ایستگاه خبر

چند دقیقه گشت و گذار با نیسان تینا

رپورتاژ: بعضی از مردم به خودروی خود به چشم یک معشوقه یا عضو خانواده‌شان نگاه می‌کنند. در واقع در طول زمان برای خیلی‌های، ماشین چیزی فراتر از ماشین به حساب می‌آید و به همین دلیل هنگام تعویض یا خرید وسیله نقلیه جدیدشان نهایت دقت را به خرج می‌دهند. نیسان تینا یکی از آن خودروهایی است که می‌تواند تا سالیان سال برای مالکینش بماند و کار کند. تیانا یا همان تینا در دسته خودروهای سدان لوکس قرار می‌گیرد که از سال ۱۳۸۸ وارد ایران شد و نمایندگی رسمی آن «پارس خودرو» است. چراغ‌های عقب و جلوی تینا به قدری جذابیت دارد که می‌توان به جرات گفت نیمی از جذبه این خودرو مدیون همین چراغ‌هاست. با این حال باید دقت داشت که مدلی که از تینا در ایران است، در واقع نسل دوم این خودرو محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی دقیق‌تر نیسان تیانا پرداخته و در انتها قیمت آن از میان آگهی‌های خرید نیسان دست دوم در سایت دیوار بررسی می‌شود.
نیسان تیانا

چراغ‌های نیسان تینا از جنس زنون و مجهز به مه‌شکن هستند و البته چراغ‌های عقب نیز دارای ال ای دی هستند. از قابلیت‌های منحصر به فرد این خودرو سیستم شست‌و‌شوی این چراغ‌هاست که تنها در خودروهای لوکس می‌توان سراغی از آن گرفت. از سوی دیگر، تنظیم ارتفاع آن‌ها اتوماتیک است. همچنین رینگ‌های آلومینیومی به ظاهر زیبای تینا افزوده است. صندوق عقب این خودرو به قدری جادار است که هنگام سفر به هیچ عنوان نباید نگران میزان چمدان‌ها و ساک‌ها بود.

Nissan Teana 2011
موتور تینا ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه و حجم آن ۲۴۹۶ سی سی است. این موتور در هر خودرویی به کار نرفته و حالا نیسان تینا با چنین موتوری در رده خودروهای پرقدرت بازار قرار دارد. صندلی‌های تمام چرم به همراه فضای باز کابین عقب و دو سیستم تهویه مطبوع، حس خوبی به سرنشینان این خودرو می‌دهد. نکته جالب در خصوص نیسان تینا، وجود دری است که از داخل خودرو امکان دسترسی به صندوق عقب را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. طراحی تلفیقی داشبورد از جنس چوب و چرم، آینه‌های جانبی برقی، سقف دو تکه سانروف، سیستم صوتی قوی به همراه ۶ بلندگو و صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم حافظه‌دار از دیگر امکانات نیسان تینا عنوان می‌شود.

Nissan Teana 2011
رانندگی با نیسان تینا می‌تواند تجربه خوبی باشد، آن هم به دلیل نرم بودن فرمان، دید خوب نسبت به اطراف و فضای کافی کابین برای راننده. اما اگر بخواهیم به تنها عیب آن اشاره کنیم، بزرگی بیش از حد خودرو است که کار را برای پیدا کردن جای پارک در خیابان سخت می‌کند. اما با این وجود مزیت‌های نیسان تیانا به قدری است که بر این موضوع سرپوش می‌گذارد و مشتری را جهت خرید نیسان دست دوم از نوع تینا مصمم می‌کند.

همانطور که گفته شد، برای اطلاع از آخرین قیمت نیسان تینا می‌توان سری به سایت دیوار زد. این خودرو حالا در بازار جزو خودروهای کمیاب است و با این حال در سایت دیوار در میان آگهی‌های خرید نیسان دست دوم چند نیسان تینا نیز به چشم می‌خورد.

تینا مدل سال ۱۳۹۱ با ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد در دیوار به قیمت ۲۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته در بین این آگهی‌ها، می‌توان به فروشندگان روکش صندلی این خودرو یا موتور آن هم دسترسی پیدا کرد.

 

منبع : ویرلن

پایان رپورتاژ آگهی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا