سایر خودروهای آمریکایی

رونمایی از هایپرکار گلیکنهاوس 007 لمانز

۵۳ سال از زمانی که یک خودروی آمریکایی توانست قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شود می‌گذرد و جیمز گلیکنهاوس می‌گوید زمان تغییر فرا رسیده است. به همین خاطر شرکت اسکودریا کامرون گلیکنهاوس SCG از هایپرکار ۰۰۷ لمانز رونمایی کرده است.

این شرکت چیز زیادی درباره محصول جدید خود نگفته اما می‌دانیم که قیمت آن ۲.۲ میلیون دلار خواهد بود و در مشهورترین مسابقات خودرویی دنیا شرکت خواهد کرد. ۰۰۷ از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربویی استفاده می‌کند که می‌تواند به مدت ۳۰ ساعت پشت سر هم قدرت ۸۴۰ اسب بخاری را تولید کند.

خودروساز موردبحث گفته است:

زمانی که ACO و فیا قوانین مربوط به بالاترین کلاس مسابقات استقامت را وضع کردند شرکت اسکودریا کامرون گلیکنهاوس فرصت را مناسب دید. ما می‌توانیم خودروهای اسپورت زیبایی را برای رقابت در بالاترین سطح مسابقات استقامت و لمانز تولید کنیم.

این فرصت باعث شده SCG با برخی تیم‌ها برای تولید هایپرکاری از صفر همکاری کند. این کاری بسیار سخت بوده و به همین خاطر SCG با شرکت تکنولوژی‌های پیشرفته پودیوم همکاری داشته تا فرایند توسعه خودرو سریع‌تر انجام شود.

با این وجود کار توسعه ۰۰۷ هنوز هم ادامه دارد. مهندسان شرکت کاملاً مشغول بوده و از این ماه تست‌های تونل باد را شروع خواهند کرد.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود کار مهندسی این خودرو تا ماه ژوئن کامل خواهد شد و مونتاژ سیستم‌ها در همین ماه آماده خواهد بود. SCG به دنبال تولید نهایی خودرو در ماه آگوست بوده و تست‌های نهایی نیز در ماه سپتامبر انجام خواهند شد.

هدایت این تیم توسط لوکا سیانستی و مدیریت آن با متئو کاودونی است. مارک تاتهم مهندس ارشد تیم حاضر در لمانز بوده و افراد دیگری هم مسئول بخش‌های شاسی، ترمزها، پیشرانه و سیستم‌های الکترونیکی می‌باشند.

اما خود گلیکنهاوس وظیفه پخت‌وپز و شستن بطری‌ها را بر عهده خواهد داشت. او ادامه داده است: “ما زیر باران در لمانز خواهیم ایستاد و خودروی خودمان را نظاره خواهیم کرد. روز پرافتخاری برای ما خواهد بود.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    زیبایی خاصی توش موج میزنه

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خیلی هم تند میره

      موافقم 3
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا