اوپل

اجبار اوپل به فراخوان محصولات دیزلی خود

وزارت حمل‌ونقل آلمان اوپل را مجبور کرد حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از محصولات خود را فراخوان کند.


مقامات این کشور فهمیده‌اند که در نسخه‌های دیزلی اوپل کاسکادا، اینسیگنیا و زافیرا دستگاه تقلب غیرقانونی وجود داشته است.

این فراخوان تنها ساعاتی پس از هجوم مقامات مسئول به مقر اصلی اوپل در روسلهایم آلمان صورت گرفته است. این کار به خاطر مظنون بودن به وجود نرم‌افزاری ویژه به منظور دست‌کاری داده‌های آلایندگی در برخی محصولات این خودروساز صورت گرفته است. اوپل همچنین تأیید کرده از تأسیسات این شرکت در کایزرسلاترن نیز بازرسی صورت پذیرفته است.


قبلاً هم خبرهایی درباره استفاده اوپل از واحدهای کنترل پیشرانه‌ی برنامه‌ریزی‌ شده برای خاموش شدن در دماهای معین به گوش رسیده است. البته این خودروساز گفته بود هیچ تخطی از قانون در بحث استفاده از این سیستم‌ها رخ نداده است.

اداره‌ی KBA آلمان در سال ۲۰۱۵ تعداد ۴ نرم‌افزار برنامه‌ریزی از اوپل را کشف کرد که می‌توانستند آلایندگی خودرو را تغییر دهند. در آن زمان دستور حذف این سیستم‌ها از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری صادر شده بود.

Opel Insignia 2016
KBA در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

پس از کشف پنجمین نرم‌افزار در اوایل سال ۲۰۱۸ که از نظر ما غیرقانونی بوده، دستور قانونی برای فراخوان مدل‌های دیزلی کاسکادا، اینسیگنیا و زافیرا صادر گردیده است.

این خبرها در حالی منتشر می‌شوند که اوپل از زمان پیوستن به گروه پژو-سیتروئن وضعیت بهتری پیدا کرده است. این خودروساز پس از حدود ۲۰ سال اولین بار به سوددهی بازگشته و در ۶ ماهه‌ی منتهی به سی‌ام ژوئن سود عملیاتی ۵۸۱ میلیون دلاری را گزارش کرده است.

Opel Insignia 2016
این در حالی است که اوپل در سال ۲۰۱۶ و زمانی که تحت تملک جنرال موتورز بود ضرر ۲۹۷ میلیون دلاری را تجربه کرده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    از فرانسوی ها مخصوصا گره پژو بعید بود تو کمتر از یک سال بتونن اینقدر موفق بشن اوپل نجات بده امیدورارم این روند ادامه پیدا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یوسف

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (740 ديدگاه)

    جالبه اوپل علیرغم مدل های شایسته ای که همیشه تولید میکنه حدود دو دهه ضرر میداده ولی در کمتر از یک سال به سود دهی برگشته که هیچ کار کمی نیست، البته اوپل که در دوران تملک جنرال موتورز فقط محدود به اروپا مونده بود میتونه با حضور در بازارهای بزرگ و نوظهوری مثل چین، خاور دور، هند، شمال آفریقا و آمریکای لاتین موفق تر هم بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا