خودروهای چینی

منع تولید 553 خودرو در چین به دلیل مصرف سوخت بالا

چین درباره تلاش‌های خود برای کاهش آلایندگی کاملاً جدی است زیرا ظاهراً از خودروسازان مختلف خواسته تولید ۵۳۳ خودروی سواری را تا اول ژانویه متوقف کنند.


بلومبرگ می‌گوید این دستور مدل‌هایی را تحت تأثیر خواهد داد که از عهده محدودیت‌های جدید مصرف سوخت چین بر‌نمی‌آیند و ظاهراً حتی خودروهایی از آئودی، شورولت و مرسدس بنز نیز که با شرکایی چینی آنها به صورت مشترک تولید می‌شود در لیست به چشم می‌خورند. درحالی‌که توقف تولید ۵۵۳ خودرو زیاد به نظر می‌رسد اما مدیر انجمن خودروهای سواری چین می‌گوید این میزان خودرو در واقع درصد بسیار کمی از خودروهای سواری تولیدی در چین را شامل می‌شود.

خودروهای چینی
این لیست توسط مرکز سرویس تکنولوژی خودروی چین تهیه شده و باید به این نکته اشاره کرد که برای اولین بار است که چنین لیست رسمی برای توقف تولید خودروها منتشر شده است. وانگ لیوشنگ می‌گوید چنین اسنادی در آینده بیشتر هم منتشر خواهد شد. او معتقد است این موضوع حرکتی ضروری برای اطمینان از توسعه سالم صنعت خودرو در آینده می‌باشد.


چین یکی از بزرگ‌ترین بازارها برای خودروهای الکتریکی بوده و در آینده تلاش خواهد داشت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع کند. البته این برنامه برخی مخالفت‌ها را برانگیخته که از جمله آن‌ها می‌توان به مدیرعامل جنرال موتورز اشاره کرد. ماری بارا گفته است:

ما دولت چین را به همکاری و کار با صنعت خودرو تشویق می‌کنیم تا با این کار مطمئن شویم که جذابیت و تقاضا برای خودروهای الکتریکی ایجاد می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (114 ديدگاه)

    بعدش شما برید این آشغالها رو از چین بیارید اینجا مونتاژش کنید . خود این ماشین ها تو چین خریداری ندارند و خود چینیها کم تر از ماشین های ژاپنی و آلمانی سوار نمی شند. بعدش شما اینها رو اینجا میارید دوبله سوبله به مردم قالب می کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ۵۵۳تا جَکوجونِور میخوان جلوشو بگیرن
    چه فیلمایین این چینیا
    یعنی از تعداد تولیدات کل شرکتای معتبر خودروسازی با ۱۰۰ سال سابقه هم بیشتر مدل خودرو دارن
    کارخونه رنگریزیه???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تعداد خیلی زیادیه و حرکت بسیار جالبی احتمالا همه مدلا از مدلای شیش سیلندر و بالای دولیترن چون قبلا هم مالیات زیادی روی این انجین ها میکشیدن برا همین هرچی از چین میاد کم حجمه
    قطعا راه حلی خوبی برای کم کردن الایندگی شهر هاست ولی فرایند از رده خارج کردن اتومبیل های برقی بی نهایت هزینه بر و در مواردی خطرناکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      حمیدرضا جان اتفاقا برعکس. وقتی یه خودروی برقی به پایان عمرش میرسه هنوز بیش از 80 درصد ظرفیت شارژ اولیه داره. اگرچه باتری ها رو نمیشه تو خودروهای جدید استفاده کرد چون تکنولوژی پیشرفت میکنه و باتری های با بازده بیشتر میاد، ولی میشه اونا رو تو ایستگاه های شارژ یا به عنوان منبع برق اضطراری به کار برد. پیشبینی میشه که ارزش باتری های مدل اس بعد از 15 سال همچنان حدود 10 هزار دلار باشه که خب یه مبلغ قابل توجهی به جیب مالک خودرو برمیگرده

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا