مرسدس بنز

ملاقات برادران ضعیف و قوی! مرسدس-آام‌گ A45 در برابر A35

نیازی به گفتن نیست که هاچ‌بک‌های داغ مرسدس بنز که توسط AMG تقویت شده‌اند بسیار چشمگیر هستند. این خودروها یعنی A45 و A35 هردو به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز هستند، ترمزها و سیستم تعلیق آن‌ها ارتقاء یافته و هردو ظاهر جذاب و اسپرتی دارند. البته این برادران دوقلو هرگز باهم یکسان نیستند و حالا CarExpert ملاقاتی بین آن‌ها ترتیب داده تا همهٔ تفاوت‌های بین A45 و A35 را نشان دهد.

مقایسهٔ این دو هاچ‌بک داغ با طراحی بیرونی آغاز می‌شود. A45 با جلوپنجرهٔ پانامریکانا و قطعات آئرودینامیکی اضافی در جلو بلافاصله از برادر ضعیف‌تر تشخیص داده می‌شود؛ اما علاوه بر این، با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه تفاوت‌های دیگری مثل کاپوت برجسته، ورودی‌های هوای کاربردی در طرفین سپر جلو برای رادیاتور اضافی و گلگیرهای برجسته‌تر هم شد. در عقب نیز برادر قوی‌تر با چهار سر اگزوز دایره‌ای، خود را از A35 متمایز کرده است.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، هردوی این مدل‌ها از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری یکسان استفاده می‌کنند اما این موتور در A45 S بیش از ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت A35 تولید می‌کند. A45 S به‌عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ A کلاس ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که خروجی همین موتور در A45 برابر با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر است. هردو مدل به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز هستند اما این سیستم در A35 نیروی موتور را از یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه دریافت می‌کند درحالی‌که انتقال نیرو در A45 توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد.

با استفاده از لانچ کنترل، A45 S ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که A35 این کار را ظرف ۴.۸ ثانیه انجام می‌دهد. در مسافت ۴۰۰ متر اما حتی اختلاف از این هم بیشتر می‌شود زیرا درحالی‌که A45 S این مسافت را ظرف ۱۲.۲ ثانیه طی می‌کند، A35 برای پیمودن آن به ۱۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد؛ و نهایتاً در آخرین آزمایش یعنی ترمز گیری هم برادر قوی‌تر بهتر عمل می‌کند و ۱.۴ متر زودتر از A35 متوقف می‌شود. البته این پرفورمنس اضافی اختلاف قیمت قابل‌توجهی را به همراه دارد زیرا درحالی‌که قیمت A45 از ۳۶,۲۳۵ پوند آغاز می‌شود، قیمت پایهٔ A45 S برابر با ۵۶,۵۷۰ پوند است یعنی ۲۰ هزار پوند بیشتر اما با پرداخت این مبلغ می‌توان مالک داغ‌ترین هاچ‌بک تاریخ شد.

 

مشخصات فنی

مرسدس A35 AMG

مرسدس A45 S AMG

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۰۶ اسب بخار ۴۲۱ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۴۸۰ کیلوگرم ۱۵۵۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۳۶,۲۳۵ ۵۶,۵۷۰
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (419 ديدگاه)

    خب اختلاق قیمت پایه هم به بیش از ۲۰ هزارتا میرسه . البته مدل پایه ۴۵ تجهیزات استاندارد بیشتری داره . درکل هرچقدر پول بدی آش میخوری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1842 ديدگاه)

    مرسدس a کلاس این نسل، چه نمونه هاچبک چه سدان خیلی خوشگل شده، جزو معدود مدلای جدیده که طراحیش واقعا دلنشینه..

    این هاچبکای داغ هم خیلی عالی هستن واقعا، ولی من واسه زیر پا اگه قدرت انتخاب داشتم، یه نمونه ۱۶۰ یا ۱۷۰ اسبی داره، همونو انتخاب میکردم، هم خیلی تند و تیزه هم خیلیم افراطی نیس، توی شهر و جاده کاربری داره :) فک کنم طولانی مدت هم کمتر سرویس بخواد..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    از دوست داشتنی ترین هاچبک های جهان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین دهمرد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    سدانش هم فک کنم همین حدودا باشه قیمتش. منکه حاضر نیستم واسه یه هاچبک اینقدر پول بدم. البته اینکه به هاچبک ها علاقه ندارم هم تاثیر داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3906 ديدگاه)

      قبول دارم ؛ CLA4۵ S AMG گزینه بهتریه
      یک سدان زیبا و سریع

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. کورش

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (139 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید(تهران)

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    با اختلاف قیمتشون میشه یه مزدا ۳ خرید در حالی که از دور شاید حتی قابل تشخیص نباشن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. suan chwan

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    a45s از a35 بیست هزار تا گرونتره !!

    بیست هزار تا اخه لامصب!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا