مرسدس بنز

چرا قدرت مرسدس-ای ام جی E63 S جدید افزایش نیافت؟!

همان مسائل خانوادگی!

چند روز پیش مرسدس از نسخه‌های به‌روز E63 S سدان و استیشن رونمایی کرد؛ اما جدای از نمای جلوی به‌روزتر، چراغ‌های جدید و فرمان برگرفته از AMG GT چهار درب، این خودرو از نظر دینامیکی تغییر زیادی نکرده است. دلیلش را در ادامه می‌خوانید.

اگرچه مرسدس به آسانی می‌توانست چند اسب بخار بر قدرت این خودرو بیفزاید اما دلیل بسیار خوبی برای حفظ قدرت ۶۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری مدل‌های قبل از فیس لیفت وجود داشته که مهم‌ترین این دلایل وجود مدل GT 63 S چهار درب است که از همان پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی E63 استفاده کرده اما قدرتش برابر با ۶۳۰ اسب بخار و گشتاورش نیز ۹۰۰ نیوتون متر است.

یکی از مدیران AMG گفته است:

برای تأکید روی توانایی‌های سواری یک خودرو فقط نباید روی اعداد تمرکز کرد. ما از ابعاد و مشخصات این پیشرانه بسیار راضی هستیم. ما سبد محصولات و خودروهایی بالاتر از E63 همچون GT 63 S را داریم و بنابراین نمی‌خواهیم اینجا یک همپوشانی به وجود آید و بنابراین قدرت بیشتر منحصر به GT 63 S باقی مانده است.

خب پس دلیل این کار مشخص شد؛ اما قطعاً فضا برای دیگر بهبودها وجود داشته است. برای مثال AMG GLE 63 از سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی به همراه پیشرانه ۴ لیتری توئین توربو استفاده کرده و به خاطر سیستم EQ بوست تقریباً فاقد تأخیر توربو است. البته شاید نبود این سیستم در E63 S به نگرانی‌های مرسدس درباره جای دادن آن در خودرو مربوط بوده است.

مدیر AMG می‌افزاید:

E63 مشخصات خاصی دارد. ما خواهان لانچ کنترل و تعویض دنده‌های بسیار بسیار دقیق بودیم. به همین خاطر بجای مبدل گشتاور از کلاچ الکترومکانیکی استفاده کردیم.

سیستم EQ بوست به مبدل گشتاور و استارتر-ژنراتور یکپارچه تکیه کرده است. شما نمی‌توانید یکی را بدون حضور دیگری داشته باشید.

نبود سیستم EQ بوست یا حتی افزایش قدرت پیشرانه شاید ناامید کننده به نظر برسد اما واقعیت این است که E63 از شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده ۳۰۰ کیلومتر در ساعتی برخوردار بوده و بنابراین از این نظر کمبودی ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (370 ديدگاه)

    M5 vs E63 ?????????

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مسعود

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    نمیدنم چرا دیگه طراحی بیرونی مدل های بنز منو سر ذوق نمیاره اصلا ! بحث مرور زمان هم تاثیری نذاشته به قول دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پارسا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    خیلی هم زیبا من این چراغ های عقب شو از مدل قبلی بیشتر دوست دارم
    منو یاد دانشجویی می اندازه
    جلو شم عالی بنز کار شو خوب بلده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. 917

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    خیلی دوستش دارم قیافه بی ادعایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (suan chwan)امینMAF

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    همه مدلاش هم خیلی خوشگلن هم خیلی جذاب
    من خودم نمیتونم بینشون انتخاب کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (suan chwan)امینMAF

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      واقعا همه چی یه ماشین که قدرت موتورو گشتاورش نیس که تازه 603 اسب بخار خیلی قدرت زیادیم هست
      بنز بنظرم کار درستی داره میکنه حتی بنظر من تو نسل بعدشم نباید قدرت موتورشو اضافه کنن
      الفا جیولیا gta مگه قدرت موتورش 533 اسب نیست؟
      مگه زیاد نیست؟
      در نتیجه کار بنز خیلی درسته تازه قیمتشم از جی تی ای کمتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. SS

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    مشخصه که چرا قدرتشو افزایش نداده نه این که نتونه چون این همون موتوریه که روی خیلی از مدل های بنز گذاشتن (بعد از بازنشسته شدن مدل های ۶.۳ لیتری V8) که قدرتمند ترینشون ماله GT 4door coupe 63S (هر چند مدل ۷۳ پرچمدار جدیدشون هم در راهه) با 639 اسب بخار! تا رقیب داخلی ایجاد نشه چون در فروش مدل خودرو اثر منفی داره!
    دقیقا همون کاری که M power میخواست با i8 بکنه که BMW جلوشو گرفت در غیر این صورت میتونست برای سری 4 رقیب داخلی ایجاد کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ساکو

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    نقد های جدی ب جلو پنجره و چراغ عقبش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Milad AMG

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    ۰ تا ۱۰۰ تو ۳.۲!!!!!!!
    بسشه بابا قدرت بیشتر میخواد چیکار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا