سایر خودروهای اروپایی

استفاده از زیرساخت ریویان در شاسی‌بلند پینین فارینا

اگرچه شرکت خودروسازی پینین فارینا هنوز هایپرکار برجسته و تمام الکتریکی خود را معرفی نکرده اما قبلاً اعلام کرده در حال کار روی حداقل سه شاسی‌بلند الکتریکی است که یکی از آن‌ها رقیب مستقیم لامبورگینی اوروس خواهد بود.


این شاسی‌بلند پرچم‌دار که با کد PF1 شناخته می‌شود در مراحل نهایی طراحی قرار داشته و قبلاً تصمیم گرفته شده که در آن از چه زیرساختی استفاده شود.


درحالی‌که هایپرکار PF0 از قوای محرکه‌ی الکتریکی شرکت ریماک کرواسی استفاده خواهد کرد اما در بحث شاسی بلندهای خود با ریویان همکاری خواهد داشت.

بنا به گفته‌ی اتوکار هند، ریویان معماری الکتریکی پینین فارینا را تأمین خواهد کرد. شاسی‌بلند PF1 احتمالاً دارای همان فاصله‌ی ۳۴۵۰ میلی‌متری بین محوری ریویان R1S خواهد بود. معماری الکتریکی ریویان مجموعه باتری قرار گرفته در کف خودرو را با سیستم تعلیق بادی و کنترل چرخش دینامیک ترکیب کرده است.


انتظار می‌رود قوای محرکه‌ی الکتریکی ریویان در PF1 از مجموعه باتری ۱۳۵ کیلووات ساعتی و چهار پیشرانه الکتریکی با خروجی کل ۱۰۸۹ اسب بخاری بهره برده باشد. بااینکه وزن PF1 می‌تواند به ۲۵۰۰ کیلوگرم هم برسد، اما این میزان قدرت باعث خواهد شد شاسی‌بلند پینین فارینا یکی از سریع‌ترین شاسی بلندهای دنیا باشد.


این خودرو از نظر طراحی دارای ظاهر روان و نرم مشابه با هایپرکار PF0 خواهد بود و از همان نوار LED موجود در پهنای دماغه استفاده خواهد کرد. البته قیمت PF1 بالا خواهد بود. خبرهای قبلی نشان داده‌اند قیمت این خودرو بین ۲۰۰ تا ۲۹۰ هزار دلار خواهد بود که قابل‌توجه است.


در کل شنیدن همکاری پینین فارینا با ریویان و ترجیح آن به گسترش همکاری‌ها با ریماک سورپرایز کننده بوده است. اگرچه ریماک تجربه‌ای در بحث شاسی بلندها ندارد اما قوای محرکه‌ی پرفورمنس آن کاملاً شناخته شده بود و قبلاً نیز با استون مارتین و کونیگ زگ همکاری داشته است. در مقام مقایسه باید گفت ریویان هنوز یک تازه‌وارد بوده و خودرویی عرضه نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حسین

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    خودرو الکتریکی تا شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری پیدا نکنه بی فایده هست .
    البته زیرساخت هایی برای شارژ شدن ۸۰ درصدی در ۳۰ دقیقه فراهم شده ولی باید این نکته رو درنظر گرفت که کسی شاید با این ماشین ها به مسافرت بلند مدت و دور افتاده بره و امکانات آنچنانی نباشه .

    ولی تا سال ۲۰۲۵ برد خودرو ها با فناوری های باطری جدید به ۱۲۰۰ مایل یا ۲۰۰۰۰ کیلومتر برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا