جیپ

تکامل یک اسطوره: بررسی جیپ رانگلر 2018 جدید

برخی طرفداران جیپ در آمریکا از اینکه سایه فیات بر سر رانگلر جدید سنگینی می‌کند خشنود نیستند؛ اما پس از راندن رانگلر آمریکایی در آریزونا می‌توان گفت که طرفداران این خودرو نباید از چیزی بترسند.

جیپ رانگلر جدید
رانگلر جدید یک‌بار دیگر توانایی آفرود مثال‌زدنی را ارائه می‌کند که در کنار رفتار جاده‌ای خود خودرویی مناسب را تشکیل داده است. اگر رانگلر قبلی را دوست داشته باشید نسل جدید را نیز دوست خواهید داشت اما اگر طرفدار رانگلر نیست احتمالاً نسل جدید نیز نظر شما را تغییر نخواهد داد.

جیپ رانگلر جدید
رانگلر ۲۰۱۸ کاملاً جدید بوده و فرمول دو اکسل تخت که در فریمی فولادی جای گرفته‌اند تغییر نکرده است. شاسی خودرو سفت‌تر و پهن‌تر بوده و فاصله بین محورها در هر مدل‌های دو و چهار درب طویل‌تر از قبل است. اکثر پانل‌های بدنه از آلومینیوم ساخته شده و به همین خاطر شاهد کاهش وزن ۹۰ کیلوگرمی نسبت به نسل قبل هستیم.

جیپ رانگلر جدید
طراحی ظاهری خودرو تغییرات زیادی نسبت به قبل نداشته است. در حقیقت از این نظر نمی‌توان رانگلر ۲۰۱۸ را کاملاً جدید دانست. مهم‌ترین تغییرات بیرونی رانگلر جدید به جلوپنجره، چراغ‌های جدید و تغییر مکان لوگوی جیپ محدود می‌شود.

جیپ رانگلر جدید
در داخل کابین با داشبورد و شیشه جلوی نسبتاً تخت مواجه خواهید شد. ورودی هوای هوا و نشان‌دهنده‌ها در خطی افقی قرار گرفته‌اند تا یادآور اولین نسل رانگلر (YJ) باشند. ستون فرمان هم‌اکنون تنظیمات بیشتری داشته هرچند رانندگان قدکوتاه که گیربکس دستی را سفارش می‌دهد شاید بیش از آن چیزی که باید نیازمند نزدیک‌تر شدن به فرمان باشند. انتخاب‌های بیشتری برای رنگ و بافت در رانگلر جدید وجود داشته و کیفیت متریال و دکمه‌های بکار رفته حداقل تا زمانی که به پانل‌های سقف نگاه نکنید ارتقا یافته‌اند.

جیپ رانگلر جدید
پانل‌های سقف شاید زشت باشند اما بهتر از قبل هستند. انتخاب‌ها برای این خودرو شامل سقف سخت با پانل‌های جداشدنی سفارشی و همچنین سقف نرم مهندسی شده برای استفاده آسان‌تر است. پایین آوردن پانل‌های سقف هنوز هم کار سختی است اما دیگر نیازمند کمک افراد دیگر نیست. ویژگی جدیدی که به رانگلر ۲۰۱۸ اضافه شده سانروف پارچه‌ای برقی است که تا سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌توان آن را باز و بسته کرد.

جیپ رانگلر جدید
یک‌بار دیگر شاهد درب‌های جداشدنی در رانگلر هستیم. شیشه جلو را نیز می‌توان پایین‌تر آورد که انجام چنین کاری نیازمند حذف ۴ پیچ و چفت بجای ۲۸ مورد در رانگلر قبلی است.

جیپ رانگلر جدید
در اروپا سه پیشرانه برای رانگلر ۲۰۱۸ ارائه می‌شوند که عبارت‌اند از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۸۵ اسب بخاری بازنگری شده، پیشرانه ۲.۲ لیتری ۱۹۷ اسبی دیزلی و پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با خروجی ۲۷۰ اسب بخار. از بین این پیشرانه‌ها تنها مدل ۶ سیلندر با گیربکس دستی عرضه می‌شود.

جیپ رانگلر جدید
ما اکثر اوقات بررسی خود را با نمونه ۶ سیلندر گذراندیم و شما فوراً کاهش وزن را احساس می‌کنید رانگلر جدید چابک‌تر بوده اما ما انتظار قدرت بیشتری از این یانکی آهنی داشتیم. اگرچه گیربکس ۶ سرعته دستی کاملاً جدید این خودرو تعویض‌های نسبتاً کوتاه‌تر و کلاچ سبکی دارد اما هنوز هم همانند یک پیکاپ تراک تعویض دنده را انجام می‌دهد.

جیپ رانگلر جدید
ما همچنین نمونه چهار درب رانگلر با پیشرانه ۲ لیتری توربوی جدید و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک را نیز بررسی کرده و تحت تأثیر آن قرار گرفتیم. مصرف سوخت این مدل بهتر از نمونه ۶ سیلندر بوده اما رانگلرهای بازار اروپا از سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی بکار رفته در نسخه‌های آمریکایی بی‌بهره خواهند بود.

جیپ رانگلر جدید
رانگلر جدید سواری نرم‌تری نسبت به نسل قبلی داشته اما هنوز هم در اکثر لحظات خشن و بی‌رحم است. فرمان خودرو کند و سست بوده و لاستیک‌های آفرود سفارشی باعث می‌شوند دقت کمتری هم داشته باشد. تکان‌های بدنه قابل احساس بوده و درحالی‌که چسبندگی خودرو در زمان عبور نرم از پیچ‌ها قابل‌قبول است اما حرکات سریع می‌توانند باعث درآمدن صدای لاستیک‌ها و کم فرمانی فوری شوند.

جیپ رانگلر جدید
تمامی این شکایات و گله‌ها در برابر توانایی‌های آفرودی رانگلر رنگ می‌بازند و در این بخش است که ارزش‌های رانگلر مشخص می‌شود. سیستم چهار چرخ محرک و جعبه انتقال ضریب پایین به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود دارد. حالت چهار چرخ محرک فول تایم به‌صورت سفارشی در دسترس بوده و البته دیفرانسیل‌های قفل شونده جلو و عقب را نیز باید با پرداخت مبلغ بیشتر خریداری کنید. البته زوایای حمله و فرار رانگلر ۲۰۱۸ بهبود یافته‌اند.

جیپ رانگلر جدید
ما با رانگلر روبیکان کمی ماجراجویی در صحرای آریزونا داشتیم. این نسخه از رانگلر دارای اکسل‌های هِوی دیوتی، دنده‌های سنگین‌تر و لاستیک‌های ۳۳ اینچی بوده و تقریباً غیرقابل توقف است. این خودرو دارای کنترل حرکت در سرپایینی بوده اما نیازی به آن نداشتیم. رانگلر به‌صورت سنتی آفرود می‌کند و نسبت کرال بسیار سنگین آن به همراه لاستیک‌های آفرود از پس هر کاری برمی‌آیند.

جیپ رانگلر جدید
علیرغم اینکه جیپ ادعا می‌کند رانگلر ۲۰۱۸ یک خودروی کاملاً جدید است اما توانایی‌های خشن آن کاملاً به میراث خود وفادار است. این یک خودروی آفرود فوق‌العاده بوده ولی در جاده زمخت است؛ و البته فاکتور دلپذیر و سنتی بودن در آفرود را حفظ کرده است. طرفداران جیپ از این خودرو خوششان خواهد آمد اما خریدارانی که برای اولین بار به سراغ این خودرو می‌روند باید به یاد داشته باشد که رانگلر در مرتبه اول یک آفرودر بوده و سپس یک شاسی‌بلند است. اگر به نسل قبلی رانگلر علاقه داشته باشید نسل جدید را نیز دوست خواهید داشت اما افرادی که به نکات منفی توجه زیادی می‌کنند بهتر است سراغ گزینه‌های دیگر بروند.

جیپ رانگلر جدید

مشخصات جیپ رانگلر ۳.۶ V6 auto

  • قیمت: آغاز از ۳۵ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری
  • قدرت/گشتاور: ۲۸۵ اسب بخار/۳۴۳ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۸ ثانیه (تخمینی)
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
  • مصرف سوخت: ۱۱.۳ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Volvo

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (195 ديدگاه)

    اسطوره ماژولار
    هر کجا رو دوست داری بردار ، وصل کن ، لذت ببر ، کوه دریا صحرا برف

    واقعا دوستش دارم

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      همون جیپ آهوی دوست‌داشتنی خودمونه که بروز شده
      و اینجا هم طرفداران زیادی داره اگه عرضه میشد

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. datsun

        ۴ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (3431 ديدگاه)

        جیپ آهو جیپ واگنیر بود این رانگلر هست

        موافقم 3
        مخالفم 1
  2. F۲۲RAPTOR

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    بهترین آفرود کارخونه ای جهان از پس هر چیزی برمیاد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. آرش آمریکایی

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    فقط اون دنده کمک سنتی رو عشقه ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Kasra

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (84 ديدگاه)

    به نظرم برای آفرود با فاصله زیاد بهتر از مرسدس جی کلاس و رنجرووره، از نظر توانایی های آفرود نمیگم، بلکه هیچ عاقلی جی کلاس یا رنجروور که هر کدوم بالای۲۰۰ هزار دلار قیمتشونه و اگه یه خش روشون بیوفته چندین هزار دلار خرج برمیداره رو به آفرود نمیبره (به جز بیلیونر ها که این چیزا براشون مهم نیست)

    ولی اینو میشه بدون نگرانی برد آفرود چون قیمت کمی داره و اصلا نگرانش نمیشی در حالی که توانایی های آفرودش هم دست کمی از جی کلاس یا رنجروور نداره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Cadillac

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      از نظر آفرود هم در سطح بسیار بالاتری قرار داره …. صخره های با شیب ۸۰ درصدی که جیپ رانگلر به راحتی تمام فتح می‌کنه G-class ، لند کروز و دیفندر تو خواب هم نمی تونن فتح کنن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمدامین

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب سلام دوست عزیز
      اولن این یک بی احترامی هست به جیپ رانگر
      دومن یعنی چی دسته کمی نداره خیلی هم جیپ رانگربهترازایناس
      سومن ازنظرهمه چی هم سلطان صحراس این ماشین
      ممنون خدانگهدار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. PaRHaM

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    واقعا خیلی دوست داشتنیه???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ماتئوس

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (686 ديدگاه)

    نیمه گمشده من ♥️

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. ابولفضل نصیری

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    اسطوره هر سال بهتر از پارسال عاشق نسل جدیدشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. net

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    توی محصولات جیپ فقط رانگلر و گرند چروکی خیلی زیباست.این مدل رانگلر طراحی یکپارچه رنگ مشکی داخلی و بیرونی زیبایی داره.بدون سقفش خیلی خوشکله.اگر برای این رانگلر سقف جمع شونده خودکار میزاشتند خیلی خوشکلتر میشد تا اینکه سقف پارچه ای دستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. net

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    امریکا چه چیزایی میسازه.ابرقدرت دنیاست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. فقط فرانسه فقط بوگاتی

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    اون تیونره بود رو رانگلر موتور بخار گزاشته بود بیاد اینم تیون کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. good mood

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    نیمه گم شده رو خوب اومدی
    نیمه گم شده منم هست ولی خیلی از هم فاصله داریم :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. هیوا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا طراحی بیرونی ودرونی کلاسیک این خودرو رو دوست دارم ولی حیف حیف که توایران عرضه نمی شه????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ناشناس

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ما که نمیتونیم بخریم تو اینترنت عکساشو میبنیم
    هی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. هستی

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام کسی میدونه قیمت جیم کارکرده چنده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا