اشکودا

تولید بیست میلیونمین خودروی اشکودا

کمپانی اشکودا که در سال ۱۸۹۵ و با نام Laurin & Klement تأسیس شد ابتدا به ساخت دوچرخه مشغول بود و پس از آن در سال ۱۹۰۵ به تولید خودرو روی آورد. هم‌اکنون، پس از ۱۳۳ سال، این برند اهل جمهوری چک با افتخار تولید ۲۰ میلیونمین خودروی خود را جشن می‌گیرد. این خودروی مهم یک کراس اوور کامپکت با نام کاروک است که نشان دهنده جدیدترین خط مشی کمپانی بوده و تا پایان ماه آینده وارد بازار خواهد شد.


اشکودا با آغاز دهه ۹۰ و رفتن به زیر چتر حمایتی گروه فولکس‌واگن ظرفیت تولید خود را به‌صورت قابل‌توجهی افزایش داد. در پایان سال ۱۹۹۱ و اندکی پس از ملحق شدن به خانواده بزرگ آلمانی، اشکودا به رکورد ساخت ۵ میلیون دستگاه خودرو دست یافت و برای دو برابر کردن این رقم تنها به ۱۵ سال زمان نیاز داشت. در ۲۶ سپتامبر سال جاری نیز تولید کلی این برند یک‌بار دیگر دو برابر شد.

Skoda Fabia 2014
دیگر رکورد مهم اشکودا در پایان سال ۲۰۱۴ بود که برای اولین بار در تاریخ حیات خود به تولید سالانه یک‌میلیون دستگاهی دست یافت. این یک عملکرد شگفت‌انگیز است زیرا اشکودا در سال ۱۹۹۱ تنها ۱۷۲۰۷۴ دستگاه خودرو تولید کرده بود. سال ۲۰۱۶ شلوغ‌ترین سال برای اشکودا بوده زیرا بیش از ۱.۱ میلیون دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده است. اشکودا در زمان تملک توسط فولکس‌واگن بیش از ۱۵ میلیون دستگاه تولید نموده است.


محبوب‌ترین خودروی تاریخ این کمپانی با فاصله زیاد مدل اوکتاویا است که از زمان معرفی در سال ۱۹۹۶ تاکنون فروش بیش از ۵.۶ میلیون دستگاهی داشته است. پس از این خودرو سوپرمینی فابیا با فروش ۴ میلیونی در رده دوم جای گرفته و سومین مدل محبوب با فروش ۱.۴ میلیون دستگاهی نیز فلیسیا است. مدل پرچمدار ساپرب به زودی جای فلیسیا را خواهد گرفت زیرا قبلاً رکورد فروش ۱ میلیون دستگاه را رد کرده است.


اشکودا در حال برنامه‌ریزی برای گسترش سبد محصولات خود بوده و تمرکز عمده خود را روی مدل‌های کراس اوور و الکتریکی گذاشته است. همچنین انتظار می‌رود یک مدل ارزان‌قیمت مخصوص بازارهای نوظهور در سال ۲۰۲۰ تولید شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. SERIAL WINNER

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    با توجه به آخرین جمله ی این مقاله ، امیدوارم اشکودا به زودی حضور قدرتمندی در بازار ما پیدا کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۱ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      حضور پر قدرت، بدون قیمت مناسب ممکن نیست؛ اشکودا برند با ارزش و کار بلدیه اما پاشو بذاره تو ایران، دلال‌های نامحترم خون باباشون رو طلب می‌کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا