تویوتا

معرفی تویوتا 86 GR اسپرت در ژاپن

این نسخه‌های سفارشی بی‌پایان!

تویوتا و گازو ریسینگ پیش از نسخه‌های پرفورمنس قابل‌توجهی را معرفی کرده‌اند اما جدیدترین محصول این دو بخش یعنی ۸۶ GR اسپرت کمی محدود شده است.


این خودرو که به عنوان محصولی اسپرت برای رانندگی روزمره تعریف شده دارای اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی آئرودینامیک و رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی با طرح مشکی می‌باشد. تویوتا ۸۶ GR اسپرت از سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای قرمز نیز سود می‌برد. تنها سه رنگ بدنه برای این نسخه سفارشی در دسترس است که عبارت‌اند از مشکی کریستالی، سفید کریستالی و قرمز پیور.


تغییرات زیادی در کابین رخ نداده‌اند اما طراحان تویوتا یک فرمان کوچک‌تر پوشیده از چرم و دوخت‌های نقره‌ای با لوگوی GR را به این بخش اضافه کرده‌اند. نشان‌های GR همچنین روی دکمه استارت/استاپ و پشت آمپرها به چشم می‌خورد.


از نظر پرفورمنس خبر چندانی نیست زیرا تنها تغییر این بخش اضافه شدن میله داخلی در بخش عقبی است که به افزایش استحکام این بخش کمک می‌کند. این خودرو همچنان از پیشرانه ۴ ۲ لیتری معروف استفاده می‌کند که قدرت ۲۰۷ اسبی و گشتاور ۲۱۲ نیوتون متری دارد. این پیشرانه را می‌توان با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک سفارش داد.


تویوتا ۸۶ GR اسپرت هم‌اکنون با قیمت پایه ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار ین (۳۴۱۴۰ دلار) به ف روش می‌رسد.

اما تویوتا جدای معرفی ۸۶ GR اسپرت قطعات زیاد GR را نیز عرضه کرده است. بسیاری از این قطعات با مدل یاد شده مشترک هستند و شامل مواردی همچون اسپلیترهای جلو، اسپویلر عقب و دو دست رینگ می‌باشد. مشتریان همچنین می‌توانند میله‌های استحکام برای ستون فرمان و سیستم تعلیق و همچنین غربیلک فرمان کوچک‌تر را سفارش دهند.

یکی از جالب‌ترین آپشن ها سیستم اطلاعات سرگرمی لیمیتد ادیشن با ناوبری جی‌پی‌اس است. این سیستم دارای صفحه‌نمایش ۷ اینچی، ریکوردر مسابقه‌ای و صفحات نمایش پرفورمنس می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    کسی‌ قصد تویوتا از افزایش ندادن قدرت این مدل
    تو ورژن‌های مختلف و اسپرت سفارشی رو فهمید لطفا اطلاع رسانی کنه
    چی‌ میشه اگزوز و تنظیمات موتور رو یکمی تغییر بدین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. emad1990

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    مگهgt86نبود؟!!!
    gr86دیگه چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا