اشکودا

معرفی رسمی اشکودا کودیاک RS

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و همچنین پیش‌نمایش رسمی در چند روز پیش، اشکودا کودیاک RS سرانجام به‌صورت رسمی و یک روز مانده به افتتاح نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ معرفی شد. این خودرو که عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند هفت‌نفره نوربرگ رینگ را یدک می‌کشد اولین قدبلند RS نشان این خودروساز چکی بوده و از پیشرانه ۲ لیتری توئین توربوی دیزلی گروه فولکس‌واگن استفاده می‌کند. این پیشرانه در پاسات و تیگوان نیز بکار رفته است.


قلب آهنین یاد شده قدرت ۲۳۶ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. این قدرت و گشتاور مناسب باعث می‌شود شاسی‌بلند بزرگ اشکودا در ۷ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت را نیز ثبت نماید. قوی‌ترین پیشرانه‌ی دیزلی اشکودا به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک متصل شده است.


از جمله تجهیزات استاندارد کودیاک RS می‌توان به سیستم کنترل شاسی دینامیک و تطبیق‌پذیر و حالت‌های رانندگی اشاره کرد که به‌صورت خودکار فنرها و جذب کننده‌های شوک را بر پایه شش حالت اکو، کامفورت، نرمال، اسپورت، شخصی و برف تنظیم می‌کند. اشکودا همچنین سیستم فرمانی را روی خودرو نصب کرده که نسبت فرمان را به‌صورت الکترونیکی و بر پایه تعدادی از متغیرها از جمله سرعت خودرو تغییر می‌دهد.


ما در مطالب قبلی به‌صورت مفصل به جزئیات طراحی این خودرو پرداخته‌ایم اما باید به این نکته اشاره کنیم که کودیاک RS از لوگوی قرمز RS و رینگ‌های ۲۰ اینچی استاندارد سود می‌برد. از دیگر ویژگی‌های استاندارد این شاسی‌بلند اسپورت می‌توان به چراغ‌های جلوی کاملاً LED و کاکپیت مجازی اشاره کرد که همان پشت آمپرهای تمام دیجیتال می‌باشد. این خودرو به‌صورت ۵ یا ۷ نفره در دسترس بوده و با صندلی‌های پوشیده شده از آلکانترا و نورپردازی LED عرضه می‌شود.


اشکودا برای اولین بار از سیستم افزایش صدای دینامیک در کودیاک RS استفاده کرده است. این سیستم از داده‌های سیستم‌های الکترونیکی برای ایجاد صدای جذاب‌تر (اما مصنوعی) استفاده می‌کند. سیستم یاد شده بر پایه‌ی حالت رانندگی انتخاب شده و به‌صورت خودکار اقدام به تغییر تنظیمات خود می‌کند.


اشکودا کودیاک RS از چند ساعت دیگر در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Trx (taimaz)

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (316 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتنی تر از تیگوان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    چه زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    پژو 3008 برنده خودروی سال اروپا شد. اما اشکودا توی چندین آزمایش رتبه‌ش بهتر شده. عجب ماشین دوست‌داشتنی ایه. بیخود نیس برای کمپانی مادر خودش که فولکس باشه هم رقیب شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا