مرسدس بنز

معرفی رسمی فیس‌لیفت مرسدس E کلاس با چهره‌ای بحث‌برانگیز

پس از شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰، بسیاری از خودروسازان محصولات جدید خود که قرار بود در این نمایشگاه رونمایی کنند را به‌صورت آنلاین معرفی کردند. یکی از این شرکت‌ها مرسدس بنز است که فیس‌لیفت خانوادهٔ E کلاس را با تغییرات ظاهری قابل‌توجه، جدیدترین تکنولوژی‌ها و پیشرانه‌های تازه معرفی کرده است.

مرسدس بنز در طراحی بیرونی E کلاس کمی محافظه‌کارانه عمل کرده و در بخش جلویی تغییرات شامل بازطراحی چراغ‌های جلو، سپر جدید و جلوپنجرهٔ عریض‌تر می‌شود اما در عقب تفاوت بزرگ‌تری نسبت به قبل به چشم می‌خورد زیرا چراغ‌های مثلثی قبلی حالا با نمونه‌های افقی باریکی جایگزین شده‌اند که از CLS الهام گرفته‌اند. این چراغ‌ها با یک زه کرومی به هم متصل شده‌اند و تغییراتی هم در سپر عقب مشاهده می‌شود. ارائهٔ سه رنگ بیرونی جدید و گسترش طیف رینگ‌ها نیز تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های ظاهری E کلاس هستند.

E کلاس مدل ۲۰۲۱ در داخل به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مجهز شده و گرافیک صفحه آمپر دیجیتالی خودرو هم اصلاح شده است. این سیستم به‌صورت استاندارد توسط دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ارائه می‌شود اما نمونه‌های ۱۲.۳ اینچی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. از هردوی این نمایشگرها می‌توان برای دسترسی به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های خودرو استفاده کرد و هردو بسیار قابل تنظیم هستند درحالی‌که امکان کنترل آن‌ها از طریق لمس خود صفحه‌نمایش، پد لمسی جدید روی کنسول مرکزی، کنترل صوتی و حرکت دست از دور وجود دارد.

در کابین فیس‌لیفت E کلاس همچنین غربیلک فرمان هم جدید بوده و از قسمت‌های کنترلی دوتایی برخوردار است. این غربیلک در سه نسخهٔ مختلف شامل تمام چرمی، چرمی-چوبی و یا اسپرت D شکل قابل انتخاب است. برای صندلی‌ها، رو دری‌ها و سایر سطوح قابل‌لمس در کابین خودرو نیز می‌توان تودوزی‌های مختلف مثل آرتیکو، چرم ناپا با دوخت الماس شکل و… را سفارش داد. یکی از ویژگی‌های هوشمند E کلاس جدید نیز صندلی‌های انرژی‌زا است که برای راحتی بیشتر در سفرهای طولانی، با حرکت‌های مختلف وضعیت صندلی را تغییر می‌دهد.

برای E کلاس مدل ۲۰۲۱ همچنین طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده هم در نظر گرفته شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دستیار فعال ترمز، دستیار فعال محدودیت سرعت، دستیار فعال فاصله، دستیار فعال فرمان، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، غربیلک فرمان با قابلیت تشخیص برداشته شدن دست‌های راننده، دستیار فعال نقاط کور و دستیار فعال پارک با دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

فیس‌لیفت E کلاس با ارائهٔ هفت نسخهٔ هیبریدی مختلف در مدل‌های سدان و استیشن با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک و پیشرانه‌های درون‌سوز بنزینی و یا دیزلی، گام دیگری به سمت آیندهٔ الکتریکی برداشته است. در اروپا، پیشرانه‌های بنزینی با طیف قدرتی از ۱۵۶ تا ۳۶۷ اسب بخار و موتورهای دیزلی با قدرت‌هایی از ۱۶۰ تا ۳۳۰ اسب بخار ارائه می‌شوند.

به‌منظور حرکت به سمت الکتریکی‌سازی، پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی M254 این خودرو به یک استارت-ژنراتور یکپارچه (ISG) مجهز شده که به‌طور موقتی ۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور اضافی را ارائه می‌کند. مدل‌هایی که به این پیشرانه مجهز هستند همچنین از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت، سیستم بازیابی انرژی و قابلیت خاموش کردن پیشرانهٔ بنزینی و حرکت به‌صورت بی‌موتور هم برخوردار خواهند بود.

علاوه بر این، مرسدس بنز در مدل E450 پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی قدیمی را با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ جدید خود جایگزین کرده که با سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost همراه است و ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک E کلاس هم برای سازگاری با نسل دوم سیستم ISG و EQ Boost بهینه شده است. همچنین در پیشرانه‌های دیزلی شش سیلندر OM656 و چهار سیلندر OM654 نیز سیستم کنترل آلایندگی ارتقاء پیدا کرده است.

فیس‌لیفت E کلاس در بازار آمریکای شمالی در چهار نسخهٔ مختلف (بدون احتساب مدل پرچم‌دار E63) عرضه می‌شود. مدل اول که E350 نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۵ اسب بخار قدرت مجهز است و در دو نسخۀ دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک ۴Matic قابل خریداری خواهد بود. مدل بعدی E350e نام داشته و اولین نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی E کلاس محسوب می‌شود. قوای محرکهٔ این مدل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. خروجی موتور الکتریکی این نسخهٔ به‌تنهایی ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور است.

نسخهٔ سوم در بازار آمریکای شمالی همان E450 است که مشخصات آن ذکر شد و مدل آخر هم E53 AMG با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو و ۴۲۹ اسب بخار قدرت است. فیس‌لیفت مرسدس بنز E کلاس سدان و استیشن از نیمهٔ دوم سال جاری راهی بازار شده و اولین نمونه‌های آن در تابستان به نمایندگی‌های فروش در اروپا می‌رسند. نسخه‌های کوپه و کابریولت نیز اواخر امسال راهی بازار خواهند شد. فروش این سدان آلمانی در آمریکای شمالی اما از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (90 ديدگاه)

    طراحیش از چیزی که فکر میکردم جذاب تر شده….
    و بنظرم تو طراحی های جدید مرسدس E و CLA از بقیه بهتر در اومدن
    حالا باید دید طراحی S کلاس چجوری از آب درمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3614 ديدگاه)

    هواداران بنز الخصوص سری E باید قید زیبایی خودرو را بزنن و بشینن پشت ماشینشون و از داخل و هندلنیگ و امکانات لذت ببرن و هی بخودشون روحیه بدن نه ماشینم قشنگه اونی که زشته بقیه ان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. The best or nothing

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    نمیخام اغراق کنم ولی به جرأت میتونم بگم اگه کارو میدادن دست یه گروه از دانشجوهای خلاق ما خیلی خیلی خیلی زیباتر و هماهنگ تر و درخورتر طراحی میکردن. حیف بنز ک افتاده دست یه عده بی لیاقت که دارن با اعتبارش بازی میکنن … واقعا به شخصه دارم اون حسی که به مرسدس داشتمو از دست میدم! اقای واگنر چه کردی با “ای کلاسی ” که هنوزم نسل های قدیمیش با چراغای دو تیکش داره تو خیابونا دلبری میکنه … . با این اوصاف باید فاتحه اس کلاس رو هم از همین الان خونده بدونیم! بس کن , خواهشا بس کن. فقط برو ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. شاهین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    به نسبت نسل قبلی بنظرم فیس جلوش افتضاحه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. محمد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (299 ديدگاه)

    یه عقب گرد اساسی در طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3908 ديدگاه)

    این همون مرسدس بنز خودمونه ؟؟؟؟
    این همون E کلاس خودمونه ؟؟؟؟
    نه ، اصلاً باورم نمیشه
    ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نویدی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (409 ديدگاه)

    این طراحی واسه سال ۲۰۰۴-۲۰۰۵ خوب بود.خیلی ضعیفه…!
    دنا پلاس از این قشنگتره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. AMANTE

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    یاد مرسدس E Class اگه اشتباه نکنم با کد های W211 و W212 بخیر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Alireza

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    کلا من نمیدونم این آلمانیا جدیدن چشون شده هرچی مهندساشون زحمت میکشن فنی رو اراثتقا میدن طراحاشون میان گند میزنن اون از جلوپنجره بی ام و اینم از طراحی بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Hemn

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (101 ديدگاه)

    فیس لیفیتش خیلی خوب از آب درومده
    بزار یه مدت بگذره اونموقع بهتر احساس میشه

    در این فیس لیفت ابهت بنز کاملا حفظ شده
    بنز مثل برندای دیگه چون پورشه نیست که از سال ۱۹۵۰ کلیه مدلای ۹۱۱ش یکیه.
    در کل عالی♥️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Farzad

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    حیف اون آرم سه پر که جلو ماشینه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Mohammad

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    درسته من آمریکایی بازم ولی مرسدسو بخاطر اصالت و ابهتش دوس دارم آخه چرا مرسدس داره خودشو خراب میکنه نکن داداش نکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر علی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (399 ديدگاه)

    من نمیدونم چه اصراریه وقتی نمیتونن طراحی بهتری ارائه کنن چرا اون قبلیرو خراب میکنن اقا ول کن الان فقط اس کلاس مونده که طراحیش نابود نکردین خواهشا بیخیال اس کلاس بشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Khan

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (362 ديدگاه)

    باید با چماق بزنن توی کله ام که وقتی میرم ماشین بخرم اینو انتخاب کنم. ظاهرش بیشتر به ماشین های 20 هزاردلاری میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      شوخی بود دیگه!!!!
      شاید جزئیات باعث بشه حس کنید قبل فیس لیفت بهتر بوده که البته من خودم فکر میکنم الان بهترشده البته فقط چراغ عقب قبل فیس لیفت بهتربود اما این نسخه پایه است و در نسخه E53 و مدل E63 خیلی جذاب شده.درکل کلیت طرح یک محصول بالارده و لوکس و گرون قیمت رو کاملا نشون میده و برای مثال هیچ کمبودی در مقابل آئودی A6 که مدت کوتاهیه معرفی شده نداره!!!!
      تصاویر نسخه E53 رو سرچ کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Malt hill

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    الان خوشحال ترین افراد آئودی فن ها هستند :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رحیم

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (104 ديدگاه)

    داری اشتباه میزنی مِرسدس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMH-mc20

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      کلا دارن عقب ماشین هاشونو به فنا میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. behnam1012

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (987 ديدگاه)

    کاش بنز تو طراحی عقب گرد کنه و دوباره طرح های مثل E کلاس 2013 رو ببینیم با اون چراغ های دو تیکه که اصالت و نشون دهنده ی راه نسل های پیشینش بود
    بنز خیلی راحت اصالتی که طی چند سال بدست اورد رو گذاشت کنار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1489 ديدگاه)

    تنها چیزی که جذاب تر شده فرمونای جدیده اون از بی ام و اینم از بنز با طراحی های جدیدش اگه سهامدارای بنز تو پدال منو ترور نمیکنن طراحیش اصلا در حد بنز نیست و شکوه و وقار نسل پیش و حتی مدل قبل فیس لیفت هم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Country boy

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (121 ديدگاه)

      هر چی بنتلی و آئودی و شورولت و پورش دارن توی طراحی پیشرفت میکنن بنز و bmw دارن پسرفت میکنن.
      اصلا Eکلاس به اون چراغای سه خطی عقبشه.این نسل بیشتر شبیه ماشینای چینی شده.
      هر موقع تو خیابون دنا پلاس میبینم فکر میکنم Eکلاس دیدم کلی ذوق میکنم ولی این نسل جدید اووووخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Mf1

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (478 ديدگاه)

    شرکت بنز ازلحاظ موتوری عالیه ولی از لحاظ ظاهری خودروهاش تغیری نمیکنه نسبت به چندسال قبل شرکت بنز بایستی از شرکت کونیگ زگ یا مکلارن یا فراری کمک بگیره برای ظاهر خودروهاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شلبى

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (685 ديدگاه)

    شخصا به این نتیجه رسیدم که تا زمانى که یک ماشینو ادم از نزدیک نبینه نمیتونه راجع ب زیباییش اظهار نظر درستى داشته باشه و از روى عکس ها نمیشه نظر درستى داد و خیلی وقت ها ماشین ها از نزدیک بهتر یا بدتر از عکساشونن ولى در کل به نظر م ماشین هاى سال ٢٠١٢ بنز زیباترین ها ى بنز در چند سال گذشته بودن و EوSوcls هاى اون مدل واقعا زیبا بودن و بنز نتونست زیباتر از اون ها ارائه کنه بنظرم در حال حاضر ماشین هاى بى ام و طراحى هاى زیباتر و گیراترى دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Hadi

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    مدل ۲۰۱۶ انگار جدید تر از اینه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بی طرف

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    بدترین چیز ها در طراحی خودرو های امروز:
    جلو پنجره رو بزرگ کن،چراغا رو باریک کن و به هم بچسبون،یه موتور قدرتمند بزار رو محصولت و سرعتش رو رو ۲۵۰ محدود کن!
    که البته باید به پورشه احسنت گفت بخاطر اینکه به جز در عقب از اینها پیروی نکرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMH-mc20

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      خخخخخخخخخخخخخ سرعت رو 250 خیلی خوب بود عالی بود بخدا ایرانیا خیلی باهوشن دارن حیف میشن اینجا
      .
      . اخه عقل کل یه موتور قوی میزاری بزار از حداکثر کاراییش استفاده کنیم سرعت رو 250 محدود میکنی چرا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. Hadi

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ساعت وسط کنسولم که حذف کردن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Anti-nazi

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      ساعت وسط کنسول هیچ وقت تو ای کلاس نبوده(تو این بیست سال)(فک کنم فقط تو w123 ساعت وسط داشت)
      اون برا اس کلسه
      که تازه تو نسخه های کوپه و کنورتیبل نه تو سدان
      عشق میکنید از خود ناتزی بازا بیشتر پی ناتزیام???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. joojoo

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (272 ديدگاه)

        w212 فیس لیفت رو نگا بنداز داخلشو….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. فرشاد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    برایcla هم همینا رو میگفتین کم کم چشمتون عادت کنه خوشتون میاد
    فقط حیف چراغ عقبش بد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فرشاد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    انصافا عقبش خیلی نافرمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حمید

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    اوه اوه چرا طراحی جلوش بخصوص چراغ اینجور پسرفت داشته نسبت به قبل از فیس لیفت که طراحی گرافیگ چراغ خوفناک تر بود و جلوه‌ی خشن تری به ماشین میداد ولی این خیلی بد طراحی شده یا من اینجور حس میکنم
    ولی طراحی عقب خوب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رامین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به نظر کف گیر بنزم خورد ته دیگ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. MAHDI

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحیش خیلی مدرن تر و جذاب تر شده. شاید تنها نکته منفی رو چراغ های عقب دونست که اونم دیگه باید بهش عادت کرد چون در بیشترکلاس ها به این شکل هستن!!!!
    حالت چراغ های جلو باعث شده در نسخه E53 AMG که معرفی شده طراحی E کلاس تهاجمی و اسپرت بشه و در نسخه E63 طراحی نسخه فیس لیفت یه سروگردن جذاب تر میشه!!!
    ((حالا این خط و این نشون))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. doubt

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      نظر منم همینه. نمیدونم چرا انقد انتقاد و وامصیبتا میکنید. طراحی انقلابی یا خیلی فوق العاده نیست اما بنظرم خوب شده واقعا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. بهنام

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    E class مدل w211 به نظر بنده نه تنها زیباترین و هماهنگ ترین سدان تولید شده توسط بنز هست بلکه یکی از زیباترین و هماهنگ ترین سدان های تولید شده تا کنونه. اون چراغ های دوبل محشر در هماهنگی کامل با جلو پنجره و کاپوت زیبا، سپری معرکه خصوصا در مدل های آ ام گ باعث شده که دیدن مدلهای تمیز اون حتی بعد از اینهمه سال دلچسب و تحسین برانگیز باشد. یک زمانی دیدن مدل‌های مرسدس از نزدیک زیبایی اونو چند برابر بهتر از عکس ها و تصاویر اون می‌کرد. فکر می‌کردم مدل های جدید هم اینگونه باشند ولی متاسفانه با دیدن مدل های cla, gle cope, cls جدید فهمیدم بنز دیگه اون بنز سابق نیست و واقعا دچار افت فاحش طراحی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رامتین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3060 ديدگاه)

    منم موافق نظر دوستان هستم که فیس نسل جدید بمراتب ضعیفتر از نسلهای قبله. در واقع اون جذابیت را نداره. همونطور که CLS فعلی از نسل قبل بمراتب ضعیفتره. گاهی اوقات باید روی بعضی تیپها وسواس داشت، مثلا بنز روی E و S کلاسش. این دو تیپ، دنیایی از خاطره هست و نمادی از جلوه باشکوه بنز. بنز مثلا بیاد طراحی CLA یا حتی Cکلاس را هم خراب کنه، زیاد انتقاد نمیشه. باید روی E و S تمرکز بیشتری کنه و حداقل یه نظرسنجی جامع از طراحیش قبل رونمایی کنه. آخه چه اشکال داره، 1ماه زودتر طراحی جدید، لو بره؟! خداییش S کلاس (منظور سدان) را هم اینطوری طراحی کنه، مثلا چراغهای عقبش در این حد کم ابهت باشه یا چراغهای جلو بی روح باشه، باید قید بنز را زد!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا