تسلا

ارزش تسلا بیش از دو برابر ارزش فورد!

اخیراً ارزش سهام تسلا به‌طور قابل‌توجهی افزایش‌ یافته و به ۴۲۵ دلار به ازای هر سهم رسیده که بالاترین میزان در تاریخ این خودروساز می‌باشد.


به این ترتیب ارزش تسلا که معمولاً بر پایه قیمت کنونی سهام محاسبه می شود به ۷۵.۵۶ میلیارد دلار رسیده که حدود ۴۴ درصد بیشتر از ارزش جنرال موتورز (۵۲.۵۴ میلیارد دلار) و دو برابر ارزش فورد (۳۷.۴۳ میلیارد دلار) می‌باشد. تمامی این آمار و ارقام مربوط به ۲۵ دسامبر سال ۲۰۱۹ می‌باشند.


البته وقتی شما ارزش شرکت EV را محاسبه کنید اوضاع تسلا بهتر خواهد بود زیرا یاهو فاینانس به نقل موسسه مورگان استنلی تخمین زده ارزش تسلا به ۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

بررسی ضریب آئرودینامیکی تسلا مدل اس
یکی از تحلیلگران مورگان استنلی می‌گوید:

در مقام مقایسه باید گفت ارزش شرکت فورد و جنرال موتورز باهم کمتر از ۸۰ میلیارد دلار است. به این ترتیب تسلا نه تنها باارزش‌ترین کمپانی خودروسازی آمریکاست بلکه ارزش آن بیش از ارزش دو کمپانی جنرال موتورز و فورد می‌باشد.

ارزش سهام تسلا در سه ماه گذشته افزایش ۷۵ درصدی داشته زیرا سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند این خودروساز در سال‌های آینده سهم قابل‌توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص خواهد داد. این شرکت قبلاً تولید انبوه خود در گیگا فاکتوری چین را شروع کرده و برنامه‌هایی نیز برای گسترش فعالیت خود در اروپا دارد.


علیرغم نابرابری چشمگیر ارزش نسبت به تسلا، جنرال موتورز همچنان چهارمین خودروساز بزرگ دنیا بوده و در سه‌ماهه سوم امسال درآمد ۳۶ میلیارد دلاری داشته است. درآمد تسلا در مدت مشابه ۶.۳ میلیارد دلار گزارش شده است.


یکی از دلایل ارزش فوق‌العاده بالای تسلا این است که سرمایه‌گذاران از آن به عنوان آینده‌ی صنعت خودرو نام می‌برند زیرا فقط روی خودروهای الکتریکی و تکنولوژی‌های خودران تمرکز کرده است. دیگر خودروسازان طراز اول جهانی در چند سال اخیر تازه‌وارد بازار خودروهای الکتریکی شده‌اند و تسلا تنها خودروسازی است که در این بازی حکمرانی می‌کند.


پیشرفت سریع‌تر از انتظار تسلا در چین به همراه اعلام برنامه‌هایی برای تولید مدل Y و تأسیس گیگا فاکتوری جدید در آلمان به افزایش ارزش سهام این برند کمک کرده‌اند. البته برخی کارشناسان معتقدند اهداف این برند خیلی خوش‌بینانه بوده ولی برخی دیگر نیز می‌گویند تسلا نه تنها پیشروی خود را حفظ خواهد کرد بلکه بر بازارهای جهانی نیز تسلط خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    اول بگم خسته نباشید که قالب وردپرس سایت رو بروز رسانی کردید فقط یکم رنگ بندی ها فعلا اذیت می‌کنه که خب عادت می‌کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      خب شرکتی که با تحلیل تحلیل گران ایرانی سایت قرار بود ورشکست بشه قوی تر بزرگ تر شد
      خسته نباشی دلاور ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Alireza

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    این فیلمای مربوط به آینده رو دیدید که معمولا توشون یه کمپانی هست که همه چیزو زیر نظر داره و قهرمان فیلم میخواد با اون کمپانی مبارزه کنه
    یه همچین چیزی رو راجع به آینده تسلا تصور میکنم من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اینم از ورشکسته شدن تسلا دوستانی که خیلی علاقه به ورشکستگی تسلا داشتن بیان ببینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    امروز ۲۸ دسامبره و هم اکنون هر سهم تسلا ۴۳۰ دلار معامله میشه و ارزش کل کمپانی برابر با ۷۷.۶ میلیارد دلاره…!!!!
    جهت مقایسه :
    فولکس واگن ۹۷.۸۱ میلیارد
    دایملر ۵۳.۳۲ میلیارد
    جنرال‌موتورز ۵۰.۷۶ میلیارد
    بی ام و ۴۷.۳۶ میلیارد
    فورد ۳۵.۹۲ میلیارد
    فراری ۲۹.۴۲ میلیارد
    گروه هیوندای ۲۹.۲ میلیارد
    و فیات کرایسلر ۲۳.۱۲ میلیارد ارزش بازاری دارن .
    .
    (( جهت اطلاع دوستان تویوتا هم اکنون در دسترس نبود اما بعد از فولکس در مقام دومه و ارزشمند تر از تسلا هست ))
    .
    .
    ? و جایگاه نخست ارزشمند ترین کمپانی جهان با ۱.۱۹ تریلیون دلار در دستان Apple هست…!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (421 ديدگاه)

      ارزش همشونو جمع کنی به اپل نمیرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (157 ديدگاه)

      ارزش امروز تویوتا ۲۵ هزارمیلیارد ین حدودا برابر ۲۲۰ میلیارد دلاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۷ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        آها دوباره Load شد….
        درسته تویوتا هم اکنون ارزشمند ترینه و ۱۹۹.۱۸ میلیارد دلار ارزش داره…!!!!
        .
        (( وقتی load نشد بعد ماه ها فکر کردم هنوز دومه ))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. meysam

      ۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      دستت درد نکنه حاجی
      یه نکته ای به ذهنم اومد داشتم تو ذهنم یه مقایسه ای میکردم.
      ایلان ماسک زمانی شروع کرد که صنعت خودرو یه صنعت کاملا رشد یافته بود و از پیچ و خم های اولیه گذشته بود و حتی با وجود غولهای این صنعت و حتی با ظهور صنعت خودرو چین تونست به راه خودش ادامه بده و موفق بشه. بنظر من یکی از عواملی که این وسط نقش مهمی داره ولی کمتر ازش صحبت میشه برمیگرده به باورهای پولادین ایلان ماسک. اگه اون اینطور فکر میکرد (طرز فکر اکثر مردم جهان بخصوص ما ایرانیها و شخص خود من) که با این همه غول خودروسازی من چطور میتونم کار کنم، اصلا اجازه نفس کشیدن هم بهم نمیدن و ….مطمئنا الان تسلایی وجود نداشت. ولی اون با باورهای قویی که برای خودش ساخته بود شروع کرد و الان هم داره ثمره اش رو میبینه.
      من تصمیم دارم بیشتر دقت کنم و ریزبین تر بشم. از این اتفاقها باید درس گرفت. میتونیم این کارهای ماسک رو بسط بدیم به زندگی خودمون تو این کشور تحریم شده. اگه اون تونسته با ایجاد یه ذهنیت قوی از بین اون همه غول سر بلند کنه و رشد کنه پس ما هم میتونیم حداقل زندگی شخصی خودمونو تو این شرایط رشد بدیم. حرفم اقتصاد مقاومتی و این چیزا که اون دوستمون میگه نیست چون کلا زیر سواله. حرفم اینه که ما باید بیشتر رو خودمون کار کنیم تا ذهنیتمون رو تغییر بدیم و مثل ماسک باید دارای یه شخصیت فوق العاده قوی بشیم. بیاییم ما هم مثل چینیها کپی کار بشیم ولی اینبار سعی کنیم ویژگیهای مثبت آدمای موفق مثل ماسک رو کپی کنیم تا بتونیم به جایی برسیم.
      باور کنین من دیشب حدود ساعت 1 شب بود تصمیم جدی گرفتم از همون لحظه مسیر زندگیمو تغییر بدم. هرکاری هرچقدر کوچیک از دستم بربیاد انجام میدم. جالبه که یه جورایی خدا داره به شکلهای مختلف بهم میگه راهم درسته چون دیشب وقتی این تصمیم رو تو لپ تاپم ثبت کردم رفتم دم پنجره دیدم داره نم بارون میزنه. امروز هم از اول صبح کلا همه چیز یه جور دیگه شده. حتی دیدگاهم نسبت به همه چیز تغییر کرده. این مقاله رو که خوندم همش با خودم میگفتم منم میتونم. منم باید یه تکونی به خودم بدم. باید پاشم کاری انجام بدم. خیلی وقت پیش یه ایده خوب به ذهنم رسیده بود که بخاطر ذهنیت و افکار و باورهای منفی اصلا نمیتونستم برم دنبالش و عملی کنم. اما الان تصمیم دارم با تمرکز 100% برم دنبالش و مثل ایلان ماسک با سماجت و پشتکار بچسبم بهش و به نتیجه برسونمش و اگه موفق بشم واقعا از نظر مالی یه تکون اساسی میخورم.
      واقعا حرفامو جدی بگیرین. من که شروع کردم. هر کسی که امثال ایلان ماسک رو تحسین میکنه ولی خودش به هیچ جا نرسیده بهتره دست از نق زدن و منفی فکر کردن و تسلیم شدن برداره و کاری انجام بده.
      یه جمله ای رو یکی از بچه های سایت در جواب کامنتم چند روز پیش داد که خیلی پرانرژی بود. همونو خودم دوباره مینویسم:
      از استیو جابز:
      “” من کاری نکردم. تنها نکته مثبت من این بود که هیچی بلد نبودم. در این زمینه فقط افرادی رو که تخصص داشتن رو دور هم جمع کردم و بهشون آرزوهای بلند پروازانه دادم. بعد نشستم و دیدم که یه تیم چطور کار میکنه برای رسیدن به آرزوها””
      موفق باشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad

        ۹ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        درسته آقا میثم منم چند وقته چهار ماهه دارم رو خودم کار میکنم و دارم میرم دنبال رویاهام باور کن همین امیدواری که باعث میشه صبح با یه نشاط هدفت رو دنبال کنی خودش به دنیا میارزه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. بی نام

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تو دنیایی که هر روز هر کدوم از ما خیال می کنیم به زودی فرو میپاشه این طرز فکری امیدبخشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسن

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    دوست عزیز elmiraj ارزش تویوتا 199.18 میلیارد دلاره یا 99.18 میلیارد دلار؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Elmiraj

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    Yahoo finance و Market summary که معتبرترین و بزرگترین منابع بازار بورس و سهام دنیا شناخته میشن ارزش کنونی برند تویوتا را که شامل تمام زیر مجموعه های تویوتا میشه را ۲۰۰ میلیارد دلار اعلام کردن .
    https://finance.yahoo.com/quote/TM?p=TM&.tsrc=fin-srch

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا