تسلا

هزینه‌های نگهداری تسلا مدل S با کارکرد بالا

یکی از مزیت‌های اصلی خودروهای الکتریکی نسبت به نمونه‌های درون‌سوز هزینه‌های مالکیت و نگهداری بسیار کمتر آن‌هاست اما آیا این صرفه‌جویی در هزینه‌ها واقعاً به‌اندازه‌ای که گفته می‌شود چشمگیر و زیاد است؟

زمانی که اولین محصولات تسلا به‌ویژه مدل S به بازار عرضه شدند هنوز میزان قابلیت اطمینان آن‌ها در بلندمدت معلوم نبود. هرچه باشد این خودروها توسط یک کمپانی نسبتاً جوان و در زمانی که تجربه چندانی در صنعت خودرو وجود نداشت تولید شدند. از آن سالها تاکنون تسلا پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و برخی مالکان به کارکردهای بالایی با محصولات این شرکت دست یافته‌اند.

یکی از این افراد استیو ساسمن است. او در سال ۲۰۱۴ یک دستگاه تسلا مدل S P85 با کارکرد حدود ۵۶ هزار کیلومتر را با قیمت ۷۹ هزار دلار خریداری کرد. او طی این ۵ سال به کارکرد بسیار بالایی با خودروی خود دست یافت و در ماه آگوست ۲۰۱۹ کیلومتر ۳۴۴۵۱۵ کیلومتر را رد کرد. او حتی با تسلا مدل S خود سفری به کانادا داشته است؛ اما این میزان رانندگی چه هزینه‌هایی در بر داشته است؟

ساسمن می‌گوید تنها ۵۴۱۵ دلار برای این خودرو هزینه کرده که مهم‌ترین آن‌ها هزینه ۲۲۱۵ دلاری برای صفحه‌نمایش جدید و ۷۹۰ دلار برای درگاه شارژ جدید بوده است. او همچنین دو دست لاستیک برای خودرو خریده و دستگیره یکی از درب‌ها و باتری ۱۲ ولت را تعویض کرده است. به این موارد باید برخی ریزه‌کاری‌های جزئی دیگر را نیز اضافه کرد.

مالک کنونی این تسلا هم همچنان خودروی خود را رانده و کارکرد خودرو از ۴۸۲,۸۰۰ کیلومتر عبور کرده است. در طول ۱۳۸ هزار کیلومتر گذشته هزینه‌های نگهداری این خودرو حدود ۵ هزار دلار بوده است. در کل با احتساب کلیه موارد می‌توان گفت راندن ۴۸۲,۸۰۰ کیلومتری تسلا مدل S یاد شده هزینه نگهداری حدود ۱۰ هزار دلاری داشته که در مقایسه با هزینه یک خودروی درون‌سوز بسیار خوب و مناسب به نظر می‌رسد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    البته تسلا محصولاتش هزینه نگهداری مناسبی داره
    اگه ساخت اروپا بود اونقدر هزینه هاش کمرشکن بود که بعد 480/000 کیلومتر کار باید اوراق بشه
    به قول جرمی کلارکسون که میگفت هزینه نگهداری یه بنز کارکرده از قیمت خرید یه بنز صفر بیشتره
    تمام ماشینهای اروپایی بعد 5 سال باید اوراق شن چون هزینه نگهداریش بالاس

    موافقم 42
    مخالفم 50
    1. SS

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (740 ديدگاه)

      عمر مفید خودروهای اروپایی حدودا ده سال هست و واقعا هم بعد از اون هزینه های سرسام آوری دارن
      خودروسازها و دولت ها برای فروش خودرو بیشتر و کنترل آلایندگی خودروهای قدیمی این عمر رو در طراحی در نظر میگیرن
      اما 300 هزار کیلومتر بدون تعویض موتور الکتریکی و باتری هم عجیب و جالب هست
      گزارش های قبلی از قابلیت اعتماد تسلا موارد زیادی از تعویض موتور الکتریکی داشتن که اگه تسلا تونسته باشه این مشکل رو در مقیاس بزرگ رفع کنه میتونه به تویوتا الکتریکی ها تبدیل بشه!

      موافقم 26
      مخالفم 10
    2. مانی

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      آخی همه جا بنز رو مثال میزنه
      خیلی‌ دوست داری آمریکا یه برند خودرو سازی در حد بنز داشته باشه؟
      تو خیلی‌ چیزا آمریکا پیشرو هست حالا یه خودرو سازی رو بیخال شو دیگه,نمیشه
      اینقدر غصه نخور جو پدال غمگین شد

      موافقم 8
      مخالفم 7
  2. chiron sport

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    الکتریکیا هرچقدرم خوب باشن ولی خوشم نمیاد ازشون

    موافقم 23
    مخالفم 38
  3. Elmiraj

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    این تازه نخستین تجربه خالص تسلا در خودروسازی بود که این گونه قدرتمند ظاهر شده ، تا چند سال آینده شاهد هزینه مالکیت یک چهارمی model 3 در برابر رقبای درون‌سوز در بلند مدت خواهیم بود .
    .
    پدال چند روزه از تسلا بی خبری….!!!
    از استقرار ابرکامپیوتر Dojo در مقر تسلا بگو که از این پس اطلاعات دریافتی از اتوپایلوت خودرو های تسلا را از 2.5D به صورت چهار بعدی پردازش خواهد کرد و همین باعث خواهد شد که تا ده هفته آینده شاهد عرضه Full self driving باشیم….!!!!
    یا رکورد شکنی جدید model 3 در پیست لاگونا سکا که با 1:35.7 دقیقه مرسدس AMG gt63 و پروتایپ model S paid را پشت سر گذاشته و با اختلاف سریعترین سدان این پیست کالیفرنیایی شده…!!!
    همچنین پیشرفت های عجیب غریب کارخانه های برلین و تگزاس که در نوع خود بی سابقه هستن… .
    .
    و مهمتر از همه دیروز بود که در پی افزایش تقاضا برای محصولات تسلا در اروپا و چین قیمت هر سهم تسلا به رکورد جنون آمیز 1845 دلار رسید و ارزش بازاری تسلا را با گذر از یک سوم تریلیون دلار به بیش از 345 میلیارد دلار رساند…..!!!!!!!

    موافقم 28
    مخالفم 16
    1. JDM

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      Full self driving!!!!!!!!!
      شوخی میکنی!!!؟؟؟؟؟ واقعا!!!!!
      اقا لینکشو لطفا بفرس

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Elmiraj

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        https://electrek.co/2020/08/14/elon-musk-tesla-full-self-driving-quantum-leap-new-rewrite/
        چهار روز پیش ایلان ماسک خبر از بازنویسی بزرگی برای Autopilot داد که در آن پردازش داده های دریافتی از حالت 2.5D به 4D ارتقا میابند که تیم Autopilot از آن به عنوان «جهش کوانتومی» یاد می‌کنن که نتیجه آن طی دو الی چهار ماه موجب ارائه Full self driving خواهد شد…

        موافقم 12
        مخالفم 6
  4. AMIR / ARMI

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    حدود 500 هزار کیلومتر رانندگی کرده
    و 10 هزار دلار هزینه کرده که تقریبا معادل 12درصد از ارزش خودرو هست
    با حساب اینکه هزینه بنزین نداشته
    میشه گفت کلی توی هزینه هاش کلی صرفه جویی کرده
    و اگه خودروی درون سوز هشت سیلندر میخرید دو برابر این براش اب میخورد و تازه اخر سر ارزش کلی خودروش الان نزدیک 10 هزار دلار بود
    که الان اگه بخواد دوباره تسلای خودش رو بفروشه سه برابر بیشتر می ارزه

    موافقم 24
    مخالفم 8
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    دوستان
    برای اینکه اول تا آخر تسلا S را بفهمید ، یه سَری به پیج اینستای مهندس فرهاد کاشانی بزنید .

    دوستان ، دنیا دیگه عوض شده ، با این سرعت که پیش میره ، فکر کنم تا ۱۰ سال آینده تمام خودروها برقی بشن و مطمئن باشید که تا اون زمان که همه ما شاهدش هستیم ، بُرد مسافتی هم به بالای ۱۰۰۰ کیلومتر با سرعت‌های بالا میرسه .

    خوب بنزینی‌هاتون را سوار بشید که دیگه چیزی نمانده برای خداحافظی از سوخت فسیلی ، البته در نظر بگیرید اینجا ایرانه و برای ۱۰۰ سال دیگر هم بنزین تولید میشه با همون کیفیت افتضاح .

    موافقم 30
    مخالفم 3
    1. Sina

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      شاید کاربرد بنزین و سوخت های فسیلی در خودرو تموم بشه ولی اونقدر ازش استفاده های دیگه میکنن که باعث تعجبه.اگه خوب توجه کنید اگر یک پنجم قطعات این تسلا پلاستیک باشه یعنی یک پنجمش هم از سوخت های فسیلی ساخته شده، انسان هیچ راهی برای استفاده نکردن از سوخت های فسیلی نداره.وقتی که میگن آینده در اختیار تبلیغات خودرو های برقیه همینه دیگه، رفتن دنبال چیزی بگردن که تبلیغاتش قدرت محو کردن آلودگی های تولید برق فسیلی و …. داشته باشه.
      یه خبری سال قبل اومده بود که بررسی کردن در بعضی از ایالات آمریکا شارژ کردن ماشین های برقی از آلودگی یه مزدا ۳ خیلی بیشتر میشه و در بعضی جاها ( که تعدادشون خیلی کمتر بود ) کمی کمتر میشه..

      موافقم 11
      مخالفم 9
  6. JDM

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    فقط میدونم درون سوز بالا200 هزار تا کار کرد باید بندازیش تو سطل زباله
    (کار بت میده ولی اسیرت میکنه)

    موافقم 7
    مخالفم 15
    1. Sina

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      مثلا تویوتا هایلوکس اینجوریه؟؟؟؟؟؟؟
      ندیدید که چجوری جرمی کلارکسون حتی اونو داخل آب دریا انداخت ولی باز هم سالم موند.اونا در کم استهلاکی بی نظیرن

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. JDM

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        شما میتونی تا یک میلیون کیلومتر یا حتی بیشتر با یه خودرو درون سوز طی کنی.اما تقریبا دیگه به جنون میرسی انقد استهلاکش بالا میره
        یک مثال برات میزنم
        سیلندر خودرو پس از کارکرد بالا گشاد میشه مجبوری بدی برات تراش داخل سیلندر بزنن تا سه الی چهار بار میتونی تراش بزنی بعد از سه چهار سیلندر نازک میشه و نمیتونی بیش از این تراش بزنی
        در هر بار تراش کاری مجبوری رینگ و پیستون جدید بخری بعد از اینکه مجبور شدی سیلندر بخری مجبوری در کنارش هم رینک و پیستون بخری و در کنارش هم با فرسودگی قطعات دیگه مثه یاتاقان و میلنگ و … مواجه میشی.
        به جایی میرسی که موتور کامل عوض میشه
        حالا این هارو من گفتم که بگم بله میشه با درون سوز هم همچین مسافتی طی کرد ولی استهلاکش به قدری مالک و اذیت میکنه که مجبوری بفروشیش یا بدیش اسقاط.
        ما طی کردن مسافت 400.500 هزار کیلومتر و در پراید های 20 سال پیش سال 79 بصورت تک و توک داریم اما تقریبا میشه گفت همه چیشون تعویضیه نکته جالب اینجاس این مسافت رو تو 20 سال طی کردن اما این تسلا تو 5 سال طی کرده به نظره من باید به راننده تسلا مدال بدن.
        و باید به این نکته توجه داشت هرچقدر در سال کارکرد خودرو بیشتر باشه قطعات زودتر فرسوده میشن

        موافقم 10
        مخالفم 9
        1. Alireza

          ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (754 ديدگاه)

          ماشین ما ۲۰۶ سال ۸۸ هست ۴۰۰ هزارتا هم کار کرده فقط دوبار دیسک و صفحه عوض کردیم واشر سرسیلندر هم عوض نکردیم در واقع موتور تا الان آچار نخورده خدا رو شکر

          موافقم 13
          مخالفم 6
  7. Sajjad

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تسلا رو به افول است

    موافقم 10
    مخالفم 7
  8. بی ریا

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بله دوستان قبلا هم عرص کردم آینده از آن تسلاست
    خداییش هزینه های نگهداری و تعمیر آلمانی هارو بااین مقایسه کنید
    تو کشور خودمون که بماند که چقدر درسال باید پول خرج آلمانی ها کرد
    خداییش چرا یه آرم باید انقدر گرون باشه

    موافقم 11
    مخالفم 15
  9. Khosrow

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    شرکت های پوپولیستی و سران مازوخیسمی امریکا ..

    موافقم 7
    مخالفم 17
    1. بی ریا

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (297 ديدگاه)

      اره تو راست میگی داداش فقط آلمانی ها خوبن و به به هستن
      در واقعیت پیشرعت تسلا اینو بگم که ارزش هر دونه سهامش تو بازار بورس آمریکا حدود ۳ هزار دلاره
      باارزش ترین برند خودرویی جهان مبارکت باشه ایلان عزیز

      موافقم 7
      مخالفم 7
    2. U.N.C.L.E

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (58 ديدگاه)

      آره داداش فقط کشوری که تو دوست داری قبوله?
      بچسب به همون چین کمونیست امپراطور ویروس ها

      موافقم 8
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا