بی ام و

خداحافظی با ب‌ام‌وهای دیزلی در آمریکا؟

یکی از معدود لوکس سازانی که در بازار آمریکا خودروهای دیزلی را عرضه می‌کند ظاهراً پس از مدل سال ۲۰۱۸ با این نمونه‌ها خداحافظی خواهد کرد.


مدیر تولید و ارتباطات تکنولوژی ب‌ام‌و در مصاحبه با Motor Authority گفته که این برند دیگر پیشرانه‌های دیزلی را در آمریکا ارائه نخواهد کرد. بجای این کار باواریایی ها بیشتر روی خودروهای پلاگین هیبریدی تمرکز خواهند کرد.


بی‌شک این خبر در میان طرفداران خودروهای دیزلی با واکنش‌های زیادی روبرو خواهد شد زیرا اعلام آن به معنی خداحافظی با چندین خودروی مشهور از جمله ۳۲۸d، ۵۴۰d xDrive و X5 xDrive35d می‌باشد. تصمیم ب‌ام‌و برای حذف مدل ۵۴۰d xDrive کاملاً جالب‌توجه است زیرا این خودرو اوایل سال جاری و با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی توئین پاوری معرفی شده که قدرت ۲۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۱۸ نیوتون متری دارد. این سدان چهار چرخ محرک در ۵.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


عملکرد این خودرو قابل‌احترام بوده اما قیمت پایه‌ی آن ۶۲ هزار دلار است که کاملاً گران‌تر از مدل ۵۳۰e xDrive iPerformance با قیمت آغازین ۵۴۷۰۰ دلاری می‌باشد. اگرچه سری ۵ دیزلی ترکیبی از پرفورمنس و مصرف سوخت کم است اما گفته می‌شود خریداران نسخه‌ی پلاگین هیبریدی می‌توانند در سال صرفه‌جویی متوسط ۱۰۰ دلاری داشته باشد.

اخیراً ب‌ام‌و اقدام به معرفی شاسی‌بلند X5 xDrive45e iPerformance کرده است که در سال ۲۰۲۰ وارد بازار آمریکا خواهد شد و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری و یک پیشرانه الکتریکی با مجموعه باتری لیتیوم-یونی استفاده خواهد کرد. این کراس اوور خروجی کل ۳۸۸ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری دارد.


X5 پلاگین هیبریدی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعتی دارد. مهم‌تر اینکه خودروی یاد شده محدوده حرکتی ۶۴ کیلومتری در حالت الکتریکی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. دانیال روشنی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    بابت هر بار شارژ هزینه برقشون چقدره؟کسی اطلاع داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      خیلی بستگی به ایالت و شرکت تامین کننده داره ولی تو آمریکا حدود 10 سنت و تو اروپا حدود 30 سنت دلار به ازای هر کیلووات ساعت هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mg

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (139 ديدگاه)

    بی ام و دیزل نزنه بهتره چون داره ودشو خراب میکنه و میره زیر سوال بلاخره هر چی باشه یکی ار برند های خوب جهانه ولی تو این چند وقت خبر ممنوعیت و اتش سوزی و … که همشم واسه دیزله داره محبوبیتش رو کم میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عرفان

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    تا تو آمریکا مثل کره رسوا نشده گفت زود جمعش کنیم بره
    خودم طرفدار دو آتیشه بیمرم اما این دیزل گیت دست از سر ژرمن ها بر نمیداره
    همشونم ی کرباسن ینی اینطور نیس بگی این خوبه اون بعد، فقط زمان مشخص میکنه..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا