سایر خودروهای آمریکایی

تیزری از شاسی‌بلند رضوانی با روحی نظامی!

رضوانی، سازنده خودروی اسپورت آلفا، اعلام کرده قدم به کلاس خودرویی کاملاً متفاوتی می‌گذارد و یک شاسی‌بلند با ظاهری خشن می‌سازد. این خودرو هنوز نام مشخصی ندارد اما انتظار داریم در نهایت نام کاملی داشته باشد. رضوانی هم‌اکنون سپرده‌های قابل بازگشت هزار دلاری را دریافت می‌کند و اولین نمونه‌های آن از اواخر سال ۲۰۱۷ به مشتریان تحویل داده خواهند شد.


تصاویر تیزری سایه‌روشن رضوانی نشان دهنده خودرویی با طراحی مدرن و فرمی جعبه‌ای و گوشه‌دار هستند. کاپوت خودرو دارای طراحی پیچیده با جزئیات زیادی است. همچنین یک ورودی هوا در روی سقف دیده می‌شود. از آنجایی که پیشرانه احتمالاً در بخش جلو قرار گرفته، این موضوع می‌تواند برای تهویه‌ی کابین بکار رود. رضوانی می‌گوید این شاسی‌بلند دارای ۴ درب است اما در این تصاویر دستگیره‌ها را نمی‌توان دید.


جزئیات فنی این خودرو هنوز منتشر نشده‌اند. البته می‌دانیم شاسی‌بلند رضوانی از شاسی بدنه روی فریم استفاده خواهد کرد که از این نظر مشابه آفرودرهای قابل‌احترامی چون جیپ رانگلر می‌باشد. ارتفاع بیشتر از سطح زمین و رکاب‌های جانبی باعث سهولت عبور خودرو از زمین‌های دشوار خواهند شد. همچنین سیستم چهار چرخ و سیستم تعلیق آفرود از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو خواهند بود. همانند مدل بیست آلفا، مصرف‌کنندگان قادر خواهند بود تا بین نسخه پایه و مدل قدرتمندتر X یکی را انتخاب کنند. این خودرو توانایی حمل ۵ نفر را خواهد داشت.


رضوانی برای نشان دادن روح نظامی خودرو، شاسی‌بلند خود را با پکیج ضدگلوله سفارشی ارائه خواهد کرد. این پکیج باعث اضافه شدن شیشه‌های مخصوص B6، پانل‌های بدنه و باک سوخت کولار خواهد بود که بنا به ادعای رضوانی می‌تواند حفاظی در برابر سلاح‌های تهاجمی ایجاد کند.


بیست آلفای کنونی از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری سوپرشارژردار ساخت Cosworth استفاده کرده که قدرت ۴۰۰ یا ۵۳۵ اسبی دارد. اگرچه قدرت این پیشرانه برای خودرویی اسپورت بالاست اما گشتاور دور پایین ضروری برای یک شاسی‌بلند را در عبور از صخره‌ها و ماسه‌ها نخواهد داشت.

رضوانی روز بخصوصی برای انتشار جزئیات بیشتر از شاسی‌بلند خود را اعلام نکرده اما اگر بخواهد امسال آن را به دست مشتریان برساند باید به زودی آن را منتشر کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    رضوانی مچکریم اوایل فکر نمیکردم بتونه موفق بشه مثل خیلی ها که میان یک خودرو معرفی میکنن بعد نابود میشن باشه ولی رضوانی ادم با پشتکار هستش و موفقیتش تضمینی به امید تولیدات بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sina Naseri

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    رضوانی خیلی ماشین های معرکه ای میسازه و باعث افتخار ایران شده ولی همیشه این برام سوال بوده که چرا توی خود هم نمیفروشه؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ashkan

      ۱۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (376 ديدگاه)

      هرچقدر رضوانی و منصوری پرچمو میبرن بالا
      سایپا و ایران خودرو میکشن پایین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Sina Naseri

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    رضوانی برای ایران افتخار افرینه ولی سوالم اینه که چرا این ماشینهایش رو هیچ کدوم توی ایران نمیفروشه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mercede kaviani

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز شاهین احمدزاده
    وتشکر از مطلب عالی شما
    فکر کنم در حدود صد هزار دلار باشد وبنطرم جانشین بسیار مناسبی بری هامر اچ وان است وحتی برای ارتش هم بسیار مناسب است مخصوصا اینکه از سیستم عالی وبی نظیر بدنه روی فریم یا همان شاسی وبدنه جدا استفاده می کنند
    باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ASTON

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (213 ديدگاه)

    یعنی یک یا چند ایرانی با سرمایه کافی در دنیا پیدا نمیشه بیان کارخونه تولید خودرو بزنن برای تولید منطقی از نظر کیفیت ،قیمت و نگاه به آینده که مسیرش با مسیر خودروسازهای موجود در ایران متفاوت باشه
    یعنی نیست
    نداریم
    چشم و دل سیر باشن از چپاول مردم
    بابا 100 میلیارد تومان برای بهترین زندگی کافیه دیگه بقیشو بگذاره واسم موندن اسمت در تمام تاریخ
    فقط حرف مفت میزنن که قلبمون برای ایران میتپه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. charger

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اول براش آرزوی موفقیت میکنم
    اما به نظرم درصد موفقیتش نزدیک به صفره چون این یه ماشین سوپراسپرت کلکسیونی نیست که مردم (پولدار) براش صف بکشن و تولید شاسی بلند باید به صورت تولید انبوه باشه و نسخه های خاص هم در کنارش اراﺋه بده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا