رنومیتسوبیشینیسان

اعلام برنامه‌های جدید رنو، نیسان و میتسوبیشی برای بهبود اوضاع اتحاد

شرکت‌های رنو، نیسان و میتسوبیشی اعلام کرده‌اند که استراتژی جدیدی را با محوریت همکاری بیشتر به‌منظور کاهش هزینه‌ها و بازسازی اتحاد مخدوش خود، اجرا خواهند کرد. این استراتژی درواقع توافق یا پیمان صلحی برای حل‌وفصل کردن تنش‌های طولانی‌مدت بین سه شرکت است. این استراتژی جدید شامل طرح «رهبر، دنباله‌رو» می‌شود که انتظار می‌رود هزینه‌های تولید را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. به گفتهٔ رئیس اتحاد «ژان دومینیک سنارد»، این استراتژی جدید، اتحاد را قادر می‌سازد ضمن تکیه‌بر فرهنگ‌ها و میراث هر شرکت، از دارایی‌ها و قابلیت‌های هرکدام بیشترین بهره را ببرد.

طبق توافقنامهٔ جدید، سه خودروساز نه‌تنها پلت‌فرم بلکه بخش بالایی بدنه را هم باهم به اشتراک خواهند گذاشت. در همین حال، تولید مدل‌های ری‌بج شده نیز برای رسیدن به حداکثر کارایی امکان‌پذیر خواهد بود. به گفتهٔ سنارد، با این استراتژی جدید، سه شرکتِ اتحاد تمام سگمنت‌ها و تکنولوژی‌های خودرویی در همهٔ جغرافیای جهان را پوشش خواهند داد. طبق رویکرد جدید «رهبر، دنباله‌رو» نیز یکی از شرکت‌ها توسعهٔ یک خودرو یا تکنولوژی را رهبری می‌کند و دو شرکت دیگر از آن پیروی خواهند کرد.

طبق این استراتژی، هر برند در یک منطقهٔ جغرافیایی و یک تکنولوژی مشخص به رهبر تبدیل می‌شود. رنو در مناطق اروپا، روسیه، آمریکای جنوبی و آفریقای شمالی و همین‌طور در ساخت کراس‌اوورهای کوچک نسل بعدی رهبری خواهد کرد درحالی‌که نیسان رهبر بازارهای ژاپن، آمریکای شمالی و چین شده و کراس‌اوورهای کامپکت نسل بعدی مثل قشقایی که در سال ۲۰۲۵ به بازار می‌آید را توسعه خواهد داد. میتسوبیشی هم رهبر اتحاد در مناطق جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه خواهد بود.

در بخش توسعهٔ تکنولوژی‌های جدید، نیسان مسئولیت سیستم‌های رانندگی خودکار و همین‌طور پلت‌فرم آیندهٔ CMF-EV ePT را بر عهده خواهد داشت، رنو تکنولوژی‌های اتصالی مثل پلت‌فرمی بر اساس اندروید و همین‌طور معماری الکترونیکی برای خودروهای الکتریکی آینده را توسعه خواهد داد و میتسوبیشی هم مسئول توسعهٔ تکنولوژی‌های پلاگین‌هیبریدی آینده در سگمنت کامپکت و میان سایز خواهد بود. در همین حال، درحالی‌که کارلوس گوسن خواستار ادغام کامل بین رنو و نیسان بود، این دو شرکت اعلام کرده‌اند هیچ برنامه‌ای برای ادغام ندارند و صرفاً به دنبال ترمیم اتحاد مخدوش خود هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    یکی چند روز پیش ادعا میکرد رنو خودرو ساز نامعتبری هستش خخخخ کارشناسان داخلی ادعاهایی عجیبی دارن حتی یک پیش بینی کرده بود رنو محو بشه و به افق بپیونده خدایا این تحریم بر ندار نظرات کارشناسانو ادم میخونه روحیش شاد میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارسلان

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (125 ديدگاه)

      آدرس اون پست اینه اینجا میزارمش
      https://www.pedal.ir/کیا/کیا-استینگر-زنده-ماندن-الکتریکی/

      توی پست “”کیا استینگر برای زنده ماندن باید الکتریکی شود”” ادرسش پست رو گفتم
      اولا تو اومدی توی اون پست به من ریپلای زدی و بحث رنو رو پیش کشیدی در حالی که من داشتم راجب کیا صحبت میکردم ولی چون حرفام بهت فشار آورد? اومدی در دفاع از کره اینو گفتی (“” حالا رنو که داره نابود میشه در دنیای خودروسازی “”) اونوقت حالا اینجا میگی (” حتی یک پیش بینی کرده بود رنو محو بشه و به افق بپیونده “) منظورت با خودت بود نه؟؟ ?? کامنتت هنوزم هست همه میتونن برن ببینن? جالبه خودت رو کارشناس هم خطاب میکنی و با خوندن نظر خودت شاد میشی و فکر میکنی یکی دیگه اونو گفته ? حاجی مطمنی آلزایمری چیزی نداری ؟؟??

      من گفتم (“شرکتایی که توی دنیای خودرو تجربه ی بزرگان این صنعت رو ندارن برای همین همیشه در حال اشتباه کردن هستن “) بعدش تو اومدی گفتی رنو فلان بهمان بعدش من در جوابت گفتم (“از کی تا حالا رنو جزو بزرگان بوده؟؟ “) اما تو الان به دروغ حرف منو عوض میکنی و داری میگی یکی اومده گفته (“رنو خودرو ساز نامعتبری هستش”)
      تو اصلا معنی اعتبار رو میدونی؟؟ ? اعتبار (انگلیسی: Credit‎)، یعنی اعطای حق تصرف یا استفاده از کالاها و خدمات بدون پرداخت فوری برای آنها و یکی از پارامترها معامله هست و ربطی به تجربه ی فنی و طراحی خودرو و تکنولوژی ساخت نداره !! یعنی واقعا ادم وقتی نظرات کارشناسیت میخونه روحیش شاد میشه????

      و مورد سوم من دقت کردم سه اکانت به اسم مهدی وجود داره و هر سه اکانت کره ایی پرست هستن و طرز نظر دادنشون بدون یک میلیمتر اینور-اونور کاملا مشابه هم هست و ادم خیلی واضح متوجه میشه که یک نفر پشت همشون قایم شده ?
      حالا میخوام سطح اطلاعات مهدی رو نشون بقیه بدم
      توی پست “”قلب تنفس طبیعی به سینهٔ پورشه 911 کاررا بازنمی‌گردد”” برید نگاه کنید که هنوز فرق ماشین تنفس طبیعی و توربو رو نمیدونه ??

      بعد از اون طرف با نظرات کارشناسیش ادم رو شاد میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Obscured

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (37 ديدگاه)

        درود به همگی
        فارغ از موضوع بحث شما، این سبک از نوشتن و استفاده از ایموجی یادآور سبک نوشتن نوجوان های پر ادعای این زمانه است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. 917

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (310 ديدگاه)

      جبهه نگیر منم با رنو مشکلی ندارم ولی تو همین پدال سرچ کن رنو
      آخرین اخبار مربوط به رنو:
      _احتمال نابودی کامل رنو به خاطر بحران ناشی از شیوع کرونا
      _احتمال خاتمهٔ تولید آلپاین A110 در راستای کاهش هزینه‌های رنو
      _پایان راه رنو تالیسمان فرا رسیده است؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        چند نکته داتسون هم در حال خاتمه تولید هستش . تالیسمان فقط یک مدل از محصولات رنو هستش . بحران کرونا خیلی از خودروسازان به مرز تعطیلی کشانده . اما چند نکته دیگر اتحاد رنو میتسو و نیسان . کلیو جزو پر فروش ترینهای اروپاست . حمایت دولت فرانسه از رنو و سایر خودرو سازان . این تفکر صفر و یکی فقط در ایران پیدا میشه نه جای دیگر دلیلش هم اینه که ما جزیره ای در بین کشورهای جهان هستیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ‌‌F22RAPTOR

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    پلتفرم ناوارا و الاسکان که یکیه
    بنظرم نسل بعدیشون همچنین ترایتون پلتفرم یکی دارن
    نسل جدید پاترول و پاجرو احتمال یکی باشه
    امیدوارم هر سه شرکت به موفقیت برسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (Saeed(peugeot

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    امیدوارم هیچ برند و شرکتی قدیمی تو هر صنایع ….علی الخصوص خودروسازی رو به نابودی نره ….و همیشه خودروساز ها رو ب پیشرفت باشن …..چون خودرو با زندگی مردم آمیخته شده و یکی از نیازهای اساسی جامعه و صادقانه بگم عشق و علاقه خاص خودشو داره ….

    چند روز پیش هم یه بنده خدایی هم فکر کنم برای نفوذ سهام دولت تو خودروسازی اومده بود یه تز غلط راجع به رنو داده بود …. که کاملا اشتباهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خیلی امیدی بهشون نیست
    ولی خوب باید دید
    برندهای جدید در حال ظهور هستند که خیلی هلشون چینی هستند
    مثل حیلی لینک اند کو جنتا .‌‌‌‌……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Irani

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    کاش ایران خودرو و سایپا هم به اتحادشون اضافه میشد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      با این شرایط سیاسی حاکم بر کشور امکانش نیست حتی اگرم شرایط محیا بشه از اونجایی که صنعت خودرو بزرگترین صنعت در کشور بعد از نفت و گاز هستش و منبع درامد دولت بعیده راضی بشه که این صنعت رو پای خودش و توسط سرمایه داران اداره بشه نکته بعدی اینکه به عقیده بنده این صنعت یک مشکل اساسی داره و اونم سیاست زدگی هستش قصد دفاع از اونا ندارم ولی همین مدیران فعلا با فشارسیاسی از سمت رانت دولتی انتخاب میشن و حتی اجازه استخدام یک فرد توانمند هم ندارن و گاها مجبورن فرزندان اغازاده ها رو استخدام کنن و بدتر اینکه همین اقازاده ها با فشار رانت خودشون تا مقامات بالای شرکت ها هم میرن پس طبیعتا حتی یک دو مدیر سالم هم باشه نمیتونه کاری از پیش ببره اونم با این وضع تعداد زیاد نیرو و کارایی پایین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Me

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    توی بازار پسا کرونا چیزی که آخرش ازین alliance ها در میاد موفقیت مطلقه
    بحال اون برندهایی که اتحاد راه نمیندازن افسوس میخورم
    با سر میخورن زمین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا