سئات

سئات به رقیبی برای آلفارومئو تبدیل می‌شود

اگر نگاهی به سبد محصولات کنونی برندهای سئات و اشکودا داشته باشیم می‌بینیم که بین محصولات این دو برند متعلق به گروه فولکس‌واگن همپوشانی‌های زیادی وجود دارد. به همین دلیل، حالا گروه فولکس‌واگن استراتژی جدیدی را ارائه کرده که تفاوت‌های بیشتری میان این دو برند ایجاد خواهد کرد. شاید منطقی‌ترین حرکت این باشد که سئات محصولات اسپرت‌تری نسبت به ساخته‌های اقتصادی اشکودا تولید کند. این همان کاری است که مدیرعامل کنونی سئات آقای «Luca de Meo» که قبلاً مدیرعامل آلفارومئو بوده است، با تأسیس کوپرا به‌عنوان یک برند عملکردی مستقل، انجام داده است اما این همهٔ ماجرا نیست.

چند سال پیش، گروه فولکس‌واگن چندین بار پیشنهاد خرید برند آلفارومئو از گروه فیات-کرایسلر را مطرح کرد اما این پیشنهاد توسط مدیرعامل فقید این گروه خودروسازی یعنی سرجیو مارکیونه رد شد. بعد از این ماجرا، رئیس سابق گروه فولکس‌واگن یعنی فردیناند پچ تصمیم گرفت سئات را به رقیبی برای آلفارومئو تبدیل کند که البته به دلیل مسئلهٔ دیزل‌گیت این طرح هیچ‌گاه عملی نشد. حالا اما به نظر می‌رسد طرح پچ دوباره در دستور کار گروه فولکس‌واگن قرار گرفته است زیرا این گروه خودروسازی آلمانی معتقد است که در حال حاضر سئات توانایی رقابت با آلفارومئو را در اروپا دارد.

مدیرعامل فعلی گروه فولکس‌واگن آقای «هربرت دیس» معتقد است برای جوانانی که دوران شکوه و افتخار آلفارومئو را به یاد نمی‌آورند، سئات می‌تواند جایگزین خوبی باشد. وی در این رابطه گفته است:

برای افرادی هم‌سن من (وی ۵۹ سال سن دارد)، آلفارومئو یک برند فوق‌العاده است اما این روزها آلفارومئو اُفت کرده و از روزهای شکوه خود فاصله گرفته است. به همین دلیل اگر از افراد ۲۵ تا ۳۵ ساله دربارهٔ این برند سؤال کنید، آن‌ها اصلاً نمی‌دانند آلفارومئو چیست.

اما آیا این موضوع برای اینکه سئات بتواند با آلفارومئو که هم‌اکنون با ساخت مدل‌های جولیا و استلویو احیا شده است، رقابت کند کافی خواهد بود؟ با توجه به اینکه سئات فاقد طرفداران ویژه و پروپاقرص آلفارومئو است شاید برخی به این سؤال پاسخ منفی بدهند. بااین‌حال آقای دیس معتقد است به خاطر اینکه سئات در گروه فولکس‌واگن جوان‌ترین خریداران را دارد، در بین جوانان شناخته‌شده‌تر از آلفارومئو است. علاوه بر این، به اعتقاد وی، موقعیت سئات به‌عنوان برندی جوان، اسپرت و مطلوب، به آن کمک خواهد کرد که بتواند با آلفارومئو به رقابت بپردازد.

بنابراین بعد از آنکه هیوندای اعلام کرد که محصولات آینده آن جذاب‌تر از ساخته‌های آلفارومئو خواهند بود، حالا یک خودروساز دیگر هم قصد رقابت با این برند اسپرت و جذاب ایتالیایی را دارد. این خوشحال‌کننده است که آلفارومئو حتی با وجود داشتن سبد محصولات محدود، هنوز هم توسط رقبا به‌عنوان یک معیار در جذب خریداران محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (894 ديدگاه)

    همون جمله آخر مشخص کرد داستان چه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir Amini

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    دوران خودرو های اسپرت متاسفانه تموم شد دیگه یادش بخیر بچه بودیم مدلهای z350 و سوپرا و rx8 و موستانگ و…. چه تو واقعیت چه تو بازی هایی مثل نید فور اسپید اندرگراند 2 چقدر میشد قشنگ اسپرت شون کرد ولی دیگه ادامه پیدا نکرد یادش بخیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین دهمرد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    ما پیش خودمون آلفا رو رقیب آئودی و جگوار میدونستیم.البته از لحاظ پرستیژ.
    حالا هرکی از خونه ش قهر میکنه میخواد واسه الفا شاخ بشه.مگه اینکه خود الفا گشادبازی در بیاره یا سئات مگه از موتوهای پورشه استفاده کنه که بتونه خودی نشون بده .الفا با اونهمه افتخار داره از موتورهای فراری استفاده میکنه درسته بخاطر مسائل مالیه ولی اینجا بحث برندینگ مطرحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کاوه

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    آلفارومیو هنوز هم باشکوه و یکه است. آلفا، جگوار و ولوو نشانه تلاش اروپا برای نفس کشیدن زیر سایه آلمانی ها و فرانسوی ها هستند.بنزو فولکس و رنو و پژو‌

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا