بی ام وپورشهتویوتافوردهفته نامه

نبرد تویوتا سوپرا، ب‌ام‌و M2، پورشه کیمن و موستانگ شلبی GT350

در این نبرد سخت و جذاب، چهار خودروی اسپرت گرد هم جمع شده‌اند که همگی حدود ۶۰ هزار دلار قیمت دارند، ظرف تقریباً چهار ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند و روی لذت و رضایت رانندگی تمرکز دارند. این خودروها نمایانگر بهترین کار سازندگان خود از گذشته تا به امروز هستند. ب‌ام‌و M2 کامپتیشن نزدیک‌ترین خودرو به جانشین معنوی M3 نمادین نسل E30 است. فورد موستانگ شلبی GT350 نام ۵۳ ساله‌ای است که هنوز هم در نقطهٔ اوج ماسل کارها قرار دارد.

پورشه کیمن هرچند امسال ۱۳ ساله شده است اما نام خود را در کتاب‌های تاریخ به‌عنوان یکی از خالص‌ترین خودروهای رانندهٔ قرن بیست و یکم ثبت کرده است؛ و نهایتاً تویوتا سوپرا هم پس از ۱۷ سال غیبت بازگشته و خاطرات دورانی را بیاد می‌آورد که ژاپن می‌توانست خودروی اسپرتی را با سرعت و چابکی مشابه دیگر سازندگان تولید کند. این خودروها همچنین بخشی از گذشتهٔ Car & Driver هم هستند زیرا باهم تاکنون ۱۸ بار جایزهٔ ۱۰Best را کسب کرده‌اند.

هرچند ممکن است نام این خودروهای اسپرت تاریخچه‌ای طولانی داشته باشد اما این‌ها پیشتازان عملکرد مدرن هستند. M2 پسوند کامپتیشن را اوایل سال جاری به دست آورد یعنی هنگامی که مونیخی‌ها آن‌را به یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید با ۴۱۰ اسب بخار قدرت مجهز کردند که ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارد. باواریایی‌ها همچنین سیستم فرمان و دیفرانسیل لغزش محدود خودرو را هم از نو تنظیم کردند. نمونهٔ مورد آزمایش با قیمت ۶۴,۱۴۵ دلار، به گیربکس شش سرعتهٔ دستی، رنگ نارنجی متالیک و پکیج رانندهٔ M مجهز است که حداکثر سرعت آن‌را از ۲۵۰ کیلومتر به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد.

ممکن است تغییرات موستانگ شلبی GT350 مدل ۲۰۱۹ جزئی به نظر برسند اما لاستیک‌های استاندارد جدید میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲، کالیبراسیون مجدد سیستم فرمان و تنظیم دوبارهٔ تعلیق، هنگام نشستن پشت فرمان تأثیر محسوسی دارند. البته پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 میل‌لنگ خطی بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۵۲۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و انتقال نیروی آن صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. قیمت شلبی مورد آزمایش ۶۴,۸۶۰ دلار بوده و به پکیج هندلینگ ۸۵۰ دلاری مجهز است که برای داون‌فورس بیشتر، فلپ‌هایی را به اسپویلر عقب اضافه می‌کند.

۷۱۸ کیمن با قیمت پایهٔ ۵۶,۳۵۰ دلار، دومین خودروی ارزان‌قیمت این رقابت از لحاظ قیمت پایه محسوب می‌شود اما آپشن‌ها قیمت آن‌را به ۷۲,۶۰۰ دلار رسانده و اسپرت موتور وسط پورشه را به گران‌ترین خودروی جمع تبدیل کرده‌اند. گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ ۳۲۱۰ دلاری که جایگزین نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی عالی شده، کمک‌فنرهای تطبیقی ۱۷۹۰ دلاری، ناوبری ۱۷۸۰ دلاری، رینگ‌های ۱۹ اینچی ۱۵۹۰ دلاری و پکیج ۲۶۱۰ دلاری Sport Chrono از گران‌ترین آپشن‌های این ماشین هستند. کیمن با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ ۳۰۰ اسب بخاری خود، کوچک‌ترین و ضعیف‌ترین موتور را در بین این خودروها دارد اما از همهٔ آن‌ها سبک‌تر است.

نسل جدید سوپرا توسط ب‌ام‌و مهندسی شده و تویوتا مسئولیت طراحی ظاهری و تنظیم نهایی آن‌را بر عهده داشته است. تمامی مدل‌های این خودرو به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و با ۳۴۰ اسب بخار قدرت، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، دیفرانسیل لغزش محدود و کمک‌فنرهای تطبیقی مجهز هستند. قیمت پایهٔ سوپرا از ۵۰,۹۴۵ دلار آغاز می‌شود اما نمونهٔ مورد آزمایش یکی از ۱۵۰۰ دستگاه سری لانچ ادیشن است که به رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ مشکی مات و تریم فیبر کربنی داخلی به همراه پکیج کمک‌رانندهٔ ۱۱۹۵ دلاری مجهز است و همهٔ این‌ها قیمت آن‌را به ۵۷,۴۰۰ دلار رسانده‌اند.

برای فهمیدن اینکه با ۶۰ هزار دلار چه نوع عملکردی ارائه می‌شود و کدام خودرو سزاوار پرداخت این مبلغ است، ما در جاده‌های بسیار باریک پارک ملی سی‌یرا نوادا با آن‌ها به رانندگی پرداختیم. در این منطقه مسیرهایی وجود دارد که محدودیت سرعت تنها ۹۰ کیلومتر بر ساعت است. زیر سایهٔ درختان انبوه این منطقه، چهار قهرمان پرفورمنس را پیدا کردیم که هرکدام توانایی‌های استثنایی خود را دارند و هیچ‌کدام سزاوار باخت در این رقابت نبودند اما مجبوریم یک بازنده و فقط یک برنده داشته باشیم.

مقام چهارم: ب‌ام‌و M2 کامپتیشن

محاسن: پیشرانهٔ هیولا، آسان برای رانندگی و کاربردی برای استفاده‌های روزانه

معایب: ترمزهای غیرقابل اعتماد، فرمان بی‌روح

نتیجه: بهترین خودرو در سبد محصولات ب‌ام‌و باید خودروی بهتری برای رانندگی باشد

حتی بهترین محصول مونیخی‌ها هم در برابر احساس ناخوشایند فرمان که همهٔ ب‌ام‌وهای مدرن را آزار می‌دهد مصون نیست. در M2 کامپتیشن بازخورد فرمان مشابه بازی فورزا است و گویی راننده هیچ ارتباطی با فرمان ندارد. علاوه بر این، پدال ترمز غیرقابل‌پیش‌بینی هم به‌طور پیوسته اعتماد راننده را از خودرو سلب می‌کند. مثلاً در پیچ‌های تنگ گاهی به خاطر پدال ترمز سفت و غیر پاسخگو غافلگیر می‌شدیم و احساس می‌شد خطوط ترمز با بتون پُر شده است. این معمولاً به خاطر سیستم ABS است که فکر می‌کند چسبندگی پایین است؛ اما حتی اگر این مشکل هم در M2 وجود نداشت، بازهم نمی‌توانست روی سکوی رتبه‌های اول تا سوم قرار گیرد زیرا با ۴۷.۲ متر، بیشترین مسافت توقف از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و با ۱.۰۱ جی، کمترین شتاب جانبی را در پیست به ثبت رساند.

اما این کوپهٔ آلمانی به لطف ۴۱۰ اسب بخار قدرت، در خط مستقیم به‌راحتی سرعت می‌گیرد و درحالی‌که شلبی GT350 برای یک لانچ خوب تقلا می‌کرد، M2 با ۱۲.۴ ثانیه، سریع‌ترین خودروی این رقابت در مسافت ۴۰۰ متر لقب گرفت. پیشرانهٔ این ماشین نیز همواره آمادهٔ حمله است. هرچند سوپرا و کیمن زودتر به اوج گشتاور خود می‌رسند و نقطهٔ کات‌آف شلبی هم ۶۵۰ rpm از ردلاین ۷۶۰۰ rpm ب‌ام‌و بیشتر است اما پیشرانهٔ M2 گسترده‌ترین بازهٔ ارائهٔ قدرت را دارد که آن‌را به شریکی عالی برای گیربکس شش سرعتهٔ دستی آن تبدیل کرده است. این موشکی که در سینهٔ M2 قرار گرفته حتی در صورت انتخاب دندهٔ اشتباه هم سریعاً دور گرفته و صدایی مثل یک موتور تنفس طبیعی تولید می‌کند.

M2 کامپتیشن به همان اندازه که برای استفاده در پیست مناسب است، قابلیت استفاده‌های روزانه را هم دارد. دید عالی، فضای بار کافی و صندلی‌های عقبی که به‌طور شگفت‌انگیزی جادار هستند، ترکیب منحصربه‌فردی را در بین اعضای این گروه پدید آورده‌اند. این خصوصیات ب‌ام‌و را به گزینه‌ای قانع‌کننده برای کسی تبدیل می‌کند که هنگام خرید کوپه‌ای با شتاب چهار ثانیه، کارایی را هم در لیست اولویت‌های خود قرار داده است.

مقام سوم: پورشه ۷۱۸ کیمن

محاسن: تجربه‌ای حتی فوق‌العاده‌تر از اعداد، گیربکس اتوماتیک هوشیار و پیشگو

معایب: چهار سیلندر با قیمت هشت سیلندر، تنها خودروی این جمع که می‌تواند قدرت بیشتری داشته باشد

نتیجه: پورشه همیشه پیروز نیست

کیمن با ۱۴۲۵ کیلوگرم وزن، خودروی سبکی است آن‌هم نه فقط در این آزمایش یا در بین خودروهای اسپرت بلکه در مقایسه با تمام خودروهای حاضر در بازار ایالات‌متحده. این وزن سبک اجازه می‌دهد پورشه کارهای بیشتری را با اسب بخار کمتری انجام دهد. ۷۱۸ پایه شانه‌به‌شانهٔ خودروهایی پیش می‌رود که برای انجام همان کار به قدرت و سوخت بیشتری نیاز دارند. کیمن با چنین وزن سبکی، ظرف ۴۳.۶ متر از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت متوقف شد، شتاب جانبی ۱.۰۶ جی را به ثبت رساند و در بین مخروط‌های تست اسلالوم با سرعت ۸۱ کیلومتر بر ساعت حرکت کرد که از بهترین عملکردهایی است که تاکنون دیده‌ایم و همهٔ این کارها را با باریک‌ترین لاستیک‌های این گروه انجام داد.

البته مطمئناً همه‌چیز در اعداد خلاصه نمی‌شود. فرمان ۷۱۸ کاملاً مطیع راننده بوده و از همهٔ دستورات او بدون معطلی پیروی می‌کند. این فرمان همچنین گزارش مستمری از شرایط مسیر و چیزی که زیر لاستیک‌های جلو می‌گذرد را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لطف اعتمادبه‌نفسی که این سیستم فرمان فراهم می‌کند، استفاده از نهایت توانایی‌های پورشه برای هرکسی آسان خواهد بود؛ اما علاقهٔ ما فقط زمانی به کیمن کم می‌شود که عقلانی‌تر در مورد آن فکر می‌کنیم زیرا دشوار است که ۷۲ هزار دلار را برای خرید خودرویی پرداخت کنیم که تعداد سیلندرهای آن با فیات ۵۰۰ برابر است. البته موتور چهار سیلندر تخت پورشه در مقایسه موتور شش سیلندر خطی ب‌ام‌و و V8 فورد روان‌تر است، به ۷۴۰۰ rpm می‌رسد و ۳۰۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌کند اما این پیشرانه هیچ ویژگی خاص‌تری نسبت به موتور فولکس‌واگن گلف GTI با قیمت ۲۸ هزار دلاری ندارد.

ما پورشه را با سه پدال ترجیح می‌دهیم اما گیربکس دوکلاچهٔ PDK پورشه به قدری بااستعداد است که باعث می‌شود در طرز تفکر خود بازنگری کنیم. با قرار دادن خودرو روی حالت اسپرت پلاس، این گیربکس هفت سرعته دندهٔ مناسب را برای هر پیچی انتخاب پیدا می‌کند تا جایی که گویی از قبل می‌داند راننده کجا می‌خواهد برود. پرداخت ۳۲۱۰ دلار برای گیربکس PDK تقریباً مثل اضافه کردن ۵۰ اسب بخار به قدرت موتور است. به همین دلیل درحالی‌که فورد که با تنها ۳.۳ کیلوگرم وزن در هر اسب بخار، بهترین نسبت قدرت به وزن را در این رقابت دارد، در مسافت ۴۰۰ متر فقط ۰.۳ ثانیه از پورشه که با ۴.۷ کیلوگرم به هر اسب بخار بدترین نسبت قدرت به وزن را دارد سریع‌تر است. این پورشه لیاقت پیشرانه‌ای هم‌طراز با شاسی و قیمتش را دارد.

مقام دوم: تویوتا سوپرا

محاسن: بازیگوشی به شیوه‌ای که تعداد کمی از خودروهای اسپرت هستند، تنظیم تویوتا حتی وقتی سریع رانندگی نمی‌کنید هم همچنان سرگرم‌کننده است

معایب: از کابین کوچک آن دید به بیرون دشوار است، ظاهر آن از فیلم‌های هیولایی قدیمی آمده است

نتیجه: خرید این تویوتا با قیمت ۵۷,۴۰۰ دلار معاملهٔ خوبی است

سوپرا در برابر کیمن مثل شورلت کوروت است در برابر پورشه ۹۱۱. این خودروی اسپرت باز متولدشدهٔ تویوتا هیجانات مشابهی با کیمن را با تخفیفی پنج رقمی ارائه می‌کند اما با این حال بسیاری از خریداران پورشه هرگز آن‌را در نظر نمی‌گیرند. رانندگی سوپرا مثل یک مزدا میاتا با اندازه‌ای بزرگ‌تر است؛ مانند میاتا در این خودرو هم حرکات بدنه بیشتر از چیزی است که انتظار می‌رود اما بادی رول آن نوعی از بازخورد را ارائه می‌کند که در اغلب خودروهای مدرن وجود ندارد. این موضوع احساس سرعت را تقویت می‌کند و اصلی‌ترین دلیلی است که سوپرا اینقدر بازیگوش احساس می‌شود حتی با اینکه شتاب جانبی ۱.۰۵ جی را در پیست ثبت کرد که از برخی از رقبا کمتر است.

سوپرا از دور ۲۰۰۰ rpm تا ۴۵۰۰ rpm گشتاور زیادی را ارائه می‌کند و خودرو خصوصاً هنگام خروج از پیچ‌ها مشتاق بکسوات و چرخاندن تایرهای خود است. البته در این حالت سیستم کنترل پایداری خودرو را در جهت صحیح قرار می‌دهد و هنوز هم اجازه می‌دهد تا موتور همچنان سرعت را افزایش دهد. افزایش دنده‌های گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF نیز به همان اندازهٔ گیربکس PDK پورشه رضایت‌بخش است و کمک کرد تا سوپرا ظرف چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد؛ اما در معکوس دادن‌ها، این گیربکس سنتی فاقد تطبیق دور موتور گیربکس دوکلاچهٔ کیمن است و به همین دلیل کم کردن دنده‌ها با قطع ناگهانی گاز همراه است.

کابین سوپرا نیز به‌اندازهٔ متروی توکیو در ساعات شلوغی تنگ احساس می‌شود. در سمت راننده، آینهٔ بزرگ و ستون A دید سمت چپ را مسدود می‌کنند و هنگامی که به راست نگاه می‌کنیم، آینهٔ عقب و نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بالای داشبورد جلوی دید را گرفته‌اند. البته همین کابین تنگ این احساس را ایجاد می‌کند که سوپرا تقریباً به‌اندازهٔ میاتا کوچک، سبک و زیرک است اما با غرش یک موتور شش سیلندر خطی و قدرت مناسب برای یک خودروی اسپرت.

مقام اول: فورد موستانگ شلبی GT350

محاسن: صدا و عصبانیت یک هشت سیلندر ۸۲۵۰ rpm، واکنش مشابه خودروهای مسابقه‌ای، کوهی از چسبندگی

معایب: سواری شلوغ، توجه پلیس را همه‌جا جلب می‌کند

نتیجه: هیچ خودروی دیگری مثل این وجود ندارد

شلبی GT350 با چهره‌ای خشن و خطوط مسابقه‌ای روی بدنه، حتی وقتی پارک است هم قوانین را نقض می‌کند اما هنگام حرکت، موتور هشت سیلندر ۸۲۵۰ rpm و چسبندگی فراوان، این نقض قوانین را بیشتر می‌کند. با کمترین نسبت قدرت به وزن در این رقابت، شلبی خصوصاً در مسافت ۴۰۰ متر باید سریع‌ترین خودرو باشد اما احتمالاً سیستم کلاچ در این GT350 مورد آزمایش فرسوده شده است زیرا در این رقابت نتوانست به‌خوبی لانچ کند و مسافت ۴۰۰ متر را ۰.۲ ثانیه کُندتر از آخرین GT350 که آزمایش کرده‌ایم طی کرد. از سوی دیگر اما طبیعی است که پیشرانهٔ تنفس طبیعی فورد فاقد گشتاور موتورهای توربوشارژ رقبا است و به همین دلیل غالباً باید دنده‌های گیربکس شش سرعتهٔ آن‌را تعویض کرد.

GT350 با برخورداری از ۱.۰۸ جی شتاب جانبی، در پیست کاملاً متعادل بوده و به‌اندازهٔ کیمن سریع است. لاستیک‌های کاپ ۲ این خودرو اطلاعات مسیر را در هر لحظه در اختیار راننده قرار می‌دهند. پدال ترمز نیز به کوچک‌ترین فشار واکنش نشان می‌دهد و لاستیک‌های میشلن باعث می‌شود موستانگ کوچک‌تر احساس شود. این خودرو بیش از ۳۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر و بیش از ۴۰۰ میلی‌متر کشیده‌تر از کیمن است اما GT350 در پیست دایره‌ای پورشه را مغلوب کرد و در آزمون اسلالوم هم پابه‌پای آن پیش رفت. به همین دلیل، هرچند این شلبی از لحاظ قیمت با خودروهای این آزمایش قابل مقایسه است اما برای رقابت عادلانه‌تر به ۹۱۱ یا کوروت نیاز داریم.

البته راندن این خودروی ویژه هزینه‌های خاص خود را دارد مثل لاستیک‌های گران‌قیمت مخصوص پیست آن که ۱۶ هزار کیلومتر دوام دارند و بعد باید با پرداخت ۱۷۴۲ دلار تعویض شوند؛ اما شلبی GT350 بدون شک ارزش این هزینه‌ها را دارد. برخلاف پیشرانهٔ V6 توئین توربوی فورد GT که با پیکاپ رپتور مشترک است، این موتور ۵.۲ لیتری فقط در سینهٔ GT350 قرار می‌گیرد و در هیچ موستانگ دیگری پیدا نمی‌شود؛ بنابراین، کشش و دور گیری نیروگاه این ماشین در هیچ خودروی دیگری وجود ندارد. علاوه بر این، لاستیک‌ها و صندلی‌های شلبی هم متعلق به پیست هستند که این یعنی بدون استرس می‌توان در جاده‌های کوهستانی حرکت کرد. هیچ خودروی اسپرتی به‌اندازهٔ موستانگ شلبی GT350 خالص و زنده نیست.

 

مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و M2 کامپتیشن

موستانگ شلبی GT350

پورشه ۷۱۸ کیمن

تویوتا سوپرا

پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو ۵.۲ لیتری V8 طبیعی ۲ لیتری H4 توربو ۳ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۱۰ اسب بخار ۵۲۶ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۵۸۰ نیوتن متر ۳۸۰ نیوتن متر ۴۹۵ نیوتن متر
ردلاین ۷۶۰۰ rpm ۸۲۵۰ rpm ۷۴۰۰ rpm ۷۰۰۰ rpm
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۰ ثانیه ۴.۲ ثانیه ۴.۳ ثانیه ۳.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۴ ثانیه ۱۲.۵ ثانیه ۱۲.۸ ثانیه ۱۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت
توقف از ۱۱۰ کیلومتر ۴۷.۲ متر ۴۵.۴ متر ۴۳.۶ متر ۴۵.۷ متر
شتاب جانبی ۱.۰۱ جی ۱.۰۸ جی ۱.۰۶ جی ۱.۰۵ جی
سرعت در اسلالوم ۷۷ کیلومتر بر ساعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت ۸۱ کیلومتر بر ساعت ۷۶ کیلومتر بر ساعت
وزن خالص ۱۶۲۰ کیلوگرم ۱۷۳۳ کیلوگرم ۱۴۲۵ کیلوگرم ۱۵۳۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۲/۴۸ جلو/عقب ۵۳/۴۷ جلو/عقب ۴۴/۴۶ جلو/عقب ۵۲/۴۸ جلو/عقب
نسبت قدرت به وزن ۴.۰ کیلو به اسب بخار ۳.۳ کیلو به اسب بخار ۴.۷ کیلو به اسب بخار ۴.۶ کیلو به اسب بخار
طول ۴۴۷۵ میلی‌متر ۴۷۹۸ میلی‌متر ۴۳۷۹ میلی‌متر ۴۳۸۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲۶۹۲ میلی‌متر ۲۷۲۰ میلی‌متر ۲۴۷۴ میلی‌متر ۲۴۶۹ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۹۶ لیتر ۳۹۶ لیتر ۴۲۴ لیتر ۲۸۳ لیتر
ظرفیت باک ۵۲ لیتر ۶۰ لیتر ۶۴ لیتر ۵۲ لیتر
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۹.۴ لیتر ترکیبی ۹.۰ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۵۹,۸۹۵ دلار ۶۱,۵۳۵ دلار ۵۶,۳۵۰ دلار ۵۶,۲۰۵ دلار
قیمت تست‌شده ۶۴,۱۴۵ دلار ۶۴,۸۶۰ دلار ۷۲,۶۰۰ دلار ۵۷,۴۰۰ دلار
مجموع امتیاز ۱۹۲ ۱۹۷ ۱۹۴ ۱۹۵

 

منبع: Car&Driver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سخته من باشم هر کدام رو برای مدتی کوتاه انتخاب میکنم و لذتش رو می برم انتخاب هرکدام به مدت طولانی یعنی در حق خودت ستم کردی .۲ماه فورد ۲ماه پورشه ۲ ماه تویوتا ۶ ماه بقیه هم که باید بری سراغ دو دیفرانسیله ها.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    آلمانی ، آمریکایی و ژاپنی مطمئناً به این نتیجه احترام میزارن
    چون مجله معتبر Car&Driver این تست رو انجام داده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. Amir

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    فکر نمی کردم بی ام و آخر بشه با این حال مقایسه خیلی جالبی بود.شلبی واقعا بی نظیره و لایق مقام اول بودنه اما سلیقه ای انتخاب من پورشه هستش

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. MehdiTurbo

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1899 ديدگاه)

      یعنی ۴ سیلندر و به ۸ سیلندر ترجیح میدی،من عاشق ۸ سیلندرم همین ۶ سیلندرایی که تو ایران هستو وقتی سوار میشی کلی تفاوت حس میکنی چه برسه ۲ برابر یه ۴ سیلندری من خودم طراحی و کیفیت پورشه رو خیلی دوست دارم و لی اگه بحث مالیش و این مقایسه باشه شلبی.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. مانی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2485 ديدگاه)

    پدال عزیز

    قسمت فعالیت کاربر
    شخصی‌
    چرا حذف شده؟واقعا کاربردی بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. paghini

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    نظر منتقدان امریکایی قابل احترامه و موتور هشت سیلندر و غرش نابشو قبول دارم
    ولی از نظر مهندسی و دقت یا ظرافت و تکنولوژی ای که توی پورشه استفاده شده قطعا انتخاب اول و اخر بنده حقیر پورشه است
    این همه اسب بخار و مصرف بنزین و لاستیک های مخصوص گرون قیمت برای 0.3 ثانیه اونم توی خط صاف ؟
    نمیتونم کیفیتو فدای کمیت کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مانی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2485 ديدگاه)

    معایب: سواری شلوغ، توجه پلیس را همه‌جا جلب می‌کند
    آخ،وای حالا می‌خوای چه خاکی رو سرت بریزی؟النگوهات……

    هرچند بنظر میاد انتخاب منطقی‌‌ای باشه
    با توجه به موتور ۸سیلندر دور بالا و اتاق جادار نسبت به رقبا
    اما این مجله آمریکایی انگار جدیدا بیشتر آمریکایی پسند شده!

    این ماشین‌ها رو هم نمیشه رقیب مستقیم در نظر گرفت
    مثلا باید M3 کوپه رو میاوردن که از نظر اندازه با فورد بخونه
    از اون طرف دیگه از لحاظ قیمت نمیخونه
    و وقتی‌ همه کوپه و حدود ۶۰ هزار دلار هستن چرا باهم مقایسه نشن؟
    اصلا بی‌خیال ولش کن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      مجله AUTO CAR امسال بهترین کوپه های پرفومنس رو معرفی کرد که موستانگ در جایگاه دهم و آخر و پورشه در جایگاه سوم و M2 در جایگاه دوم هستش!!!
      جایگاه 10:فورد موستانگ
      جایگاه9: آئودی TT RS
      جایگاه 8: جایگاه لوتوس الیز
      جایگاه7: ب ام و Z4
      جایگاه 6: سوبارو BRZ/تویوتا GT86
      جایگاه5: مزدا M9
      جایگاه 4: تویوتا سوپرا
      جایگاه 3: پورشه 718 کیمن
      جایگاه 2: ب ام وM2
      جایگاه 1: آلپاین A110

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۱۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        اون موستانگ GT معمولیه نه GT350
        شلبی GT350 اصلا تو اروپا عرضه نمیشه و هیچ نشریه اروپایی تا حالا اونو با رقبای اروپایی مقایسه نکرده
        آمار الکی نده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رقابت بین این 4 خودرو در مجلات دیگه نتایج متفاوت داره. البته نه اینه همیشه در کنارهم باشن. اما رقابت های زیادی هست که دوتایی و سه تایی بینشون برگزار شده که نتایج کاملا متفاوت هستش و پورشه کیمن و ب ام وM2 معمولا در جایگاه های اول هستن!!!!
    مجله موتورترند و کارانددرایو معمولا از خودروهای آمریکایی دفاع میکنن و 80 درصد رقابت هاشون اگه خودرویی آمریکایی حضور داشته باشه در تست هاشون جایگاه اول رو خودروهایی آمریکایی قرار میدن و کاملا مشخصه دیدگاه خوبی نسبت به آلمانی ها ندارن.
    چون وقتی مجلات انگلیسی و آلمانی و فرانسوی و یا ایتالیایی این رقابت هارو انجام میدن نتایج کاملا برعکس موتورترند وکارانددرایو هستش!!!
    ((من مدتیه حس میکنم یکی از دوستان آمریکایی دوست با سایت پدال همکاری داره!!!!!
    روزانه چندین رقابت بین مجلات مخلتف انجام میشه ونباید اینطور باشه که صبر کنی اگه نتیجه باب میلت باشه اونو فقط بزاری. چرا وقتی اتواکسپرس که همیشه رقابت ها و تست های پدال همیشه مطالش رو از این سایت گرفته میشه این رقابت هارو انجام داده مطالبش رو نمیذارید.شاید چون نتیجه اونی نیست که یه سری از دوستان میخوان.
    امیدوارم که اتفاقی نباشه واقعا.اما من انتظار دارم سایت پدال هیچ تعصبی رو روی هیچ برندی نداشته باشه!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. JDM

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (87 ديدگاه)

      دوست عزیز مجلات موتورترند و کاراند درایو و همچنین رود اند تراک حدوده 70 سال سابقه دارن از خیلی از مجلات معتبر تر محبوب تر و فنی تر هستن

      ((مجله موتورترند و کارانددرایو معمولا از خودروهای آمریکایی دفاع میکنن و 80 درصد رقابت هاشون اگه خودرویی آمریکایی حضور داشته باشه در تست هاشون جایگاه اول رو خودروهایی آمریکایی قرار میدن و کاملا مشخصه دیدگاه خوبی نسبت به آلمانی ها ندارن.
      چون وقتی مجلات انگلیسی و آلمانی و فرانسوی و یا ایتالیایی این رقابت هارو انجام میدن نتایج کاملا برعکس موتورترند وکارانددرایو هستش!!!))

      اگر اینجوریه که شما میگید پس اون مجلات اروپایی هم طرف خودشون رو میگیرن.چون در 80درصد مواقع اروپاییا برنده میشن!!!
      نمونه اش همون مجله تاپ گیر که درگ تسلا و تایکان رو تقلب کرده و خبره تقلبش تو خیلی از رسانه ها پخش شده
      حتی ایلان ماسک هم توییت زده!

      در ضمن رقابت های زیادی در مجلات موتور ترند و کار اند درایور بوده که درش خودرو های آلمانی یا اروپایی پیروز شدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amir Machine

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      برای شماها هروقت یه آمریکایی تو رقابتی برنده بشه اون رقابت نامعتبر و اون نشریه میشه متعصب!!
      اما اون مقایسه مسخره Carwow که رانگلر روبیکان نمیتونه از یه شیب ساده بالا بره خیلی معتبر و درسته!!
      ضمناً، بحث تقلب تاپ گیر تو درگ بین تایکان و تسلا هم همه جا مطرحه
      تو این رقابت ب‌ام‌و آخر و موستانگ اول شده، تمام، دیگه سعی نکن با این حرف‌های بچگونه ماست‌مالی کنی

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. Mohammadreza

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      چطوره وقتی خودروهای اروپایی تو مجلات متعصب اروپایی اول میشن سندیت داره و حقشونه ولی بقیه نه!
      برهیچکس پوشیده نیست اروپایی ها متعصب ترین مردم دنیا هستن و کشوری مثل امریکا از لحاظ تعصب به نزدیکی اروپاهم نمیرسه.
      مورد دوم شما بی ام و فن ها اگه از سایت پدال(بی ام و) شکایت کنین دیگه واقعا نمک خوردن و نمک دون شکستنه.
      من هردفعه که به سایت پدال(بی ام و) سر زدم حداقل 2 یا 3تا مطلب از بی ام و کار کردن.

      درحالی پدال(بی ام و) کوچیکترین اخبار راجب بی ام رو پوشش میده که بعضا اخبار و اتفاقات مهم در دنیا خودرو رو کار نمیکنه.
      مثال بارزش فراریه که اینجا معمولا خیلی کم مطلب راجبش میتونی پیدا کنی.
      با تشکر از زحمات این سایت ولی من اکثرا فقط برای کامنت ها اینجا میام و اخبار خودرو رو از سایت های دیگه پیگیری میکنم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. doubt

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      عزیز دل یکی از اونایی که تعصب (خیلی وقتها بیجا) روی برندی خاص داره خود شمایی نه پدال.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. JDM

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (87 ديدگاه)

      شما همین الان برو صفحه نخست سایت برو ببین چندتا مطلب درمورد بی ام و نوشته شده
      میبازید حداقل جنبشو داشته باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. MAHDI

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    البته ماهم انتظار نداریم موترترند یا کارانددرایو بیان موستانگ یا کامارو که براشون مقدسه رو بیان در مقابل آلمانی ها در جایگاه پایین تری بزارن!!!
    وقتی مشخص میشه که مجلات آمریکایی چقدر از خودروهای خودشون دفاع میکنن که وقتی این رقابت هارو مجلات دیگه انجام دادن که نتایج کاملا متفاوت هستش!!!!!
    جالب اینجاست که مثلا موتورترند M2که امسال بعنوان دومین خودروی پرفومنس سال انتخاب شده رو گذاشته در جایگاه آخر!!!!!
    MOTOR PERFORMANCE CAR 2019

    جایگاه دوازدهم:: شورولت کاماروSS
    جایگاه نهم :: فورد موستانگ GT
    جایگاه دوم:: ب ام وM2
    جایگاه اول:: پورشه 911GT
    (( اگه مجلات دیگه هم همچین نتیجه ای داده باشن اون موقع مشخصه که کدوم برتر هستن))

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Alireza

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (628 ديدگاه)

      نمیدونم چرا قبولش برای شما سخته
      هروقت ی مجله ای میاد ماشین امریکایی انتخاب میکنه میاین با نظرات منفی میخواین اونو نامعتبر و امریکایی پسند نشون بدین
      منطقتون اینطوریه ک اگه یکی مثلا توی یه بازی از شما بهتر باشه میخواید فکر کنید اون تقلب کرده و هکره
      بجا اینکارا بگین دمش گرم ک به اینجا رسید کاش از اینم بهتر بشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. M

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (160 ديدگاه)

    ۸ سیلندر فلت پلین و ردلاین ۸۲۵۰ ، تخته گاز ۱۱۵ دسیبل صدا !!
    “هیچ خودروی اسپرتی به‌اندازهٔ موستانگ شلبی GT350 خالص و زنده نیست.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. دانیال_Surrey،England

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2751 ديدگاه)

    اینا رو ولش..
    باورتون میشه هیوندای ولاستراونم در حضور c8 و 600lt و هوراکان اوو و911 و…… به عنوان ماشین عملکردی سال رود اند ترک انتخاب شد؟؟؟!!!
    فقط جان هرکی دوست دارید تریپ فلسفی بر ندارین و نگید آفرین به تلاش هیوندای و حقش بود و…..?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3878 ديدگاه)

      آقا من رفتم ?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ferrari

      ۱۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      دیدم مطلب رو اتفاقا تریپ فلسفی هم برداشتم گفتم شاید ماشین خوبی بوده که به این عنوان رسیده دوستان هم که میگن رود اند ترک معتبره دیگه چه میشه گفت؟ ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Saman

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (181 ديدگاه)

    نتایج مورد انتظار یک عشق آلمان در این تست : رتبه اول بطور مشترک bmw و پورش . رتبه دوم با فاصله زیاد سوپرا آنهم فقط بخاطر bmw. و موستانگ هم اصلن قابل مقایسه نبوده و کاملن مردود فنی هست. به غیر از این هرگونه نتایج دیگری غیر معتبر و مغرضانه میباشد خخخخخ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hamid SS

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (86 ديدگاه)

    اوووف
    رخ شلبی Gt350 رو هیچکدوم ندارن
    بازم میگم نباید فقط به دنبال سرعت و… بود بلکه باید به دنبال علاقه بود
    تویوتا و پورشه هم عالی
    اما M2 هرچند آمار به ضررش بود اما اگه از یه چیزی خوشت میاد نباید به عدد و ارقام توجه کنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ژنرال

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (58 ديدگاه)

    4 عدد بچه خوشگل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    و باز هم من طرفدار هیچ کدومشون‌نیستم و خیلی نا عادلانه و خیلی بیشرمانه و خیلی غیر منطقی چلنجر هرمدلشو به اینا ترجیح میدم (سلیقه ای کاملا)
    اما دوست عزیزمون mehdi !!!
    عزیزمن قبلا خیلی با مطالبت حال میکردم و جدای از تعصبت، همین اعداد و ارقامت جالب بود برام و همینطور حوصلت!
    اما الان میبینم هرچقد ک میگذره تعصبت به طور وحشتناکی داره خودشو شکوفا میکنه و‌هرکامنتت نسبت به قبل غیر منطقی تر میشه!!! چراشو نمیدونم
    خواهشا امار اشتباه نده و قبل از تایپ کردن دقیق بخون و‌مطالعه کن ک چیو داری کامنت میکنی
    هرچقد بیشتر کامنتاتو‌میخونم بیشتر به این قضیه پی‌میبرم ک تعصب بیخود چشمتو کور کرده و بی دلیل و‌منطق فقط بی ام و!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. doubt

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      اینو من خیلی وقت پیش گفتم. البته منم بخش زیادی از فعالیت مهدی تو این سایتو باارزش و قابل تقدیر میدونم. اما تعصب بیجا داره اکثرا. افسوس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Elmiraj

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3078 ديدگاه)

    معایب : سواری شلوغ ، توجه پلیس را همه جا جلب می کند………..!!!!!!!!!!
    نتیجه :هیچ خودروی دیگری مثل این وجود ندارد…
    .
    .
    زیباترین و بهترین توصیف هایی بود که تا حالا در مورد موستانگ خوندم …
    GT350 و GT500 اوج عصبانیت و محور شرارت در دنیای خودرو هستن….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. KAMY

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (686 ديدگاه)

      البته بعد از چلنجر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid SS

        ۱۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (86 ديدگاه)

        هه چلنجر
        حالا شما به هر حال هرچی هم علاقه داشته باشی نمی تونی موستانگ رو بندازی پشت چلنجر
        آره این نسل چلنجر خیلی خفنه اما موستانگ یه چیز دیگس
        البته طراحی داخلی چلنجر مدرن تره ولی نه مدرن به سبک آئودی بلکه مدرن به سبک بی روح بودن و یه جورایی پلاستیکی بودن!!!
        و بدی چلنجر اینکه نسل قبلش … اصلا … ولی موستانگ اوووووفففففف
        طبق گفته خود نویسنده موستانگ زندس

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Elmiraj

        ۱۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (3078 ديدگاه)

        موستانگ یک ماسل کار واقعیه…
        یک پکیج کامل که همزمان هم در درگ ، هم پیست و هم رانندگی روزمره حرف های زیادی برای گفتن داره…
        .
        در حالی که چلنجر فقط در خط مستقیم و کامارو هم فقط در پیست عملکرد خوب دارن ‌.
        ((ولی حرف شما هم درست ، چلنجر یک لات بسیار شرور هست…))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. Kf

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (102 ديدگاه)

    برام مهم نیست m2 چهارم شده بدون شک m2 رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. porschesport

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    درود به فورد بابت gt دوست داشتنی , منتها از نظر من برنده ی واقعی این مقایسه سوپراست gt350 جاش تو این کلاس نیست. سوپرا برخلاف روز های نخست معرفیش روز به روز بیشتر منو به وجد میاره واقعا که در حد نام تویوتا ظاهر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. JDM

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    پدال خواهشا رقابت ماشین پرفورمنس سال رود اند تراک هم بذار
    رقابت جالبی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Saeed

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    وااااااای آقا MAHDI!!!!
    هر روز که میگذره تعصبت بیشتر میشه چرا؟؟؟؟
    تو طرفدار بیمری؟؟ خو آفرین بهت!!! ولی دیگه قرار نشد هی بهونه بیاری واسش!!!!
    قبلا هی کامنت اطلاعاتی مجله هارو بدون تعصب میزاشتی و ما لذت میبردیم…. چی‌شد یهو؟؟؟
    چرا یهو شخصیتت تغییر کرده؟؟؟؟
    (( m2 کامپتیشن داشت به خط پایان نزدیک میشد که ناگهان، گوپ گوپ! M2 بنزین تموم کرده بود و باعث شد کمی کندتر باشه!!! وگرنه ۳ ثانیه سریع‌تر بود!!!))
    این بهانه ها چیه آقا MAHDI ؟؟؟
    همه ماشینا تو تست مجله تایم لپ بدون مشکل میزنن، تا نوبت بیمر میرسه بنزینش تموم میشه؟؟
    .
    .
    البته فقط کاربر MAHDI تغییر نکرده
    بلکه خیلیا تعصبشون بیش از قبل شده!!!
    حالا نمیخوام باعث دعوا بشم ولی کاربر ساسان که طرفدار لامبو هستش جدیدا کامنت هاش تعصبی‌تر شده…
    سلطان دیسلایک این سایت هم که هیچ نیاز نیست حرف بزنم چون هنوز تغییر نکرده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Achtung

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (419 ديدگاه)

    ۲ تا خودروی لوکس آلمانی هم قیمت ۲ تا خودروی معمولی !
    انتخاب آدم عاقل خودروی لوکس و با کیفیته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (548 ديدگاه)

    موتور موستانگ چقدر شلوغ و بهم ریخته است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علیرضا

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    میدونی آدم اینجا هیچکاری به نتیجه نداره…برام مهم نیست کیمن اول بشه یا آخر … یا مثلا موستانگ قویترین موتور رو داشته باشه…میخام از زندگی لذت ببرم وقتی ماشینمو روشن میکنم…من این حسو با کیمن دارم.حتی نه با موستانگ نه با بیمر نه با سوپرا…این پورشه انگار کنار طراح و مهندس چنتا روانشناس هم داره.یجوری با روان آدم بازی میکنه ماشیناش که نیاز به روانپزشک پیدا میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا