رولز رویس

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید رولزرویس گوست 2020

اشرافیت در حد اعلا!

این رولزرویس برای آن‌هایی است که می‌خواهند نسبت به خریداران فانتوم کمتر جلب‌توجه کنند. نسل جدید رولزرویس گوست هنوز هم خودرویی با طول ۵ متری، وزن ۲.۵ تنی و قیمت ۲۴۹,۶۰۰ پوندی بوده و البته از نظر اشرافیت گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

رولزرویس گوست 2020

رولزرویس می‌گوید گوست جدید پیشرفته‌ترین محصول تاریخش می باشد. تنها دو قطعه از نسل پیشین گرفته شده که یکی مجسمه مشهور این برند روی کاپوت و دیگری چترهای پنهان در درب‌ها هستند.

رولزرویس گوست 2020

نسل جدید گوست بر پایه جدیدترین شاسی آلومینیومی رولزرویس شکل گرفته، چیزی که بریتانیایی‌ها آن را معماری لاکچری می‌نامند. این ساختار برای اولین بار در گوست بکار رفته چیزی که در شاسی‌بلند کولینان و فانتوم پرچم‌دار نیز دیده می‌شود.

رولزرویس گوست 2020

علیرغم اینکه گوست جدید پیشرفته‌ترین محصول تاریخ رولزرویس می باشد اما پیشرانه آن همچنان به طریق سنتی عمل کرده و البته خبری از دستیار الکتریکی در آن نیست. نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری این خودرو قدرت ۵۶۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

رولزرویس گوست 2020

فرایند توسعه گوست طولانی بوده و حدود ۶ سال طول کشیده و هزاران نفر ساعت صرف توسعه تکنولوژی‌هایی شده که شاید مشتریان اصلاً متوجه آن‌ها نشوند اما در کل باید تجربه‌ای ناب از حضور در یک رولزرویس را به دست آورند.

رولزرویس گوست 2020

در ادامه به برخی از راه‌حل‌های مهندسی موجود در گوست نگاهی می‌اندازیم. ۱۰۰ کیلوگرم متریال ایزوله کننده صدا در خودرو بکار رفته تا آسایش و رفاه آن بهبود یابد. همچنین ورودی‌های هوا دارای طراحی و متریالی هستند که میزان صدای تولیدی در زمان استفاده از سیستم تهویه مطبوع کاهش یابد. این‌گونه توجه به جزئیات را نمی‌توانید در جای دیگری پیدا کنید.

رولزرویس گوست 2020

رولزرویس می‌گوید گوست جدید خودرویی برای راننده بوده اما از لحظه‌ای که وارد کابین می‌شوید فورا واضح است که آن را شبیه هاچبک های اسپورت نخواهید راند. در آغاز باید گفت خبری از حالت‌های مختلف رانندگی نبوده و پشت فرمان نیز پدال شیفتری برای تعویض دستی گیربکس وجود ندارد. همچنین دکمه‌ای برای تغییر تنظیمات قوای محرکه یا سیستم تعلیق در نظر گرفته نشده است.

رولزرویس گوست 2020

پیشرانه ۱۲ سیلندر خودرو با غرشی نه چندان زیاد استارت می‌خورد و صدای چندانی ندارد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با نرم‌ترین حالت ممکن دنده‌ها را تعویض کرده و آسایش و آرامش داخل کابین در سرعت‌های پایین مثال‌زدنی است.

رولزرویس گوست 2020

علیرغم وجود قدرت زیاد، گوست خودرویی برای رانندگی با سرعت بالا و اسپورت نیست. همه‌چیز با نهایت آرامش و ظرافت انجام می‌شود. تنظیمات سواری خودرو در حد استانداردهای عالی رولزرویس بوده و بنابراین حضور در گوست جدید تجربه‌ای باورنکردنی محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت که شما سوار قالیچه‌ای پرنده شده‌اید.

رولزرویس گوست 2020

با توجه به ابعاد و وزن گوست جای تعجبی وجود ندارد که بدنه خودرو در پیچ‌ها کمی تکان بخورد اما هر وقت که خواهید خودرو با قدرت به پیش می‌رود. تقریباً تعویض دنده‌ها را حس نخواهید کرد. گوست به روش خود خودرویی سریع بوده و تمامی گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری آن تنها از دور ۱۶۰۰ در دسترس است بنابراین همان لحظه که پدال گاز را فشار دهید شاهد فشرده شدن در صندلی خواهید بود.

رولزرویس گوست 2020

کیفیت سواری و راحتی خودرو شاید جزو بهترین نقاط قوت گوست جدید باشند. سیستم تعلیق در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب از نوع چند اتصالی بوده و سیستم تعلیق بادی با دامپرهای تطبیقی نیز در هر چهار گوشه تعبیه شده‌اند. آنچه باعث شده همه‌چیز وارد سطح جدیدی شود سیستم تعلیق پلانار رولزرویس است که از دامپری اضافی در جناغ‌های بالایی سیستم تعلیق جلو سود برده است. در واقع دامپری برای دامپر دیگر در نظر گرفته شده تا سواری خودرو نرم‌تر از هر زمان دیگری باشد.

رولزرویس گوست 2020

به این موارد باید سیستم Flagbearer را نیز اضافه کنیم که از دوربین‌هایی در شیشه جلو برای اسکن جاده استفاده کرده و سیستم تعلیق را برای بهترین رویارویی با دست‌اندازهای جاده آماده می‌کند و نتیجه کار بسیار برجسته است. گوست به راحتی در جاده حرکت کرده و به سختی می‌توان آرامش و نرمی آن را با خودروی دیگری مقایسه کرد.

رولزرویس گوست 2020

بنتلی فلایینگ اسپور از نظر سواری خودروی درگیر کننده تری است اما از نظر آرامش و رفاه و نرمی نمی‌تواند به پای گوست برسد. از طرف دیگر بنتلی حدود ۱۰۰ هزار پوند ارزان‌تر بوده و بنابراین نمی‌توان این دو را رقیب مستقیمی برای هم دانست.

رولزرویس گوست 2020

همان‌گونه که از یک خودروی ۲۵۰ هزار پوندی انتظار می‌رود، کیفیت و فینیش کابین فوق‌العاده بوده و رولزرویس با حذف برخی دکمه‌ها و تمیز کردن کنسول مرکزی طراحی بهتری را ارائه نموده است. داخل کابین می‌توان هر نوعی از چوب و چرم را سفارش داد و ترکیب آن‌ها تقریباً پایانی ندارد.

شما همچنین لیست بلندبالایی از آپشن ها را شاهد خواهید بود که از جمله آن‌ها می‌توان به کف‌پوش‌های متمایز، محفظه خنک کننده مرکزی، پیکربندی متفاوت صندلی‌های عقب، میزهای پیک‌نیک و سیستم ورود راحت اشاره کرد. فعلاً قیمت این آپشن ها اعلام نشده که دلیل اول آن زشت بودن این کار بوده و دلیل دوم هم اینکه مشتریان نیازی به دانستن آن‌ها ندارند. به عنوان مثال باید گفت خودروی حاضر در تست قیمت ۳۵۱۴۸۰ پوندی داشته است.

گوست جدید از نظر اشرافیت و آسایش کابین شاهکار است. سطح توجه به جزئیات و عمق مهندسی بکار رفته در این خودرو باورنکردنی بوده و همین موضوع درباره قیمتش نیز صدق می‌کند. رولزرویس در این بخش از بازار حرف اول را می‌زند و خب مشتریان نیز همین را می‌خواهند.

مشخصات رولزرویس گوست

  • قیمت: ۲۴۹,۶۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۵۶۳ اسب بخار/۸۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۵ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بی نهایت زیبا و باشکوهه

    موافقم 120
    مخالفم 12
    1. سهند

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      منم موافقم
      آقا مهدی من از شما چند سوال دارم که به مقاله مربوط نیست اول اینکه بی ام و m5 بهتره یاm5 کامپتیشن یا آلپینا b5 ؟(به ترتیب )
      و همچنین آلپینا b7 بهتره یا s63 amg ؟

      موافقم 24
      مخالفم 13
      1. MAHDI

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        سهند جان! مشخصه که M5 کامپتیشن پرفومنس بهتری نسبت به M5 معمولی داره.
        اما آلپینا B5 یکم متفاوت هستش، درسته که قدرتش در همون حد M5 هستش اما ذات متفاوتی داره،یعنی اگه M5 یه سدان پرفومنس وحشی کامل هستش اما آلپینا B5میشه گفت یه سری5 خیلی سریع هستش با کابین لوکس تر وسواری خیلی راحت که بین رقبا کمترپیدا میشه.
        ****************
        در مورد آلپینا B7 و S63 هم نمیشه گفت کدوم بهتره چون هرکدوم نقاط قوت خودشون رو دارن. اما آلپینا B7 راحت ترین سواری رو در مقایسه با S63 و M760 و S8 داره و البته تا 330 کیلومتر هم سرعت میگیره.درکل آلپینا همیشه بهترین نوع چرم رو در کابین استفاده میکنه و راحت ترین سواری رو هم دارن.من خودم عاشق آلپینا B7 جدید هستم چون خیلی خیلی جذاب و دوست داشتنی شده.

        موافقم 42
        مخالفم 5
        1. سهند

          ۱۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (662 ديدگاه)

          بسیار ممنون
          پس تو m5 کامپتیشن را بیشتر ترجیح میدی یا b5؟

          موافقم 17
          مخالفم 3
      2. godfather

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (5 ديدگاه)

        به نظر من تنها ایراد این ماشین جای اشتباه فرمانشه

        موافقم 20
        مخالفم 8
      3. MAHDI

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        اگه من بخوام انتخاب کنم M5 کامپتیشن.

        موافقم 12
        مخالفم 1
    2. Hadi

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      خیلی شیک و زیباست…
      در حد فانتوم اشرافی نیست ولی بازم دوست داشتنیه…
      لامصب مثل کرگدن میمونه خیلی یوقور و با ابهته این ماشین…
      از پرستیژش دیگه نگم……

      موافقم 30
      مخالفم 4
    3. زیزیگولو

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4781 ديدگاه)

      درسته مهدی رولزرویس گوست با ظاهری شیطانیو فریبنده خیلی زیبا و با شکوهه یه سدان خیلی لوکسو مجللو اشرافی هستش که همیشه مشتریای خاصی داره و منظورم از مشتریای خاص اینه که این یه ماشین واسه مشتریای جوون یا پولدارای تازه به دوران رسیده نیستش و ماشینی نیستش که به عنوان ماشین حملو نقل از اون استفاده بشه و یه وسیله نقلیه مدرنو تکنولوژیکم نیستش چون رولزرویس همیشه یه چیز متفاوت بوده …. ماشینی واسه نمایش کمال گراییو تفاخرو نشونه ای از هنر دستو تزئینات گرون‌ قیمت لوکس تو یه ماشین بزرگ و حد اعلای راحتیو دلپذیری

      موافقم 19
      مخالفم 2
  2. مهدی موتورز

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    قبلا از چراغ عقب بنتلی و روز رویش فوق العاده بدم می اومد
    ولی الان…

    موافقم 38
    مخالفم 5
  3. محمد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (218 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز وقتتون بخیر.یه سوال برام پیش اومده چند روز پیش تو مقاله فورد شلبى gt 350 نوشته شده بود به خاطر اینکه حجم موتور این خودرو ۵.٢ لیتر هست و مسائل مربوط بهاستانداردهاى آلایندگى اجازه عرضه در اروپا رو نداره.پس چطور محصولات رولزرویس یا حتى بنتلى با حجم موتورهاى بالاى ۶ لیتر در اروپا تولید و عرضه میشن.ممنون میشم دوستان راهنماییم کنن.

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. Ramiin

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      تولید این کلاس ماشین در مقیاس با ماشینای تولید انبوه بسیار بسیار کمتره. تو همون اروپا شاید از هر 10000 نفر یه نفر توان خرید این ماشینو هزینه ها و مالیاتو و… داشته باشه. فک کنم اصلی ترین دلیلش همین تولید کمشه که آنچنان تاثیری تو آلودگی نداره.

      موافقم 13
      مخالفم 6
    2. OMID

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      ربطی به حجمش نداره
      مربوط به الایندگیه
      یه انجین دو لیتری می‌تونه از یه انجین شیش لیتری آلایندگی بیشتری داشته باشه
      موتور ماستنگ از نوع دور بالا و تنفس طبیعی و با قدرت زیاد بود که همش باعث آلایندگی بیشتر میشه
      ولی این قدرتش کمه و دورش کمه و توربو هست که بازدهیش رو افزایش میده

      موافقم 13
      مخالفم 6
      1. ak_007

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (562 ديدگاه)

        توربو نیست

        موافقم 2
        مخالفم 2
  4. Ramiin

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اوووووووووووووووووووووووووووووف ?????

    موافقم 29
    مخالفم 1
  5. amg 63

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    عاشقتم

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. Ho3in

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    فقط رنگ ?
    ابهت ک هیچ

    موافقم 22
    مخالفم 1
  7. (♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    نهایت تجمل و شکوه….?هرچی تعریف کنی کمشه
    جای نقد باقی نزاشته واسه هِیتر ها✌️

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. Amir

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (730 ديدگاه)

      اصلا مگه میشه این ماشین هیتر هم داشته باشه :)

      موافقم 17
      مخالفم 2
    2. msh_ferrari

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      hate هس یا hit ???
      راستی رخش خیلی خوشگله…
      کسانی که این ماشین رو سوار میشن شاید حتی اهمیت ندن اسم ماشین چیه…
      ولی ما??

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. یاس ی

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        فکر نمیکنم کسی که سوار رولزرویس بشه به اسم اهمیتی نده اتفاقا کسانی که سراغ این برند میرن برند بسیار مهمه براشون. ممکنه تازه به دوران رسیده ها به برند اهمیت ندن ولی قشر پولدار قدیمی برندی مثل رولزرویس جزء لاینفک زندگی اونهاست. خصوصا خود بریتانیاییها.

        موافقم 3
        مخالفم 0
  8. ارشیاSVJ

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش شبیه نقاشیه ولی کسی با بیرونش کاری نداره.
    همه چی به توش مربوطه!!???????

    موافقم 15
    مخالفم 1
  9. حسین

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (225 ديدگاه)

    به به عجب خودرویی فقط با پوند ۳۹ هزار تومنی حساب کنید.

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. مهدی موتورز

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      39!
      خوش بحال شجریان

      موافقم 19
      مخالفم 1
  10. محمد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    کلا این برند تو یه دنیای دیگه سیر میکنه،فوق العاده است

    موافقم 10
    مخالفم 0
  11. MC20

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    برای اولین بار عاشق یه رولزرویس شدم واقعااااااااااا زیباااسسستتتتتت ددیوونننههه کنندددسسسسسس

    ولی کاش مثل بنز یکم اسپورتش هم میکرد دیگه همه گی تموم میشد تازه کابینش از s جدید خیلی بهتره دکمه زیاد داره یه حس خوبی داره

    موافقم 12
    مخالفم 7
  12. بنیامین

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (202 ديدگاه)

    محشره ولی رنگ بنفش اصلا بهش نمیاد و اینکه سقف سرعت چرا محدود کردی؟

    موافقم 9
    مخالفم 6
  13. (Saeed(peugeot

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    چقدررررر خوبه این لعنتی

    موافقم 7
    مخالفم 0
  14. samurai

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (542 ديدگاه)

    مصرف سوختش اندازه پرایده و کمتر از 405 و پارس و سمند دنا پلاسیده و نیسان جونیور و پیکان وانته:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    موافقم 8
    مخالفم 0
  15. پارسا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    بین ایشون و اس کلاس و فلاینگ اسپار کدوم نرم تره؟
    منظورم اینه که لرزه نگار بذاری تو داشتبورد و کمتر بلرزه از این نظر.
    یکی از سوال های مهم تو زندگی من

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Moein

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (893 ديدگاه)

      شک نکن رولز رویس

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. Carbonado Aventador

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      بنتلی و رولزرویس بالاترین میزان رفاه
      و نرمی رو تو این‌کلاس اراعه میدن..

      یه کیلیپ معروف هم هست که یه سکه رو ایستاده میزارن رو موتور رولز رویس ،استارت میزنن ولی سکه نمیوفته

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. پارسا

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (41 ديدگاه)

        اس کلاس تو سیستم تعلیق و نرمی چیز دیگس
        از بنتلی که حتما نرم تره چون خود پدال هم تو یکی از تجربه های رانندگی با فلاینگ اسپار گفته بود که تو سرعت های پایین کمی تو دست انداز ها تکون می خوره
        ولی راجب اس کلاس این طور نیست

        موافقم 2
        مخالفم 8
  16. رامتین

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    در نمای جلو خیلی باشکوه تر شده نسبت به قبل. کاملا در کلاس خودش بهترینه.

    موافقم 10
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا