سایر خودروهای اروپایی

Spice-X، خودروی مسابقه‌ای سبک‌وزن و الکتریکی

زمانی که درباره خودروهای ایتالیایی صحبت می‌کنید اولین نام‌هایی که به ذهن می‌رسند برندهایی همچون فراری، لامبورگینی، مزراتی و آلفارومئو هستند. محصولات این برندها معمولاً دارای قوای محرکه قوی و خیره کننده است که باعث می‌شود خودروهایشان به سرعت‌های بالایی برسند.


البته یک کمپانی ایتالیایی دقیقاً در نقطه مقابل برندهای مشهور حرکت کرده است. کمپانی یاد شده خودرویی با نام Spice-X را معرفی کرده که حاصل همکاری چند شرکت در پیدمونت ایتالیا می‌باشد. هدف این کمپانی تولید یک مدل مسابقه‌ای الکتریکی با ساختار سبک‌وزن است که فاقد متریال گران‌قیمت به منظور کاهش هزینه‌ها می‌باشد. به‌طور خلاصه باید گفت آن‌ها درصدد ساخت خودرویی مسابقه‌ای برای همه هستند.


این خودرو که توسط شرکت Mastery دیزاین و شخص فابریزیو پپه طراحی شده طول غیرعادی ۳۸۲۷ میلی‌متری و پهنای ۱۶۹۵ میلی‌متری دارد. متریال بکار رفته در این خودرو که البته نامی از آن‌ها به میان نیامده به حدی سبک هستند که باعث می‌شوند وزن کلی خودرو تنها ۶۰۰ کیلوگرم باشد. این موضوع باعث می‌شود Spice-X SX1 یکی از سبک‌ترین خودروهای الکتریکی عصر مدرن باشد. در واقع این خودرو ما را به یاد لوتوس می‌اندازد.


هنوز مشخصات Spice-X منتشر نشده اما برخی از جزئیات آن به دست ما رسیده است. جدای از ابعاد جمع‌وجور و تک‌نفره بودن، این خودرو از دو پیشرانه الکتریکی برای دو چرخ عقب استفاده می‌کند. هر دو پیشرانه می‌توانند ۸۰ اسب بخار را تولید کنند که باعث ایجاد سقف سرعت ۱۶۰ یا ۲۱۰ کیلومتر در ساعتی بسته به نسخه سفارش داده شده می‌شود. گشتاور این پیشرانه نیز بسته به مجموعه باتری‌های ۳۳۰ یا ۴۵۰ ولتی برابر با ۱۶۰ و ۴۰۰ نیوتون متر می‌باشد.


فعلاً خبری از قیمت Spice-X منتشر نشده اما کمپانی ایتالیای قول داده این خودرو قیمت ارزانی برای همه خواهد داشت. رندرهای منتشر شده از این خودرو نیز محصولی شگفت‌انگیز را نشان می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. s.h

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    هر کی با ننش قهر میکنه تو خارج میره سریع یه ماشین برقی میسازه
    اما این ایتالیاییه و یعنی کارش از بقیه حریفا درست تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. SFXSuperFast

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (263 ديدگاه)

    از نمای جانبی اصلا خوشگل نیست
    ولی پشتش خیلی زیباست
    قدرت 160 اسب خیلی کمه و مشخصه ک برای کاهش وزن از موتورای بزرگ تر و به تبعش باتریای بزرگ تر استفاده نکردن.
    جای اینکار میتونستن به هوندا سفارش بدن براشون یکی ازون 4سیلندرای 2لیتری افسانه ای بدون توربو و سبک وزنشو برا این ماشین بزنه
    هم قدرت خیلی خوبی داشت و هم وزنش کم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (110 ديدگاه)

      با اون وزن ناچیز و موتوراش و طراحی بدنه معلومه که هدف شتاب و سرعت بوده و این الکتریکی هست که تو شتاب حرف اولو میزنه نه بنزینی الوده کننده !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا