاق نیوفته خیلی حیف میشه

        موافقم 1
        مخالفم 1
  8. EODE

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    آئودی سالهاست که ماشین های خیلی زیبایی داره و مخصوصا تو چند سال اخیر فکر میکنم نسبت به بنز و بی ام و ظاهر ماشیناش برای عموم مردم دلچسب تر بوده . کاش همین روند رو ادامه بده .
    حیف که دیگه خبری از R8 نیست .

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. فرشید

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    عاشق سبک طراحی فولکس واگن و آئودی ام. بدون افراط، بدون شلوغ کاری، بدون قطعات پلاستیکی و اضافات، فاقد اغراق. به شدت باوقار، ساده، سنگین، تمیز و جدی بر خلاف خیلی از خودروسازی های دیگه که ماشین هاشون شبیه اسباب بازی شده.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا