تویوتا

تویوتا به دنبال تولید نسخه اسپورت کرولا است؟!

تویوتا به دنبال گسترش تعداد خودروهای برند TRD بوده و جک هالیس که یکی از مدیران ارشد این خودروساز در آمریکای شمالی می‌باشد اعلام کرده احتمال اینکه کرولا TRD تولید شود وجود دارد.


اما اگرچه هالیس به جزئیات زیادی دراین‌باره اشاره نکرده ولی مصاحبه‌ی جدیدی که با مهندس پرفورمتس تویوتا یعنی تادا سان انجام شده برخی اطلاعات درباره‌ی خودروی کامپکت و اسپورت تویوتا را افشا می‌کند.


تادا سان گفته مدیران تویوتا این خودرو را در نظر دارند و موافق هستند که هیوندای با توسعه‌ی دو محصول اول N یعنی i30 N و ولوستر N کار خوبی را انجام داده است.


او گفته است:

تنها هیوندای نیست که این کار را انجام می‌دهد. دیگر برندها نیز همین روش را در پیش گرفته‌اند بنابراین ما در حال بررسی این موضوع بوده و باید یک استراتژی صحیحی را در پیش بگیریم.

به نظر می‌رسد استراتژی تویوتا در حال حاضر کمی گیج کننده است زیرا اگرچه تادا سان از کرولای پرفورمنس با عنوان کرولا GR (گازو ریسینگ، بخش مسابقه‌ای تویوتا) نام می‌برد اما هالیس آن را کرولا TRD می‌داند. شاید هم تویوتا در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از نام TRD در خودروهای پرفورمنس خود در آمریکاست، جایی که این برند قبلاً تثبیت شده است. همچنین احتمال استفاده از نام GR در اروپا، آسیا و دیگر بازارها وجود دارد.


البته برخی از میوه‌های این استراتژی دیده شده به گونه‌ای که تویوتا یاریس GRMN در اروپا و آوالون و کمری TRD در آمریکا معرفی شده‌اند.


تویوتا همچنین در تلاش است تا ببیند ابتدا روی کدام خودروهای پرفورمنس تمرکز کند. پس از عرضه‌ی سوپرای جدید، مهندسان این برند روی خودروی دیگری تمرکز خواهند کرد که فعلاً مشخص نیست کدام خودرو است.


تادا سان می‌گوید:

ما درخواست‌های زیادی از کشورهای مختلف داریم بنابراین تصمیم گرفتن برای تولید محصولات پرفورمنس واقعاً چالش‌برانگیز است.

طرفداران تویوتا قطعاً از شنیدن خبر تولید نسخه‌ی اسپورت کرولا خوشحال می‌شوند. البته نباید انتظار تولید آن در آینده‌ای نزدیک را داشته باشیم. البته باید به این نکته اشاره کرد که آن‌ها در آینده‌ای نزدیک انتخابی بیشتری خواهند داشت زیرا سوپرا سال آینده وارد بازار می‌شود و چند ماه بعد نیز شاهد عرضه‌ی آوالون و کمری TRD خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    خععععلی خوبه لامصب …

    هم قیافه داره هم اطمینان هم قیمت مناسب. خوش به حال خریداراش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    از اینکه تویوتا انقدر با احتیاط میره جلو و شتابزده عمل نمیکنه خیلی خوشم میاد. شاید بخاطر اینه که خودم یه همچین شخصیتی دارم. وقتی این شکلی میری جلو ، فرصت کامل داری که تمام جوانب رو بررسی کنی و تمرکزت روی کارت خیلی بالا میره. البته این کارهیجان زیادی نداره ولی واقعا نتایج این شکل کار کردن خیلی قطعی و ماندگاره.
    یه روش دیگه ای که تویوتا اولین بار پایه گذاری کرد، روش کایزن هستش که بطور خلاصه میگه از هرگونه اقدام هیجانی و شتابزده باید دوری کرد و در عوض باید “بهبود مداوم و تدریجی” رو الگوی کار قرار داد. تاکید زیادی روی قدمهای کوچیک ولی مستمر و پیوسته داره. استدلالشون هم اینه که برداشتن یه قدم بزرگ خیلی کار سختیه. اولش شور و هیجانش آدمو میگیره ولی زود از پا درمیای. ولی برداشتن قدمهای کوچیک در حدی که توانش رو داشته باشی خیلی آسونه و اگه هر روز این کارو انجام بدی و استمرار داشته باشه نتایج حتما اتفاق میافته. مثلا اگه کسی میخواد وزن کم کنه و تصمیم بگیره یکدفعه غذاشو نصف کنه و از همین فردا هم روزی 3 ساعت ورزش کنه و خیلی چیزهای چاق کننده رو از رژیمش حذف کنه، خیلی زود کم میاره. کایزن مخالف این کاره. کایزن میگه امروز یه قدم کوچیک بردار و کم کم زیادش کن. مثلا امروز بیا فقط 2 قاشق از غذات کم کن و فقط روزی 10 دقیقه ورزش کن و یک هفته این کارو بکن و هفته بعد دوباره 2 قاشق دیگه کم کن و روزی 15 دقیقه ورزش کن و همینطوری برو جلو تا به هدفت برسی. یه کم طولانی میشه و صبر بیشتری میخواد ولی وقتی نتیجه بگیری با خودت میگی ارزششو داره.
    من این روشو تست کردم. خیلی جواب گرفتم. استرس رو بطور کامل از آدم میگیره. ای کاش چند سال قبل با این روش آشنا شده بودم. الانم چند وقته دارم زبان انگلیسی رو بطور خودآموز با این روش کار میکنم. خیلی باحاله. واقعا روزی 20 دقیقه زبان خوندن و کم کم بیشترش کردن خیلی راحته. خیلی باهاش حال میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      me84 عزیز
      کامنت زیبایی گذاشتین .
      این دست کامنتها بسیار بیشتر به چشم میان ، چون نه خشمی در کار هست ، نه تعصبی ، نه جبهه گیری و نه کوتاه بینی .
      همیشه باید از کسی که خصوصیت خوب و شاخصی داره ، تعریف کرد ، همان گونه که اشتباهات را تذکر میدن ، به همون شکل هم باید از کارهای درست تقدیر به عمل آورد .
      ممنون بابت کامنت زیبای شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. me84

        ۱۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        .
        NAVID0098 شما لطف دارین.
        اتفاقا کامنت شما هم خیلی بهم انرژی داد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mohamad

      ۱۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      کامنت آموزنده ای بود ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. emad1990

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      کامنت me84 جالب بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sina

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    از دید من عرضه محصولات پرفورمنس رده اقتصادی خعلی کار خوبی هست.
    من خودم ترجیح میدم یه اقتصادی پرفورمنس سوار شم تا یه لوکس رده پایه بدون اپشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامر

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خداییش طراحیش عالیع

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا