تویوتاجیپ

دوئل جیپ گرند چروکی و تویوتا فورانر

دوئل جیپ گرند چروکی و تویوتا فورانر

در واپسین قسمت‌ها از دور اول مرحلهٔ مقدماتی رقابت‌های خودرویی پدال امروز کلاس SUVهای متوسط را برای برگزاری دوئل انتخاب کرده‌ایم. در این کلاس، SUVهای واقعی حضور دارند که عمدتاً از ساختار بدنه روی شاسی استفاده می‌کنند. خودروهایی که بجای سیستم چهارچرخ محرک AWD از نمونهٔ سنتی ۴WD استفاده کرده و توانایی آفرود بسیار بالایی دارند. این خودروها برخلاف کراس‌اوورها، تنها قامت بلندی ندارند بلکه به معنای واقعی کلمه SUV هستند و کاملاً برای مسیرهای خارج جاده‌ای آماده‌اند. خودروهای حاضر در این کلاس به شرح زیرند:

شورلت تریل‌بلیزر

فورد اورست

جیپ گرند چروکی

میتسوبیشی پاجرو اسپرت

میتسوبیشی پاجر

ایسوزو MU-X

تویوتا فورانر

تویوتا فورچونر

تویوتا لندکروزر پرادو

لکسس GX

لندروور دیسکاوری

سانگ‌یانگ رکستون

البته مرسدس بنز G کلاس هم از لحاظ ابعاد و کلاس در همین سگمنت قرار می‌گیرد ولی به دلیل قیمت بسیار بالا ترجیح دادیم که از رقابت‌ها کنار گذاشته شود اما بااین‌حال می‌توانید نظر خود را در مورد حضور یا عدم حضور G کلاس در این گروه بیان نمایید. در اولین دوئل از گروه SUVهای متوسط اما جیپ گرند چروکی به دیدار تویوتا فورانر رفته است.

تویوتا فورانر

فورانر را می‌توان واقعی‌ترین و جان‌سخت‌ترین SUV تویوتا دانست. نسل نخست این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ به‌عنوان جایگزین مدل Trekker معرفی گردید. فورانر در ابتدا در اصل نسخهٔ سواری هایلوکس بود تا جایی که حتی در برخی بازارها با نام هایلوکس Surf عرضه می‌شد. این ماشین همچنان در نسل‌های بعدی هم بر اساس پلت‌فرم هایلوکس ساخته شد اما رفته‌رفته خصوصاً از نسل چهارم به بعد شباهت‌هایش با هایلوکس کاهش یافته و بیشتر به دیگر پیکاپ متوسط تویوتا یعنی تاکوما شباهت پیدا کرد. فورانر هم‌اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۰ معرفی شده است. این نسل از فورانر نیز مانند گذشته از ساختار بدنه روی شاسی استفاده می‌کند و پلت‌فرم مشترکی با مدل‌های لندکروزر پرادو، FJ کروزر و تاکوما دارد. قوی‌ترین پیشرانهٔ قابل سفارش برای این SUV یک واحد ۴ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۷ نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. تیپ‌های پایینی در دو نوع چهارچرخ محرک ۴WD یا دیفرانسیل عقب قابل خریداری هستند اما تیپ‌های بالایی صرفاً به‌صورت ۴WD عرضه می‌شوند.

جیپ گرند چروکی

گرند چروکی در حال حاضر بزرگ‌ترین محصول و در اصل پرچم‌دار جیپ محسوب می‌شود اما احتمالاً در آینده با معرفی نسل جدید مدل واگنییر این عنوان را از دست خواهد داد. نسل نخست این SUV آمریکایی در سال ۱۹۹۳ با کد ZJ معرفی شد یعنی شش سال پس‌ازاینکه کرایسلر با خرید شرکت آمریکن موتورز مالکیت جیپ را به دست آورده بود. بدین ترتیب تولید گرند چروکی طی سال‌های آینده در نسل‌های مختلف ادامه یافت تا نهایتاً به نسل کنونی رسید که در سال ۲۰۱۱ معرفی شده است. هرچند در این سال حدود چهار سال از پایان شراکت دایملر-کرایسلر می‌گذشت اما نسل پنجم گرند چروکی همچنان بر روی پلت‌فرم مرسدس بنز مشترک با مدل‌های ML، GL و R کلاس ساخته شده که در دوج دورانگو هم بکار رفته است. گرند چروکی تاکنون دو به‌روزرسانی عمده را تجربه کرده است که اولی در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ و دومی اخیراً در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ معرفی شد. این خودرو در انواع گوناگونی و با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌گردد که ما برای این رقابت و به جهت هماهنگی با رقیب سرسخت ژاپنی، مدل تریل‌هاوک آن‌را انتخاب کرده‌ایم که توانایی‌های آفرود بیشتری نسبت به دیگر نمونه‌های داشته و از یک موتور ۳.۶ لیتری V6 با ۲۹۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

 

 

مشخصات فنی

جیپ گرند چروکی تویوتا فورانر
پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۴ لیتری V6
قدرت ۲۹۵ اسب بخار ۲۷۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۲ نیوتن متر ۳۷۷ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۵ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۷.۶ ثانیه ۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر ۱۸۵ کیلومتر
مصرف سوخت ۱۰.۹ لیتر ۱۲ لیتر
طول ۴.۸۲ متر ۴.۸۲ متر
وزن ۲۳۰۰ کیلوگرم ۲۱۶۰ کیلوگرم
بازهٔ قیمتی ۳۱ تا ۵۴ هزار دلار ۳۵ تا ۴۵ هزار دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9747047]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6776 ديدگاه)

    من جىپ گرند چروکی رو انتخاب مىکنم که در قوى ترىن مدلش 707 اسب قدرت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      جیپ قشنگ تر و شیک تره ، اما تویوتا 4رانر ( 4runner) به قول اکثر کارشناسان جان سخت ترین ماشین دنیاست و هیچ چی نمیتونه خرابش کنه !
      گفتم به تویوتا 4رانر میگن جان سخت ترین ماشین دنیا ، از اون طرف جیپ در رده بندی های JD power متاسفانه چند ساله همیشه قبل از فیات رتبه ی یکی مونده به آخر رو کسب میکنه. بنابراین کیفیت این دو ماشین از زمین تا آسمون با هم فرق میکنه.
      برای یک آفرودر ، جان سختی و کیفیت خیلی حائز اهمیته.

      .

      پس من به این ژاپنی مصمم و شکست ناپذیر رای میدم. ???
      پیشینه ی 4runner به مدل trekker برمی گرده که سال 1981 معرفی شد. یعنی این ماشین 36 ساله که رفیق کوه و بیابون و سنگلاخه…

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. سامان اذری

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (3193 ديدگاه)

        the undefeated fighter of toyota

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حيدر

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ببخشید اینجا کامنت میذارم
      مگه نسل جدید این تویوتا فوررانر نیومده که اینو برای دوئل گذاشتین؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6776 ديدگاه)

    دوستان امریکاى بازم چندتا نظر سنجى مىذارم تا نظرتون رو بدونم
    بىن پىلىموت باراکودا 1970 و شورولت شول 1970 کدوم رو انتخاب مىکنىد
    1. شورولت شول1970 لاىک
    2.پلىموت باراکوداى 1970 دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hemichan

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      من با رویای باراکودا زندگی میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6776 ديدگاه)

    نظر سنجى بعد بىن پونتىاک فاىر برد 1970 و اولدزموبىل 442مدل 1970 هستش
    1. پونتىاک فاىربرد 1970 لاىک
    2. اولدزموبىل 442 1970 دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6776 ديدگاه)

    نظر سنجى اخر هم بىن کراىسلر امپرىال 1955 و کادىلاک فلىتوود 1955 هست
    1. کراىسلر امپرىال 1955 لاىک
    2. کادىلاک فلىتوود 1955 دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (213 ديدگاه)

      علی جون نوکرترم چرا با احساسات ما بازی میکنی داداش اله های زیبایی رو از جلو چشممون رژه میدی که چی ؟

      یا فیلم همسفر افتادم

      علی تو زن داری ؟
      نه بابا زنمون کجا بود
      نامزد داری ؟
      رفتم سربازی وقتی برگشتم حامله بود
      پس چی داری ؟
      بابا ولمون کن نصفه شبی ،مصبتو شکر مارو یاد چیزهایی که نداریم ننداز هر چی خوردیم پرید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا اعتمادیان

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (257 ديدگاه)

        آقا دمت گرم با این کامنتت ، واقعا زیبا بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. ROHAM

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    عجب دوئل سختی !
    دو تا از شاهکارای دنیای آفرود
    فکر کنم اینجا کاملا برنده وام دار سلیقه پدالی هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    انتخاب من بدون شک گرند چروکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامان اذری

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3193 ديدگاه)

    از نظر قیافه جیپ ولی از نظر افرود سنگین صد در صد تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amir

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    در مورد مرسدس G class به نظرم خوب کاری کردین نیاوردینش ، G class بیشترین رای رو داشت ولی واقعا مظلوم کشی میشد.
    قیمت G class خیلی بالاست و شاید توانایی هاش از همه ی این لیست بیشتر باشه ، اما قیمت بالاش اجازه ی استفاده از پتانسیل های بی نظیرش رو به هر کسی نمیده.
    G class کلا با همه ی ماشین ها فرق میکنه. جالبه لکسوس GX با وجود اینکه لوکسه 52000 قیمت داره بعد قیمت G class یه دفعه میشه 118000 دلار!!!!
    حیفه SUV های بی نظیری مثل شورلت تریل بلیزر یا همین GX با این قیمت معقول و توانایی هایی بالا توسط G class حذف بشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      بازم کامنتای شما در قد و قامت حمایت از آلمانیا صادر شد که امیر جان!
      جدا از بحث نظرسنجی که کلا اهمیت و اعتبار زیادی نداره، G کلاس محبوب شما با همون قیمت گرونش قبلا توسط یه تویوتا داخل همین سایت شرمنده شده.هیچوقت جایی ندیدم تویوتا مظلوم باشه.
      https://www.pedal.ir/بنز/جیپ-رانلگر-مرسدس-g550-تویوتا-لندکروزر/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. sina

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    مهم ترین نکته در مورد یه ماشین واسه افرود استقامتش هست که هیچ وقت در نظر گرفته نمیشه. همه تو اسب بخار و گشتاور سیر میکنن.
    من به تویوتا رای میدم چون مال افرود هستش. اینو کسایی میدونن که جون سختی امبولانس های پاترول و لندکروزها رو تو دوران جنگ از نزدیک دیدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      چند سال پیش ما خودمون پاترول داشتیم قشنگ میدونم چقدر جون سخت و کار کن هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Mohamad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    قطعا 4رانر
    افرود نیاز به یه ماشین سگجون و سرسخت داره که فقط از دست تویوتا برمیاد تولید همچین دلاوری.
    تجربه نشون داده مشخصات روی کاغذ یه تویوتا رو نیاز نیست زیادی بهش توجه کرد و حساس شد چون رو کاغذ و عملش زمین تا اسمون تفاوت داره و خودشو در عمل ثابت میکنه و دنبال سوسول بازی نیست :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    قیمت کمتر،دوام بیشتر و اصطحلاک کمتر از دلایل انتخاب من برای فور رانر بود،ماشین آفرودی باید دوام بالایی داشته باشه،البته منظورم این نیست که جیپ دوام نداره،اما دوام فور رانر زبانزده،اگه به کشور های حاشیه خلیج فارس برین میبینین که از هر ده تا ماشین سه تاش فور رانره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. DYBALA

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    بستگی داره
    اگر سوسولی افرود میرید مثلا از کف رودخانه و چارتا چاله چوله جاده گلی و خاکی، جیپ
    اگر یک افرود رو قهار هستید، بدون شک و تردید، ۴رانر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      جیپ برای سوسول بازیه؟؟؟؟و برای کف رودخانه؟؟؟حالت خوبه؟؟؟؟
      حوصله توضیح ندارم
      این کلیپ رو ببین

      http://yekupload.ir/F6f/18512028_1550038618371761_199791201321222144_n.mp4.mp4

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amir Machine

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      کسی که به جیپ که بنیان‌گذار و اسطورۀ آفرود و پدر تمام آفرودرهای دنیا است بگه سوسول!!!!! دیگه واقعاً نمیشه چیزی در موردش گفت!!!!!!!!! باید به حال خودش رهاش کرد!!!!!!!!
      فقط یه نکته!
      عزیزم! تویوتا لندکروزر با استفاده از مهندسی معکوس از روی جیپ ویلیز ساخته شد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پرهام

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        واقعا ادم می‌مونه چی بگه به اینا?
        به جیپ میگن سوسول بازی???????????????????????????????????????????????????????????????????

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      هر وقت ماشینی پیدا شد که مثل جیپ زیر اب حرکت کنه اون وقت بیا بگو کف رودخانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. یاسین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    از نظر طراحی چروکی خیلی عالیه برای زندگی عادی به نظرم بهتره ولی برای من اس یو وی یعنی افرود و افرود یعنی تویوتا یعنی نیسان یعنی میتسوبیشی این سالارها اونقدر جون سختن که هیچ اب و هوایی و هیچ محیطی نمیتونه از پا درشون بیاره پس من به تویوتا رای میدم
    البته توی این لیست بلیزر و دیسکاوری هم افرودر های معرکه ای هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آرش آمریکایی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (610 ديدگاه)

    آدم چی بگه والا هردشون عالین
    هم از نظر آفرود هم کیفیت اصن تو این لیست همه ماشینا آفرودرای خوبی هستن جای مرسدس g کلاس خالی
    و کاش فورد برانکو هم تاحالا معرفی شده بود و تو این لیست قرار میگرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sina

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    همسایه همیشگی فیات تو ته جدول کیفیت میخواد پنجه بندازه تو پنچه همسایه لکسس تو صدر جدول…اونم تو بحث افرود که استهلاک و استقامت حرف اول رو توش میزنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بهزاد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2366 ديدگاه)

    در این گروه میشد ایسوزو mux و نیسان xterra که نمیدونم مدل جدیدش امسال وارد بازار خواهد شد یا نه را درون لیست قرار داد
    با تشکر از نویسندگان گرامی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (685 ديدگاه)

      ممنون از تذکر شما
      بله ایسوزو MU-X هم تو همین کلاسه که از قلم افتاده بود و اضافه شد اما تولید نیسان اکسترا سال 2015 متوقف شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. روزبه

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    تو مبحث آفرود ها مقایسه کردن جیپ و لندرور با هر ماشین دیگه ای مسخره بازیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امره Emrah

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    گرند چروکی دیگه بیش از حد عالیه
    جوریه که نتونستم بهش رای ندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Amir

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    قصد توهین به هیچکدوم از دوستان عزیز پدالی رو ندارم
    ولی اکثرا عقلشون به چششونه دوستان
    زیبایی و آپشن هایی ک تو جیپ هست قالبا تو تویوتا نیس
    ولی به قول بعضی از دوستان تو این سگمنت سخت جون بودن خیلی مهمه ک شاخصه ی اصلی تویوتا سگ جون بودنشه
    البته با این نظری ک دادم منفی های زیاد قابل پیش بینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بدون توجه به لایک و دیسلایک ، اون چیزی که درست هست رو بگو …
      لایک و دیسلایک پدال هیچ چیز مهم و قابل استنادی رو نشون نمیده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. Jast bentley continental

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    پدال یه سری ماشینو تو هیچ دوئلی قرار ندادی مثل بنز sl بنتلی فلایینگ اسپور و رولر رویس گوست و داون بنز g کلاس اینا کجان پس؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. خودروهایی که در دسته بندی های مرسوم جای نمی گیرند یا آنقدر خاصند که رقبای کمی دارند، در انتها به صورت مجزا مورد ارزیابی و نظرسنجی مخاطبین محترم قرار خواهند گرفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. interceptor

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خود مردم آمریکا تویوتا رو ترجیح کی دن
    ما کاسه داغتر از آشیم
    تویوتا به خاطر اطمینان و دوامش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      بله مردم آمریکا به طور کلی تویوتا رو ترجیح میدن. ولی به طور خاص در مورد این دو تا ماشین، فروش جیپ گرند چروکی بیشتر از تویوتا فورانر هستش تو آمریکا.(منبع: سایت goodcarbadcar) البته منم به تویوتا رای دادم به همون دلایلی که دوستان گفتن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. حمیدرضا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جیپ گزینه بهتری هست از نظر مشخصات بنابراین من به جیپ رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. فیصل

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    تو مقایسه آفرودها towing capacity هم ذکر بشه خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mohammadreza

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    عجبا نظرات اکثرا میگن 4 رانر ولی گرند چروکی جلوه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. طهماسب

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اقا نامردی نکنین این تو کلاس فور رانر باید جیپ رانگلر unlimited رو باهاش مقایسه کنین که امیدوارم بکنین گرند چروکی یه suv لوکس تر حساب میشه با لندکروزری لندووری چیزی تو این کلاس.
    کلام اخرم که با احترامم به تویوتا ولی جیپ رانگلر 4درو ندیدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. javad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    سردبیر عزیز
    بنظرم جیپ رانگلر هم تو این کلاس قرار داره
    همچنین بهتره از این به بعد هر روز دو دوئل برگزار بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. پژمان

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من۲ تاشو دارم تویوتا میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا