بی ام و

معرفی ب‌ام‌و 320e و 520e پلاگین هیبریدی جدید

به عنوان بخشی از به‌روزرسانی گسترده محصولات در فصل بهار، ب‌ام‌و قبلاً از نسخه دیزلی M440d xDrive و M5 CS جدید رونمایی کرده است. هم‌اکنون باواریایی ها محصولاتی برای دوستداران قوای محرکه الکتریکی شده تدارک دیده و اقدام به معرفی سری ۳ و ۵ پایه در لباس پلاگین هیبریدی کرده‌اند.

این دو خودرو که به ترتیب ۳۲۰e و ۵۲۰e نام گرفته‌اند دارای قوای محرکه پلاگین هیبریدی مرکب از نیروگاه ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۱۶۳ اسب بخار و واحدی الکتریکی بوده و خروجی ترکیبی ۲۰۵ اسب بخاری دارند. همکاری پیشرانه درون‌سوز و الکتریکی باعث ایجاد لذت رانندگی خاص محصولات الکتریکی و همچنین راندمانی برجسته می‌شود.

این قدرت در حالت استاندارد از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب فرستاده می‌شود اما سیستم چهار چرخ محرک xDrive سفارشی نیز در دسترس می‌باشد. این مجموعه حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری داشته و برد الکتریکی آن بین ۵۰ تا ۶۱ کیلومتر برای ۳۲۰e و ۵۲ تا ۶۱ کیلومتر برای ۵۲۰e می‌باشد.

هر دو مدل موردبحث به‌صورت سدان و استیشن واگن در دسترس می‌باشند. صرف‌نظر از نوع بدنه، یک باتری ۱۲ کیلووات ساعتی وجود دارد که با استفاده از شارژر ۳.۴ کیلوواتی می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۲.۶ ساعت شارژ کرد. شارژ کامل نیز حدود ۳.۶ ساعت طول می‌کشد.

البته از نظر پرفورمنس انتظار هیچ‌گونه رکوردشکنی‌ای را نداریم زیرا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مدل ۳۲۰e برابر با ۷.۶ ثانیه بوده ولی برادر بزرگ‌تر شتاب ۷.۹ ثانیه‌ای دارد. البته مدل‌های استیشن چند دهم ثانیه کندتر هستند.

قرار است این دو خودرو در ماه مارس عرضه شوند و اگر مشتریان در آلمان زندگی کنند هر دو مدل را می‌توانند به عنوان محصولی الکتریکی ثبت کنند. این امر باعث ایجاد مزیت‌هایی برای تردد در معابر عمومی از جمله پارک رایگان در برخی مناطق خواهد شد. دو محصول پلاگین هیبریدی ب‌ام‌و مشمول تخفیف ۵۰ درصدی مالیات سازنده می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    با وجود m5cs اصن ارزش نگاه چپ ندارند
    من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو

    موافقم 5
    مخالفم 6
  2. ماکان

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (766 ديدگاه)

    سلام . خیلی خوبه اگر که انشاالله در نسل بعدی بی ام و سری 7 نسخه کامل و اصلی M7 را تولید کنند . و در ضمن اگر که هنوز نسخه آلپینا B8 از سری 8 تولید نشده آن را هم تولید کنند .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. ?Ali Hossein?

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    ای بابا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    از دیشب تو فکر اینم که چرا تولید i8 متوقف شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ولی چرا در عوض این تازه به دوران رسیده میخواد تولید شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    شما ها میدونید؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. مهرداد كمال

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1808 ديدگاه)

    بنظرم بی ام و سری ۵ بایستی سطح مدل های پایه اش رو یخورده بالاتر بیاره اخه اختلاف خیلی زیاده با m5 سی اس داره شما اختلاف شتابشو ببین تا عمق فاجعه مشخص شه و واقعا نبایس استیشن این سری رو بسازه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  5. Sina

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اگه خریداراش بلد باشن چجوری ازش استفاده کنن ، خیلی خیلی پاکه و شاید حتی از برقیا هم بهتر باشه
    آلودگی زیر ۸۰ گرم یا حتی خیلی کمتر
    علاوه بر اون مصرف خیلی کم
    میشه توی شهر تمام برقی باشه و خارج از شهر بنزینی
    تنها عیبشون باتری های نسبتا کوچیکه ، که باید بزرگتر بشن ، خیلی بزرگتر

    این سری ۳ رو خیلی دوست دارم ، حیف که M3 مثل سری ۳ تولید نشد..
    سری ۵ هم عالیه ، یکی از بهترین نسل هاش

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا