چریهفته نامه

تجربه رانندگی با چری تیگو 7، آقای چینی

تا همین چند سال پیش بسیاری از خریداران و حتی کارشناسان صنعت خودرو صنعت خودروی چین را اصلاً جدی نمی‌گرفتند و حتی الآن نیز افرادی هستند که از خواب خوش غفلت بیدار نشده و خودروسازان چینی را در زمره قوی‌ترین‌ها نمی‌دانند! اما باید حقیقت را پذیرفت… کمپانی‌های چینی با سرعت بسیار زیادی، حتی بیشتر از سرعت پیشرفت صنعت خودروی ژاپن و کره به پیش رفته و روزی نیست که خبری از آن‌ها منتشر نشود.

چری تیگو 7
اگرچه صنعت خودروی چین در ابتدا یک کپی کار محض محسوب می‌شد و خودروهایی با کیفیت بسیار نازل تولید می‌کرد اما هم‌اکنون وضعیت بسیار تغییر کرده و حتی برخی از این شرکت‌ها در اندیشه ورود به بازارهای اروپایی و آمریکا هستند.

چری تیگو 7
جدای از برخی شرکت‌های چینی که همچنان در حال کپی کاری از محصولات روز دنیا هستند، برخی شرکت‌ها راه خود را از آن‌ها جدا نموده و سعی دارند با استفاده از مدیران مطرح و باتجربه و همچنین همکاری با خودروسازان طراز اول جهانی محصولاتی استاندارد و متمایز عرضه کنند.

چری چین یکی از این خودروسازان است که عملکرد آن در طول چند سال گذشته را می‌توان مصداق بارز “از فرش به عرش رسیدن” دانست. برای فهم این نکته نیاز به تلاش زیادی نیست! کافی است به محصول چند سال قبل آن در بازار یعنی A15 و محصولات کنونی آن از جمله آریزو ۵ و تیگو ۷ نگاهی بیندازیم.

اما بد نیست به پیشینه این کمپانی و ظرفیت تولید آن نیز اشاره‌ای داشته باشیم. مقر این خودروساز در ووهوی چین قرار داشته و در سال ۱۹۹۷ توسط دولت چین تأسیس شده است. محصولات اصلی چری در سه دسته سواری‌ها، مینی ون‌ها و شاسی بلندها قرار می‌گیرد. محصولات سواری این شرکت با برند چری و محصولات تجاری با نشان کری Karry به فروش می‌رسند. چری بنا به گزارش سال ۲۰۱۲ دهمین خودروساز بزرگ کشور چین محسوب می‌شود.

این شرکت تولید محصولات خود را در سال ۱۹۹۹ و صادرات آن‌ها از چین را در سال ۲۰۰۱ شروع کرد. چری تا سال ۲۰۰۳ بزرگ‌ترین صادر کننده خودروهای سواری چین بود و در سال ۲۰۱۱ نیز حدود ۲۵ درصد کل محصولات خود را صادر نمود. این شرکت در سال ۲۰۱۲ اقدام به تأسیس شرکت جوینت ونچر ۵۰/۵۰ با جگوار لندروور بریتانیا برای تولید محصولات این شرکت در چین نمود.

محصولات چری در ۱۵ کشور خارجی مونتاژ می‌شوند. البته در اوایل قرن ۲۱ انتقاداتی از این شرکت بخاطر برخی کپی برداری‌ها مخصوصاً از طرف جنرال موتورز صورت گرفت. یکی از واضح‌ترین آن‌ها نام کمپانی “چری” است که مشابه تلفظ نام “چوی” جنرال موتورز (اشاره به نام شورولت) می‌باشد.

محصولات این شرکت چینی در کشورهایی همچون برزیل، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، پاکستان، ترکیه، اوکراین، روسیه و… مونتاژ می‌شوند.

چری تیگو 7
خب پس از مقدمه نسبتاً مفصل فرصتی دست داد تا بتوانیم پشت فرمان جدیدترین محصول این برند در کشورمان یعنی تیگو ۷ بنشینیم. پس از تجربه موفق عرضه دیگر شاسی‌بلند این شرکت در ایران یعنی تیگو ۵، چری امیدوار است تیگو ۷ که دارای شاخصه‌های نسل جدید محصولات شرکت است نیز به خودرویی موفق تبدیل شود. صبح یک روز نسبتاً سرد بهاری طبق قراری که با یکی از آشنایان داشتیم پشت فرمان این شاسی‌بلند پرادعا نشستیم تا ببینیم چه چیزی عایدمان می‌شود! با ما همراه باشید.

  • طراحی ظاهری

چری تیگو 7
ورود جیمز هوپ به بخش طراحی چری با انقلابی در طرح‌های این شرکت همراه بوده است. کافی است دو محصول نسبتاً جدید چری یعنی آریزو ۵ و تیگو ۷ را با محصولات قدیمی‌تر مقایسه کنید تا به میزان پیشرفت طراحی آن‌ها پی ببرید. مهم‌ترین نکته در برخورد اول با تیگو ۷ حس خوبی است که به بیننده دست می‌دهد.
برخلاف تیگو ۵ که بسیاری عقیده دارند نسبت ارتفاع به عرض مناسبی ندارد، تناسبات طراحی تیگو ۷ در وضعیت خوبی بوده و خودرو کاملاً جذاب به نظر می‌رسد. نقطه قوت طراحی این خودرو بخش جلو و پروفایل جانبی است. در نمای جلو چراغ‌های سه‌گوش و جلوپنجره‌ای با خطی عرضی کار شده‌اند.
چری سعی دارد برخی شاخصه‌های طراحی همچون همان خط عرضی در اکثر محصولات خود بکار ببرد. نمونه این جلوپنجره را در آریزو ۵ و همچنین محصول جدید اکسید TX دیده‌ایم.

چری تیگو 7
با نگاه به پروفایل جانبی شاهد طراحی دینامیک و پویایی خواهیم بود که دو خط کمانی شروع شده از راهنمای جانبی تأکید دوچندانی روی خصیصه اسپورت تیگو ۷ دارند. با نگاه به بخش عقب شاید شاهد طراحی پیشرفته و تکامل یافته‌ای به اندازه سایر نماها نباشیم اما حداقل ظاهر یکدست و عاری از شائبه کپی کاری را می‌بینیم که این هم امتیاز مثبت چری محسوب می‌شود. اگرچه نمای عقب تیگو ۷ می‌توانست بهتر و چراغ‌ها نیز بزرگ‌تر باشد اما در کل طراحی متمایز و خوبی را شاهد هستیم که میزان پیشرفت چینی‌ها در بحث طراحی را به خوبی نشان می‌دهد.

  • طراحی داخلی

چری تیگو 7
ورود به کابین تیگو ۷ تجربه جدید دیگری خواهد بود. اولین نکته‌ای که نظرتان را به خود جلب خواهد کرد سادگی کنسول مرکزی و البته صندلی‌های آجری رنگی خواهد بود که انتظار راننده و سرنشین را می‌کشند! کابین تیگو ۷ در عین سادگی زیبا از کار درآمده و صفحه‌نمایش نسبتاً بزرگ آن بیشتر عملکردها را در خود جای داده است. البته اگر با دیگر محصولات چری و مدیران خودرو آشنا باشید شاید وجود برخی جزئیات همچون کلیدهای بالابر و تنظیمات آینه برقی که از X22 و X33 گرفته شده‌اند خیلی باب میلتان نباشد. صندلی‌های تیگو ۷ راحتی مناسبی داشته هرچند قسمت نشیمن‌گاه آن حمایت کمتری را از بدن به عمل می‌آورد.

چری تیگو 7
در بحث کیفیت متریال بکار رفته باید گفت اگرچه نوار چرم روی داشبورد و همچنین صندلی‌های چرمی نظر فرد را به خود جلب می‌کنند اما استفاده وسیع از پلاستیک‌های سخت در میدان دید راننده و سرنشین کمی توی ذوق می‌زند.

از نظر جادار بودن کابین نیز باید بگوییم اگرچه صندلی‌های جلو کاملاً جادار بوده و رضایت ما را در پی داشت اما به خاطر خط سقف خمیده‌تر و همچنین وجود سقف پانورامیک، فضای بخش عقب خصوصاً در مقایسه با تیگو ۵ محدودتر بوده اما بازهم سه نفر با راحتی نسبی می‌توانند در آن بنشینند.

  • تجهیزات و امکانات رفاهی

چری تیگو 7
چری تیگو ۷ که از همان بدو ورود به کشور ادعای رقابت با بزرگانی همچون کیا اسپورتیج و هیوندای توسان را داشته قطعاً باید با دست پر در میدان حاضر شود. یکی از نقاط قوت این خودرو طیف وسیع امکانات رفاهی و ایمنی است که از جمله آن‌ها می‌توان به سقف پانورامیک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، ۶ کیسه هوا، سیستم‌های پایداری و کنترل کشش، سیستم هشدار دهنده بازماندن درب‌ها، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور باران، سیستم فرمان برقی، سیستم صوتی تصویری با صفحه‌نمایش ۹ اینچی، کنترل فشار باد لاستیک‌ها، دیلایت های LED، صندلی گرم‌کن جلو به همراه تنظیمات برقی صندلی راننده، ورود و استارت بدون کلید و… اشاره کرد.

چری تیگو 7

اگرچه تیگو ۷ تاکنون توسط مؤسسات ایمنی معتبر جهانی تست ایمنی نشده اما سازنده ادعا می‌کند این خودرو در C-NCAP توانسته ۵ ستاره ایمنی کسب کند.

  • پیشرانه و قوای محرکه

چری تیگو 7
تیگو ۷ با دو پیشرانه مختلف در چین عرضه می‌شود که برای بازار ایران نمونه قوی‌تر آن در نظر گرفته شده است. این پیشرانه از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو بوده و قدرت ۱۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متری دارد. طراحی این پیشرانه با همکاری شرکت AVL اتریش صورت گرفته است. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه ساخت کمپانی معتبر گترگ آلمان به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. شایان ذکر است این پیشرانه در سدان چری آریزو ۵ نیز بکار رفته اما گیربکس بکار رفته در آریزو از نوع CVT می‌باشد.

  • تجربه رانندگی

چری تیگو 7
پس از بررسی ظاهری و همچنین امکانات تیگو ۷ نوبت به تست و رانندگی با این چینی مدعی می‌رسد. پس از تنظیم موقعیت رانندگی که به آسانی صورت گرفت دکمه استارت را فشرده و پیشرانه با صدای ضعیفی از خواب برمی‌خیزد. میدان دید جلوی تیگو ۷ خوب بوده و راننده تسلط خوبی بر خودرو دارد. نکته قابل‌توجه نرمی جالب فرمان است که باعث مانور آسان در فضاهای تنگ شهری و ترافیک می‌شود.


شاید بسیاری از افراد با شنیدن حجم ۱.۵ لیتری پیشرانه تیگو ۷ ناامید شوند اما وجود توربو از تیگو ۷ خودرویی چابک ساخته است. پدال گاز حساسیت خوبی به فشار پای راننده داشته و با اندک اشاره‌ای دماغه برمی‌خیزد.


پس از یافتن مکانی نسبتاً خلوت اقدام به شتاب گیری می‌کنیم که در این لحظه پیشرانه به خوبی عمل کرده و دور آن سریعاً بالا می‌رود اما تعویض عجیب و نسبتاً کند گیربکس همچون آب سردی بر پیکره خودرو بوده و ما را متعجب می‌سازد! پیش از راندن خودرو امیدهای زیادی به این گیربکس دوکلاچه داشتیم اما در اولین برخورد با تعویض کند مواجه شدیم که علامت سؤال بزرگی است. البته باید به این نکته اشاره داشت که گیربکس خودرو سردرگم نبوده و در انتخاب دنده مناسب کاملاً بجا عمل می‌کند اما همان تأخیر اولیه در تعویض دنده احساس اسپورت بودن را زیر سؤال می‌برد.

صحبت از خاصیت اسپورت بودن شد و باید گفت تیگو ۷ با حالت رانندگی اکو و اسپورت عرضه شده هرچند انتخاب هر یک از این دو حالت تغییر چندانی در وضعیت پدال گاز، پاسخ پیشرانه، گیربکس و… به وجود نمی‌آورد.

ازآنجایی‌که قبلاً تجربه رانندگی با آریزو ۵ توربو را نیز داشته‌ام باید به این نکته اشاره کنم که روند شتاب‌گیری تیگو ۷ لذت‌بخش‌تر و شاید سریع‌تر از آریزو ۵ باشد. دلیل اصلی این موضوع را باید در گیربکس CVT آریزو جست‌وجو کرد که مناسب رانندگی اسپورت و هیجانی نیست؛ اما در ادامه به روی دیگر سکه نیز اشاره می‌کنیم!

پس از مشاهده عملکرد خودرو در خط مستقیم تلاشی هرچند مختصر برای آزمون توانایی‌های پایداری و هندلینگ تیگو ۷ نیز تدارک دیده شد اما خب قطعاً نباید عملکرد چندان درخشانی را از این خودرو انتظار داشت. عبور از پیچ‌ها به خاطر مرکز ثقل بالاتر باید با احتیاط بیشتری صورت بگیرد. در تغییر جهت‌های ناگهانی بدنه تیگو ۷ پایداری کمتری داشته و شاهد تکان‌های محسوسی هستیم. در مقابل این آریزو ۵ است که به لطف مرکز ثقل پایین‌تر و بدنه‌ای به فرم سدان هندلینگ و پایداری بسیار بیشتری نسبت به برادر قدبلند خود دارد.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که تیگو ۷ در زمان رونمایی از رینگ‌های بزرگ ۱۹ اینچی استفاده می‌کرد اما هم‌اکنون و شاید به خاطر وضعیت نه چندان مناسب آسفالت جاده‌ها رینگ‌های ۱۸ اینچی دارد که همین موضوع به بهبود کیفیت سواری آن کمک کرده است. هرچند نمی‌توان سواری آن را خیلی نرم دانست.

در مجموع علیرغم ذهنیت‌های اولیه درباره پیشرانه و قوای محرکه تیگو ۷، سواری این خودرو خاص و تا حدی لذت‌بخش بوده و چابکی آن نیز فراتر از پیش‌بینی‌های اولیه ما می‌باشد.

چری تیگو 7
چند ماه پیش و هم‌زمان با رونمایی تیگو ۷ مدیران خودرو قیمت حدود ۱۲۸ میلیون تومانی را برای محصول جدید خود اعلام کرد. هرچند در آن زمان نیز بسیاری از افراد اعلام کردند تیگو ۷ بهایی گزاف دارد؛ اما همچون روند مشخص صنعت خودروی داخلی، این خودرو نیز در طی چند ماه گذشته با افزایش قیمت‌های پی‌درپی مواجه شده است.

تنها چند ساعت پس از اینکه تیگو ۷ را بررسی و تست کردیم خبر رسید این خودرو نیز همچون دیگر خودروهای تولیدی با افزایش قیمت مواجه شده است.

هم‌اکنون نسخه اکلسنت تیگو ۷ (هم‌اکنون تنها همین تیپ عرضه می‌شود) بهای حدود ۱۵۰.۵ میلیون تومانی دارد که شاید از نظر بسیاری از افراد بهایی گزاف برای خودرویی چینی محسوب شود.

  • سخن پایانی

چری تیگو 7
بررسی چندساعته چری تیگو ۷ بازهم مهر تائید دیگری بر پیشرفت فوق‌العاده سریع چینی‌ها بود. شکی وجود ندارد که این خودرو چندین مرتبه بهتر و باکیفیت‌تر از ساخته‌های چند سال قبل همین خودروساز بوده و هم‌اکنون چری به حدی از توانایی رسیده که محصول خود را با رقبای شناخته شده و مطرح جهانی مقایسه می‌کند.

اما از نظر مصرف‌کننده ایرانی، شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورها بحث قیمت و البته ارزش برند و بازار دست‌دوم باشد. تیگو ۷ به خودی خود خودرویی قابل و تواناست و امکانات راضی‌کننده زیادی نیز دارد اما در کلاسی حضور دارد که رقبای قوی و صاحب‌نام زیادی در آن جولان می‌دهند.

در بازه قیمتی یاد شده صرف‌نظر از کلاس جهانی، خودروهایی همچون هیوندای توسان کارکرده، کیا اسپورتیج کارکرده، سوزوکی گرند ویتارا، رنو کپچر، پژو ۲۰۰۸، سانگ یانگ تیوولی، میتسوبیشی ASX و… حضور دارند که مصرف‌کننده ایرانی شاید اکثر این خودروها را به تیگو ۷ چینی ترجیح دهد.

اما برای افرادی که دنبال دردسرهای خاص خودروهای کارکرده نبوده و همچنین به ابعاد، پرفورمنس، کارایی، تجهیزات شرایط خرید و… بیشتر از نشان و برند اهمیت می‌دهند شاید تیگو ۷ انتخاب جالبی باشد.

اگرچه تیگو ۷ اولین سال حضور خود در کشورمان را جشن می‌گیرد و هنوز کیفیت طولانی‌مدت آن مشخص نشده اما گارانتی ۵ ساله و سرویس‌های ۲ ساله یا ۶ نوبت رایگان آن شاید کمی باعث آرامش خاطر خریداران شود.
با سپاس از جناب آقای ابوالقاسمی، مالک محترم خودرو برای همکاری در تهیه این گزارش.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    جناب احمد زاده شما تو هفته نامه خودرو امروز هم دست به قلم هستین آیا؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (4492 ديدگاه)

      سلام دوست عزیزم
      نه من تو سایت پدال در خدمت شما هستم :)
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. F۲۲RAPTOR

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2590 ديدگاه)

        سپاس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    ما نمیگیم هیچ خودرویی بده چه ژاپنی چه المانی چه چینی چه کره ای چه امریکایی و چه دیگر خودروها.مهم اینه که هرخودرو با قیمت واقعی خودش عرضه بشه و مصرف کننده حق انتخاب داشته باشه.نه که یه خودروی متوسط به پایین که فعلا داره مرحله ازمون و خطا رو میگذرونه تو بازار ها با قیمت ۱۴۰ برابر حقوق یه کارگر ساده که اونم اگه کار گیرش بیاد عرضه بشه.به خدا اگه اوضاع مثل ۱۰ سال پیش بود با ۱۵۰ تومن میشد یدونه اس ۵۰۰ فول اپشن گرفت نه چری تیگو۷

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2400 ديدگاه)

      دوست عزیز ۱۰ سال پیش حقوق یه کارمندحدود ۵۰۰ تومن بود پس اگه ناراحت نمیشی *** اگه با منطق شما جلو بریم باید بگیم ۵۰ سال پیش کادیلاک ۲۰۰ هزار تومن بود .همه اینا درست ولی کی داشت این پولا رو؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Alirezaasg5

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (260 ديدگاه)

        بزا با منطق شما پیش بریمو دلار بشه 20 هزار تومان!!!نظر مثبتت چیه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مصطفی

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (23 ديدگاه)

          مملکتی که جز نفت چیزی تولید و صادر نمیکنه و همش دنبال استفاده از محصول وارداتی باکلاسه، شک نکن دلار توش به 20 هزار تومان هم میرسه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. ناشناس

          ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (165 ديدگاه)

          دلار ۴۵ هزار تومنی#
          چطوری ایرانی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمدرضا

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (91 ديدگاه)

        اخه داداش چه ربطی داره؟؟؟؟؟مهم اینه که اون زمان نه تعرفه در این حد بود نه بازار اینقدر بی نظارت.اون زمان یکی از فامیلای یه تویوتا کرولا کرفت ٢۶ تومن و کارمند بود حقوقش ٧٠٠ تومن بود.حیزی حدود ٣۵ برابر.حالا شما یه اناسب بگیری الان همون خودرو ٢٠٠ تومنه. و حقوق همون فرد چیزی حدود ١.۵ تومنه. یعنی چیزی حدود ١٣۵ برابراینقدر سخته درکش یا فقط میگی یه کامنت بزارم؟قطعا خودرو خریدن اون زمان خیلی اسون تر از الان بود.چون همه چی تو یع مدت کوتاه ۶ ٧ برابر گرون شد.ایا حقوقا هم اینقدر اقزایش پیدا کرد؟یا شعل زیاد شد؟یکم با منطق حرف بزنیم دیگه.تو هر زمان سخت بوده اما این کجا و ان کجا

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. علی

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (218 ديدگاه)

          آقای دهمرد شده مسئول عقیدتی سیاسی پدال…خخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسین دهمرد

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (2400 ديدگاه)

          عزیز مگه من چیز دیگه ای گفتم؟والا منظور من این بود که ما اون زمان هم نمیتونستیم بخریم الانم نمیتونیم.والا من یکی که همون بدبختی هستم که بودم.یا نکنه فکر کردی من از وضع الان و دلار ۶هزارتومنی دفاع کردم؟والا وضع الان به هیچ وجه قابل دفاع نیست.شما از ۱۰ سال پیش گفتی والا واسه ما ۱۰ سال پیش ۱۵۰ میلیون خیلی خیلی خیلی بود.اگه نتونستم منظورمو درست برسونم عذر میخوام

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. عطا

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (110 ديدگاه)

        اقای دهمرد اصلا چرا به گذشته میرید که حقوق یه کارمند چقد بود و فلان. همین که یه ماشین 150 میلیونی رو اینجا میفروشن حدود 300 میلیون یعنی ظلم ! پرشیا خودرو که شورشو در اورده قیمتاش میلیاردی ! یا اون یکی شرکت ها.
        راستی دوستان یه ویدیو دیدم این تیگو 7 اسپورتیج رو میزنه ؟؟؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پویا

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (3 ديدگاه)

          والا دوست عزیز مارو دعوت کردن به پیست ازادی برای درگ تیگو ۷ با چندتا از ماشین های روز،اسپورتیج رو زد ولی ما خودمون مشکوک شدیم که شاید تیگو رو دستکاری کرده باشن.پس از تحویل گرفتن ماشین من خودم با سانتافه جدید،آزرا اتاق قدیم و تویوتا rav4 درگ انداختم و تونستم بگیرمشون.ولی با سانتافه از این اتاق قدیمیا و کندنزا انداختم اونا زدن.در کل از لحاظ بررو بودن حرف نداره

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. حسین دهمرد

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (2400 ديدگاه)

          منم موافقم آقا عطا.کیه که مخالف باشه؟
          منم از روی عدد و رقم حرف زدم.شایدم من ریاضیم خوب نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مرتضی مقدم

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (163 ديدگاه)

      این ماشین ها آشغال اند به معنای واقعی که بسته بندیشون شیک شده.اواخر بهمن گذشته وسط هفته میرفتیم رشت اتوبان کاملا خلوت. درست بعد از خروج از اولین تونل ی پیچ هست که همونجا یه پراید با ی تیگو فایو سانحه داشتند.کل محور جلوی تیگو با متعلاقتش در اومده بود و چند متر اونورتر وسط اتوبان افتاده بود و یه گلگیر و کل سپر جلو هم کنده شده بود و کاپوتش هم باز شده و له شده بود.چرخ عقبش داخل گلگیر کاملا کج شده بود سمت راننده.هر دو تا ماشین به گارد ریل خورده بودن.از پراید چیزی کنده نشده بود اما طرف راننده کاملا مچاله شده بود.راننده هر دو تا ماشین به طرز وحشتناکی مصدوم شده بودن.ما جز اولین ماشینایی بودیم که رسیدیم برا کمک.باور کردنی نیست یه شاسی بلند اینقدر آشغال باشه.اگه خواستین یه همچین ماشینی بگیرین از پولش نود ملیونش رو آتیش بزنین با باقی مانده یه ال نود یا ساندرو بگیرین.حداقل جونتون حفظ میشه.چون پولتون رو در هر دو صورت آتیش زدین

      موافقم 0
      مخالفم 2
  3. F۲۲RAPTOR

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    بی لیاقت تر از مدیران ،ایران خودرو و سایپا در هیچ چهار گوشه عالم نیست،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پیکان جوانان گوجه ای

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    خودرو خوبی هستش اما به شرط اینکه محدوده قیمتش از 90 تا 100 بود میشد بهش فکر کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین قاصدی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      کجایی عزیزم ؟ که الان قیمت پیکان گوچه ای هم شده 90 تا 100 میلیون !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Hamid.Hellcat

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اینکه سرعت پیشرفت چین از کره و ژاپن بیشتره اینه که اصولا کپی کردن از نوآوری خیلی کمتر زمان می بره.
    وقتی میگیم ماشین چینی آشغاله منظور درقیاس با خودروهای روز دنیا هست نه گاری های ایرانی.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حامد

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (27 ديدگاه)

      کسی را که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده نه.وقتی چینی ها مجوز ورود به بازار اروپا رو گرفتن ،وقتی ضمانت ۵ ساله و ۱۰ ساله میزنن ، وقتی بزرگان خودروسازی در چین تولید میکنن دیگه نمیشه گفت آشغالند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid.Hellcat

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        اولا همه ی چینی ها نه، تعداد انگشت شماری ماشین چینی.
        دوما اروپا داریم تا اروپا. کشورهای بلوک شرق دسته کمی از جهان سوم ندارن.
        سوما امار فروششون تو همون اروپا چقدره؟ضمنا با قیمت خیلی خیلی پایین و شرایط فروش بسیار ویژه میفروشن.
        چهارم تو کدوم تست ایمنی معتبر تا حالا آزمایش شدن؟
        این مثال کسی که خودشو به خواب زده دقیقا مصداق کسی هست که میره بجای کره ای کم کارکرد میره چینی نو میخره و بعد همه جوره میخاد انتخابش رو توجیه کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. me84

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    تجربه تست این ماشین تو نمایندگی:
    من دو هفته پیش تو تست مدیران خودروشعبه نیایش (پشت پمپ بنزین) شرکت کردم. البته اجازه نمیدادن خودت پشت فرمون بشینی. یه راننده اومد و ما هم 4 نفر بودیم( من و دوستم و 2 نفر دیگه) قبلا تجربه لیفان 620 رو داشتم و بدک نبود. اما این ماشین واقعا خوب بود. طراحی داخلی و کیفیت خوبی داشت. جنس چرم صندلیها و داشبورد با الانترا فرقی نداره و برای قسمت بالای داشبورد هم پلاستیک نرم استفاده شده. 5 نفر سرنشین با کولر روشن تو سربالایی داشت میرفت و یدفه گاز داد و ماشین اصلا کم نیاورد و خیلی شتاب خوبی داشت. نرمی ماشین هم خوب بود و اتاق تو دسا اندازها هیچ صدایی نداشت. دوربین عقب و جلو هم داره و حتی میتونید در حال حرکت با دوربین عقب و جلوی ماشین رو ببینید. سپرهای جلو و عقب سنسورهای مانع هم دارن. دید شیشه عقب به نظر من از راو4 بهتر بود. دوربین 360 درجه هم داره که کارکردش هم بینقص بود. رو آینه شاگرد هم دوربین داره که موقع پارک کمک میکنه. اگه جایی تنگ بود و خواستی دنده عقب بری و اگه نشه ماشینو با یه فرمون پارک کرد، رو صفحه نماشی با خطوط زرد هشدار میده و اگه احتمال خطر باشه با خطوط قرمز نشون میده. همه اینها رو مسئولش که پشت فرمون بود با آرامش نشون میده. فقط دو مورد بود که نظرمو جلب کرد. یک اینکه توی پیچ یا تغییر مسیر با سرعت بالا یه کم باید حواس جمع باشه. احساس کردم تو سرعت بالا یه کم خطریه. این حسو تو ماشین سواری سدان نداشتم. مورد دوم اینکه یه جایی تو سرازیری سرعت خیلی بالایی داشت و باید میرفتیم تو یه فرعی و زد رو ترمز و نسبتا هم شدید ترمز زد اما ماشین به موقع متوقف نشد و از اون فرعی رد شدیم و بعد دور زد و اون سمت خیابون وایساد و یه توضیحات دیگه ای داد. من چون پشت فرمون نبودم نمیشد تشخیص داد که ترمزش ضعیفه یا خودش شل ترمز گرفته چون احساس کردم یه کم خط ترمزش طولانی شد. اینو مطمئن نیستم اما بعید میدونم ترمزش ضعیف باشه. از روی صفحه مانیتور هم خیلی چیزا رو میشه کنترل کرد از جمله سیستم تهویه و سیستم صوتی. یدونه ولوم چرخان هم رو کنسول بود که هیچ کاری انجام نمیداد و مسئولش گفت که این قبلا برای کنترل یه سری از عملکردها بوده که کمتر به مانیتور نیاز باشه اما بعدا کنسل کردن ولی برای زیبایی اون ولوم رو برنداشتن که البته من توجیح نشدم و فکر کنم طبق معمول تولید کننده داخلی به حذف یه سری آپشنها اقدام کرده. یه مورد دیگه اینکه عقبش بدرد سه تا بزرگسال نمیخوره. دو تا بزرگسال و یه بچه خیلی راحت ترن. نگاه کردم اون سه نفر عقبی به هم چسبیده بودن.
    در کل من نمره 17 از بیست رو به این ماشین میدم از نظر عملکرد هرچند بازم میگم تا آدم خودش نشینه پشت فرمون، نمیتونه نظر دقیقی بده.
    ولی نظرمو نسبت به ماشین چینی کاملا تغییر داد و داشتم به این فکر میکردم که 5 سال دیگه اینا تو چه موقعیتی هستن. اینم بگم که از نظر نرمی، از الانترا 2014 که چند ماه دستم بود اگه نرمتر نباشه، خشکتر هم نیست و این برای یه کراس اوور خیلی خوبه. ( به نظرم این از الانترا نرمتر بود)
    هرچی به ذهنم رسید نوشتم. امیدوارم برای کسی که میخواد این ماشینو بخره مفید باشه.
    از نظر قیمت هم با توجه به بازار بیماری که ما داریم، اگه برند براتون مهم نیست و فقط میخوایید از ماشین استفاده کنید، قطعا به توسان و اسپرتیج میارزه چون همون کارو میکنه. اونارو سوار نشدم اما اونا دقیقا دو برابر این قیمت دارن که من فکر نمیکنم بتونن دو برابر این به شما سواری بهتر و آپشن و کیفیت بهتری ارائه بدن. میخوام بگم اختلافشون اینقدر نیست. چینیها واقعا خوب شدن. باور کنین. من که دیدم بهشون خیلی عوض شد. برید تست کنید. تستش نیاز به ثبت نام نداره. ضمن اینکه شرایط فروش خیلی خوبی هم داره.
    راستی اگه قصد خرید دارین یه نگاهی هم به X22 بندازین. توش نشستم، طراحی خوبی داره حس جالبی داشت و ارزونتره اما تستش نکردیم.
    از نویسنده هم سپاسگذارم. هرچند که یه سری موارد از قلم افتاده بود اما خوب بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان محمد هستم از کشور دوست و برادر فرانسه معدن پژو چند سالی هست هر روز سایت پدال و پیگیری میکنم و نظرات شما را میخونم و لذت میبرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آراز

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    انگار بزرگتر شده ام وی ام X22 هستش! به این قیمت نمی ارزه.100الی 110تومن هم قیمتش باشه بی ای دی S6 و هایما یا حتی جک از این بهترن.بیشتر شبیه اسباب بازیه.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  9. Alirezaasg5

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (260 ديدگاه)

    کسی که 150 میلیون میده به این ماشینو باید ……
    جملرو تکمیل کنید.
    همین چینیا باعث شدن ماشین وارداتی سر به فلک بکشه لعنت به فکر احمقانه و اقتصاد کمونیستی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حامد

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (27 ديدگاه)

      فکر کنم برعکسه چون خودروهای کره و ژاپن و اروپا خیلی گرون شدن چینیها هم به تبع اونا کشیدن بالا و اون خلا قیمتی بین ۸۰ تا ۱۶۰ میلیون رو پر کردند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مزدک

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    میدونید چرا سرعت پیشرفت چینی ها رو در صنعت خودرو ، زیاد می بینید؟

    ببینید دوستان از صفر به یک نقطه خاص رسیدن رو شما میبینید که از صفر به اینجا رسیدن که البته کار شاقی هم نیست. سر و دم و تنه را هر کدوم از یه ماشین کپی کردن ،طراحی داخلیم که با در نظر گرفتن همون کپی بازی بازم صفره

    ولی به هر حال شما دارید پیشرفت این صنعت رو در چین با دومورد مقایسه میکنید که میگید سرعت پیشرفتشون بالاست:
    یکی با خودرو سازی ایران که اصلا خودرو ساز نیست و حتی خودشم رسالتش رو تا حالا صرفا مونتاژ میدونه و ایمان داره که عمله ای بیش نیست و عزمی برای تغییر و پیشرفت حتی در مونتاژ هم درش نیست.
    و دوم با خودروسازای مطرح دنیا در آلمان آمریکا و ژاپن و… که دیگه به بلوغ در طراحی فنی و ظاهری اتومبیلاشون رسیدن و دیگه تغییرات دیفرانسیلی هستو کمتر به چشم میاد.
    اما در چین طراحی یه چراغ زیبا یا دوتا خط رو بدنه یا یه موتور کپی ۲۰۰۰ سی سی که پارسال ۱۵ لیتر بنزین میسوزونده و امثال ۱۲ لیتر خب یه قدم بزرگ، یه پرش یا یه جهش دیده میشه

    ولی تلاششون قابل تقدیر

    وای باز هم معتقدم. با احترام به ایران خودرو و سایپا ؛). این زباله های چینیم با این قیمتای فضایی ارزش خرید ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Genius

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1226 ديدگاه)

      ایکاش ما ایرانیها هم بجای غرغر کردن و تمسخر این و اون عرضه همین باصطلاح کپی کردن از بزرگان صنعتی دنیا رو داشتیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ستار

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باز چه جوی راه افتاده که بدی کمونیسم میگن؟!چقدر از کمونیسم اطلاعات دارین؟چنتا کتاب در موردش خوندین؟
    یک چیزی شنیدن بعضی ها،فقط برین ببینین چینی ها توی دو سال چجوری با مشکل آلودگی هوا مقابله کردن

    تعرفه ها زیاد شد ،حق خواهی اقازاده ها برای واردات بیشتر شد،دلار گرون شد،ماشین خارجی کشید بالا این ربط ش به کمونیست بودن چین چی بود؟!!?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alirezaasg5

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (260 ديدگاه)

      چه عادتیه ما ایرانیا داریم فکر میکنیم خودمون خیلی کتاب خوندیمو شخص مقابل هیچی بارش نیست؟دوست عزیزم گفتنش درست نیست ولی خواستی بگو تا بگم تحصیلاتم رو

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ستار

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (145 ديدگاه)

        منظورم تحصیلاتتون نبود
        ولی کمونیسم فکر احماقانه ای نیس!!
        این که یک چیزی کامل بد بدونیم یا کامل خوب حرکت ایرانیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. مهران

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    من این ماشین رو سوار شدم و اولین چیزی که توجه منو به خودش جلب کرد داشبورد پلاستیکیش بود که واقعا کیفیتش تو ذوق میزد و مساله دوم اینکه نمایندگی هم خیلی دروغ میگفت مثلا میگفت داشبورد از چرمه یا اینکه شتاب صفر تا صد این خودرو فقط 6 ثانیه هست !!!! به نظرم اینها با این جور حرف زدنشون به شعور و فهم مشتری توهین میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. NAVID۰۰۹۸

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    اصلا کاری به خوب یا بد چینی ندارم
    فقط میتونم بگم ایران مرده
    از کجا به کجااااا رسیدیم (( اولین منتاژ کننده کادیلاک خارج از خاک آمریکا در ایران .))
    تنها کشوری بودیم که جنگنده f14 بعد از آمریکا داشتیم و به شدت در جنگ ایران و عراق نقش داشت.
    حالا بعضی دوستان یه جوری از این وسیله موشهای آزمایشگاهی تعریف میکنن که من حِس میکنم از سیاره دیگه اومدم.
    تاریخ تازه تازه هست . همین قبل ۴۰ سال پیش که چی بودیم و حالا سال ۹۷ شمسی که چی شدیم.
    سر خوب یا بد چینی داریم بحث میکنیم که شک ندارم بعد از اینکه وارد کشورهای پیشرفته شدن دیگه برامون تره هم خورد نمیکنن و شاید خودروهای اقتصادیشون اجازه واردات به کشور وارد کنند .
    خدایا از گناه این ظالما نگذر و بزن به خانوادهایشون که چنین به سر ملت و مملکت آوردن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (202 ديدگاه)

      حق با شماست ???
      فقط کنجکاوم ببینم چند نفر دیسلایک? میکنن??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ستار

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (145 ديدگاه)

      کاملا درست میفرمایید

      ولی یک چیز و میدونم دقیقا اتفاق مشابه در عربستان و با احتمال خیلی کم در ترکیه خواهد افتاد

      مگر حاکما سعی کنن مردم اگاه و ازاده تربیت کنن اونموقع مردم نسل به نسل بهترین تصمیم ها رو برا خودشون میگیرن و گرنه اصلاحات در جهان سوم موقتیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. پویا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان.من این ماشینو پس از کلی تحقیق و شک و تردید خریدم.بیشتر شک و تردیدم هم بخاطر نظرات غیر حرفه ای دوستانی بود که حتی بدون دیدن این ماشین نظر داده بودن(که این متاسفانه اخلاق بد ما ایرانی هست که در مورد چیزی که نمیدونیم نظر کارشناسی میدیم).
    خلاصه با کلی ترس و دلهره و فقط بخاطر اینکه شرایط فروشش به بودجه ی من میخورد دلو زدم به دریا و خریدم.پس تحویل گرفتن ماشین واقعا شگفت زده شدم.واقعا فکرشو نمیکردم انقدر این ماشین خوب باشه.از قبل عید تا الان ۴تا مسافرت باهاش رفتم(شمال.تبریز.ساوه.یزد) و تا این لحظه هیچ مشکلی نداشته.ماشین فوق العاده پرشتابی هست.ترمز ها و هندلینگ خوبی داره.یکمی خشک هست(نه به اندازه ی ویتارا و سانتافه).مصرفش حدود ۸داخل شهره.کولرش از ۲۰بهش ۱۷ میدم.من با این ماشین حدود ۲ساعت با سرعت ۱۸۵ با ۵نفر سرنشین رانندگی کردم بدون هیچ مشکلی و بطوریکه سرنشینا متوجه نشدن سرعت ماشین انقدره!
    به هرحال هرکسی انتقادی نسبت به این ماشین داره من حاضرم قراره حضوری بذاریم و با هر خودرویی که بخوان مقایسه کنیم(البته در رنج خودش نه مثلا بنز s500)

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Hamid.Hellcat

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      میشه بگی تو کدوم جاده 2 ساعت با سرعت 185 میرفتی؟ نکنه آلمان بودی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پویا

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (5 ديدگاه)

        نه اقا مارو المان راه نمیدن.جاده نایین به یزد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. راد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تیگو ۷ چینی ۱۵۰۰ لایک
    النترا مونتاژی جدید ۲۰۰۰ دیسلایک
    هر دو در یک رنج قیمت هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (79 ديدگاه)

      اختلاف قیمت شون خیلی زیاده
      30 درصد !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. lida

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا با ماشین رفتی تو چمنا داداش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهران

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    پویا جان مبارکت باشه ایشالا چرخاشم واست بچرخه میتونم بپرسم شما قبلش چه ماشینی داشتید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویا

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ممنونم.لطف دارید.من یه ویتارا و سانتافه هم دارم.ولی قبلا یه x33 واسه شرکت خریده بودم که با اینکه دست راننده بود خوب دووم اوورده بود و راضی بودم.بخاطر این بین چینی ها دوباره رفتم سراغ این برند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid.Hellcat

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        با احترام
        1.شما گفتی به دلیل محدودیت بودجه این ماشین رو خریدی. اینجا میگی سانتافه و ویتارا هم داری. انشالله که همینطور باشه و این تناقض سوء تفاهم باشه.
        2. من سانتافه 2014 داشتم. وقتی تو نمایندگی پشت این ماشین نشستم اصلا حس خوبی نداشت و دوست داشتم زودتر پیاده شم. البته نسبت به بقیه چینی ها خیلی بهتره. ولی اصلا قابل قیاس با کره ای ها نیست.
        3. با توجه به موارد بالا و تک کامنت بودن اکانت شما، حدس من اینه که شما نمایندگی فروش این ماشین رو دارید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پویا

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (5 ديدگاه)

          افرین دوست عزیز!
          احسنت!
          شما مچ منو گرفتید.اصلا نمایندگی اومده به من پول داده بیام اینجا تبلیغ کنم!تا با حرف من یه نفر همه برن بخرن و پورسانت بگیرم.
          برادر چرا قضیه رو جنایی میکنید؟!
          من به دنبال اثبات چیزی نیستم ولی توضیح میدم شاید شما یاد گرفتید که الکی به کسی تهمت نزنید!
          خب مورد اول اینکه کسی که ویتارا و سانتافه داشته باشه ینی وضعش خیلی خوبه و هر چیزی بخواد بخره نباید محدودیت داشته باشه؟!
          مورد دوم اینکه تشریف ببرید یکبار دیگه با دقت بخونید،من نگفتم به دلیل محدودیت مالی!گفتم به دلیل اینکه شرایط فروش خوبی داشت(من با ۶۲تومن این ماشین تحویل گرفتم)
          مورد سوم اینکه ایا شما جایی در صحبت هایی من دیدید که من گفتم این ماشین از سانتافه بهتره یا بدتره؟
          من در سایته دیگری گفتم بعد از خرید تیگو یکم از ویتارام دلسرد شدم چون تیگو یه سری چیزاش از نظر من بهتره (از لحاظ سواری،نرمی،تیپ و قیافه،به روز بودن)ولی اصلا راجع سانتافه حرفی نزدم.ولی خب بازم نمیشه گفت ویتارا بده چون اون مثلا دو دیفرانسیله ولی تیگو تک.
          مورد چهارم اینکه اگه باز با دقت بخونید ۲بار نوشتم که من ادم شکاکی هستم و قبل از خرید هرچیزی کلی تحقیق میکنم و اینکه از اون x33 راضی بودم(البته این راضی بودن منظورم نسبت به هم قیمت های خودشه و شما خدایی نکرده فکر نکنید که دارم بی ادبی میکنم و نسبت به سانتافه ۲۰۱۴ی شما میگم )دلیل نمیشه که چشم بسته بگم بقیه محصولاتش خوبه.
          بازم من حاضرم شماره تماس و ادرس بدم حضوری تشریف بیارید برای ادامه ی تحقیقات میدانی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hamid.Hellcat

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          (( فقط بخاطر اینکه شرایط فروشش به بودجه ی من میخورد دلو زدم به دریا و خریدم.))
          شما بگو این یعنی چی؟
          شما دو تا شاسی بلند به قیمت حدود سیصد میلیون داری بعد میری دوباره شاسی بلند چینی میخری به دلیل اینکه شرایط فروشش به بودجه شما میخوره؟
          یا میخوای با گفتن این حرف غیر مستقیم بگی چری رو به اونا ترجیح میدی.
          بس کن دیگه ملت رو چی فرض کردی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Hamid.Hellcat

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          حاضرم شرط ببندم که نمایندگی فروش چری داری و البته مطمئنم در مورد ماشین هایی که خودت سوار میشی درست گفتی.
          خودت سانتافه و ویتارا سوار میشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Hamid.Hellcat

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        ضمنا اگه قبلا X33 داشتید که خیلی هم خوب بوده و دوام آورده پس چرا برای خرید یک شاسی بلند دیگه از همین کمپانی کلی تحقیق و شک و تردید و بعدشم دل رو به دریا زدی؟علتش اینه که از یک طرف میخوای بگی قبلا تجربه خوبی از محصولات این برند داشتی و رو هوا حرف نمیزنی و از طرف دیگه میخوای کسانی که تا حالا تجربه خرید ماشین چینی نداشتن و الان تردید دارن با تو همزاد پنداری کنن و برن بخرن.
        اگه شما با فروش این ماشین فرضا 20 تا سود میکنی، چینیا و …. 80 تا سود میکنن و مشتری 100 تا ضرر میکنه. داریم به کجا میریم؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پویا

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (3 ديدگاه)

          صد در صد حق با شماس دوسته عزیز.
          من ازتون عذر میخوام…

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. علی

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (5 ديدگاه)

        دوست عزیز ؛ ویتارا یک کامپکت اس یو وی هست. با شاسی نردبانی ، فول تایم 4 چرخ و کلی مشخصات ویژه در کلاس یک ماشین کمک دار. با سواری های هاچبک که به اسم شاسی بلند فروخته میشن مقایسه نکنید. کلاس اینها متفاوته . شاسی و بدنه شون یکپارچه اند . تک دف و بعضی مدلها هم دو دف . اینها اصلا برای استفاده های سخت ساخته نشدن. فقط سفر و دَدَر . انشاله چرخش براتون بچرخه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. امیر

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خرید هاوال H2 معقول تره
    50 میلیون اختلاف دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. A.B

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    آقا یه دوستی گفتن با این تیگو 7 سانتافه اتاق جدید و راو4 اسپورتیج گرفتن و «آزرا اتاق قدیم» !!!!!؟؟؟؟
    اونا رو حرفی ندارم ولی آزرا اتاق قدیم 6 سیلندره ها
    شتاب و قدرتش اونقدری هست که تیگو 7 قورت بده.و در خصوص ماشین واقعا طراحی قشنگی داره ولی حجم انجینش اصلا جالب نیست و خصوصا باید یکم دیگه منتظر موند ببینیم این توربو با بنزینای ایران و نوع رانندگی که خیلی از ماها نمیدونیم چجوری باید با انجین توربو رفتار کنیم آخر چی میشن کی تعمیرشون میکنه قدرتشون چقدر افت داره چون خیلی جاها خوندم بعد چندسال بنزینای ایران باعث میشه توربو کشش قبلو از دست بده و خیلی موتور ضعیف بشه!اگه پدال یه مقاله میذاشت درمورد آینده انجین توربو تو ایران خیلی خوب میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویا

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من گفته بودم دوست عزیز.اول اینکه من اسپورتیج رو نگفتم خودم انداختم،گفتم تو یه همایشی که مدیران خودرو برگزار کرده بود تو پیست ازادی اونجا درگ انداختن( و چون من یکم ادم شکاکی هستم پیش خودم گفتم امکان داره که یا اون تیگو رو دستکاری کرده باشن و یا با راننده اسپورتیج زدو بند داشته باشن).کلیپ های این همایش و درگ ها در اینترنت هست.راجع به آزرا هم که میفرمایید حق با شماس و اون ۶سیلندره و اسب بخارش خیلی بالاتره،تعجب خود من هم از این بابته،ولی علتی نداره که بیام اینجا و دروغ بگم.حالا خیلی چیزا میتونه موثر باشه تو این موضوع،شاید اون آزرا مشکل فنی داشته یا شایدم رانندش مارو سرکار گذاشته و الکی از قصد گاز نداده که ما دلمون خوش باشه،نمیدونم واقعا.به هرحال واسه من به شخصه اینکه چقدر تند بره مهم نیس خیابون که پیست مسابقه نیس،من بیشتر منظورم بررو بودن و کشش خوب ماشین بود از مطرح کردن این.
      نکته ی بعدی که فرمودید راجع به حجم موتور:بله روی کاغذ حجم موتور این ماشین کمه ولی در عمل شما میبینید که شتاب فوق العاده ای داره که نمیدونم بخاطر موتور اتریشی این ماشینه یا گیربکسش(که فکر میکنم گیربکس دو کلاچه ش موثر تره).
      نکته ی دیگه راجع به توربو:من نمیدونم شما چقدر با توربو اشنایی دارین و به نظرتون احترام میذارم،ولی اطلاعات کمه بنده اینو میگه که کیفیت کم بنزین به خود توربو هیچ اسیبی نمیزنه.وظیفه ی توربو فشرده سازی هوای ورودی به منیفولد هست.
      نکته ی دیگه اینکه توربوی این ماشین برای شرکت امریکایی هانی ول هست(دوستان اهل فن میدونن این چه شرکتیه!)
      و اینکه این ماشین ۵سال یا ۱۵۰۰۰۰کیلومتر گارانتی داره،تو این مدتم هر اتفاقی بیوفته نمایندگی باید پاسخگو باشه پس خیال ادم راحته و نگرانی وجود نداره.
      کاش میشد اینجا فیلم و عکس میذاشت تا ادم بتونه مستند تر حرف بزنه.
      ببخشید که انقدر زیاد تایپ کردم!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  20. رضا

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (310 ديدگاه)

    رتبه بندی بهترین تولید کنندگان خودرو
    ۱ایران

    ۲ چین

    ۳ بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. شهرام

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نهایت 90 تومن ارزش خرید نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرنود

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام چرا شتاب صفر تا صد رو ننوشتید . چون خود ام وی ام ادعا داره شتابش زیر 8 ثانیه هست و یک ویدئو گذاشته توی سایتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویا

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      والا فکر کنم ادعای الکی باشه.ماشین من تست کردم حدود ۹.۵اینا بود.حالا شاید ماشین من تنبله یا من بلد نبودم بیشتر از این شتاب بگیرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. هومن

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اولین فاکتور برای من برای خرید خودرو، قدرت مالی من و شرایط مناسب فروش توسط نمایندگیه. برند و کیفیتهای تخصصی خودرو در مراتب بعدیه. ماشین در درجه اول، برای مصارف روزانه است و در درجه بعدی برای سفرهای بین شهری نزدیک. در شهری مثل تهران، یک ماشین هاچ بک از هر لحاظ، به صرفه و مناسبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهرزاد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    حیف نون حیف پول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. EQ سان

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من بعضی از ماشین های چینی رو دوست دارم ولی نمیشه که پیشرفت آنها نسبت به ژاپنی ها و کره ای ها سرعت بگیره
    در کل ماشین خوبیه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا