مرسدس بنز

لو رفتن کامل طراحی نسل جدید مرسدس S کلاس با افشای تصاویر تازه

سرانجام چیزی که همه منتظر آن بودیم یعنی طراحی نهایی نسل جدید مرسدس بنز S کلاس مشخص شد زیرا تصاویر تازه‌ای از این خودرو افشا شده که یک پروتوتایپ تقریباً بدون پوشش‌های استتاری را نشان می‌دهد. با توجه به این تصاویر، S کلاس جدید در بیرون ظاهری آشنایی دارد اما در داخل اساساً هیچ ارتباطی با نسل کنونی ندارد. در بخش بیرونی S کلاس نسل W223 از زبان طراحی اخیر مرسدس که پیش‌ازاین در مدل‌هایی مثل CLS ارائه شده بود استفاده شده است؛ اما بااین‌حال، طراحی کلی خودرو تکاملی بوده و تحول بزرگی نسبت به نسل قبل نداشته است. در جلوی خودرو جلوپنجره فرم جدیدی دارد و به نظر می‌رسد کمی بزرگ‌تر از قبل شده تا ضمن پیروی از سایر مدل‌های مرسدس، ظاهر برجسته‌تری به S کلاس بدهد.

بزرگ‌ترین تغییر در جلوی سدان پرچم‌دار مرسدس اما چراغ‌های جدید و باریکی است که هرچند از طرح‌های اخیر این شرکت پیروی کرده اما برای متمایز کردن S کلاس از مدل‌های پایین‌تر، هویت خاص خود را دارند. بااین‌حال فرم چراغ‌های جلو می‌تواند بسیار بحث‌برانگیز باشد زیرا از این زاویه جذابیت و زیبایی چندانی ندارند. در عقب S کلاس جدید نیز چراغ‌های افقی کاملاً جدیدی به چشم می‌خورد که شکل کلی آن‌ها شباهت زیادی به چراغ‌های عقب CLS و فیس‌لیفت E کلاس دارد. بالای این چراغ‌ها نیز نواری کرومی سراسری از گلگیر تا گلگیر کشیده شده است. علاوه بر این، سپر هم بازطراحی شده و سر اگزوزهای باریکی از پایین آن بیرون آمده است که به نظر می‌رسد نمایشی باشند و متأسفانه این چیزی است که باید به آن عادت کنیم.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، انقلاب واقعی در داخل S کلاس رخ داده است زیرا در اینجا همه‌چیز از نو طراحی شده است. این طراحی کاملاً جدیدی است که پیش‌نمایش آن‌را در کانسپت Vision EQS دیده بودیم. مهم‌ترین ویژگی داخلی W223 صفحه‌نمایش بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که در میانهٔ داشبورد قرار گرفته و کابین تسلا را به یاد می‌آورد. مطمئناً این ویژگی S کلاس هم بحث‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت اما آنچه که در کابین S کلاس واقعاً عجیب و بحث‌برانگیز به نظر می‌رسد شکاف یا سوراخ بزرگی در پشت صفحه آمپر دیجیتالی است. این می‌تواند ارتباطی با نمایشگر سربالا با قابلیت پشتیبانی از ناوبری واقعیت افزوده داشته باشد اما هرچه است اصلاً خوب به نظر نمی‌رسد.

داشبورد S کلاس جدید طراحی دولایه‌ای دارد که در قسمت فوقانی آن یعنی بالای صفحه‌نمایش جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، دریچه‌های تهویهٔ مرکزی جای گرفته‌اند درحالی‌که قبلاً این دریچه‌ها زیر نمایشگر قرار گرفته بودند. دریچه‌های تهویهٔ عمودی طرفین داشبورد اما به‌وضوح از کانسپت Vision EQS الهام گرفته‌اند. نمایشگر میانی S کلاس نیز آن‌قدر بزرگ شده که مرسدس اکثر عملکردهای خودرو را در آن جای دهد و به همین دلیل از تعداد دکمه‌های فیزیکی بسیار کاسته شده است. البته هنوز هم در پایین نمایشگر یک ردیف دکمه دیده می‌شود که برای فلاشر و سایر ویژگی‌های مهم خودرو است. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه کابین این خودرو هم غربیلک فرمان جدید است که مشابه نمونهٔ ارائه شده در فیس‌لیفت E کلاس به نظر می‌رسد. تریم‌های آلومینیومی در جای‌جای کابین نیز حس مدرن‌تری به کابین S کلاس داده‌اند.

خودرویی که در این تصاویر دیده می‌شود در عقب هم به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با دو صفحه‌نمایش مجهز است که تعداد کل نمایشگرهای S کلاس را به چهار عدد می‌رساند. البته اگر نمایشگر کوچک کنسول عقب برای کنترل تهویه را هم در نظر بگیریم این تعداد به پنج مورد افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، ممکن است در زیر آرنجی عقب هم نمایشگر ششم تعبیه شده باشد که امکان کنترل تنظیمات بی‌شمار صندلی‌ها، پردهٔ پنجره‌ها و موارد دیگر را فراهم می‌کند. نسل جدید S کلاس که بر اساس پلت‌فرم MRA II ساخته می‌شود، کمی بزرگ‌تر از نسل کنونی خواهد بود و به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح سه، سیستم تعلیق فعال و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز خواهد بود. همچنین پیشرانه‌های این سدان پرچم‌دار هم اصلاح خواهد شد و باید انتظار ارائهٔ نسخه‌های هیبریدی خفیف، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی را داشته باشیم.

در نسل جدید S کلاس همچنان نسخهٔ لوکس‌تر و کشیده‌تر مایباخ ارائه خواهد شد که زیر کاپوت آن همچنان پیشرانهٔ دوازده سیلندر قرار می‌گیرد اما طبق گزارش‌ها، در این نسل به دلیل تقاضای پایین خبری از نسخه‌های کوپه و کابریولت نخواهد بود. البته AMG GT و نسل بعدی SL این خلأ را پُر خواهند کرد. گفته می‌شود نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در سپتامبر امسال با مدل ۲۰۲۱ در بازار اروپا عرضه شده و تحویل آن به خریداران دو ماه بعد آغاز خواهد شد که این یعنی احتمالاً باید در تابستان منتظر رونمایی آن باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۱ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بی نهایت زیباست / کابین محشره / کابین نسل فعلی رو با این کنارهم قیاس کنید میبینید مرسدس یعنی چی / بیرونش هم نه که صد باشه ولی نسخه های بد اعصاب بیرون بیان همه میرن تو / کابینش خیلی جلوتر از زمانه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پارسا لطیفی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (63 ديدگاه)

      هر کی که میگه این ماشین زشته مطمعا و قطعا 5 سال دیگه حرفشو پس میگره
      آقا بنزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Kf

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    من خودم طرفدار BMW هستم ولی همیشه گفتم S class و G class بهترین هستن داخل کلاس خودشون اما به هیچ وجه نمیتونم آرم S رو روی این ماشین تصور کنم شما فقط لازمه نسل های قبلیه S رو ببینید نمی‌خوام به ماشین از ظاهرش ایراد بگیرم اما این اتاق لیاقت کلمه S رو نداره از نظر من

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      تو کلاس g class هیچ کس نیست
      در واقع رقیب مستقیم نداره که هم ابعاد مشابه داشته باشه و هم از یک برند پرمیوم باشه و هم قیمتش سه رقمی باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mehran.Jy

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (232 ديدگاه)

    تیر آخر بر پیکره سلاطین مرسدس توسط واگنر

    gls,sl,cls, و سلطان s کلاس.
    من دیگه داغون شدم
    ?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. javad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    این چه چراغ عقبیه اخه|:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. جت100

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    چرا اینجوری شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شلبى

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (685 ديدگاه)

    جلوى ماشین خوب و با ابهت داخلش هم ساختار شکنانه است و طراحیه جدیدى داره ولى عقب ماشین اصلا خوب نیست در حد کلاس S نیست در کل نسل فعلى زیباتر و متناسب تر در حال حاضر بى ام و محصولات زیباتر و هماهنگ ترى داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. samurai

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (546 ديدگاه)

    گفتم دست به طراحی اس کلاس نزن حرفمو گوش نکردی شد این ماشین :(( کلا اس کلاسم به فنا رفت چراغای پشتشو چرا این شکلی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    به قول دوستمون این هم آخرین تیر بر پیکره طراحی های نیمه جان مرسدس تو عصر حاضر هست که آقای واگنر زحمتش رو کشیده واقعا پشتکار زیادی داره این فرد تو تر زدن به خودرو ها…
    دست ندارم اینو بگم ولی اگه 140 و 220 و222 اس کلاس هستن حیف کلمه اس که پشت این باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (95 ديدگاه)

    این دیگه چیه خدایااااااااااا
    هرچی میاد طراحی بنز داغون تر میشه.
    نهایت زیبایی کلاس اس تو نسل قبلی بود و بسw222

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. F.A

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (125 ديدگاه)

    افسوس که ابهت بنز از دست رفت.

    این ماشین بیشتر به خودروهای موفق چین شباهت دارد خصوصأ در نمای عقب البته در نمای جلو شباهت اندکی با بنز سلطان دارد

    اگر این ماشین به بازار عرضه شود؛ به زودی بنز کلاس S جایگاه و عنوان “سلطان” خود را در بازار از دست خواهد داد و خودروی دیگری از این فرصت استفاده و جایگاه بنز را خواهند گرفت.

    البته که بنز حرف های بیشتری در باطن برای گفتن دارد اما نباید فراموش کرد که شرکت های دیگر هم بیکار ننشستند و به سرعت در حال پیشرفت هستند و از طرف دیگر؛ بنز کلاس S یعنی ابهت سلطان بودن آن از هر جهت از جمله طراحی بصری بیرون و داخل آن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. پارسا لطیفی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    ولی آقای وانگر طراح بدی نیست
    اس کلاس کوپه به این زیبایی و ابهت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Eghbal

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    طلایی ترین دوران طراحی مرسدس بنز در زمان برونو ساکو بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. " Swedish Arrogant Tiger"

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      و همچنین پیتر فایفر.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا