بیوک

انتشار تصاویری از کراس‌اوور جدید بیوک برای بازار چین

بیوک در چین بازار بزرگی دارد و به‌تازگی با عرضهٔ کراس‌اوورهای کوچک جدید، سبد محصولات خود در این کشور را تقویت کرده است؛ اما بیوک در بخش کراس‌اوورهای متوسط تا بزرگ بازار چین حضور قدرتمندی ندارد. البته این برند لوکس آمریکایی پیش‌ازاین با مدل انکلیو در این بخش حضور داشته اما این مدل به خاطر وارداتی بودن قیمت بالایی دارد که این موضوع به همراه مصرف سوخت بالا موجب شده انکلیو بازار بزرگی در چین نداشته باشد. به همین دلیل بیوک کراس‌اوور میان سایز جدیدی را برای بازار چین توسعه داده که حالا پیش از رونمایی رسمی تصاویری از آن منتشر شده است.

البته این کراس‌اوور جدید با همان نام انکلیو در چین عرضه خواهد شد اما بااین‌حال با نمونه‌ای که در ایالات‌متحده عرضه می‌شود تفاوت دارد. مهم‌ترین تفاوت این خودرو با انکلیو آمریکایی اندازهٔ کوچک‌تر آن است. نسخهٔ چینی انکلیو ۴,۹۸۱ میلی‌متر طول، ۱,۹۵۳ میلی‌متر عرض و ۱,۷۳۲ میلی‌متر ارتفاع دارد که این یعنی ۲۰۹ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۴۷ میلی‌متر باریک‌تر و ۴۸ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از نسخهٔ آمریکایی است. این کراس‌اوور جدید روی پلت‌فرم C1 جنرال موتورز ساخته شده که با شورلت بلیزر و کادیلاک XT6 مشترک است و بنابراین فاصلهٔ محوری آن مثل دو کراس‌اوور مذکور ۲,۸۶۳ میلی‌متر است.

هرچند انکلیو چینی تحولی را در طراحی برند لوکس جنرال موتورز نشان می‌دهد اما هنوز هم مثل یک بیوک به نظر می‌رسد. این کراس‌اوور جدید در جلو از نمایی منحصربه‌فرد برخوردار است که مثل شورلت بلیزر در آن از چراغ‌های دوقسمتی استفاده شده است. جلوپنجرهٔ جسورانه با تریم کرومی هم یکی دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این قسمت است. در پروفیل جانبی انکلیو چینی روکش‌های پلاستیکی بدنه، خط شخیصت برجسته و ستون D مشکی‌رنگ جلب‌توجه می‌کنند اما در نمای عقبی با نواری کرومی که چراغ‌ها را به هم متصل کرده است، شباهت زیادی با نسخهٔ آمریکایی دیده می‌شود.

نسخهٔ چینی انکلیو که در دو نسخهٔ پنج‌نفره و هفت‌نفره به بازار این کشور عرضه می‌شود، به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جنرال موتورز با ۲۳۰ اسب بخار قدرت مجهز است که نیروی آن توسط گیربکس نُه سرعتهٔ جدید جنرال موتورز به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. طبق گزارش‌ها، این خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. فعلاً این کراس‌اوور جدید فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و حرفی از عرضهٔ آن در ایالات‌متحده زده نشده است اما شایعاتی ادعا کرده‌اند که احتمال عرضهٔ آن در آمریکا وجود دارد تا بین مدل‌های انویژن و انکلیو قرار گیرد. درهرحال نسخهٔ چینی انکلیو از اواخر سال جاری در بازار این کشور عرضه خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خیلی جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ماشین آمریکایی بره چین؟؟؟؟؟؟
    جمعش کنید بابا خود چین اگه تو جهان حرف اول میزنه پس چرا ماشین آمریکایی میخواد؟؟؟؟
    چینیا اول الکتریکی سوار بشن هواشون تمیز بشه بعد از اینا از اینا بخرن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحیش خیلی شبیه ماشینای جدید خود چینیها شده و حتی تا حدی از بعضی چینیها پایینتره.
    طراحی ماشینای جدید بیوک رو اصلا دوست ندارم. اما از کیفیت و سیستم تعلیق عالی و سکوت کابینش همه مجلات تعریف میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا