بی ام و

مقایسه شتابی ب‌ام‌و M550i و M550d

دیزل در برابر بنزین! این دوئل در آمریکا چندان مهم نیست اما مشتریان اروپایی و برخی بازارهای جهانی دیگر هنوز هم مقایسه پیشرانه‌های احتراق داخلی را دوست دارند. تنها در قاره سبز نزدیک به ۴۵ درصد مشتریان علیرغم رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن اقدام به خرید خودروهای دیزلی جدید می‌کنند. با توجه به این موضوع، تولید خودروهایی همچون ب‌ام‌و M550d کواد توربو چندان تعجبی ندارد.


دست‌اندرکاران AutoTopNL در جدیدترین ویدئوی خود قوی‌ترین محصول دیزلی فعلی ب‌ام‌و را در برابر M550i که پس از M5 پسر ارشد خانواده محسوب می‌شود مقایسه کرده‌اند. در روی کاغذ، این مقایسه می‌تواند بسیار نزدیک باشد زیرا پیشرانه ۸ سیلندر مدل بنزینی قدرت ۴۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که پیشرانه ۳ لیتری کواد توربوی M550d خروجی ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری را نشان می‌دهد.

M550d
و در واقع این یک درگ بسیار بسیار نزدیک است. زمانی که مدل بنزینی در دنده سوم و با سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، M550d تنها ۱ کیلومتر در ساعت (دنده چهارم) عقب‌تر است. این فاصله در سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت کمی بیشتر است زیرا مدل دیزلی در این حالت با سرعت ۱۹۱ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. نهایتاً زمانی که M550i به حداکثر سرعت خود یعنی ۲۶۰ کیلومتر در ساعت در دنده شش می‌رسد M550d در دنده هفتم تنها ۱۲ کیلومتر در ساعت عقب‌تر است.


اما یک موضوع وجود دارد و آن صدای پیشرانه است. هیچ‌چیزی نمی‌تواند یکی از بهترین پیشرانه‌های ۸ سیلندر بازار را شکست دهد حتی اگر بهترین پیشرانه دیزلی ۶ سیلندر باشد. M550i در هر سرعتی به زیبایی فریاد کشیده درحالی‌که نسخه دیزلی کاملاً آرام و ساکت است و ردلاین آن در حدود ۴۶۰۰ دور است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (34 ديدگاه)

    واسه منی که هیچ وقت سرعت 260 ندیده بودم جالب بود
    شما رو نمیدونم…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. ایمان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    هر دوتاشون عشقن چون هر دوتاشون BMW هستن ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین دهمرد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    نمیشه یه جای دیگه آپلود کنین ؟از نگاه کردنش منصرف شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا