بی ام و

معرفی رسمی ب‌ام‌و 330e پلاگین هیبریدی جدید

پیرو معرفی M340i، ب‌ام‌و اولین اطلاعات رسمی از نسخه‌ی پلاگین هیبریدی سری ۳ با نام ۳۳۰e را منتشر کرد.


این خودروی جدید تکنولوژی پیشرفته‌ی eDrive را با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو ترکیب کرده است. پیشرانه‌ی بنزینی قدرت ۱۸۱ اسبی داشته و واحد الکتریکی نیز ۶۷ اسب بخار دیگر را به مجموعه تزریق می‌کند. البته قدرت پیشرانه الکتریکی در حالت بوست به ۱۰۷ اسب بخار هم می‌رسد. ب‌ام‌و می‌گوید خروجی ترکیبی ۳۳۰e جدید ۲۴۸ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۴۲۰ نیوتون متر می‌باشد.


از جمله‌ی ویژگی‌های قوای محرکه‌ی الکتریکی شده‌ی ب‌ام‌و ۳۳۰e پلاگین هیبرید می‌توان به عملکرد XtraBoost اشاره کرد که از طریق حالت رانندگی اسپورت در دسترس است. این ویژگی باعث می‌شود قدرت واحد الکتریکی ۴۰ اسب بخار افزایش یابد و در زمان رانندگی دینامیک حمایت بیشتری از پیشرانه بنزینی به عمل آید. این کار باعث می‌شود حداکثر خروجی قوای محرکه در بازه‌های کوتاه به ۲۸۸ اسب بخار برسد.


از دیگر ویژگی‌های مهم این خودروی پلاگین هیبریدی می‌توان محدوده حرکتی تخمینی ۶۰ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی را نام برد که ۵۰ درصد بیش از نسل قبلی می‌باشد. همچنین حداکثر سرعت خودرو در حالت الکتریکی ۱۴۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. سری ۳ پلاگین هیبرید طبق انتظارات مصرف سوخت ترکیبی ۲ لیتر در هر صد کیلومتر و آلایندگی ۳۹ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر را خواهد داشت.


ب‌ام‌و ادعا می‌کند ۳۳۰e در عرض ۶ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۳۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


یک گیربکس ۸ سرعته استپ ترونیک با برنامه‌ی تعویض‌های ویژه در نظر گرفته شده است. این گیربکس که با پدال گاز جدیدی همراه شده دقیق‌تر و اسپورت‌تر از هر زمان دیگری حس می‌شود.


پیشرانه الکتریکی این خودرو به منظور فضاسازی بهتر با گیربکس یاد شده یکپارچه شده است. به لطف این طراحی هوشمندانه، گیربکس ۳۳۰e تنها ۱۵ میلی‌متر طویل‌تر از گیربکس استاندارد دیگر مدل‌های سری ۳ می‌باشد.


مجموعه باتری لیتیوم-یونی این خودرو ظرفیت ۱۲ کیلووات ساعتی داشته و زیر صندلی‌ها جای گرفته است. باک سوخت نیز بالای اکسل عقب قرار گرفته است. البته فضای بار خودرو با کمی کاهش به ۳۷۵ لیتر رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    BMW هم هر دو روز یکبار یه مدل جدید از سری ۳ میده برون ، حالا میخواد چند نمونه گیربکس باشه یا چند نمونه موتور یا چند نمونه تریم ظاهری و فنی .

    حالا فردا تیتر میکنه (( معرفی رسمی ب ام و ۳۲۰e پلاگین )) ، دوباره سه روز دیگه جای ۳۲۰e را مثلاً با ۳۲۵e عوض میکنه و این روال تا تولید نسل بعد ادامه پیدا میکنه☺ ،
    چه فایده که فقط مطلبشو میخونیم و دیگه شاهد حضورش در کشور نیستیم .
    آی حِرص داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    بی ام و بدجور با معرفی انواع مدلهای جدید خیز برداشته برای کسب و باز پس گیری عنوان پرفروشترین لوکس ساز دنیا.ماشین هیبریدی هم خوبه اینجوری باشه ظاهرش یکسان باشه با نسخه درون سوز .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahdy

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    دلبری اصلی این عزیز دل هنوز مونده !!!
    M3

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا