بی ام و

ب‌ام‌و M5 از آنچه که می‌بینید پرمصرف‌تر است!

نسل جدید ب‌ام‌و M5 به سرعت نسل پیشین خود بنزین را دود نمی‌کند. پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی تازه‌نفس جایگزین نسخه ۱۰ سیلندر قبلی شده است؛ اما هنوز هم نمی‌توان آن را بر مبنای استانداردهای کنونی کم‌مصرف دانست.

BMW M5 2018
بنابراین زمانی که موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا جدیدترین نسل این سوپر سدان را مجبور به فراخوان می‌کند ما خیلی سورپرایز نمی‌شویم؛ اما مالکان هنوز هم باید اطلاعات بیشتری دراین‌باره داشته باشند.


ظاهراً مشکل این است که آمپر بنزین M5 جدید شاید به خاطر عدم همخوانی حسگر و لوله سوخت داخل باک، میزان بنزین بیشتری را در مقایسه با میزان واقعی نشان دهد؛ بنابراین رانندگان شاید فکر کنند بنزین بیشتری در مقایسه با واقعیت وجود دارد. نمایندگی‌های ب‌ام‌و بجای تعویض قطعه اقدام به تثبیت لوله سوخت داخل باک خواهند کرد تا به این ترتیب تداخلی بین حسگر و لوله به وجود نیاید.


جدیدترین نسل M5 ششمین نسل این سوپر سدان محسوب می‌شود. بیمر دوست‌ها این خود را با کد F90 می‌شناسند. پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی قرار گرفته در دل این باواریایی قدرتمند قدرت ۵۹۱ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری داشته و آن را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و برای اولین بار به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این موشک آلمانی برابر با ۳.۴ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز در زمان تجهیز به پکیج M درایور برابر با ۳۰۶ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

BMW M5 2018
در کل تعداد ۱۶۴۵ دستگاه از ب‌ام‌و M5 2018 به خاطر این مشکل در آمریکا فراخوان شده‌اند. طبق معمول مالکان این خودرو از طریق خودروساز دستورالعمل مراجعه به نمایندگی‌ها را دریافت خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Dante

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    یکی توی یکی از سایت های خارجی نوشته بود

    BMW M5 is a wolf in sheep’s clothing

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    موضوع کوچکیه و به راحتی رفع میشه اما من گیج شدم الان مگه قدرتش ۶۰۰ اسب بخار نبود؟واسه e63s هم یه جا میگن ۶۱۲ اسب جای دیگه میگن ۶۰۴ اسب قدرت داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز در پاسخ به قدرتهای متفاوت مطلبی رو از یه سایت برای شما ودوستان به اشتراگ میذارم فقط یه مقداری زیاده .HP مخفف Horse Power در انگلیسی میباشد که در زبان آلمانی PS مخفف Pferde Starke نامیده میشود ولی بین HP با بعضی HP های دیگه تفاوتهایی وجود داره.

    استاندارد HP کشورهای اروپایی با استاندارد HP در انگلیس فرق دارد.
    در کشورهای اروپایی اسب بخار طبق استاندارد آلمانی DIN محاسبه و بیان میشود.
    ولی چون انگلیسی همیشه ساز مخالف میزنن تا بلکه با همه فرق داشته باشن یک استاندارد دیگه دارن که مال اونا هم BHP هستش.(گفتن ما جای فرمون ماشینامونو عوض کریدم حالا اسب بخارمون یکی باشه؟)
    رابطه این دوتا هم خیلی ساده است….
    1BHP=1.013872 HP DIN

    تا اینجاش که خیلی ساده بود ولی مشکل اساسی اینجاست که آمریکا هم واسه خودش یه اسب بخار دیگه داره و اینجوری که اینا پیشمیرفتن نشون دادن که باز جای شکر باقیه چون اگه عربها ماشین ساز بودن به جای اسب بخار از واحد شتر بخار و یه نفر دیگه از گاو بخار و اون یکی از کانگروی بخار و یکی دیگه هم از خرس بخار و تا خروس و گوسفند بخار پیش میرفت که بقیه کوتاه اومدن تا بخار زیاد نشه.

    این استاندارد آمریکایی هم اسمش SAE هستش.
    نرم SAE رو اینجوری به دست میارن که :
    بدون فیلتر هوا موتور رو مستقیم به DINAMO وصل میکنن و محاسبه میکنن.
    و نسبت به نرم DIN عددبزرگتری به دست میاد.
    مثلا قدرت یک ماشین که 100 اسب بخار با SAE بیان شده در محاسبه با استاندارد DIN تقریبا 90 اسب بیان میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      ممنون آقا ارش به خاطر اطلاعات کاملتون خیلی جالب بود.این انگلیسی ها چه موجودات عجیبی هستن جونشون بالا می اومد همون اسب بخار معمولی رو در نظر می گرفتن واقعا؟یعنی سخت تر از قرار دادن 6 رقم اعشار بود؟ :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. s.h

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اتفاقا واحد های انگلیسی تو خاور میانه و مخصوصا حوزه نفت کاربرد بیشتری دارن و در واقع فقط از واحد های انگلیسی استفاده میشه و همیشه سعی کردن از المان تکنولوژی بهتری داشته باشن و در کل اروپا ولی بعید میدونم بتونند المانها!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Parvaz

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (395 ديدگاه)

      دمت گرم، استفاده کردیم از اطلاعاتت، جالب بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        مخلصم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. emad1990

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      ارش خان اطلاعات جالبی دادی ممنون.
      یه نکته بگم در مورد شتر بخار که وجود داره!!!!
      داستان از این قرار بود که نیسان برای بیان بهتر قدرت افرود ماشین های افرودیش در نظر داره تا واحدی رو معرفی کنه که شتر بخار نام داره و برای تفهیم بهتر این قدرت به اعراب تصمیم گرفتن این واژه رو به نام خودشون ثبت تجاری کنن
      ولی من دیگه تو اخبار ندیدم که ایا تونستن اینو ثبت کنن یا خیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        خواهش میگنم در واقع الان ماشینها دارن به فیل بخار نزدیگ میشن خخخخ امان از نژاد عرب سامی و اصیل .دنیا رو فقط با نگاه خودشون میفهمن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. hamid

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    نوش جونش
    لایقشه
    هر چی هم بنزین بخوره باز کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا