سایر خودروهای آسیایی

نگاهی به Devel Sixteen، هایپراسپرت 5000 اسب بخاری اماراتی

در سال ۲۰۱۳ برادران اماراتی العطار در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۳ دبی هایپراسپرتی را بانام دول سیکستین رونمایی کردند و اعداد خارق‌العاده‌ای را در رابطه با قدرت و عملکرد آن ادعا نمودند. ماجد العطار در ارتباط با این هایپرکار خارق‌العاده گفت این ‌یک افسانه در تاریخ سوپراسپرت‌ها خواهد بود. در طراحی سیکستین به‌وضوح الهام‌گیری از لامبورگینی وننو و آگوئیستا و همین‌طور بت‌ موبیل یا خودروی بتمن دیده می‌شود. در عقب نیز خروجی‌هایی که از موتورهای جت جنگنده‌ها الهام گرفته است دیده می‌شوند.

Devel-Sixteen-2015-03

مشخصات این خودرو در روز رونمایی در دبی این‌گونه اعلام شد که مجهز به پیشرانهٔ ۷.۴ لیتری V16 با چهار توبورشارژر است که قدرتی خارق‌العاده معادل ۵۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. سیکستین به ادعای سازندگان با تکیه‌بر این موتور می‌تواند تنها در ۱.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت غیرقابل‌باور ۵۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. اعدادی که کاملاً بلند پروازانه و غیرقابل‌دسترس به نظر می‌رسیدند.

Devel-Sixteen-2015-06

به همین دلیل پس از معرفی این خودرو، بسیاری این ادعاها و اعداد را واقعی ندانسته و با شک و تردید فراوانی به این هایپرکار اماراتی نگریستند تا جایی که برخی به تمسخر آن پرداخته و سیکستین را صرفاً خودرویی نمایشی دانستند. بااین‌حال شرکت سازندهٔ موتور سیکستین یعنی شرکت «Steve Morris» که به سفارش برادران العطار اقدام به ساخت موتور کرده بود طی دو سال پس از رونمایی خودرو بی‌سروصدا درحال‌توسعه و انجام اصلاحاتی بر روی این موتور بود. بدین ترتیب حجم موتور به ۱۲.۳ لیتر افزایش یافت و بعد از پایان مراحل توسعه برای سنجش قدرت و گشتاور، در ایالات‌متحده مورد آزمون داینو قرار گرفت.

از هنگام تست داینو موتور نیز ویدئویی منتشر شد که تا حد زیادی ادعای سازندگان را واقعی و ممکن نشان داد. نمودار داینو در کلیپ منتشرشده در ابتدا با بوست توربوی ۲۰ psi عدد ۳۰۰۰ اسب بخار و ۳۲۶۰ نیوتن متر گشتاور را نشان داد و پس از افزایش بوست به ۳۶ psi قدرت موتور به ۴۵۰۰ اسب بخار و گشتاورش به ۴۷۷۰ نیوتن متر رسید. همچنین این موتور از ویژگی‌های قابل‌توجهی چون چهار توربوشارژر هیولای ۸۱ میلی‌متری، یک بلوک آلومینیومی عظیم، میل‌لنگ بزرگ یک‌تکه و منیفولد ورودی غول‌پیکر برخوردار است.

Devel-Sixteen-2015-07

بااین‌حال هرچند این اعداد بسیار چشمگیر هستند و تا حد زیادی به تمسخرهای پس از معرفی سیکستین پاسخ می‌دهند اما تقریباً در دنیای واقعی و هنگام نصب بر روی خودرو غیرقابل استفاده خواهد بود چراکه نصب موتور روی خودرو و انتقال قدرت عظیم آن به چرخ‌ها چالش بزرگی خواهد بود. به همین دلیل شاید هنوز هم ادعای شتاب صفرتا صد ۱.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۵۶۰ کیلومتر در ساعت یک رؤیا به نظر برسد.

Devel-Sixteen-2015-08

البته برادران العطار در ساخت و عرضهٔ خودروی خود کاملاً مصمم بوده و قیمت و مشخصات آن‌را نیز اعلام کرده‌اند. طبق اعلام سازنده، نیروی عظیم ۵۰۰۰ اسب بخاری خودرو که در هنگام بالاترین بوست توربوها به دست می‌آید از طریق یک گیربکس ۴ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته سیستمی برای این ماشین طراحی‌شده که هنگام استفادهٔ روزانه قدرت موتور را به ۱۵۰۰ اسب بخار محدود می‌کند اما در صورت نیاز در دو مرحله قدرت به ۲۵۰۰ و سپس ۵۰۰۰ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند.

Devel-Sixteen-2015-05

وزن Devel Sixteen برابر با ۲۳۰۰ کیلوگرم بوده و طول و فاصلهٔ محوری آن نیز به ترتیب ۵.۳ و ۳.۴۶ متر عنوان شده است درحالی‌که ۱.۲۷ متر ارتفاع دارد. عرض خودرو در قسمت جلو برابر با ۲.۱۱ متر و در عقب ۲.۴۱ متر است. کل بدنهٔ خودرو از فیبر کربن ساخته‌شده و جنس فریم شاسی آن نیز آلومینیوم است. قیمت این هایپراسپرت اماراتی هنوز به‌صورت دقیق مشخص نشده اما بین ۱ تا ۲ میلیون دلار پیش‌بینی شده و قرار است به تعداد محدودی ساخته شود.

Devel-Sixteen-2015-04

اگر Devel Sixteen به تولید رسیده و بتواند به اعداد و ارقامی ادعاشده دست پیدا کند به‌راحتی به سریع‌ترین خودرو جهان تبدیل خواهد شد. بااین‌حال هنوز هم رسیدن به این رکوردها بعید به نظر می‌رسد چراکه موتور عظیم این خودرو بسیار سنگین است و همه میدانیم که صرفاً مهم نیست خودرو چقدر قدرت دارد بلکه وزن و همین‌طور توزیع وزن عقب و جلوی مناسب نیز عامل مهمی در یک هایپرکاری که قصد رکوردشکنی دارد بشمار می‌رود. هرچند که با تمامی این موارد سازنده همچنان قصد شکستن رکورد سرعت بوگاتی ویرون را دارد. این در حالی است که شیرون به‌عنوان جایگزین ویرون معرفی‌شده و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک رکورد سرعت آن‌را را ارتقاء خواهد داد؛ بنابراین شکست شیرون با آن مهندسی خارق‌العادهٔ فولکس‌واگن توسط یک هایپراسپرت اماراتی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

Devel-Sixteen-2015-01

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. fooad

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (291 ديدگاه)

    خداوندگارا!! امارات داره هایپر کار میزنه. اوه اوه ببخشید امارات هایپر کار زده. پسر ما هنوز اندر خم نصف کوچه هم نیستیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین ق.

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      اینم واسه بوگاتی شاخ شده. خخخخخ.
      عمرا به سرعت 400 تا هم برسه.
      شتابش در بهترین حالت 3 ثانیا خواهد بود…

      بی مزه هاااا.

      تنها کاری که کردن جواد کردن لامبورگینی وننو بوده.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        نمیتونه رکورد بزنه عمرا
        سریعترین بوگاتی و کوینخ زگ و هنسی ونوم هستن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. امیرحسین ق.

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          دقیقا. بوگاتی و.کونیگزگ و هنسی از مهندسی برتر استفاده میکنن. الکی که نمیشه به 400 تا رسید.

          ولی این ماشین هر چی باشه خوب مشتری خواهد داشت. چون در کشور های حاشیه خلیج فارس( ایران هم منظورمه) متاسفانه به دلیل فرهنگ پایین مردم ماشین رو به خاطر کلاس گذاشتن و پز دادن و به قول معروف چشم در آوردن میخوان. قابلیت هاش فقط روی کاغذ براشون مهمه.
          در حالی که در اروپا و آمریکا ثروتمندان ماشین رو واسه خودش میخوان. عمده ی خریداران اتومبیل های لوکس کلکسیونر هایی هستن که عاشق یک برند هستن و عمرشون رو برای جمع آوری اون ماشین ها گذاشتن. دقت کنید عمدتا بالای 45 سال سن دارند.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          فرق اروپا و امریکا با ایران خوب گفتی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Bmw

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (21 ديدگاه)

        دقیقا موافقم آقایِ امیر حسین اگه اینطوری بود فراریم مرسدسو پرتجربرو تو فرمول یک شکست میداد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. GT500

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (60 ديدگاه)

        حداکثر سرعت: 563
        شتاب:1.8

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. حميد

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        ادم حالش از این طراحی بهم میخوره

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. reza

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اونا پولشو دارن مخشو ندارن که!!!میدن براشون بسازن
      گرچه ما ایرانیام گلی به سرمون نزدیم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. محمد جواد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اگه اینجوریه خودرو های منصوری هم تولید بومی و ملی هستن!!
    فقط سرمایه گذاریه این پروژه با اماراتیاس.در ضمن تا روزی که یه شاسی و تایر بتونه این قدرت و تحمل کنه و تیکه پاره نشه فک کنم خودرو های مغناطیسی و پرنده تکامل پیدا کردن و سریعتر از اینو به راحتی خواهند رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PlymouthBarracuda

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (130 ديدگاه)

      قشنگ گفتی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ars1o

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چجوری وقتی خودش نیومده سریع ترش بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Nima

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    حتی اگه هیچ رکوردی رو جابجا نکنه کارشون قابل تحسینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. one:1

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    بعید می دونم به این سرعت برسه
    فکر کنم یادشون رفته دوتا باله و باله عقب براش بزارن
    چون این باید هواپیما باشه
    به مصرف سوختشم فکر کنید
    100 کیلو متر= یک تانکر نفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. reza

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    حالا یه سوال..تو یه همچین ماشینی یا بوگاتی ویرون سوپر اسپرت می شه به اندازه یه فراری 488 از رانندگی لذت برد؟؟..اینا بیشتر ترسناکن تا صرفا یه ابزار برای لذت بردن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دمت گرم.فراری خوب اومدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علی"A.A.B.B.B.F.H.J.K.L.M.M.M.N.P.P.R"

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    قیافش خیلی خوفه ولی همچین مشخصات فنی برای یه ماشین دیفرانسیل عقب و… یکم به دور از منطق هس ولی خوب به هر حال زدن ما اونم نمیتونیم بزنیم اه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. محمد حسین

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    حالا گیریم که رکورد روهم تونست جابه جا کنه (که من هم بعید میدونم ) … خب حالا که چی؟ سوارکردن یک موتور بزرگ و پرحجم روی چهار تا چرخ( و دیگر هیچ! ) چی رو می خواد ثابت کنه؟ اینکه ما تونستیم موتور 138 سیلندر بسازیم و باهاش رکورد بزنیم؟! رفقا ! بالا بردن حجم موتور و اضافه کردن سیلندر بیشتر که هنر نیست ! به نظر من هنر اینه که پیشرانه در عین سبکی ( از هر نظر) بیشترین بازدهی رو هم داشته باشه. از طرف دیگه ماشین باید قابل کنترل هم باشه ! اینو که اگه ولش کنی قاتلی میشه برا خودش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GT 911

      ۲۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      منم با تو هم عقیده هستم مثل پورشه 911 جی تی توربو اس که نصف بوگاتی قدرت داره ولی رکورد های نزدیک به اون. در واقع بین خودروهای خیابانی تنها خودرو که نزدیکترین شتاب صفر تا صد به بوگاتی و داره پورشه است. البته بعضی شرکت ها برا قدرت نمای گاهی محصولات فوق العاده تولید میکنن که در عمل نیازی به اونها نیست مثل شرکت ولوو که تریلی 770 اسب بخاری تولید میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دادچ اون پورشه ۹۱۸اس که داری در موردش بحث میکنی
        نه ۹۱۱

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. پارسا

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ولی در مورد اولین ها قابل صدق نیست مثلا ویرون با ۱۶ سیلندر ۴۰۰ تا کونیخزگ و پاگانی با ۱۲ تا به ۴۰۰ رسیدند هنسی v8 و لیکان با یه متور شش سیلندر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. sami

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    4500 اسب بخار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    واقعا فکر میکنید با 4500 اسب بخار به اون سرعتی ک میخوان نمیرسه ؟؟
    یا فکر میکنید مهندسان کند ذهن دارن ؟؟
    هم وزن بوگاتی چیریون با خروجی 3 برابر بیشتر .
    با این مشخصات تنها چیزی ک شاید بتونه جلوش رو بگیره نبود لاستیک واس این ماشینه .

    تعصبی برخورد نکنید ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GT 911

      ۲۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بوگاتی بیش از سه هزار اسب بخار قدرت داره که تنها هزار اسب به چرخ ها منتقل میشه ما بقی صرف خنک کننده ها و غیره میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. تمدن عرب

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    درود بر اماراتی ها واقعا خودروی بی نظیری ساختن.

    عده ایی نژاد پرست نمیخان پیشرفت برادران العطار رو در سطح بین المللی ببینن.

    واقعا افتخاریست برای اماراتی ها و جهان عرب بخصوص کشورهای خلیجی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید اسی

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (44 ديدگاه)

      چه ربطی به نژاد پرست بودن داشت؟؟ دارن در مورد خودرو میحرفن …و اینکه فولکس و لامبورگینی با اون همه مهندسیشون 3 یا 4 سال یکبار یه سوپر اسپرت یا هایپر کار میدن بیرون … اخه این بکم واقعا دور از ذهنه … رفیقمون اون بالا درست گفتااااا هم وزن شیرون و خروجی 3برابر بزرگتر …. والا یه طرف مغزم میگه میتونه برسه به اون سرعت .. یه طرفشم مبگه تو اون سرعت اوت وقت کدوم قسمت بدنه مقاومت میکنه در برابر فشار هوا …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Developer

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      تو این یکی دو سالی که پدال میام تعصب داشتن روی آلمانی ها و ژاپنی ها یا حتی روی کره ای ها رو هم دیده بودم ، اما تعصب روی عربا رو دیگه ندیده بودم! به حق چیزای ندیده و نشنیده !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مگه امارات از خودش فناوری طراحی و تولید داره که شما اینقدر ذوق کردی و داری غش میکنی
      این خودرو فعلا مدل مفهومی و تستش نکردن و اصلا معلوم نیست ماکزیمم سرعتش چقدر
      درضمن با منبع سخن بگو خوشحال میشم که امارات چه افتخاری کسب کرده؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Nima

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    گیربکس ۴ دنده اتوماتیک! تکنولوژى دهه ٨٠

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    دوستان یکم دارن تعصبی برخورد میکنید این خودرو چند ساله داره روش کار میشه شاید مشخصات اولی رو نداشته باشه ولی حداقل دارن اونام تلاش میکنن نه مثل ما که پلیس میگه دست تو ظاهر نبرید که یهو سلیقتون گل کنه برا خودروسازا شاخ بشید یا از فیبر کربن نباید استفاده کنید خلاصه این چیزا شاید وقتش رسیده که یه نگاهی به اطرافمون هم بندازیم چین که دیگه دستمون بهشون نمیرسه امارات هم که یهو از آخر شروع کرده به خودرو سازی اونوقت ما در این فکریم خودروی آلمانی بهتره یا ژاپنی و با یه تعصبی حرف میزنیم انگار غیر اینا هیچ کس حق نداره خودرو تولید کنه برا خودم متاسفم واقعا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی"A.A.B.B.B.F.H.J.K.L.M.M.M.N.P.P.R"

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (204 ديدگاه)

      گل گفتی دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. سعید

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    چالش اصلی همون طور که توی متن گفته شد رسوندن قدرت به تایرها و جاده اس، و مهمترین قسمتش گیرباکس هست که من فکر نمی کنم بتونه حداکثر قدرت موتور رو تحمل کنه و خورد و خمیر نشه، شاید بشه تایر سفارشی خاصی ساخت اما گیرباکس خیلی بعیده چون برای توسعه ویرون اولیه با قدرت هزار اسب هم بزرگترین چالششون همین بود اونم کمپانی معظمی مثل فولکس واگن، بهر حال چیزی که واضحه اصلا کاربردی نیست باید با تریلر منتقل بشه به پیست و دوتا دور بزنه و بعدشم احتمالا اینقدر توی همون دوتا دور خراب میشه که گروه تست کننده کلافه میشن و از خیرش میگذرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرهاد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    قابل تحسین و احترام. هر بلند پروازی روزی تحقق پیدا می کنه. افرین به نماینده اسیای میانه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علیرضا

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (754 ديدگاه)

    تو دنیا چیزی نشد نداره کی فکر میکرد آدم یه روزی پرواز کنه پرواز که کرد هیچ از جو هم خارج شد رفت یه کره دیگه در ضمن قدرت 5000اسب بخار برای تکنولوزی امروز خیلی شاخ نیست البته دلیلم نمیشه به این راحتیا بتونن این ماشینو بسازن ولی تا الانم مگه چند تا از صاحبای بوگاتی با ماشیناشون 400تا سرعت رفن که الان بخوان 500تا برن ولی قیافه ماشینه خیلی شبیه ماشین بتمن شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. لاکی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (192 ديدگاه)

    شما بگو فرقون
    زحمت کشیدن و هزینه کردن
    میخوان پیشرفت کنن
    و خواهند کرد
    به امید روزی که ایرانم یه سوپر کار بزنه
    حتی اگه وزنش زیاد باشه
    گیربکسش برا دهه ۸۰ باشه
    و نتونه رکوردی رو جابجا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ساسان.م

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (338 ديدگاه)

    دوج هلکت با 707 اسب بخار از یه ماشین 400 اسبی میخوره
    اینم مثل هلکت بی ارزشه فقط ماشینش خیلی خوفه و پول اعداد و ارقامشو میگیره
    لامصب 5000 هزار اسب بخار رو چطور میخواید به 2 تا چرخ عقب بدید؟ موتور 12 لیتری؟؟؟؟؟؟ جنگه مگه؟
    این موتور رو روی کشتی نفتکش کار بذاری بهتر باشه فک کنم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ARYA

      ۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (8 ديدگاه)

      بوگاتی موتورش16لیتری هستش
      حتی خودروی کانسپت(مفهومی)18سیلندر هم زده البته قبل از2000بود و قدرت خوبی هم نداشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خدایا این دیگه چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احمد باقری

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چه ای کار عملی بشود و یا نشود، تجربیات خیلی خوبی ازاین کار بدست میارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. HUMMER

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (86 ديدگاه)

    از ماجراجویی و بلندپروازی ادما خیلی خروجیهای خوبی گرفته شده
    MADE IN DUBAI

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علیرضا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    الکی حرف نزنید خواهشا توی برنامه top gear امتحانش کردن ۵۳۶ کیلومتر سرعت رفت صفر تا صدش هم اونجا توی ۱.۹ بود چرا هر چی باشه از اشغالای ایرانی خیلی بهتره برید فیلم کورسشو با بوگاتی نگاه کنید بوگاتی از حرارت اگزوزش آب میشه آخرت ماشینه خدایی نداری بخری هم نباید بدشو بگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. abolfazl

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقاومت هوا بیشترین چالشه چون ماشین تو سرعت بالای 400انگار داره تو عسل حرکت میکنه و مصرف سوختشم به طور وحشتناک چن برابر میشه ولی بنظر من شاهکار ماشی ها LaFerarriهستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرهاد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همین که لرزه به اندام مهندسین بوگاتی اورده عالیه پونصدو شصت نرسه پونصد میرسه اونم اگه بتونن تایراشو درس کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Parviz

    ۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من اصلا دور از انتظار نخواد بود
    بعضی از دوستان فرمودند هم وزن شیرون با خروجی سه برابر محاله ?
    اگه واقع بین باشین یکم روی هنسی که با وزن 644کیلوگرم تونسته به سرعت 410 کیلومتر برسه ، آیا یک ماشین 2/5 تنی براش سخته که به این سرعت و قدرت دست پیدا کنه !!!!??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. X

    ۱۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شایداین ماشین از جیب برادران العطار باشه ولی همچین ارقامی که پشمای مدیران بزگترین کمپانی های ماشین سوپر دنیارو فر میده قطعا نمیتونه از مهندسی اعرابی باشه دقدقشون انتخاب نوع دوغ واسه غذاس!! دقیقا مثله الخلیفه دبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. X

    ۱۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    در مورد ماشین هم اینو بگم که محدودیت سریع ترین ماشینای دنیا جریان باد و لاستیکا ماشینه حالا وزن ماشین که درست ولی این لاستیکا چطور میتونن ٢/۵تن وزن رو تو ۵۶٠کیلو متر بر ساعت تحمل کنن و تیکه پاره نشن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیشتر شبیه به ی ماشین خرافاتیه تا ی ماشین واقعی ضمناً اینو زده که چی بخواد چی رو ثابت کنه اونا فقط پول دارن نه عقل در حالی که بوگاتی شیرون بتونه با تخته گاز تو 9 دقیقه 100 لیتر مصرف کنه ببین این با موتور۱۲ لیتری 5000 اسب بخاری چقدر مصرف میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Aref

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دقیقا موافقم اما بعید نیست چون طبق مطالبی که دادندادن بیرون فقط یکی ازش ساختن چون دوبرابرقیمت ساخت فرمول یکه برای ساخت ماشین فرمول یک ۱۵میلیادر پول میخواد حساب کن دوبرابر میشه ایرانو خرید اگه هنسی بتونه چنین چیز بسازه که ساخت چنین چیزی سال ها وقت میبره نمیشه خوب بوگاتی شکست خورده ی ماجراست چون شرکت گونیخ ماشین گونیخ راگرا زده ۵۳۰تا میره بوگاتی شیرون ۵۰۰میره اینم که ۵۶۰تا میره پس بوگاتی دیگه سریع نیست وماشین سوم جهان وگونیخ رکرا ماشین جهانه اینم ماشین اول جهان در صورتی که هنسی داره نقش یه دلقکو بازی میکنه چون حرفی برای گفتن نداره فرای هم سر شو کرده توی لاک خودش لامبورگینی هم که عالیه باید ۵برابرلامبورگینی انتادور svهذینه ی چنین ماشینی بکنه بوگاتی شیرون هفت سال طول کشید ساخته شدبوگاتی ویرون پنج سال توی این سال ها شرکت لامبور گینی فراری ساخت ماشین های دیگه بودن تا سه تا ساختن حالا اگه شرکتی بیاد ماشین سریع تر ازاین بساز باید همین شرکت همین ماشین باشه چون از دست بوگاتی هنسی وگونیخ چیزی بر نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Aref

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اماکسی فکرشو کرده که چجوری میخوان اینو توی جاده امتحان کنن چون بوگاتی ۵۰۰تاروتوی جاده ی پرکرده که تو شرق اسیا ست چون اروپا بزرگ نیست این ماشی ساخت کشور های اسیاست اما توی این جاده نمیشه امتحانش کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Sajjad

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با گیربکس ۴ سرعته و دور موتور ۶۸۰۰دور عمرا بتونه به ۳۰۰KMهم برسه چه برسه به 500KM و شتاب ۱.۸ ثانیه ای!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Brian

    ۲۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من فیلم تست موتور این ماشینو تو یو توب دیدم واقعن ۵۰۰۰ اسب بخاره!!!
    ولی مشکل بعدی اینجاست که با این همه قدرت فکر کنم تا سرعت ۳۰۰ تا بکسوباد کنه
    اصلا لاستیکا سریع میترکن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا