مرسدس بنز

معرفی مرسدس GLE63 AMG جدید، حملهٔ 612 اسب وحشی به ب‌ام‌و X5 M

مرسدس بنز امسال با چندین شاسی‌بلند اسپرت و لوکس جدید به نمایشگاه لس‌آنجلس حمله‌ور شده است. کوچک‌ترین مدل در بین این بلندقامتان آلمانی، نسل جدید GLE63 AMG است که در دو نسخهٔ معمولی و S معرفی شده است. این کراس‌اوور اسپرت که در اصل فرزند مدل ML55 سال ۱۹۹۸ محسوب می‌شود، به همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای AMG مجهز شده که در زیر کاپوت مدل‌های مختلفی مثل E63 هم قرار گرفته است.

خروجی این موتور در پرچم‌دار خانوادهٔ GLE هم با برادر سدانش یکسان است. این یعنی GLE63 از ۵۷۱ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور برخوردار است درحالی‌که GLE63 S از خروجی بالاتری معادل ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد. البته این پیشرانهٔ ۴ لیتری در اینجا به سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost هم مجهز شده است که با استفاده از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت، به‌صورت مقطعی می‌تواند ۲۲ اسب بخار به قدرت موتور بنزینی اضافه کند. کمک‌فنرهای تطبیقی و تثبیت‌کنندهٔ فعال هم از دیگر ویژگی‌های فنی قابل‌ذکر این ماشین هستند.

در هردو نسخه، نیروی موتور توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم ۴Matic به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. به لطف این قوای محرکه، GLE63 پایه ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که مدل S برای این کار تنها به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. این اعداد تقریباً با ب‌ام‌و X5 M و X5 M کامپتیشن که به ترتیب با ۶۰۰ و ۶۲۵ اسب بخار قدرت ظرف ۳.۹ و ۳.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند برابر است. در بخش سقف سرعت اما GLE63 جدید نهایتاً می‌تواند به سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که کمی از X5 M با پکیج رانندهٔ M کُندتر است زیرا این کراس‌اوور باواریایی توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

خانوادهٔ GLE63 جدید در ظاهر به جلوپنجرهٔ خاص AMG، برجستگی‌های روی کاپوت، اسپلیتر جلو، رکاب‌های اسپرت، زه‌های دور گلگیر همرنگ بدنه، سپر عقب جدید با جزئیات خاص AMG مثل ‌تریم نقره‌ای سایه‌ای، اسپویلر روی لبهٔ سقف و سر اگزوزهای AMG مجهز شده است تا از نسخه‌های معمولی GLE متمایز شوند. برای این خودرو همچنین رینگ‌های بزرگ AMG هم در نظر گرفته شده است که در GLE63 بیست اینچی و در GLE63 S بیست‌ویک اینچی هستند.

در داخل این شاسی‌بلند اسپرت اشتوتگارتی نیز خریداران از صندلی‌های AMG با چرم ناپا، نشان‌های AMG، نورپردازی داخلی استاندارد، غربیلک فرمان پرفورمنس با پدال‌های تعویض دندهٔ آلومینیومی، پانل کنترل خاص AMG در کنسول مرکزی، پدال‌های اسپرت فولادی ضدزنگ، کف‌پوش‌های مشکی با نوشتهٔ AMG برخوردار خواهند بود. لازم به ذکر است که غربیلک فرمان در GLE63 با چرم ناپای مشکی‌رنگ و در GLE63 S با چرم ناپا با طرح دینامیکا میکروفیبر پوشیده شده است.

دیگر ویژگی‌های تکنولوژیک این ماشین نیز شامل جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX با نمایشگرهای دوگانه و تنظیمات خاص AMG، پکیج راحتی گرم، پکیج تعادل هوایی و پکیج کمک‌راننده اشاره کرد. مطمئناً چنین کراس‌اوور قدرتمندی به مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیاز دارد و بنابراین مرسدس بنز آن‌را به مواردی چون دستیار فعال فاصله، دستیار فعال محدودیت سرعت، دستیار فعال فرمان، دستیار فعال تغییر خط، دستیار فعال توقف اضطراری، دستیار ترمز فعال، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار فعال نقاط کور، هشدار خروج و… مجهز کرده است.

علاوه بر این، پکیج کمک‌راننده پلاس به این سیستم‌ها دستیار توقف و حرکت فعال را اضافه می‌کند درحالی‌که سیستم Pre-Safe نیز در صورت برخورد جانبی محافظت بیشتری را از سرنشینان به عمل می‌آورد. برای GLE63 تجهیزات رفاهی زیادی مثل نمایشگر سربالا، سیستم صوتی برمستر و سیستم تهویهٔ چهار منطقه‌ای هم قابل سفارش خواهد بود. مرسدس GLE63 AMG جدید اواسط سال ۲۰۲۰ در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و قیمت آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (530 ديدگاه)

    آلمانیا لس آنجلس رو ترکوندن،امریکاییا کجان تو خاک خودشون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      شورلت سابربن و تسلا مدل x و چیپ رانگلر از پر فروش‌ترین suv ها تو آمریکاست
      یک کلام: بگو با آمریکا مشکل داری?
      آمریکا ماشین هایی می‌سازه که تو حالت سکون،در عرض ۳ ثانیه به سرعت ۵۰۰ کیلومتر میرسن که شیرون عزیزت تو درگ ریس اندازه اتم هیدروژن هم تو آیینه نمیشه.
      برو همون تو روسیه با یه سوناتا زندگیت رو بکن و نیا پدال خواهشا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. A

        ۵ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        حرف اوشون درسته. آمریکایی ها امسال چیزی نداشتن. شما هم ک سند آمریکا بنامتون هست سعی کنید کمی انتقاد پذیر باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مشخصات فنی عالی ای داره کابینش هم با
    فاصله زیاد’ از رقبای ، خودش زیباتر هست

    ولی
    چراغای عقب این ماشین واقعا در حد یک مرسدس نیست
    بی ام و X5 کامپتیشن واقعا’ نمای عقب بسیار زیباتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Shirko

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (125 ديدگاه)

    زیاد به دل نمی شینه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نسل قبل GLE ظاهرش یه SUV لوکس رو نشون میداد اما در مدل GLE63 هم ظاهر یه SUV پرفومنس رو نداشت واقعا.
    چون یه جوری حس میکردی انگارکه خیلی گنده وسنگین هستش وحس میکردی اصلا نمیتونه چابک باشه اما نسل جدید حالتش کاملا در سطح X5M و پورشه کاین توربو هستش.البته چراغ عقب میشد یکم سنگین تر طراحی بشه اما در هرصورت یه سروگردن بیشترهم نسبت به نسل قبل بهترشده!!!!!!
    نقطه قوت X5M و GLE63 درمقابل پورشه کاین توربو اینه که پورشه کاین توربو نسبت به پورشه کاین معمولی طراحیش فرق چندانی نداره اما GLE63 و X5M یه دنیا تهاجمی تر از X5 و GLE معمولی هستن واین نکته مهمیه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اما اینکه مرسدس یا ب ام و سقف سرعت این دو SUV رو برای X5M معادل 290 کیلومتر و برای GLE63 معادل 280 کیلومتر معرفی کردن یه جورایی شکسته نفسی هستش!!!!
    چون کانال های یوتیوبیauto top NL با ب ام و X3M اونم در شرایطی که جاده خیس خیس بوده و باران هم در حال بارش بودش تا 286 کیلومتر در جاده شتاب گرفتن والبته بخاطر ترافیک مجبور به کاهش سرعت شدن!!!!
    در مورد شتاب خودرو هم مجله car and driver در تست X3M کامپتیشن شتاب 3.3 ثانیه رو براش ثبت کردن که در تست X4M هم این نتیجه بازهم تکرار شد.پس قطعا X5M یا GLE63 مشخصات بهتری از اعداد اعلانی دارن!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Dna

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (291 ديدگاه)

    طراحی داخلی عالیه اما تا این حد ک کلاسهای دیگه بنز به دلم میشینه شاسی بلند ها غیر از جی کلاس اون قشنگی و ابهت رو نداره بخصوص چراغاشون
    یا تو واقعیت نسبت به عکسشون قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Shirko

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (253 ديدگاه)

    زیاد به دل نمی شینه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Omid622

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا با این ظاهر نمیخوره ۶۱۲ اسب بخار زیر این کاپوت خوابیده باشه
    که این طراحی به این حجم از موتور نمیخوره
    من که برند مورد علاقه آلمانی بیشتر بنز رو دوس دارم
    اما واقعا نمای خارجی X5 M خیلی سرتره از این بنز
    اما نمای داخلی قطعا بنز یک سرو گردن لوکس تره از بی ام و تو تمام مدل ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      به هیچ وجه کابین GLE بهتر و لوکس تر از کابین X5 نیست.
      ب ام و تا چندسال پیش کیفیت کابینش در سطحی پایین تر از مرسدس و آئودیوو لکسوس بود اما از 4تا5 سال پیش کابین هاش نه تنها کیفیت خیلی بالایی دارن بلکه باکیفیت ترین بین رقبا هستن و فقط پورشه هستش که از این نظر هم سطح ب ام و قرار میگیره
      برای مثال کابین سری7، چه کابین سری5، چه کابین X4 و X3 و چه کابین سری1 در تست ها مشخص شده که از دید مجلات معتبر باکیفیت تر هستن نسبت به رقبای مرسدس، حالا در بعضی مدل ها این فاصله بیشتره و در بعضی ها کمتر. مثلا کیفیت کابین سری7 کاملا برتر از مرسدس S کلاس هستش. کیفیت کابین X3 وX4 کاملا برتر از کابین GLC هستش. اما کابین سری5 و کابین Eکلاس در یک سطح هستن اما فقط بعضی از قسمت های کابین E کلاس از پلاستیک های خشک استفاده شده که باعث شد تاحدودی کابین سری5 بهتر باشه. همینطور کابین سری3 باکیفیت تر از کابین Cکلاس هستش.
      تمام این گفته ها باسند هستش که در رقابت های مجلات معتبر بارها وبارها بهشون اشاره شده.
      اما اگه منظورتون طراحی کابین هستش که باید بگم بازهم از نظر طراحی کابین GLE63 برتری نسبت به کابین X5M نداره و هرکدوم زیبایی خودشون رو دارن. تازه کابین X5M ارگونومی بالاتر و راننده محور هستش و البته سیستم اطلاعات سرگرمی ب ام و هم بهترین نمونه بین تمام خودروسازان دنیاست.
      فقط یک مجله خارجی در مورد سیستم اطلاعات سرگرمی خودروها نظرش این بود که تسلا در جایگاه اول و ب ام و در جایگاه دوم هستش. ولی باقی مجلات سیستم اطلاعات سرگرمی ب ام و رو بهترین بین خودروسازان میدونن که بازهم بارها قطعا اینو شنیدید.
      یادمه وقتی X4M و X3M معرفی شدن اولین کامنت یکی از دوستان مرسدسی این بود که گفت کابین X4M و X3M قابل مقایسه باکابین مرسدس GLC63 نیست، تا اینکه در اولین تست ب ام و X3M مجله اتواکسپرس گفتش که از نظر کیفیت کابین تنها رقیبی که هم سطح X3M هستش پورشه ماکان هستش و کابین GLC63 و بیشتر کابین آلفارومئو استلویو کاملا در سطحی پایین تر قرار میگیرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    زیبای وحشی.
    اما همچنان طراحی نسل قبل رو بیشتر میپسندم
    شاید هنوز به زبان طراحی جدید عادت نردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. اعتمادیان

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ایولا امیر خان
    تیتر خبرهاتون خیلی هیجان انگیز و دلپسند شده
    ( حملهٔ 612 اسب وحشی به ب‌ام‌و X5 M )
    یا
    ( RS Q8، دایناسور آتشین ارباب حلقه‌ها )
    واقعا لذت بردم با همین فرمون برو جلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علیرضا

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    به نظرم x5 m واقعا جذابتره … منکر مرسدس بودنش نیستم اما نمیدونم چرا شاسی بلندهای بنز خیلی عقب افتادن از نظر طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدهادی

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    نکته مهم اینه که کل کل های باواریا با اشتوتگارتیا تا انقلاب مهدی ادامه داره و مشتری هاشون این وسط بیشترین نفع رو میبرن
    مام درهمین حد که بشینیم و اخبارشونو دنبال کنیم و فقط حس کنیم که سواری کردن و توش نشستنشون چجوری میتونه باشه…چقد کابین یه خودرو میتونه ایزوله و بیصدا باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فریدون فرخ

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (225 ديدگاه)

    چقدر جلو پنجره اش زشته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. MAHDI

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رقابت درگ پورشه کاین توربو و مرسدس GLE63S و ب ام و X5M دیدن داره. ویا دیدن لامبورگینی اوروس در کنار این خودروها!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Milad AMG

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    همون تیتر خبر
    گویای همه چیزه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا