سایر خودروهای اروپایی

معرفی رسمی میکرولینو 2.0، فندق الکتریکی با بُرد 200 کیلومتر!

شرکت میکرو در سال ۲۰۱۸ نسخهٔ پیش‌تولید خودروی الکتریکی کوچک خود که میکرولینو نام دارد را معرفی کرد و حالا پس از ارائهٔ پیش‌نمایشی در ماه گذشته، سرانجام رسماً نسخهٔ تولیدی و نهایی این ماشین را با نام میکرولینو ۲.۰ به جهانیان نشان داده است. این یک خودروی حبابی زیبا است که از ب‌ام‌و ایستا الهام گرفته اما علیرغم ظاهر رترو، خودروی کاملاً مدرنی است. میکرولینو ۲.۰ اما نسبت به نسخهٔ پیش‌تولید خود تغییراتی را تجربه کرده که آن‌را به خودرویی جالب‌تر و بامزه‌تر تبدیل کرده است.

طی این بازطراحی، با مخفی کردن دستگیرهٔ در و همین‌طور نصب یک نوار LED در جلوی خودرو، به میکرولینو ظاهر ساده‌تری داده شده است. به گفتهٔ میکرو، این تغییرات موجب شده خودرو هنگام رانندگی در شب مثل یک صورت خندان به نظر برسد. میکرولینو ۲.۰ همچنین از نسخهٔ قبلی خود بلندتر است که فضای بیشتری را در داخل آن ایجاد می‌کند. علاوه بر این، برای بهبود دید، طراحان پنجره‌های جانبی را بلندتر و ستون‌های A را نازک‌تر کرده‌اند. در همین حال، بخش عقبی میکرولینو هم کاملاً از نو طراحی شده است زیرا در نسخهٔ جدید به‌منظور بهبود راحتی سواری و ایمنی، فاصلهٔ عرضی محور عقب ۵۰ درصد بیشتر شده است. بدین منظور طراحان سپر جدیدی را هم برای خودرو طراحی کرده‌اند که از یک نوار LED برخوردار است و شامل چراغ‌های ترمز و راهنما می‌شود.

تغییرات در کابین میکرولینو هم ادامه یافته و حالا غربیلک فرمان دیگر روی درب قرار ندارد. در این نسخهٔ جدید برای نصب غربیلک فرمان یک ستون مجزا طراحی شده که برای ورود و خروج راحت‌تر می‌توان آن‌را به جلو حرکت داد. صفحه آمپر دیجیتالی جدید، نورپردازی داخلی LED و بازطراحی صندلی نیمکتی هم از دیگر تغییرات داخلی میکرولینو ۲.۰ هستند که نوید رانندگی راحت‌تر و ارگونومی بهتر را می‌دهند. همچنین یک لولهٔ آلومینیومی هم روی داشبورد تعبیه شده که هم تخصص اصلی شرکت میکرو یعنی ساخت اسکوتر را نشان می‌دهد و هم می‌توان گوشی‌های هوشمند و اسپیکرهای بلوتوثی را به آن وصل کرد.

شرکت سازنده فعلاً مشخصات کامل و دقیق میکرولینو ۲.۰ را منتشر نکرده اما گفته است موتور القایی قبلی با یک موتور سنکرون جدید جایگزین شده که ۱۵ درصد راندمان بیشتری دارد و قدرت آن‌هم به میزان قابل‌توجهی بیشتر است. به لطف این به‌روزرسانی، میکرولینو می‌تواند به حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای تأمین انرژی این موتور هم دو پکیج باطری مختلف ۸ و ۱۴.۴ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که به ترتیب بُردی معادل ۱۲۵ و ۲۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند. هنگامی‌که این باطری‌ها خالی شوند، با پریز برق معمولی می‌توان آن‌ها را ظرف تقریباً چهار ساعت شارژ کرد.

قیمت میکرولینو ۲.۰ از ۱۲ هزار یورو آغاز می‌شود و سازنده تاکنون ۱۷ هزار سفارش خرید برای آن دریافت کرده است. این شرکت برای خدمات پس از فروش و تعمیر و نگهداری خودروی الکتریکی خود با شرکت بوش همکاری کرده چراکه بیش از ۷۰ مرکز خدمات در سوئیس دارد. به گفتهٔ میکرو، این دو شرکت قصد دارند این مشارکت را در کشورهای دیگر هم گسترش دهند.

میکرولتا

میکرو اما علاوه بر معرفی میکرولینو جدید، کانسپت میکرولتا را هم رونمایی کرده است. این یک موتورسیکلت الکتریکی سه‌چرخه است که در اروپا به‌طور رسمی در بخش سه‌چرخ‌ها قرار می‌گیرد. این موضوع مهمی است زیرا با اینکه میکرولتا می‌تواند به حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد اما هنوز هم رانندگی با آن نیازی به گواهینامهٔ موتورسیکلت ندارد و گواهینامهٔ معمولی خودرو برای آن کافی است.

میکرولتا برای پُر کردن فاصله بین اسکوترهای الکتریکی و خودروی میکرولینو طراحی شده است، به دو باطری ۴.۲ کیلووات ساعتی مجهز شده که هرکدام با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن بیش از ۱۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند. این باطری‌ها قابل جابجایی بوده و در صورت لزوم قابل تعویض هستند. هرچند میکرولتا از نظر فنی یک کانسپت است اما شرکت سازنده قصد تولید آن‌را دارد. بااین‌حال میکرو ابتدا روی تولید میکرولینو تمرکز دارد و بنابراین فعلاً هیچ حرفی در مورد زمان تولید آن نزده است اما گفته شده حدود ۴۹۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3541 ديدگاه)

    دوستان سوال منو هیچ وقت جواب ندادین
    اگر از بغل این ماشین لامبورگینی اونتادور رد بشه یا طوفان بشه یا برسی به سر بالایی جاده چالوس هزار چم چه اتفاقی میوفته
    لطفا با دلیل توضیح بدین

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. بی طرف

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (100 ديدگاه)

      دیگه کسی یادش نمیاد وجود داشته!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. SS

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (740 ديدگاه)

      جوابش خیلی سادس
      ماشین شهری

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Worth

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (43 ديدگاه)

        خب همه شهرها که مسطح و هموار نیستن.بعضی‌ها خیلی شیب دارن و حتی ماشین‌های پرزور هم به سرفه میفتن توش…

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. SS

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (740 ديدگاه)

          همونطور که میدونین یه موتور الکتریکی گشتاور کاملش رو از استارت داره و نیازی به گیربکس و کلاچ هم نداره که هدر رفت انرژی در اون قسمت داشته باشه (به علاوه عدم افت توان در شهرهای کوهستانی)
          در نتیجه اگر پراید و میتسوبیشی میراژ از عهده سربالایی های تهران و سانفرانسیسکو بر میان پس این ماشین اونا رو تو گرد وخاک خودش میذاره

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. Farzad

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      رفیق ، کسی با یه فندق الکتریکی نمیزنه به دل جاده …

      موافقم 1
      مخالفم 2
    4. فرهاد

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ببخشیدا جاده چالوس تو ایرانه نه ایتالیا که انتظار داری هر دقیقه یه لامبورگینی رد بشه.
      بعدم چه اصراری داری میخوایی با اینا بری جاده چالوس؟ بعدم خودم جاده چالوس رفتم با پراید رفتم با سی جی ۱۲۵ هم رفتم. هیچ اتفاقی نیوفتاده.
      شمام نگران نباش
      بعدم کسی که اینا رو میخره نهایتا اطراف میلان میچرخه و یا فوقش از میلان میره ونیز اونم تو جاده معمولی نه اتوبان. چون این ماشینا جزو فکر کنم moped دسته بندی میشه. یعنی اینکه اصلا تو اتوبان راهش نمیده که یه لامبورگینی با سرعت بالا از کنارش رد بشه. تو جاده معمولی هم لامبورگینی جرات نداره سرعت بالا رد بشه . پس اینقدر نگران نباش
      نهایت سرعتشون.
      تو اروپا یه ماشینایی هستن چهار چرخن و نیاز به گواهینامه نداره. تنها باید یه جلسه اموزشی برن تا با قوانین این ماشینا اشنا بشن.

      خب این از اینا. اما حالا فرض بگیریم که یه ادمی که لامبورگینی داره خریت میکنه و تو جاده ۷۰ کیلومتری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر از کنار اینا رد میشه. اینجا ما یه چیزی داریم به اسم ورتکس. سرعت ماشین با درهم تنیده کردن محیط جلو رابطه مستقیم داره. این باعث میشه لایه های هوا فشرده بشه و این هوای فشرده به صورت یه صفحه ایی که جلوی ماشین به خود ماشین وصله عمل میکنه. مثل اینه یه سینی رو به صورت عمودی بگیری و تو هوا با سرعت حرکتش بدی. خب سرعتت پایین باشه سینی راحت حرکت میکنه به جلو. سینی رو با سرعت حرکت بدی میبینی که به سینی و مخصوصا لبه ها فشار میاد. و تو لبه بیشتر حس میشه چون فاصله بیشتری از نقطه سطح منقطع سینی داره. خب وقتی سینی یا لامبورگینی شما با سرعت حرکت میکنه پشت و لبه های ماشین ورتکس ایجاد میشه. دقیقا بعد عبور ماشین خلا ایجاد میشه. این خلا چون محیط بسته نیست هوای اطراف رو با شتاب که نسبت مستقیم با مقدار فشار منفی خلا داره به خودش میکشه. و چون اینجا ما بردار و مقدار داریم پس وکتور هست و به صورت اسپریال هست. یعنی اول این اسکوتر رو به طرف خودش میکشه بعد ول میکنه. بعد میکشه بعد ول میکنه. مثل یه موج الکترومغناطیس که منفی صفر مثبت منفی صفر منفی هست داریم.
      برا همینه که ورود ادم ماشینای کند رو دوچرخه اسکوتر موتورسیلکتهای سبک و خیلی چیزای دیگه تو اتوبان ممنوع هست.
      تو جاده چالوس هم راننده لامبورگینی مگه اینکه مغز خر خورده باشه با سرعت ۱۰۰ کیلومتر رانندگی کنه.
      تو اتوبان هم که اینا اصلا وارد نمیتونن بشن که شما نگرانی

      موافقم 2
      مخالفم 0
    5. فرید

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (10 ديدگاه)

      بعدم شما باید به گشتاور نگاه کنی. مطمئن باش اونایی که اینو ساختن فکر اینجاشم کردن. باهات شرط میبندم این ماشین خیلی ارحت سربالایی چالوسو میره بالا. قرار نیست که یک تن بار بزنه شما نگرانی

      موافقم 1
      مخالفم 0
    6. فرهاد

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (134 ديدگاه)

      بعدم سالهاست اسمارت تو کشورا راه میره. اندازش همین اندازه هست و تو تهران خودمم دیدم.
      اسمارت فور تو رو ببین تو گوگل.
      بعضی وقتا ادمایی پیدا میشن ادم میمونه بهشون چی بگه. مثل اینه من بگ ای وای کوچمون تنگه پس اینایی که کامیون میخرن چیکار کنن بیچاره ها؟ ای وای طفلکیا لابد عقل نداشتن کامیون خریدن.

      هرچی رو بهر کاری ساختن. و جالبه بدونین تو کشورای غربی از اسمارت خوب استقبال کردن. فروش اسمارت هر سال مثبت هست. تو المان سالی ۳۰ هزار اسمارت فروخته میشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    7. فرید

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (10 ديدگاه)

      بعدم یاد بگیرین به جای مسخره کردن احترام بزارین.
      تو المان هیچکی ادما رو مسخره نمیکنن. هیچکی نمیاد طعنه بزنه چی میشه چی نمیشه.
      یادم نبود شما المانی نیستی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. meysam

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    واقعا واقعا جالبه و برای سبک شهرنشینی امروز واقعا جزء نیازهای اساسی بشمار میاد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Sina Barca

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    کپی از روی بی‌ام‌و ایزتا زده.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. مانی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    با پولش میشه ال نود صفر خرید
    نه اینائی که تو ایرانه مدل روزش که دچیا تولید میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. Peiman56

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (138 ديدگاه)

    بله میشه داچیا خرید.ولی بعد از خرید داچیا هر یال مالیات سنگبن آلایندگی حتی در بعضی کشورا مثل ژاپن که با کمبود فضا مواجهن هزینه های بالاتری هم بدی.ولی این ماشین چون برقیه نه تنها مالبات نداره بلکه حتی ممکنه مشوقای مالیاتیم بهش تعلق بگیره.در ضمن هزینه سنگین سوخت رو هم لحاظ کنید.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا