سایر خودروهای آمریکایی

معرفی هایپرکار الکتریکی TACHYON اسپید، جنگنده زمینی

Tachyon اسپید، هایپرکار جدید صنعت خودرو است و نام خود را از ذره‌ای گرفته که گفته می‌شود همیشه سریع‌تر از نور حرکت می‌کند. این هایپرکار الکتریکی کاملاً جدید از تابستان سال ۲۰۱۲ تاکنون مراحل توسعه را پشت سر گذاشته است. کارهای توسعه‌ای خودرو توسط مرکز تحقیق و مهندسی پیشرفته Rice (RAESR) صورت گرفته و قدرت فوق‌العاده زیادی را در بدنه‌ای کم ارتفاع جای داده و ظاهر آن شبیه جت‌های جنگنده است.


Tachyon Speed الکتریک کاملاً مناسب تبدیل شدن به بت موبیل آینده است. پوشش شیشه‌ای بزرگ روی خودرو اجازه دسترسی به کابین تنگی را می‌دهد که آرایش صندلی مخصوصی دارد.


مشخصات فنی این خودرو مناسب کرات دیگر بوده و RAESR می‌گوید هایپرکار جدیدش از ۶ پیشرانه الکتریکی مستقیمی سود می‌برد که قدرت ترکیبی آن بیش از ۱۲۵۰ اسب بخار بوده و گشتاور آن به عدد باورنکردنی ۴۹۴۸ نیوتون متر می‌رسد. بدنه فیبر کربنی باعث شده این هایپرکار چهار چرخ محرک تنها ۱۳۳۸ کیلوگرم وزن داشته باشد و ضریب درگ آئرودینامیکی آن به ۰.۳۹ می‌رسد.


عملکرد پرفورمنس خودرو نیز مغز را منفجر می‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت Tachyon Speed زیر ۳ ثانیه ثبت شده و شتاب صفر تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت آن نیز زیر ۷ ثانیه اعلام شده است. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی کرده و می‌تواند به حداکثر سرعت بیشتر از ۳۸۶ کیلومتر در ساعت دست یابد. برای مهار چنین نیروی عظیمی از ترمزهای سرامیک کربنی استفاده شده است.


در سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت، هایپرکار مورد بحث ۱۸۱ کیلوگرم داون فورس را در حالت داون فورس پایین تولید می‌کند درحالی‌که در حالت داون فورس بالا این عدد به بیش از ۴۵۰ کیلوگرم می‌رسد. به منظور دست‌یابی به چنین عملکردی، Tachyon Speed از بال‌های عقب فعال و تنظیم‌پذیر به همراه بال‌های ثابت جلویی استفاده می‌کند. همچنین یک اسپلیتر گیرا در جلو و دیفیوزری بزرگ در عقب وجود دارد.

با همه این تفاسیر هایپرکار جدید دنیای خودرو هنوز هم الکتریکی بوده و بنابراین محدوده حرکتی فاکتوری مهم است. RAESR می‌گوید این خودرو می‌تواند در شرایط ترافیکی واقعی بیش از ۲۴۱ کیلومتر را طی نماید.

هنوز سخن از ورود واقعی این خودرو به خط تولید زود است. هنوز قیمت Tachyon Speed اعلام نشده و منتظر اخبار جدید از این خودرو می‌مانیم…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    ۴۹۴۸ نیوتون متر گشتاور ????
    ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت
    عالیه حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed Boroomand

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    درگش خیلی بالا نیست ۰۳۹

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir.z

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (175 ديدگاه)

    “مشخصات فنی این خودرو مناسب کرات دیگر بوده”
    حقیقتش مشخصات خیلی خوب داره ولی این اغراق های تو متن انتظار ادمو خیلی میبره بالا و خیلی تو ذوق میزنه
    در حال حاضر هایپرکارهای وجود داره که بتونن این ماشین رو شکست بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehran.Jy

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    این موتور های الکتریکی، پیشرفت علم آیرو دینامیک و مشتری های پولدار باعث شده همه به خودشون اجازه ساخت هایپر کار و سوپر اسپرت بدن و با قیمت بالای ۲ میلیون بفروشن.
    یه روزی ۱۵ سال طول میکشید که یه شرکت بزرگ همه تکنولوژی هاشو جمع کنه یه ماشین سوپر اسپرت تولید کنه.
    واسه همین دیگه از دیدن هاپرکارا خیلی هیجان زده نمی شم
    ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Love Cars

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    در حال حاضر فقط 0 تا 100 زیر 2 ثانیه میتونه مغزها رو منفجر کنه نه زیر 3 ثانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا