تویوتا

آشنایی با نسل جدید تویوتا کراون، تاج ژاپنی!

خودرویی که مشاهده می‌کنید نسل جدید تویوتا کراون و به عبارتی پانزدهمین نسل از این سدان بزرگ ژاپنی می‌باشد.

تویوتا کراون
تویوتا می‌گوید کراون جدید اولین نسل از خودروهای ارتباطی این برند بوده و تمامی محصولات این شرکت در آینده با مدول ارتباطی داده عرضه خواهند شد. این سیستم به‌صورت استاندارد سرویس‌های ارتباطی کامل با تمرکز روی ایمنی، امنیت، راحتی و… را ارائه می‌کند.

تویوتا کراون
نسل جدید تویوتا کراون که بر پایه پلتفرم TNGA ساخته شده دارای سیستم تعلیق چند اتصالی در جلو و عقب بوده و با سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس است. این خودروی جدید قول داده که هندلینگ برجسته و پرفورمنس رانندگی پاسخگو را به لطف توسعه در نوربرگ رینگ عرضه کند.


آکیرا آکیاما مهندس ارشد توسعه کراون جدید می‌گوید:

من لذت دورانی را که اولین نسل کراون تولید شد به ارث بردم و خواستم دنیا ببیند که مغزها و بازوهای ژاپنی چگونه این خودرو را توسعه می‌دهند. همین حس بود که ما را به تولید این خودرو سوق داد. من احساس می‌کنم نسل جدید کراون خودرویی است که از هر جنبه‌ای نفس را در سینه حبس می‌کند.

تویوتا کراون
مشتریان ژاپنی با سه پیشرانه روبرو خواهند بود که نسخه اولی از نوع دیفرانسیل عقب ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو می‌باشد. این پیشرانه که قدرت ۲۴۱ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است.

تویوتا کراون
اما دو نمونه دیگری از نوع هیبریدی هستند. اولین نسخه دارای پیشرانه ۲.۵ لیتری دینامیک فورس بنزینی با قدرت کل ۲۲۲ اسبی بوده و می‌توان آن را به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک سفارش داد. نمونه دوم از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری بنزینی ۲۹۴ اسبی و یک پیشرانه الکتریکی ۱۷۷ اسب بخاری استفاده می‌کند. قدرت کل این مجموعه برابر با ۳۵۴ اسب بخار بوده و این نسخه پرچم‌دار تنها به‌صورت دیفرانسیل عقب در دسترس است.

اگر می‌خواهید حداکثر پرفورمنس تویوتا کراون جدید را به دست آورید باید تریم های RS را انتخاب کنید که با همه‌ی پیشرانه‌ها در دسترس بوده و دارای برخی ویژگی‌ها همچون میله‌های پایدارکننده جلوی ویژه، دامپرهای متفاوت، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی و اسپویلر عقب می‌باشد. مدل‌های ۲ لیتری توربوی RS همچنین دارای دامپرهای عقب پرفورمنس برای پاسخ بهتر فرمان و کاهش لرزش‌ها می‌باشند.

تویوتا کراون
کابین نیز با داشبورد تر و تمیز که دارای سیستم صفحه‌نمایش دوگانه جدید تویوتاست به شما خوشامد می‌گوید. یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی بالای صفحه‌نمایش ۷ اینچی نشسته تا راننده دسترسی بهتری به هر دو داشته باشد. تمامی مدل‌ها دارای سیستم انتخاب حالت رانندگی بوده و نسخه‌های RS دارای یک حالت سفارشی اضافی هستند که باعث می‌شود راننده مطابق سلیقه خود تنظیمات گوناگونی را اعمال کند.

تویوتا کراون
نسل جدید تویوتا کراون همچنین به‌صورت استاندارد از دومین نسل بسته ایمنی این خودروساز که شامل سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل دینامیک، دستیار ردیابی خطوط جاده، دستیار تشخیص علائم ترافیکی و… می‌باشد عرضه می‌شود.

قیمت تویوتا کراون جدید در ژاپن از ۴۱۲۰۰ دلار برای مدل ۲ لیتری توربوی پایه آغاز می‌شود. این خودروساز هدف‌گذاری فروش ۴۵۰۰ دستگاهی کراون جدید در هر ماه را اعلام کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. shirko

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    نمای جلوش ترکیبی از سوناتا و جنسیسه ، ولی در کل خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 11
    1. سام

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      دقیقا کدام قسمت از جلوی این ماشین شبیه جنسیس و سوناتای کره ایه؟!

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. shirko

        ۶ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (499 ديدگاه)

        اگه یه کم از ماشین بلد باشی و یه نگاه کوچیک به سوناتا ی هیبرید کرده باشید متوجه می شید !!!!

        موافقم 0
        مخالفم 6
        1. سام

          ۶ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (709 ديدگاه)

          shirko
          مطئمن باش هم از تو بیشتر ماشین دیدم و هم بیشتر از ماشین سر درمیارم.من از تو یه سئوال کردم می تونی خیلی راحت و ریلکس جوابم رو بدی احتیاجی به عصبانیت و توهین نیست! …..هنوزم سئوالم رو درست جواب ندادی پرسیدم دقیقا کدوم قسمت جلوی این ماشین شبیه جنسیس و سوناتاست؟ یه چیز مسخره ای که الان مد شده اینه که بعضی ها هر ماشینی رو که دیدن میگن از هیوندای تقلید کرده اونهم بدون مدرک و سند و استدلال درست…

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. ایلیا

          ۶ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (731 ديدگاه)

          یک ترول همه چی تمام!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. shirko

          ۶ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (499 ديدگاه)

          دوست عزیز سام ، در جواب شما می تونم بگم بنده دارای کارشناسی و مهندس مکانیک خودرو ، الانم در حال ادامه کارشناسی ارشد گرایش جامدات می باشم فک نکم به اندازه بنده اطلاعات در اختیار داشته باشید ، ولی به دقت جلو پنجره رو ببینید و بدون تعصب با سوناتا هیبرید مقایسش کنید ، چراغ جلو رو هم با جنسیس جی ۸۰

          موافقم 0
          مخالفم 5
        4. CNA

          ۶ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (235 ديدگاه)

          اقای shirko
          خدا وکیلی من رفتم مو به مو نگاش کردم
          هیچ وجه مشترکی نداشتن
          فقط وجه مشترکشون اینه هردو چهار تا چرخ دارن تمام.

          موافقم 6
          مخالفم 0
        5. Hamid...Audi

          ۶ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          مهندس مکانیک عزیز
          اون زمینه ای که توش تحصیل کردی با هنر و نقاشی فرق داره.سعی کن راجب ویژگی های فنی نظر بدی نه طراحی !!!!

          موافقم 4
          مخالفم 1
        6. shirko

          ۶ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (499 ديدگاه)

          اقای حمید ائودی ، اگه شما طرز تفکرتون اینه که طراحی خودرو فقط یه هنر و نقاشیه واقعا متاسفم برای اطلاعاتو اگاهی تون ، ولی اینم بگم مهندسی خودرو یه ترکیب از سیالات ، جامدات و طراحی و ….. می باشد خواهش می کنم اگه از چیزی سر در نمیارید نظر ندید چون بهتون می خندن !!!با تشکر از تمامی زحمتکشان و خوانندگان پدال

          موافقم 1
          مخالفم 2
        7. Hamid...Audi

          ۸ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (712 ديدگاه)

          دوست عزیز shirko
          المان های طراحی خودرو صرفا نباید مغایر با مسائل مکانیکی باشن، یعنی علم مکانیک هیچ ربطی به شکل چراغ جلو یا جلو پنجره نداره و میشه اون شکل رو با مسائل آیرودینامیکی و … همگام کرد. این شباهتی که شما داری میگی اصالت این خودرو رو زیر سوال میبره که اولین نسلش قدمتی اندازه کل شرکت هیوندای داره و زیاد منطقی به نظر نمیرسه.

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. Mohsen

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (77 ديدگاه)

      اونایی که نسل قدیمی رو دیدن می دونن تغیراتش در حد یه فیس لیف سنگین بیشتر نیست
      ولی ظاهرش تقریبا با کانسپتی که چند ماه پیش دادن یکیه
      در کل خوبه

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. علی

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      به نظر من خیلی خیلی شبیهه تویوتا کورونای ۲۰۰۵ یا ۲۰۰۷ میمونه یکمی پیشرفته ترش . طراحی زیاد حرفه ایی نیست ولی قیمت عالی و آدمو وسوسه میکنه . در کل خوبه .درست میگم دوستان؟

      با تچکر

      موافقم 3
      مخالفم 0
    4. Hossein.gh

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (313 ديدگاه)

      طراحیش دقیقا شبیه کمری ۲۰۰۶و۷ پیشرفتس.اگه دیده باشی!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۶ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (848 ديدگاه)

        منم منظورم مثل شما بود یعنی ((( تویوتا کمری ۲۰۰۷ ))) ولی به اشتباه نوشتم (((تویوتا کورونا))) .
        با تچکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. ایلیا

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      به دلم موند یه ماشین معرفی بشه و ی عده نیان بگن شبیه فلان ماشینه، خودتون خجالت نمیکشید؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سام

        ۶ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (709 ديدگاه)

        آقایshirko
        از کجا می دونی من اطلاعاتم از شما کمتره؟مگه شما علم غیب داری که اینطور سفت و محکم درباره دیگران حکم صادر می کنی؟ تازه به فرض که رشته مکانیک خونده باشی،دلیل نمی شه که توی قضیه ماشین علامه دهر باشی!…چیزی که من در جلوی این ماشین می بینیم همان ادامه سنت طراحی تویوتا در این ماشینه و نه چیز دیگه ای،اصلا تویوتا چه احتیاجی داره که از امثال کیا و هیوندای تقلید کنه.جالب اینجاست که مدیر طراحی کیا و هیوندای هم یک آلمانی به نام پیتر شرایره!!..

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. عطا

        ۶ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (110 ديدگاه)

        والله من عکس هارو که باز کردم کیفیت به سر و صورتم پاچید ?

        موافقم 2
        مخالفم 0
    6. حسین

      ۲۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      ببخشید آقای مهندس مکانیک اگه بهتون بر نمی خوره!! اول برید نسل های قبل این ماشین رو ببینید بعد لطف کنید و نظرتون رو ارسال کنید. اگر شباهتی وجود داره صد درصد هیوندا ( که البته ید طولایی در کپی زدن از ماشینای دیگه داره) موجب این شباهت شده، نه تویوتا.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چقدر این ماشین قشنگه!من از طراحی های فعلی تویوتا و لکسوس خوشم نمیاد.این یکی خیلی زیباست و ژاپنی بودن هم تو چهرش موج میزنه.اگه تویوتا به جای بزرگ کردن و کج و کوله کردن جلو پنجره و استفاده ی الکی از خطوط تیز و اغراق آمیز،اینجوری ماشین هاش رو طراحی میکرد،حتی اگه کسل کننده ترین ماشین رو هم تولید میکرد من حداقل ترغیب میشدم که تجربش کنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تویوتا و تکنولوژی خیلی جالب شد
    قبلا لکسوس رو برای آپشن می شناختن ولی الان خود تویوتا داره از اپشن استفاده می کنه درست مثل فولکس دلیل عمده این کار هم استفاده خودروهای کره ای از اپشن برای فروش بیشتر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    کدوم مدل ( با کدوم موتور) ، چهارچرخ است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. VW

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    طراحیش خیلی قشنگه
    نمای جلوش رو خیلی دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسن

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    طراحیش قشنگه ولی آرم جلوش تویوتا نیست؟؟!!
    نکته دیگه اینکه طراحی محصولات مختلف تویوتا با هم فرق میکنه و برخلاف اکثر خودروسازان بزرگ و حتی متوسط که میشه بدون توجه به آرم فهمید مال کدوم شرکتند در مورد تویوتا اینطور نیست.
    ولی در کل یکی از بزرگترین آرزوهای من داشتن یک خودوروی تویوتاست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تویوتا کراون در همون مدل های قدیمی هم ارم تویوتا روی جلو پنجره ندارند.و یه شکل تاج هست. چون کراون به معنی تاج میباشد و خودرو لوکس برند تویوتا هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. Mohamad

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    ای کاش بجز ژاپن در بقیه کشورها هم عرضه میشد
    زیبایی خارجی و داخلی چشمگیر و همچنین مهندسی فوق العاده ای داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. مانی

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خخخخخ
    پس تویوتا هم میتونه ماشینی طراحی کنه که زشت نباشه
    اینا خودشون مریضن خوب بقیه رو هم زشت نسازین دیگه
    فقط جولو پنجره ماشین زیاد خوب کار نشده،یعنی‌ اغراق آمیزه
    بقیه چیزاش عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سام

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      لطفا چند خودروی زشت تویوتا را نام ببرید؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. مهران

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان لطفا احترام همدیگر رو داشته باشیم ,اگر کمی اطلاعات از خوروسازی داشته باشیم اینو میدونیم که تویوتا کراون بود کره جنوبی نبود پس با این حساب اگر کپی برداری هم شده باشه از جانب کره ای ها هست نه ژاپن.همینجوریشم ماشینهای ژاپن پرفروشترین های دنیا هستن مثل کرولا و لنسر وغیره تعصبی ندارم ولی اعتقادی که به عملکرد ژاپنی ها دارم اینه که هروقت ایران به پای کره رسید .کره هم به ژاپن میرسه.تشکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که کلا با تویوتا حال میکنم الانم کروان هارتاپ مدل 8۷رو دارم ازش خیلی راضیم.
    این که دیگه جاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. میلاد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کراون فقط مدل 2003

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. 720s

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (27 ديدگاه)

    واقعا ماشین قشنگی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا