بی ام و

قوای محرکه هیبریدی ملایم برای ب‌ام‌و سری 5

به عنوان بخشی از استراتژی الکتریکی ساختن سبد محصولات، ب‌ام‌و اقدام به معرفی گزینه‌ی هیبریدی ملایم برای سری ۵ مدل در ماه نوامبر خواهد کرد. هدف از نصب این سیستم جدید در سری ۵ کم کردن از بار کاری پیشرانه‌ی اصلی و بهبود پرفورمنس است که نتیجه‌ی آن دست‌یابی به شتاب بهتر و البته عدم تأثیر منفی روی دینامیک رانندگی می‌باشد.


یک استارتر-ژنراتور ۴۸ ولتی قدرتمند به باتری دوم وصل شده و این امر باعث بهبود تأثیر سیستم احیای انرژی ترمز می‌شود. این کار با اجازه دادن به جمع‌آوری انرژی در زمان ترمز گرفتن یا برداشتن پا از روی پدال گاز صورت می‌پذیرد. این سیستم همچنین انرژی اضافی برای سیستم‌های برقی خودرو را فراهم می‌کند. استارتر-ژنراتور یاد شده همانند یک واحد الکتریکی عمل کرده و باعث می‌شود پیشرانه در بهترین حالت پرفورمنس خود باشد. زمانی که راننده بخواهد، این سیستم باعث عملکرد اووربوست الکتریکی خواهد شد و قدرت بیشتری را در زمان شتاب‌گیری‌های سنگین به پیشرانه اصلی اضافه خواهد نمود.


دیگر مزیت سیستم هیبریدی ملایم ب‌ام‌و عملکرد استارت/استاپ خودکار و بی‌وقفه است که باعث می‌شود حداقل لرزش ایجاد شود. همچنین پیشرانه را هم‌اکنون می‌توان در زمان نزدیک به توقف کامل به‌صورت کلی خاموش کرد.


مدل‌هایی که از این تکنولوژی سود خواهند برد از نوع ۵۲۰d سدان و تورینگ خواهند بود که هم به‌صورت دیفرانسیل عقب و هم به‌صورت چهار چرخ محرک در دسترس هستند. بله خبری از ارائه‌ی این سیستم برای سری ۵ های بنزینی نیست. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که تکنولوژی نور لیزری ب‌ام‌و هم‌اکنون در نسخه‌های بیشتری از سری ۵ یعنی ۵۵۰d سدان و تورینگ قابل سفارش است.


در خبری مرتبط هم باید گفت نسخه‌های پلاگین هیبریدی ب‌ام‌و سری ۳ و ۵ از برخی آپشن هایی برخوردار خواهند بود که قبلاً فقط مختص مدل‌های بنزینی و دیزلی بودند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و سری5 و ب ام وM5 فیس لیفت در حال تست هستن. وهینطور مرسدس Eکلاس و مرسدس E63 که اونا هم نسخه فیس لیفتشون در حال تست هستش.
    بزرگ ترین تغیر مرسدس E63 فیس لیفت حالت جلوپنجره هستش که شبیه مرسدس GTR شده و ب ام و M5 هم چراغ ها بیشترین تغیر رو دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    مرسدس خیلی‌ وقته این کارو میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا