رولز رویس

سرانجام، رونمایی از نسل جدید رولزرویس فانتوم، لوکس‌ترین خودروی جهان

سرانجام رولزرویس رسماً نسل جدید سدان فوق لوکس فانتوم خود را رونمایی کرد. خودرویی که به دنبال به دست آوردن عنوان لوکس‌ترین خودروی جهان است. این سدان فوق لوکس که هم‌اکنون وارد نسل هشتم خود شده است، حدود صدسال است که در بازار حضور دارد و به همین دلیل می‌توان گفت رولزرویس فانتوم شاید بیش از هر خودروی دیگری، تعریفی از لاکچری مطلق را نشان می‌دهد. نسل هشتم فانتوم در نگاه اول فوراً به‌عنوان پرچم‌دار رولزرویس شناخته می‌شود چراکه این ماشین همچنان به‌طور کامل طراحی نمادین خود را حفظ کرده است؛ اما درعین‌حال، طراحان رولزرویس با انجام تغییراتی، این استایل جعبه‌ای شکل را مدرن‌تر کرده‌اند.

بررسی را از جلو آغاز می‌کنیم یعنی جایی که در آن جلوپنجره بزرگ‌تری دیده می‌شود و تندیس روح خلسه تقریباً ۱.۳ سانتیمتر بالاتر از نسل قبلی قرار گرفته است؛ اما علاوه بر اینکه جلوپنجره بزرگ‌تر شده است، برای اولین بار، قاب اطراف آن نیز به‌طور کامل به هم متصل شده که درنتیجه منجر به ایجاد نمایی مدرن‌تر و منظم‌تر شده است. در طرفین این جلوپنجره نیز چراغ‌های لیزری جدیدی قرار گرفته است که توسط حلقهٔ چراغ‌های روشنایی در روز احاطه شده‌اند. رولزرویس می‌گوید چراغ‌های جلوی فانتوم پیشرفته‌ترین نمونه در جهان هستند و در جاده نوری تا بیش از ۶۰۰ متر ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این، در امتداد لبهٔ بالایی کاپوت و همین‌طور اطراف پنجره‌های جانبی، نوارهای براقی از جنس فولاد ضدزنگ کار شده است که با دست جلا داده شده‌اند. این نوارهایی که در اطراف پنجره‌ها و ستون C نصب شده‌اند، بزرگ‌ترین بخش فولاد ضدزنگ یک‌تکهٔ دست‌سازی است که در یک خودرو بکار رفته است. در نمای عقبی این سدان فوق لوکس نیز شیشهٔ عقب در عمق بیشتری نصب شده و توسط قابی از فولاد ضدزنگ احاطه شده است. همچنین در فانتوم جدید شاهد چراغ‌های عقب جواهر مانند و رینگ‌های ۲۲ اینچی هستیم.

اما مطمئناً بهترین بخش یک رولزرویس، کابین آن است و این شرکت در فانتوم جدید تمام توان خود را بکار گرفته تا یکی از لوکس‌ترین کابین‌های دنیا را ایجاد کند. در اینجا انسان با بهترین متریال ممکن احاطه می‌شود درحالی‌که در آن دقیق‌ترین دوخت‌ها بکار رفته و به تمامی جزئیات به‌شدت توجه شده است. طراحی داخلی کلی فانتوم VIII از نسل قبلی گرفته شده است اما صندلی‌های جلو کاملاً جدید هستند که راحت‌تر از قبل بوده و قاب چوبی آن‌ها هم از صندلی‌های معروف Eames Lounge سال ۱۹۵۶ الهام گرفته شده است؛ اما از چوب فقط در قاب صندلی‌ها استفاده نشده است زیرا در پوشش پنهان کنندهٔ میزها و نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب هم چوب کار شده است که با فشردن یک دکمه به‌صورت الکتریکی کنار می‌رود.

رولزرویس برای صندلی‌های عقب فانتوم چندین تنظیم مختلف را ارائه کرده که شامل حالت‌های استراحت، شخصی با محل قرار دادن دست، شخصی با کنسول مرکزی ثابت و حالت خواب می‌شود. برای قسمت راننده نیز دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی TFT (یکی برای صفحه آمپر و دیگری برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی)، یک ساعت آنالوگ و تریم چوبی دست‌ساز در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، آپشن‌های مختلفی هم برای فانتوم قابل سفارش است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به پوشش ستاره‌ای سقف و پکیج نوشیدنی عقب اشاره کرد که شامل یک تُنگ و جام‌هایی برای سرو نوشیدنی می‌شود. این در حالی است که خریداران می‌توانند چیزهای ساده‌ای مانند روکش‌های چوبی، پارچه‌های ظریف و یا حتی ابریشم داخلی را هم به میل خود سفارش دهند؛ بنابراین برای کسانی که خواهان سفارشی‌سازی فانتوم خود هستند، گزینه‌های تقریباً بی‌پایانی وجود دارد.

اما تغییرات داخلی فانتوم جدید چیزی بیشتر از این موارد مذکور است چراکه مهندسان رولزرویس قصد داشته‌اند نسل هشتم این سدان سوپرلوکس، ساکت‌ترین خودروی دنیا باشد. به همین دلیل آن‌ها بیش از ۱۳۰ کیلوگرم عایق صدا، اتصالات آلومینیومی بزرگ و شیشه‌های ۶ میلی‌متری دولایه را در این خودرو نصب کرده‌اند. رولزرویس همچنین در فانتوم جدید از تایرهای منحصربه‌فردی بنام Silent Seal استفاده کرده که در داخل آن‌ها لایه‌ای از فوم وجود دارد که موجب کاهش سروصدا به میزان ۹ دسی‌بل می‌شود. سازندهٔ بریتانیایی می‌گوید این تغییرات، هنگام حرکت با سرعت صد کیلومتر در ساعت، نسل جدید فانتوم را حدود ۱۰ درصد ساکت‌تر از نسل قبلی کرده است. حتی سطح سروصدا به‌قدری در داخل فانتوم VIII کم بوده است که هنگام آزمایش‌ها، مهندسان ابزار سنجش صدا را بررسی کرده‌اند تا مطمئن شوند آن‌ها سالم بوده و کار می‌کنند! به‌طورکلی، هدف نهایی رولزرویس در فانتوم این بوده که هیچ‌گونه ناراحتی و مزاحمتی به کابین راه نیابد تا سرنشینان به‌طور کامل از جهان خارج جدا شوند.

نسل هشتم فانتوم روی یک پلت‌فرم آلومینیومی کاملاً جدید ساخته شده است که اصطلاحاً «معماری لوکس» نامیده شده و به‌طور خاص برای رولزرویس طراحی شده است. این پلت‌فرم، مقیاس‌پذیر و بسیار انعطاف‌پذیر بوده و بنابراین می‌تواند برای ساخت خودروهایی با اندازه و وزن مختلف مورداستفاده قرار گرفته و همچنین قوای محرکه و سیستم‌های انتقال قدرت گوناگونی را هم در خود جای دهد. این پلت‌فرم جدید، ۳۰ درصد مستحکم‌تر از نمونهٔ قبلی است و در تمامی محصولات آیندهٔ رولزرویس شامل نسل آیندهٔ مدل‌های رایث، گوست و داون مورداستفاده قرار خواهد گرفت. البته از همین پلت‌فرم به‌زودی در مدل کولیان هم استفاده خواهد شد که نخستین کراس‌اوور رولزرویس است؛ اما فانتوم هنوز هم خودروی عظیمی است به‌گونه‌ای که تقریباً ۶.۱ متر طول دارد، نزدیک به دو متر عرض دارد و وزن آن‌هم برابر با ۲.۷ تن است.

برای نیرو بخشیدن به این قصر متحرک، همچنان از همان پیشرانهٔ نمادین ۶.۷۵ لیتری V12 استفاده شده است اما این نیروگاه با تجهیز به دو توربوشارژر، به‌شدت بروز شده و حالا ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیرویی که می‌تواند این هیولای ۳ تنی را ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. برای انتقال قدرت موتور نیز یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که از تکنولوژی کمکی ماهواره‌ای استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود همواره دندهٔ مناسب انتخاب می‌گردد.

از سوی دیگر، برای اطمینان از ارائهٔ سواری درجه‌یک و جادویی، فانتوم جدید به سیستم تعلیق بادی خودتنظیم مجهز شده که در هر ثانیه میلیون‌ها محاسبه انجام داده و به فرمان، شتاب گیری و اطلاعات دوربین‌ها واکنش نشان می‌دهد. همچنین این سیستم با استفاده از تکنولوژی دوربین‌ها، مسیر پیش رو را بررسی کرده و بر اساس آن، تعلیق را تنظیم می‌کند. این سدان مجلل بریتانیایی همچنین دارای محور جلوی دو جناغی و محور عقب پنج اتصالی است که به کنترل حیرت‌انگیز خودرو کمک می‌کند درحالی‌که برای کمک به بهبود مانوردهی با چنین سدان غول‌پیکری، رولزرویس آن‌را به سیستم فرمان گیری چهارچرخ مجهز کرده است.


در بخش ایمنی نیز فانتوم به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده شامل دستیار هوشیاری، کروز کنترل فعال، هشدار ترافیک جلو، هشدار برخورد و هشدار تغییر خط مجهز شده است. سایر ویژگی‌های برجستهٔ این خودرو نیز عبارت‌اند از یک نمایشگر سربالا و سیستم دید کامل اطراف که از چهار دوربین مختلف استفاده می‌کند. شاید در مورد نسل هشتم رولزرویس فانتوم گفته شود که با ارائهٔ چنین ویژگی‌ها و تجهیزات بعضاً غیرضروری، فانتوم فقط نمایشی از ثروت است اما باید به یاد داشت که افرادی که چنین خودرویی را می‌خرند، کسانی هستند که با فانتوم از خانهٔ مجلل خود به فرودگاه برای سوار شدن به هواپیمای شخصی خود یا به بندر خصوصی خود برای سوار شدن به قایق لوکسشان می‌روند؛ بنابراین فانتوم جدید باید هر آنچه که این افراد می‌خواهند و یا حتی بیشتر از آن‌را ارائه دهد. کاری که می‌توان گفت رولزرویس فانتوم VIII به‌خوبی انجام داده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. پدرام

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    قیمتشم میگفتین خب:D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TOYOTA

      ۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (195 ديدگاه)

      فکر کنم حدود 400 هزار دلار

      درهای خودرو هم برقی شده و اتوماتیک بسته میشه .
      داشبورد هر مدل رو میشه شخصی‌سازی کرد و طرحهای مختلف از بهترین هنرمندان رو میشه حک کرد.
      اندازه خودرو و ارتفاعش رو هم تو یوتیوب ببینید بهتر متوجه اندازه بسیار بزرگش خواهید شد .

      خیلی زیبا و باابهت و بزرگ و لوکسه .
      تو عکس خوب معلوم نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بنزما

      ۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      دستان کسی میدونه این موتور 12 سیلندر روش ساخت بی ام و ست یاخود رویزرویس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Amir schumacher

      ۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      ۴۰۰هزار به بالا …
      اما با همه ی این موارد مرسدس‌مایباخ اس‌۶۰۰ حکم ارزشمند ترین و بهترین خودرو ی فوق‌لوکس رو برام داره.
      بیشتر از اون فقط داری پول برند و یک سری امکانات مسخره و غیرضروری رو‌ میدی.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. akrh78

        ۷ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        اولا…دیگه واقعا تو این سطح قیمت آخرین اخرین آخرین ملاک خریداران خر پول هست
        دوما…به نظر من اون حس لوکس بودن و پرستیژی که رولزرویس داره و بنتلی و مایباخ نداره.رولزرویس ینی ته ته ته لوکس و خاص
        (نظر شخصی)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Stuttgart

      ۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (54 ديدگاه)

      دیگه آدم چی میخواد از ماشین که این نداشته باشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امير علي

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (399 ديدگاه)

    بد نیست ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khan

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    سوالی که پیش میاد، اصلا میشه از این ها تو ایران داشت؟
    یعنی مثلا تو منطقه آزاد بخری، خراب بشه یا سرویس بخواد یا غیره لوازمش هست یا مکانیک داریم وارد باشه به سرویسش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamed

      ۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      تا جایی که یادمه قبلا یه دونه وارد کرده بودن که با پول پلاک کردنش 10 میلیارد در میومد کسی نمی خرید
      اگه قیمت اشتباه نکنم کمتر نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Saied

      ۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      سلام. بله. تو تبریز مدل رایث موجود هستش که با هزینه پلاک واسه صاحبش یک میلیارد و ششصد میلیون در اومده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Kamran

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یا امیرالمؤمنین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. amir

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چقدر این ماشین لوکس و خاصه???
    از نگاه کردن بهش سیر نمیشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پارسا ss

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    به نظر شما این بهتره یا بنتلی مولسان 2017

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ونوم اف ۵

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    بوی چرم صندلی ها داره میاد عجب کیفیتی داره بنظرم از مولسان لوکستر هست با توجه به تصاویر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Hosein

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    وای چی ساختن!!!بطور قطع میشه گفت لوکس ترین ماشین دنیا بی رقیب

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. کوروش

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    لامصب ماشین که به کنار خود موتور های هواپیماش رو هم باز می کنید یه حس لوکس خاصی بهتون دست میده ماشین هاش که به کنار یه بریتانیاس و یه رولزرویس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. OMID-LAMBO

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (415 ديدگاه)

    انصافا باید قبول کنیم تو لوکس بودن هیچ شرکتی به پای رولز رویس نمیرسه
    پایه گذار این لوکس بودن این شرکته
    نه خود بی ام دبلیو
    نه مرسدس
    نه می باخ
    نه بنتلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فيصل

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    اون بنفش رنگه که همه سایتا عکساشو گذاشتن خیلی چشم نوازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Amir amini

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    خیلی عالی شده چیزی که فقط رولزرویس میتونه ارائه بده با اون رنگ بنفش خیلی حال کردم قشنگ میشه زندگی کرد باهاش عالی واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سینا

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (347 ديدگاه)

    ما چون نسل قبلشو از نزدیک ندیدم ، هر چی نگاه می کنم نمی تونم فرق جلوشون رو بفهمم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نت

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    من دنیا رو با هیوندای سانتافه اسپرت2018 و هیوندای گرنجور 2017 نسل قبلی و اینفینیتی xq70مدل2017 به خاطر فقط طراحی بیرونی و ایودی a8 مدل 2018 وفورد f150مدل 2018عوض نمیکنم .این 5 مدل ماشین عشق من هستند.هیوندای سانتافه و گرنجور و فورد و ایودی به خاطر طراحی بیرونی و داخلی و اینفینیتیxq70 فقط به خاطر طراحی بیرونی .این 5 مدل زیباترین ماشین جهان هستند.حیف که هیوندای گرنجور2017 نسل قبلی و اینفینیتیxq70 مدل 2017 از پایان سال 2017 دیگه تولید نمیشن و من خیلی ناراحتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Saied

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    واقعا عالیه. لذت بردم از این هنر ناب که تو شرکت رولز رویس انجام میشه.این شرکت توانسته بالا ترین سطح مهندسی رو با بالا ترین سطح هنر معماریه ناب قاطی کنه که نتیجش شده این جواهر.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Achtung

      ۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (423 ديدگاه)

      از کجا میدونین بالاترین سطح مهندسیه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Amir Schumacher

        ۷ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        نیست به نظر من

        موافقم 1
        مخالفم 0
  16. sevlan

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    این خودرو از عشق ساخته شده بخدا!!! ، جلال و جبروتت تو حلقم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Achtung

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    خیلی لوکسه خوشم نیومد ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Khosrow

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    خیلییی لوکسه / قرص سردرد هم باید بزارن تو ماشین / بشینی تو این با سردرد و سرگیجه پیاده میشی / ایراد بزرگش اینه که صاحب این باشی ادمها و بقیه مسائل رو جوردیگه میبینی/ اگه ببینی البته ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Infinite

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    حاصل کار قطعا نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته اما حقیقتا نمای بیرونی نسل قبل کاریزمای بیشتری داشت. جلوه پنجره بزرگ و خاص نسل قبل، شناسنامه فانتوم بود اما در این نسل مانند مدل Ghost، Dawn و Wraith شده(البته این جلوپنجره زیباست اما می‌تونست باشکوه‌تر باشه).
    نوع چراغ‌های جلو پیشرفت کرده اما فرم کاملا مستطیلی نسل قبل واقعا بیشتر با ذات فانتوم در آمیخته بود. به شخصه به هیچ وجه نمی‌تونم با چراغ جلو ارتباط برقرار کنم! چراغ‌ها انگار فرم و صورت ناراحتی به جلوی خودرو دادند. تغییر لازمه فانتوم بود اما ای کاش این تغییر بهتر صورت می‌گرفت…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (452 ديدگاه)

      البته باید به فرم طراحی ستون C هم اشاره کرده که شیب تند این ستون در نسل قبل این خودرو رو از سایر رقبا متمایز کرده بود اما در حال حاضر این بخش از خودرو و البته چراغ عقب کمی شبیه به مولسان شده:
      http://image.superstreetonline.com/f/119400537+re0+cr1+ar0/2017-bentley-mulsanne-ewb-driver-side-rear-view
      قضاوت با شما.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. شاهین یزدین

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اصلا آدم نمیتونه تصور کنه درب این ماشین باز بشه یه آدم غیر معروف ازش پیاده بشه ،اصلا داغونم کرد مهندسی آلمان و انگلیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. PaRHaM

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    این ماشین واقعا دوست داشتنیه❤??
    یکی از اسطوره های بینظیره فانتوم??❤??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حمیدرضا

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    رولزرویس نهایت زندگی مجلله و کلا نباید با خودرویی مقایسه بشه هم شخصیت هم ابهت خودرو یه چیز دیگست فراتر از بنتلی و مایباخ بی نهایت زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ارشک

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو اینکه این خودرو لوکس هست هیچ شکی نیست،اما همه شما اشتباه میکنید هنوز متوجا نشدید لوکس ترین خودرو ها رو کدوم شرکت درست میکنه ،ایران خر رو و سار پا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. GOD BLESS AMERICA

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    ماشاا… چقدر دوستان جدید اضافه شدند.

    دوستان چرا برای آمپر ها از صفحه نمایش TFT استفاده شده !!! Super AMOLED بهتر نبود؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا