اسمارترولز رویس

کدام‌یک ساکت‌تر است: رولزرویس یا اسمارت فورتو الکتریکی؟!

اخیراً مقاله‌ای درباره قوانین یک خودروی ساکت منتشر شده است. برخی از افراد گفته‌اند خودروهای احتراق داخلی ساکت باید از همان قوانین خودروهای الکتریکی پیروی کنند. اگر قوانین مربوطه می‌توانند جان عابران پیاده را حفظ کنند بنابراین خودروهای ساکتی که از بنزین استفاده‌ی کنند نیز باید در سرعت‌های پایین صدای خاصی تولید بکنند؛ اما اینجا می‌خواهیم یک مقایسه جالبی داشته باشیم! از نظر نبود صدای پیشرانه، رولزرویس چگونه با یک خودروی شهری کوچک و الکتریکی سرشاخ می‌شود؟!


رولزرویس قول داده که فانتوم جدید ساکت‌ترین پیشرانه را در کل دنیا دارد. آیا این به معنی آن است که فانتوم حتی ساکت‌تر از یک خودروی الکتریکی است؟ گاهی اوقات درباره گفته‌های خودروسازان اغراق صورت می‌گیرد. آیا ما درباره میزان ساکت بودن صدای پیشرانه در خارج از خودرو صحبت می‌کنیم؟ یا اینکه میزان صدایی که به گوش راننده و سرنشین‌ها می‌رسد ملاک است؟


اگر از رولزرویس بپرسید به شما خواهد گفت که هدف شرکت رسیدن به هر دو مورد است. اگر یک خودرو بتواند به خوبی تمامی دست‌اندازها را جذب کند و پیشرانه‌ای فوق‌العاده آرام داشته باشد بنابراین در اکثر موارد آرام خواهد بود. همچنین استفاده از متریال فوق‌العاده باکیفیت می‌تواند ایجاد یک کابین بسیار آرام را تضمین نماید.

خب بیایید به بحث خودمان بازگردیم. یکی از کاربران یوتیوب رولزرویس فانتوم را با اسمارت فورتو الکتریکی کانورتیبل مقایسه کرده است. موضوع جالب اینکه اگرچه دو خودروی یاد شده هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند اما می‌توانید با پول یک دستگاه فانتوم حدود ۱۷ اسمارت فورتوی الکتریکی را بخرید.


او صدای داخل هر دو خودرو در سرعت‌های بزرگراهی را تست کرده است. متأسفانه او صدای تولیدی پیشرانه‌ها در بیرون از خودروها را مقایسه نکرده است. ذکر این نکته مهم است که او تنها از یک برنامه صداسنج ساده که در گوشی‌ها نصب می‌شود استفاده کرده اما خب همین برنامه هم نقطه اتکای مناسبی به شمار می‌رود. همچنین به یاد داشته باشید که یک خودروی روباز مخصوصاً از نوع ارزان‌قیمت صدای کابین بیشتری در مقایسه با خودروهای دارای سقف ثابت خواهد داشت. این را هم به ذهن بسپارید که میزان آرام بودن فانتوم برای ما مهم است نه میزان صدای بالای یک اسمارت!


مسئله این است که حداقل از نظر مالک یک خودروی الکتریکی، یک رولزرویس چقدر می‌تواند ساکت باشد. اصلاً مهم نیست که چه خودرویی مقایسه می‌شود، کجا و چگونه تست انجام می‌شود زیرا  رولزرویس می‌گوید ساکت‌ترین خودروی دنیا را تولید کرده است. علیرغم این تست نه چندان جالب، ما قبلاً می‌دانستیم که این خودروساز درباره ادعای خود دروغ نگفته است.


جدای از قیمت بالا و صندلی‌های چرمی فوق‌العاده، رولزرویس به خاطر سکوت محصولات خود شناخته می‌شود. فکر کردیم که تست کردن این سکوت می‌تواند یک ایده جالب باشد. رقیب این خودرو یک اسمارت است که دارای قوای محرکه الکتریکی می‌باشد. ما میزان صدای کابین هر دو خودرو را اندازه‌گیری کردیم تا ببینیم که آیا کیفیت بر تکنولوژی فائق می‌آید یا خیر!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. hamed

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوکیلی اینا انقدر در رفاه هستن دنبال سرگرمی هستن
    نه مثل ما که روزها رو با سختی سر میکنیم.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    کدومشون ساکت تر بود؟
    من نتونستم دانلود کنم. نتم نفتیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (143 ديدگاه)

      رولزرویس

      موافقم 0
      مخالفم 2
  3. مهدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عجب اشراف زاده ای هستش رولزرویس.انگار ازیه سیاره دیگه اومده.نسل جدید فانتوم ساکت ترین خودروی جهان شد.البته خبر ندارم این جایگاه ازبین خودروهای برقی هم بوده یانه

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. سام

      ۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      محصولات رولزرویس از حیث آرامش و کم صدایی در بین خودروهای سوپر لوکس یک الگو هستند.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. حمیدرضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اقا این آپارات گندشو در اورده خیلی کند لود میشه اصلا من نمیتونم فیلم ببینم دانلودم که بخام بکنم یه ماه طول میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا