چری

چری اکسید اکسلانتیکس ET با قیمت 26 هزار دلار عرضه شد

زیرمجموعه اکسید چری خودروی اکسلانتیکس ET را با قیمت ۲۶ هزار دلار راهی بازار چین کرد.


این خودرو که در کشور چین با نام استرا ET نیز شناخته می شود با دو نوع قوای محرکه تمام برقی و برقی با سیستم افزایش دهنده پیمایش عرضه می شود. در مجموع هشت نسخه از اکسلانتیکس ET در دسترس است و قیمت ارزان ترین نسخه از ۲۶ هزار دلار شروع شده و نهایتا برای مدل فول باید حدود ۴۴ هزار دلار پرداخت کرد.

اکسلانتیکس ET به عنوان شاسی بلندی با ابعاد متوسط تا بزرگ شناخته می شود و طول/عرض/ارتفاع ۴۹۵۵/۱۹۷۵/۱۶۹۸ میلی متری و فاصله بین محوری ۳۰۰۰ میلی متری دارد. این خودرو بر اساس پلتفرم E0X چری شکل گرفته است. یکی از ویژگی های قابل توجه شاسی بلند جدید چری را می توان حداکثر ۹۵۶ لامپ LED دانست. همچنین لیدار روی سقف نیز برای سیستم های کمک راننده نصب شده و چینی ها برای توسعه آن با بوش همکاری داشته اند.

داخل کابین چری اکسید اکسلانتیکس ET چهار رنگ قهوه ای، خاکستری، مشکی و بنفش قابل سفارش است. از جمله ویژگی های برجسته کاکپیت این شاسی بلند جدید می توان به نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی، پشت آمپرهای شناور و دیجتال ۱۰.۲۵ اینچی، غربیلک فرمان دی کات و همچنین دستیار صوتی بر اساس هوش مصنوعی اشاره کرد. سانروف پانورامیک ۲.۳۸ متری، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو و کنسول مرکزی بازشو جزو دیگر موارد قابل ذکر هستند.

چری می گوید برای کاهش میزان صدای کابین از شیشه های دولایه ۶ میلی متری استفاده کرده است. همچنین باید دانست ظرفیت فضای بار خودرو به ۵۴۶ لیتر می رسد اما با تا شدن صندلی های عقب این رقم به ۱۸۳۵ لیتر افزایش خواهد یافت. نسخه برقی چری اکسید اکسلانتیکس ET در ۵ تیپ عرضه خواهد شد و این مدل ها بصورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک در دسترس خواهند بود. صفر تا صد کیلومتر در ساعت سریع ترین مدل به ۳.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت می رسد. با توجه به استفاده از معماری ۸۰۰ ولتی، می توان تنها در عرض ۹ دقیقه شارژ ۳۰ درصدی باتری را به ۸۰ درصد رساند. در جدول زیر مشخصات این مدل ها ذکر شده است:

تیپ خودرو قدرت و گشتاور موتور برقی باتری شعاع حرکتی
Pure Electric Pro ۳۰۸/۴۲۵ ۷۷ kWh ۶۲۵ km
Pure Electric Pro AWD جلو: ۱۶۵/۲۳۸

عقب: ۳۰۸/۴۲۵

۷۷ kWh ۵۴۰ km
Pure Electric Pro Urban Smart Driving ۳۰۸/۴۲۵ ۷۷ kWh ۶۲۵ km
Pure Electric Max ۳۰۸/۴۲۵ ۱۰۰ kWh ۷۶۰ km
Pure Electric Ultra جلو: ۲۴۵/۲۶۶

عقب: ۳۰۸/۴۲۵

۱۰۰ kWh ۶۵۵ km

همچنین نسخه برقی با سیستم افزایش دهنده برد نیز وجود دارد که در سه تیپ عرضه می شود. این مدل به موتور برقی در اکسل عقب و پیشرانه درون سوز ۱.۵ لیتری توربو مجهز است. باتری ۳۲ کیلووات ساعتی ساخت CATL نیز با این مجموعه همکاری می کند. قدرت و گشتاور موتور برقی به ۲۶۱ اسب بخار و ۳۲۴ نیوتون متر می رسد در حالی که پیشرانه درون سوز ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور دارد. اکسید اکسلانتیکس ET در این حالت صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

شعاع حرکتی این مدل در حالت برقی به ۲۰۰ کیلومتر و حداکثر توان پیمایش ترکیبی آن به ۱۵۱۸ کیلومتر می رسد. چینی ها مدعی شده اند پیمایش کلی این خودرو بر اساس تست های رسمی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر است. همچنین با استفاده از معماری ۴۰۰ ولتی، شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصدی باتری در ۲۸ دقیقه انجام می شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    طراحی های بی اصالت

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (10333 ديدگاه)

      جدی یه سوال برام پیش اومده!!!

      چراغ جلوها این خودرو یا حتی هیوندای کونا جدید که چندتایی هم پلاک ملی شده تو ترافیک‌ها و رفت‌آمد چطوری میخواد محافظت بشه جهت خط خش و شکستن؟؟؟!

      طراحی و خلاقیتشون تو حلقم!!!

      اگر این طراحی مُد بشه و گسترده‌تر بشه از فردا یه شغل جدید باب میشه تو دنیا تخصصی چراغ فروشی و خدمات چراغ!!!

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Parham

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (726 ديدگاه)

        نوید جونز به نکته خوبی اشاره کردی.
        چینیا اکثرا مشکل طراحی (غیر اصولی) رو دارن.
        تو طراحی درست در صندوق(درمورد suv صحبت میکنم) همیشه یکم از سپر فاصله داره و سپر یکم جلوتره یا نهایتا همسطحن.
        از بغل که به فونیکس fx نگاه کنی میبینی صندوقش به مقدار عجیب زیادی از سپرش جلوتره!
        همین چندوقت پیش رفیقم با فونیکس تصادف کرد که از عقب یه فوتون ساوانا زده بود بهش،سپرش تقریبا سالم بود ولی مجبور شد در صندوق رو تعویض کنه!
        طراحی غیراصولی میتونه البته همه جا باشه و برای هر برند و کشوری باشه.
        تو جک جی 7 یه نوار پلاستیکی هست بالای سپر و زیر چراغ که اصلا هم ارزون نیست و کاملا یکپارچست و با کوچک ترین ضربه ای مجبور میشید تعویضش کنید.

        موافقم 5
        مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5504 ديدگاه)

    ارزون‌ فروشی چینیا در اصل یه نوع استراتژی پنهانی هستش که منجر شده چینیا خودروهاشونو با قیمتای پایین وارد بازارای هدف میکنن و بعد از چند سال که جای پاشونو تو بازارای اون کشورا محکم کردن قیمتای رو افزایش میدن …….. درست مثل فروشگاههای زنجیره ای تازه تاسیس که در زمان افتتاح و حتی تا چند ماه بعد از افتتاح تخفیف و سوبسید ویژه روی کالاهاشون دارن و وقتی به اندازه کافی تبلیغ کردن و معروف شدن و مشتری جمع کردن اون موقع قیمت کالاهاشونو افزایش میدن و با قیمتای واقعی بفروش میرسونن

    موافقم 17
    مخالفم 0
    1. Hadi

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (339 ديدگاه)

      اگر حتی قیمت خودروهاشونم زیاد نکنن تو لوازم یدکی جبران مافات میکنن
      کافیه قیمت لوازم یدکی ماشینای چینی رو سرچ کنین تا متوجه داستان بشین
      قیمت لوازم یدکیشون از فرانسوی ها بالاتره و با ژاپنی ها برابره یا نزدیک بهشونه در صورتی که کیفیت ژاپن کجا چین کجا
      با مثال میگم
      ایکس 22 پرو قیمتش 900 تا 1100
      پرادو 2013 کم کارکرد 10 تا 12 میلیارد
      اختلاف قیمت 10 تا 12 برابر
      جلو پنجره ایکس 22 پرو 10 تومن
      جلو پنجره پرادو 15 تومن
      اختلاف قیمت جلو پنجره 1.5 برابر

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5504 ديدگاه)

        جدای از کیفیت پایین سیاستای عجیبی پشت این ارزونی هاشون وجود داره

        موافقم 12
        مخالفم 1
      2. Avan

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (341 ديدگاه)

        البته این وضعیت در ایران هست که همه چیز مافیایی است ، ممکنه بقیه دنیا این جور نباشد و قطعات را با قیمت معقول بفروشند.بعضی تاجران ایرانی از چینی ها هم بی وجدانترن

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. B

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (429 ديدگاه)

          البته اونجا پرادو هم ده برابر قیمت نداره

          موافقم 4
          مخالفم 2
    2. پویان

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (759 ديدگاه)

      خب کاملا غلطه زیزیگولو.
      ارزون فروشیشون به خاطر توانایی بوده.
      فعلا که فهمیدن اگر وارد امریکا بشن میخوان تعرفه فضایی بذارن. اگر به قول دوستان چینیها اشغالن و کسی نمیخره خب بذارن وارد بشه شکست بخورن

      موافقم 1
      مخالفم 10
      1. زیزیگولو

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5504 ديدگاه)

        پویان واسه چی غلط؟؟ ارزون بودن قیمت کالاهای چینی چه خودرو و چه لوازم خونگی و چه موبایل و هر کالای دیگه ای واسه همه آشکاره …… مواردی مثل هزینه مواد اولیه ارزون و نرخ پایین دستمزدها و نسبت ارزش یوان چین در مقابل دلار و کمکهای بزرگ دولت چین به شرکتای چینی تا بتونن بازار دنیا رو با ارزون فروشی تسخیر کنن و خیلی مسائل دیگه که همه‌ دنیا بهش پی بردن و به این سیاست دولت چین سیاست دامپینگ میگن که این سیاست متقلبانه دولت چین صدای همه دولتای اروپایی و رئیس جمهور آمریکا رو هم درآوورده

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. زیزیگولو

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (5504 ديدگاه)

          البته بی کیفیتی خودروهای چینی خودش یه بحث جداگونه ست

          موافقم 8
          مخالفم 0
      2. زیزیگولو

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5504 ديدگاه)

        در مورد سیاست دامپینگ چین مطالعه کن تا متوجه بشی

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. پویان

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (759 ديدگاه)

          زیزیگولو چیزی به نام دامپینگ دجود نداره. بحث حمایت از صنایعه که هم اروپا هم امریکا کاملا انجام میدن.
          مثالش، غارت اورانیوم نیجر توسط فرانسه برای تولید ارزون برق برای صنعت.
          برو مطالعه کن

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. زیزیگولو

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (5504 ديدگاه)

          همه اقتصاد دانان بزدگ دنیا دارن در مورد دامپینگ نظریه میدن اونوقت میگی وجود نداره!!!🤦

          موافقم 4
          مخالفم 1
      3. B

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (429 ديدگاه)

        چرا لایکات یک منفی شده 😂

        موافقم 2
        مخالفم 2
    3. اشکان

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (296 ديدگاه)

      خب اگر با تحریم مقصد روبرو بشه همه ورشکسته میشند!!

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5504 ديدگاه)

        انگار آمریکا و اروپا در این مورد دارن یه قدمهایی بر میدارن

        موافقم 5
        مخالفم 1
  3. Taha Ayoobi

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1711 ديدگاه)

    یه سوال برام پیش اومده.

    چینیا بازار فروششون کجاس؟
    یعنی الان که من دارم کامنت میذارم تو کدوم کشور ها داره میفروشه؟
    چون آمریکا که چینی نیست توش.
    خود چین هم میگن مردم خیلی چینی نمیخرن

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. Hadi

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (339 ديدگاه)

      تو قاره آسیا، اقیانوسیه (استرالیا و نیوزلند)، اروپا و آمریکا
      فقط نمیدونم تو قاره آمریکای شمالی(آمریکا و کانادا و مکزیک) هم فروش دارن یا خیر

      در قاره آسیا در مورد کشور ژاپن و کره جنوبی اطلاع ندارم چون خودشون برندهای قوی دارن و نیاز چندانی به چینی ها ندارن

      کلا در مورد چین باید فکر اساس کرد چون دارن تو صنعت یکه تازی میکنن
      فقط مسئله خودرو نیست تو خیلی از صنعت ها وارد شدن و موفق هم عمل کردن مثل
      موبایل، موتور سیکلت، دوچرخه، لوازم خانگی، انواع ابزار آلات، مصالح ساختمانی، اسباب بازی و وسایل سرگرمی، صنایع غذایی و خوراکی، صنعت پوشاک رسمی و اسپرت، تجهیزات ورزشی

      اینجوری پیش بره نیروی کار خیلی از کشورها بیکار میشن و موج جدیدی از ورشکستگی در صنعت ها پدیدار میشه
      باید چین لوازمش تحریم بشه یا تعرفه و مالیات های سنگین روی کالاهاش اعمال بشه دقیقا مثل کاری که آمریکا داره میکنه

      موافقم 3
      مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا