آستون مارتین

نقاط ضعف و قوت آستون مارتین ونکوئیش اس 2018

یکی از بزرگان عرصه روزنامه‌نگاری خودرو همیشه می‌گفت: هر کسی باید حداقل یک مرتبه سوار اتومبیل V-12 بشود یا گونه‌ای از این نوع را خریداری نماید؛ ما معتقدیم که این سخن بیشتر با پیشرانه‌های V-12 تنفس طبیعی سنخیت دارد تا مدل توربوشارژ آن‌ها.
روی سخن ما در این مقاله بیشتر به سمت پیشرانه‌ای ۶ لیتری معطوف است که در زیر لباس زیبای «آستون مارتین ونکوئیش اس ۲۰۱۸» خود را از نظرها پنهان نموده است. با خارج شدن ونکوئیش از خط تولید، پیشرانهٔ V-12 تنفس طبیعی نیز به‌تدریج از عرصه زندگی خارج خواهد شد، چراکه گام نهادن در راه انواع موتورهای توربوشارژر و الکتریکی، مسیری است که آستون مارتین قصد پیمودن آن را در سر می‌پروراند. پس فرصت را از دست ندهید و با ما همراه باشید تا به بررسی نقاط ضعف و قوت این اتومبیل زیبا بپردازیم.

آستون مارتین ونکوئیش

آستون مارتین ونکوئیش

نقاط قوت:

۱. باشگاه قدرت:
آستون مارتین ونکوئیش
با فشردن پدال گاز، هیولایی به قدرت ۵۹۵ اسب بخار آزاد شده و معادل ۶۳۰ نیوتن-متر گشتاور را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. برخلاف پیشرانه‌های مجهز به توربوشارژر، ردپایی از نوسان قدرت در این موتور دیده نمی‌شود و راننده خیلی زود یاد می‌گیرد که برای دستیابی به حداکثر قدرت و گشتاور، بایستی چه مقدار به پدال گاز فشار بیاورد. بازه زمانی برابر با ۳.۵ ثانیه لازم است تا این اتومبیل از حالت سکون به سرعت ۹۶km/h برسد. با قرار دادن گیربکس در دنده‌های سه و چهار، غرش پیشرانهٔ دوازده سیلندر، لرزه بر دل بدخواهان می‌افکند. تجربه به‌کارگیری این موتور قدرتمند، نوع صدا و یا احساسی که شما را درگیر خود می‌کند، واقعاً روح را نوازش می‌دهد.

۲- لذت آنالوگ
آستون مارتین ونکوئیش
گاهی اوقات اوج لذتی در فرمان هیدرولیک معمولی هست که بهترین انواع الکترونیکی نیز قادر به اعطای آن نیستند و این دقیقاً همان حسی است که پشت فرمان ونکوئیش، از درون قلب غلیان می‌کند.

۳- اسپرت و GT:
آستون مارتین ونکوئیش
همان مقدار که رانندگی با ونکوئیش در یک جاده عالی، لذت‌بخش است به همان اندازه نیز با یک GT قدرتمند طرف هستیم. در طول آزادراه، رانندگی با این خودرو بسیار آسایش‌بخش بوده و منبع عظیمی از قدرت، همواره برای آزاد شدن آماده است.

۴- زیبایی همیشگی:

طراحی این خودرو واقعاً زیباست؛ نه‌تنها ونکوئیش بلکه به‌طور عام کلیه محصولات آستون مارتین از زیبایی ذاتی برخوردارند. نگاه به این خودرو هیجان برانگیز است؛ با آن خطوط سیال و خوش‌فرمی که ظاهر جذاب ونکوئیش را شکل داده‌اند، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند.

نقاط ضعف:

۱- ضعف تکنولوژی:

ونکوئیش چندان از نظر فناوری پیشرفته نیست، اما عنوان «قدیمی» را نیز نمی‌توان اطلاق نمود. صفحه نمایشگر در کنسول میانی، کوچک است و گرافیک نامناسبی نیز دارد. به‌وسیله یک سری از دکمه‌ها کنترل می‌شود که عملکردشان بسی ناامیدی را به دنبال خواهد داشت. حتی نمایشگر اطلاعات که در صفحه کیلومترشمار تعبیه شده نیز بسیار قدیمی جلوه می‌نماید؛ با توجه به قیمت ۳۰۰ هزار دلاری این خودرو، قطعاً انتظارات بیشتری از آن می‌رود.

۲-سکوت:

در دور موتور زیر ۳۰۰۰rpm حتی با فعال بودن حالت اسپرت، خبری از غرش زیبای پیشرانه نیست. البته با بالا بردن دور موتور، حتماً صدای زیبای پیشرانه را درک خواهید نمود؛ اما شاید شما هم مثل ما دلتان می‌خواهد که از همان ابتدای استارت، طنین گوش‌نواز موتور ۱۲ سیلندر ونکوئیش، موسیقی روحتان باشد.

۳- پول بیشتر، پرفورمنس کمتر:

اگرچه که ونکوئیش یک خودروی زیبا و قدرتمند است اما با بهای کمتر از ۳۱۲,۹۵۰ دلاری که بابت این خودرو پرداخت می‌کنید، قادر هستید تا سوپرکارهایی نظیر آئودی R8، مک‌لارن ۵۷۰S و ۵۷۰GT یا پورشه ۹۱۱ توربو را خریداری نمایید که هم نسبت به ونکوئیش سریع‌تر هستند و هم ارزانتر.

[دانلود ویدئو] منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر علی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (399 ديدگاه)

    این ماشین از همه ی ماشینایی که نام بردید بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TOYOTA

      ۲۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (195 ديدگاه)

      شاید از لحاظ تکنولوژی یا قدرت کمتر باشه اما شما یه بار بگو “استون مارتین ونکوییش”
      انگار داری یه جنتلمن رو صدا میکنی

      یه جورایی مثل گوجه سبزه اشتهای آدمو زیاد می کنه

      دوستان به نظرم برای جلا دادن روحتون امشب یه کلیپ از ژاگانی هوایرا بی سی ببینید بعد بخوابید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. KING 918 (محمدرضا)

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      یعنی خراب این دوستانی ام که به شما لایک دادن …..
      اصلا بحثی در خوب بودن این ماشین ندارم اما ملاک شما از این که فرمایش میکنید این ماشین از اون رقیبای گفته شده بهتره چیه ؟؟؟؟
      مکلارن و 911 و ائودی خییییییییییییلی از این ماشین سرترن همین جا میتونم برات ثابت کنم از هر نظر که بخوای …………….
      این مدل استون هرچقدر خوب باشه این قیمت نمیارزه 300 هزارتا شوخی که نیست کسی که 300 هزارتا داره بهترین انتخاب ها رو میتونه کنه که قطعا یه ماشین باز اخرین گزینه ش این استونه شک نکن ……..
      مگه کسی که عاشق برند استون باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۹ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        اینایی که اسم بردی همه هیچ سلطان اینا و این ونکوئیش تازه وارد فراری 812 سوپرفسته شما یه نیگا به قیمت و قیافه و مشخصات اون بندازین اختلاف از همه جهت معلوم میشه 885 اسب قدرت صدای دلنشین موتورش آدمو دیوونه میکنه حول و حوش 40 تا 50 هزار تا از این ارزونتره شتاب زیر سه ثانیه قیافشم که آتیش میزنه آدمو

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Hosein

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    آستون مارتین خیلی دوست دارم ،بین این رقیباشم فقط با آئودی آر ۸ بنظرم قابل قیاسه.همه چی که شتاب نیست.
    دوستان ببخشید اینجا میپرسم.ماشین روغن سوزی داشته باشه همیشه دود میکنه دیگه حالا وقتی گاز میدی یا تو بار بیشتر،ولی بعد نیم ساعت رانندگی دودش قطع میشه؟بردم پیش مکانیک چهارصد خرجشه.چجوریاس یه راهنمایی کنید بیزحمت.مرسی (پراید کاربرات)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. real

      ۲۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      به احتمال زیاد از لاستیک های گاید سوپاپه که وقتی موتور گرم میشه لاستیکا کیپ میشنو دیگه نمیذارن روغن به داخل نفوذ کنه اگه مقدارش کمه بنظرم بیخیال تعمیر بشی عاقلانه تره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hosein

        ۳۰ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (313 ديدگاه)

        مرسی داداش.آره احتمالا همینه چون از این روغن بازا هم ریختم برای اولین بار بلافاصله بعد ازون اینجوری شد.تعمیرش که مجبورم ببرم چون همون ده دیقه یه رب اول خیابونو دود ور میداره لعنت مردم میفته دنبالمون بازم ممنون از راهنماییت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین باباپور

      ۲۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام، اگه فقط اولش دود میکنه احتیاج به تعویض رینگ و پیستون ندارید و مشکل از لاستیک ساق سوپاپ هست ولی اگر روغن موتور به مقدار قابل توجهی کم میشه بایستی حتما رینگ و پیستون تعویض بشه. قیمت هم اگر بابت تعویض رینگ و پیستون باشه کاملا عادلانه هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hosein

        ۳۰ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (313 ديدگاه)

        بله اولش دود میکنه ولی خیلی زیاده ،اما روغن خالی کردنش کمه.ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سروش

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (176 ديدگاه)

      داش حسین ماشینی که خیلی وضع موتور خراب باشه همیشه دود میکنه وگرنه تو فشار یا دنده مرده . نمیدونم منظورت از خرج کردن چیه؟ کجا رو درست کردی؟ اگر هنگام سردی ماشین دود میکنه و بعد از مدتی و گرم شدن موتور دود قطع شد گیت سوپاپ خراب شده و نیاز به تعمیر نیست در غیر اینصورت مشکل رینگ و دیواره سیلندره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hosein

        ۳۰ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (313 ديدگاه)

        آره سروش جان نیم ساعت اول خیلی دود میکنه ولی خوب که گرم میشه دیگه دود نمیکنه.ولی اول آخرش باید بره تعمیر مرسی از راهنماییت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سپهر

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    به زودی مرگ خودروهای بنزینی و گازوئیلی با ثبت رکورد طی کردن مسافت ۲۰۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ باتری خودروهای الکتریکی توسط جمشید آرین در گینس… در اینترنت نامش رو جستجو کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Milad

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    فکر نمیکنم کسی که این ماشین رو میخره خیلی دنبال سریعتر بودن باشه که با پورشه مقایسه بشه ونکوییش از گذشته نماد کلاس یوده حتی با وجود ماشینهای لوکستری مثل روزرویس ، ونکوییش مدت زیادی عنوان شیک ترین ماشین دنیا رو داشت الان رو نمیدونم ولی 10، 15 سال پیش اینطور بود ، خوب حالا که این شیکترین ماشین دنیا به قدره نیاز سریع هم هست چه خوب . قیاس این با 911 توربو کاره درستی نیست شما میتونید یه ماشین شیک چند صد هزار دلاری سوار شید یا اینکه یه اسکای لاین رو بردارید صد هزار دلار خرجش کنید همه ماشینارو شکست بدید ? انتخاب با شماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بهترین مدل و زیباترین مدل استون بدون شک همینه اونم با این رنگ و رینگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. parsa

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    استون مارتین خیلی خوشگله، همیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا