بی ام و

عدم عرضه ب‌ام‌و iX3 الکتریکی در آمریکا

ب‌ام‌و X3 یکی از محبوب‌ترین محصولات این برند در آمریکا بوده و در سال پیش فروش بیش از ۷۰ هزار دستگاهی را ثبت کرده است. در واقع X3 سهم قابل‌توجهی از فروش حدود ۳۲۵ هزار دستگاهی ب‌ام‌و در آمریکا داشته است.

با توجه به این موضوع، شنیدن اینکه کراس اوور تمام الکتریکی باواریایی ها در آمریکا عرضه نخواهد شد کمی سورپرایز کننده است. سخنگوی ب‌ام‌و در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته است: “فعلاً ما برنامه‌ای برای عرضه iX3 در بازار آمریکا نداریم.”

ب‌ام‌و iX3 که اولین شاسی‌بلند الکتریکی این برند محسوب می‌شود قرار بود در نیمه اول سال ۲۰۲۱ روانه بازار آمریکا شود اما ژرمن‌ها بنا به دلایلی که فعلاً اعلام نشده این کار را انجام نمی‌دهند. شاید تصمیم ب‌ام‌و برای عدم عرضه iX3 در آمریکا به خاطر عدم استقبال بالا از خودروهای الکتریکی در آمریکا و همچنین افزایش تقاضای این خودروها در اروپا و چین باشد.

شاید فروش خودروهای الکتریکی در اروپا با افزایش قابل‌توجهی در سال آینده همراه شود زیرا طبق قوانین جدید، هر خودروسازی که متوسط آلایندگی زیادی در ناوگان محصولات خود داشته باشد با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهد شد.

افزایش فروش قابل‌انتظار خودروهای الکتریکی در این بازارها در حالی انجام خواهد شد که برخی خودروسازان همچون آئودی و جگوار با برخی مشکلات در تولید محصولات خود روبرو شده‌اند. شاید این امر باعث شود عرضه‌ی خودروهای الکتریکی با شدت زیادی صورت نگیرد.

البته حتی اگر ب‌ام‌و iX3 در آمریکا عرضه هم شود تضمینی برای موفقیتش وجود ندارد. این خودرو که در چین ساخته می‌شود از مجموعه باتری ۷۴ کیلووات ساعتی استفاده کرده و احتمالاً شعاع حرکتی کمتری نسبت به حداقل برد ۴۹۰ کیلومتری تسلا مدل X خواهد داشت.

البته ب‌ام‌و به دنبال عرضه دو خودروی الکتریکی دیگر یعنی i4 و iNext در آمریکاست. انتظار می‌رود این دو خودرو برد حدود ۵۸۰ یا ۶۰۰ کیلومتری داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. GERMANY

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (946 ديدگاه)

    از x3 خوشم نمیاد
    فقط x5m competition?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Bilbo

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    پیشرفت های بزرگ تسلا خصوصا تو بحث باتری باعث شده فشار شدیدی روی بقیه کمپانی ها باشه و این غیر قابل انکار. طبیعتا کمپانی ها به اندازه تسلا نه روی الکتریکی ها تحقیق کردن و نه هزینه کردن و این عقب بودن کاملا واضح هست علتش، مشکلات فروش EQC مرسدس و ‌تولید باتری E ترون آئودی گویای این مورد هست. تایکان ورود نسبتا خوبی داشت و حالا نوبت به ب‌ام‌و رسیده. ب‌ام‌و میخواد iX و ‌i4 رو با نسل پنجم سیستم برقی خودش، بعنوان اولین برقی های رسمیش وارد آمریکا بکنه که لااقل در بحث برد باتری ها نه در حد تسلا ولی رقیب شایسته ای باشه براش. برد اعلامی برای کانسپت i4 بعنوان اولین تجربه برقی شرکت خوبه. قرار نیست ب‌ام‌و الان رقیب تسلا بشه تو بحث تکنولوژی باتری.
    اگر تسلا خیلی تو بحث باتری جلو بزنه بنظرم همکاری کمپانی های عظیم اروپایی برای رسیدن به سطح تسلا و کاهش هزینه ها کاملا محتمل هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا