بیوک

بیوک الکترا E4 و E4 GS با طراحی کراس اور کوپه معرفی شد

بیوک از خودروهای الکترا E4 و E4 GS در چین رونمایی کرد. این خودروها از پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز سود می‌برند و طراحی جذاب‌تری نسبت به نسخه استاندارد E5 دارند.

کشور چین باعث احیای بیوک شده و به همین خاطر شاهد رونمایی محصولات مهم این برند آمریکایی در کشور بزرگ یاد شده هستیم. بیوک به تازگی دو خودروی الکترا E4 و E4 GS را بر اساس پلتفرم اولتیوم معرفی کرده است. الکترا E4 نسخه کراس اور کوپه از الکترا E5 است و اندکی کم ارتفاع‌تر، کوتاه‌تر و پهن‌تر از برادر استاندارد خود به نظر می‌رسد. همان‌طور که دیده می‌شود سقف خودرو خمیده‌تر شده و در بخش عقب حالت فست بک دارد.

E4 از نمای جلوی متفاوت‌تری سود می‌برد و بجای دیلایت های دوتایی E5 از آرایش تکی استفاده می‌کند. همچنین در بخش عقب دو اسپویلر دیده می‌شود، طراحی‌ای که در برخی کراس اورهای گران‌قیمت بازار همچون استون مارتین DBX و جنسیس GV70 کوپه کانسپت مشاهده شده است. E4 اندکی بزرگ‌تر از بیوک انویژن است. کابین خودروی یاد شده شبیه E5 بوده هرچند کمی لوکس‌تر به نظر می‌رسد. همان نمایشگر ۳۰ اینچی انحنادار که در E5 وجود دارد بخش اصلی کاکپیت مجازی بیوک را تشکیل می‌دهد. آمریکایی‌ها می‌گویند سرنشینان جلو فضای سر زیادی خواهند داشت و در بخش عقب نیز از نظر فضای سر و زانو هیچ مشکلی وجود ندارد. از دیگر ویژگی‌های بیوک الکترا E4 می‌توان به سقف پانورامیک با تابش خورشید پایین و فضاهای ذخیره‌ای متنوع اشاره کرد. زیر پوست این خودرو باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت ۶۵ کیلووات ساعت قرار دارد. پیشرانه برقی الکترا E4 نیز ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. تخمین زده شده شعاع حرکتی E4 به ۵۳۰ کیلومتر برسد. در حال حاضر الکترا E4 فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شود.

اما محصول دوم بیوک با نام الکترا E4 GS شناخته می‌شود، اولین خودرویی که به پسوند گرن اسپرت مجهز شده است. این خودرو با مواردی همچون جلوپنجره مشکی دایموند، پوشش مشکی آینه‌های جانبی، تریم نایت برنز و رینگ‌های ۲۰ اینچی و ترمزهای شش پیستونه برمبو به همراه رکاب‌های نورانی از نسخه استاندارد E4 متمایز خواهد شد. این مدل در نسخه پایه از همان قوای محرکه دیفرانسیل جلوی E4 استفاده می‌کند اما می‌توان تریم چهار چرخ محرک و باتری ۷۹.۷ کیلووات ساعتی را سفارش داد. قدرت این مدل به ۲۸۳ اسب بخار می‌رسد. نسخه دیفرانسیل جلو صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۶ ثانیه‌ای دارد درحالی‌که صفر تا ۱۰۰ مدل چهار چرخ محرک به ۶.۲ ثانیه و شعاع حرکتی آن به ۶۲۰ کیلومتر می‌رسد. حداکثر سرعت هر دو مدل نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

از جمله تجهیزات استاندارد خودروهای موردبحث می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقاط کور، هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار خروج از مسیر اشاره کرد. به‌صورت سفارشی نیز می‌توان از سوپر کروز برخوردار شد. الکترا E4 در تمامی نسخه‌ها مختص بازار چین خواهد بود. انتظار می‌رود اولین محصول برقی بیوک در آمریکا نسخه‌ای ویژه از الکترا E5 باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    طراحی خوشگل و جذابی داره ولی کاش از کمپانی بیوک نبود.

    موافقم 35
    مخالفم 0
    1. یک کاربر

      ۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (494 ديدگاه)

      نمی دونم شما هم حس کردین یا نه که جلوش خیلی شبیه ایما ست؟

      موافقم 26
      مخالفم 10
    2. datsun

      ۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3504 ديدگاه)

      کلا تو تاسیسات سایک موتورز چ ی ن طراحی و تولید و مونتاژ میشن بیوکهای امروزی ، فقط دو مدل بیوک تو آمریکا ساخته میشه جنرال اینکار رو نمیکرد سالها پیش فاتحه بیوک خونده شده بود از قدیم بیوک تو چ ی ن پر طرفدار بوده و جنرال از این فرصت استفاده و اونو تو چ ی ن احیا کرد

      موافقم 33
      مخالفم 3
  2. R/T

    ۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    کابین خوبی دارن مخصوصا نسخه گرن اسپرت

    موافقم 20
    مخالفم 0
    1. پویا

      ۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (447 ديدگاه)

      بیوک ششمین برند پرفروش تو بازاره چینه بعضیا میگن دلیلش علاقه‌ رهبران قدیم کمونیست به این برنده

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    بیوک داره چیکار می‌کنه با خودش ؟ پیشاپیش با اونی هم که میخواد بیاد دوباره ماشاالله ماشاالله کنه از طرف خودم و بقیه میگم : هییییییییسسسسس

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. (Ali(chevynova

      ۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      ماشالاه بیوک که با ۱۲۰ سال سابقه همچنان محبوبیتش رو حفظ کرده
      ماشالاه

      موافقم 17
      مخالفم 14
  4. Mohsen63

    ۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    زیباست.

    موافقم 10
    مخالفم 6
  5. زیزیگولو

    ۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (4943 ديدگاه)

    تب الکتریکی سازی ماشینا تو کمپانیای خودروسازی هر روز بیشتر تشدید میشه و اینجور که پیداست خودروسازایی مثل جنرال موتورز بیش از پیش در تلاشن تا تبدیل به برندی الکتریکی بشن

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. خلیل

    ۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    جلوش شبیه لاماریه 🙄

    موافقم 1
    مخالفم 4
  7. آرمین

    ۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    بیوک کمپانیه قدریه ، ما شناخت زیادی از بیوک نداریم ، خیلی پیش اومده که کمپانیهای بزرگی مثل روور و جیپ از موتورهای بیوک استفاده کردن .
    همین مقاله ها نشون میده که چقدر از دنیا عقب افتادیم و چندین ساله که خبر نداریم که تو دنیا چی میگذره.
    فقط چین رو گذاشتن جلو چشمامون و گفتن اینه و بس .
    ممنونم از پدال که این مقاله و مقالات مشابه رو منتشر میکنه ، جهت بالابردن دانش عمومی جامعه خیلی مفید است .

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. *ALI*

    ۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    طراحیش واقعا زیباست داخل ماشین هم رویایی و آرام بخش آپشن های ماشین هم خیلی خوبه به نظرم یه ماشین خوب خواهد شد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  9. خخخ

    ۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بیوک فعلا از دور دنیا عقب کشیده

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا