بی ام و

تعهد برند ب‌ام‌و به توافقنامه آب و هوایی پاریس

تصمیم ترامپ تلاش‌های سبز ب‌ام‌و را متوقف نخواهد کرد.
ب‌ام‌و گفته که تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس خط‌مشی این برند را تغییر نخواهد داد. ترامپ در بیانیه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی خود گفت آمریکا از این توافق خارج خواهد شد. پیمان پاریس شامل محدودیت تولید گازهای گلخانه‌ای است که از نظر اقتصادی در نهایت به کاهش فرصت‌های شغلی منجر می‌شود.

2013-BMW-ActiveHybrid-740-Sedan-Li
اما هم‌اکنون شاخه‌ی آمریکایی ب‌ام‌و بیانیه‌ای منتشر کرده است:

حفاظت از محیط‌زیست و شکوفایی اقتصادی باید در آینده به‌صورت دست‌به‌دست ادامه یابد. اخباری که از چین، اتحادیه اروپا و هند به گوش می‌رسد همگی تعهد این کشورها به پیمان آب و هوایی پاریس ۲۰۱۵ را تأیید می‌کنند.

ب‌ام‌و اکتیو هایبرید 3
این کشورها به همراه آمریکا بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی دی‌اکسید کربنی هستند که تأثیر شگرفتی روی گرمای زمین دارد.

در ادامه بیانیه ب‌ام‌و آمریکا آمده است:

گروه ب‌ام‌و تعهدی طولانی‌مدت و تزلزل‌ناپذیر به کاهش گازهای گلخانه‌ای دارد. این امر در تاسیسات و عملیات تولید ما بکار گرفته شده و همچنین ما به بهبود مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های محصولات خود ادامه می‌دهیم.


همچنین ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا نیز گفته که از تصمیم دونالد ترامپ “ناامید” شده است.
سخنگوی می در بیانیه‌ای گفت:

دونالد ترامپ از نخست‌وزیر خواسته تصمیم او درباره‌ی خروج آمریکا از پیمان پاریس را بررسی کنند. نخست‌وزیر ناامیدی خود درباره این تصمیم را بیان کرده و روی این موضوع تأکید داشته که بریتانیا به توافق پاریس پایبند خواهد بود. او گفته توافق پاریس چارچوب کاری مناسبی برای حفاظت از امنیت و فرصت‌های شغلی نسل‌های آینده را تهیه کرده و درعین‌حال انرژی دسترس‌پذیر و امن را برای شهروندان حفظ کرده است.

ترزا می همچنین گفته که درها برای بازگشت دوباره آمریکا به این پیمان باز است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ماسل

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    این ها هم امضا کردن ولی جز تعطیلی کارخونه ها و بیکاری کارگرها چیز دیگه ای نصیبمون نشد چون ما یک کشور صنعتی نیستیم. پس امضاش به ضرر ماست. بزرگترین تولید کنندگان گازهای گلخانه ای وظیفه شونه به فکر رفعش هم باشن.مگه کارخونه های ایران چقدر گاز گلخانه ای تولید میکنن؟تاکید میکنم اگه چیزی جز بیکاری نصیبمون شده بگید ماهم در جریان باشیم.درضمن آلودگی هوای کلان شهر ها مقصر اصلیش ماشین های عهد بوق و بنزین فوق العاده بیکیفیت ایرانه. کارخونه ها مقصر فرعی اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      اولا سال ۲۰۱۴ تولید co2 ایران و المان یکی بود . با وجود درامد ناخالص ۸ برابری المان . پس ایران میتونست الاینده هارو یک هشتم برسونه
      دوما این بحث جای من بمیرم تو بمیری نیس . هرکی باید به نوبه ی خودش تلاششو در جهت رفعش بکنه چون دودش به چشم همه میره
      سوما شما دودکش این کارخونه های سیمان و نیروگاه های مازوتی رو ندیدی؟
      وقتی میشه با هزینه بسیار کم نسبت ب نیروگاه های اتمی و مازوتی . مزرعه های خورشیدی ساخت ک هم الایندگی ندارن هم نفت رو حفظ میکنن چرا نباید استفادع کنیم ازشون؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ماسل

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        جااان؟ایران رو با یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان داری مقایسه میکنی؟ مزرعه خورشیدی از کجا اومد؟درست کردن یا داری آرزو میکنی که ای کاش درست کنن؟
        بالاخره نگفتی با تعطیلی کارخونه ها چه خیری به مملکت رسیده؟شایدم شهر شما هواش پاک شده و ما خبر نداریم.
        یک کلام پرسیدم جز بیکاری چی گیر ایران میاد؟جوابی داری؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    از وقتی ترامپ رئیس جمهور شده روزی نبوده که خبرساز نباشه. آخه یه آدم چقدر میتونه خودشیفته و اعصاب خرد کن باشه.
    صحبت های نماینده بی ام و قابل تقدیره اما دسته گل به آب دادن خودروسازهای شرقی و غربی و در زمینه تقلب های زیست محیطی و زباله های عفونی انباشته شده در اطراف محیط های مسکونی در کشورهای فقیر نشین توسط شرکت های دارویی المانی و امریکایی و ژاپنی و الودگی های سمی تولید شده توسط شرکت های تولید کننده ی انرژی مثل توتال و شل و بی پی و چورون و صدها شرکت دیگه نشون میده چقدر صنعتگرای دنیا به فکر محیط زیستن!
    تعهد چین هم به توافق های حفظ محیط زیست که جکه! واقعا کسی نمی دونه بخاطر همین اهمیت ندادن ها چین امروزی ثروتمند شده؟! وقتی تقابل بین سود شخصی و حفظ محیط زیست بوجود میاد معمولا سود شخصی برندس!
    شاید بی ام و مثل اون ها نباشه اما خیلی از شرکت های دیگه هم همین حرفا رو زدن و در نهایت اتفاق خوبی برای محیط زیست نیوفتاده.
    ترامپ آدم چندش آوریه اما گاهی وقتا به شکل بی رحمانه ای واقعیت هایی رو میگه که حتی مخالفاش هم نمی تونن اون رو نادیده بگیرن مثل من!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا