شورلت

سیلورادو سیگنیچر ادیشن کالاوی، سریع‌تر از کامارو!

کالاوی با معرفی مدل سیگنیچر ادیشن از شورولت سیلورادو نشان داده که استاد تیونینگ چنین محصولاتی است. ماحصل تغییرات رخ داده در این خودروی پرفروش کاهش یک ثانیه‌ای شتاب آن بوده است.

پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی جنرال موتورز که در حالت استاندارد قدرت ۴۲۰ اسبی دارد با اضافه شدن سوپرشارژر TVS R650 و اینترکولر خروجی ۶۰۲ اسبی را ارائه می‌کند و گشتاور نیز با بهبود مناسب به ۷۵۹ نیوتون متر رسیده است. از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به سیستم ورود هوای پرفشار، اگزوز جدید و برنامه ویژه کالاوی برای ECU اشاره کرد.

این قدرت اضافه باعث شده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت سیلورادو سیگنیچر ادیشن از ۵.۴ به ۴.۳ ثانیه برسد که هفت‌دهم ثانیه سریع‌تر از کامارو ۶ سیلندر استوک می‌باشد. این خودرو همچنین مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۵ ثانیه طی می‌کند که نسبت به زمان ۱۳.۹ ثانیه‌ای مدل استاندارد بهبود محسوسی را نشان می‌دهد.

کالاوی دو کابین بر پایه مدل‌های تریل باس، RST، LTZ و های کانتری از سیلورادو بنا شده، مدل‌هایی که دارای سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه ۶.۲ لیتری هستند.

اما تغییرات این خودرو فقط در محفظه پیشرانه محدود نشده بلکه در زمینه طراحی نیز بهبودهایی وجود دارد که شامل پوشش کربنی پیشرانه و جلوپنجره، عناصر آلومینیومی روی رکاب‌ها، پوشش آلکانترای فرمان و رینگ‌های ۲۰ یا ۲۲ اینچی ویژه می‌باشد.

شما همچنین کلیدهای ویژه کالاوی، پلاک نصب شده روی داشبورد و پلاکی دیگر در زیر کاپوت را دریافت خواهید کرد.

این سیلورادو البته تفاوت‌های زیادی با آلفارومئوها، ب‌ام‌وها و کوروت های تیون شده توسط کالاوی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی دارد اما به احتمال زیاد اکثر آن‌ها را در مسابقه شتاب شکست خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Hamid

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    مثل اینکه کاربرد وانت ها کاملا متفاوت شده!

    موافقم 31
    مخالفم 3
    1. ali (chevy nova)

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      وانتها امریکایی از قدیم هم خاصیت اسپرت بودن داشتن
      نمونش شورولت الکامینو و رانچرو که با انجین های تمام الومینیومی با بیش از 400 اسب قدرت تولید میشدن

      موافقم 18
      مخالفم 7
      1. akrh78

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        GMC Syclone ??
        با فراریای اون زمان کل مینداخت ?

        موافقم 8
        مخالفم 0
      2. MahyarMAR

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (215 ديدگاه)

        ولی بیشتر باید رو نیوتون کار میکردن

        موافقم 3
        مخالفم 3
  2. ehsan fa

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1896 ديدگاه)

    ترمز چی؟ 1 ثانیه افزایش شتاب خیلی زیاده ترمزش رو دست نزدن یعنی.
    سوال دومم اینه چرا با وانت بخوای مسابقه بدی اصلا

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. ali (chevy nova)

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      وانتها هم مثل بقیه کلاسهای خودرو پتانسیل اسپرتی بودن و سرعت رو داشتن و دارن
      در مورد جمس تایفون دهه هستاد بخونید که چه سوپر اسپرتی بوده با اونکه یه وانت بود

      موافقم 13
      مخالفم 6
      1. akrh78

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        تایفون suv بود
        پیکاپش اسمش سایکلون بود

        موافقم 7
        مخالفم 0
    2. Angus_812

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (100 ديدگاه)

      مشکل ایرانیا همینه
      فقط به فکره مسابقه و کل انداختنن
      مگه کسی که بوگاتی و کوینگ زگ داره میخواد کورس بزاره و مسابقه بده و یا رکورد سرعت بزنه
      طرف برا دل خودش میخره که یه جا حال کرد با وانتش تخته گاز بره

      موافقم 24
      مخالفم 3
    3. sinac63

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (34 ديدگاه)

      شتاب رفته بالا حالا نمیخوان مسابقه بدن که این افزایش شتاب نتیجه افزایش قدرت و بهبود عملکرده در نسخه ۴ چرخ متحرک بسیار کابرد خودشو میتونه نشون بده

      موافقم 12
      مخالفم 2
    4. Ali_x76

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      کسی که می‌خواد کاروان یا تریلر بکشه، یا حتی بره آفرود
      جایی که قبلا باید با دنده ۱ می‌رفت، الان می‌تونه با دنده ۲ بره.

      موافقم 3
      مخالفم 2
  3. ali (chevy nova)

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    همکاری شورولت و کالاوی همیشه موفق بود
    کالاوی قبلا روی کوروت کار کرده بود و محصولات خوبی عرضه کرده بود
    قطعا این محصول هم موفق خواهد بود

    موافقم 8
    مخالفم 4
  4. SRT

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (607 ديدگاه)

    درگ این با تیرکس میتونه جذاب باشه.

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. Benz309 1974

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      منتظر ماموت ۶ چرخم

      موافقم 3
      مخالفم 2
  5. امین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    وقتی بیکاری به اوج برسه چنین چیزایی تولید میشن عزیزان دل برای کاربرد یه مزدا دوکابین برای کار کافیه برای یه مهندس نهایتا یه کاپرا اینا فقط نمادن از روی بیکاری ساخته میشن و هیچ کاربردی در دنیای واقعی حداقل بسیار کم ندارن دیگه جوامع و مردم اونقدرر علاف شدن کع ریختن تو این کار ها اینا فقط یه مشت ماشین بی خاصیت با قدرت هستن دنیا هیچ نیازی به اینا نداره فقط هدر دادن منابع زمین هست کی با این بار میبره؟چند درصد خریدار ها واقعا باربرن یا به دردشون میخورع؟ نزدیک به صفر نزدیک
    بیکاری همین دیگه موندن چی درست کنن
    آدم حالش از این همه پیشرفت بیجا به هم میخوره
    تنها کاری که پیش میره اختلاف طبقاتی گرانی نابرابری و هزار تا مرض اجتماعیه دیگس کاربرد ۰

    موافقم 13
    مخالفم 19
    1. Benz309 1974

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      اینجوری باشه گاری هم برا بار بردن بهتره اونا کاربرد زندگیشون اینه از وانتای دو کابین استفاده کنن ولی ما به تک کابین و کامیونت ها بیشتر عادت داریم.

      موافقم 6
      مخالفم 3
  6. امین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    باربر اصلا این همه قدرت میخواد چیکار؟?
    باربر پول خریدشو داشت باربر نبود که?
    کاربردی بودن برای همه اقشار جامعه با نصف نصف این قدرت و نصف نصف این قیمت کاملا ممکن و کاربردیه

    اینجور وانت ها واقعا از روی بیکاری ساخته میشن بیکاری(نمیدونن چطور پز بدن دیگه)

    موافقم 9
    مخالفم 14
    1. REVO

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      شما بجای نظریه پردازی از اونی ک نیسان جونیور داره تا اونی ک هایلوکس یا اونی ک f150 داره بپرس شتاب بیشتر بکارت میاد؟
      مام میگیم اره شتاب بیشتر خیلی ب کارمون میاد.
      شمام بگو چشم.

      موافقم 8
      مخالفم 8
      1. taha malek

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (914 ديدگاه)

        اخه الان با این حرفت هایلوکسو با f150 یکی کردی:0

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. زیزیگولو

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4904 ديدگاه)

    این یه واقعیت و حقیقته که غولای خودروسازی آمریکایی باعث شدن که الآن همه دنیا این کشورو بعنوان زادگاه اصلی پیکاپای جهان بشناسن چون کمپانیای خودروسازی این کشور بـه شکل تخصصی نه فقط واسه فتح بازارای هدف و بخاطر قدرتنمایی در برابر بقیه کمپانیای خودروسازی جهان اقدام بـه طراحیو توسعه پیکاپای جدید میکنن …… پیکاپای آمریکایی همشون محشرن??

    موافقم 21
    مخالفم 6
  8. Gatsby

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    فک کن با تاپ اسپید بیاد بزنه بهت

    موافقم 2
    مخالفم 4
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    سیلورادو از قدیم قدیمش هم با‌ابهت و زیبا بوده .

    چه هیبتی داره این خودروی کارآمد امریکایی !

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. Avan

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    عجب هیولایی هست،آخر هیبته.یادمه بچه بودم رفته بودیم نمایشگاه اسلحه یه توپ خودکششی فکر کنم ساخت اسراییل هم بود،همین جور که می دیدیش وحشت می کردی.این ماشین هم همیچین حسی داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    وووووووووااااااااااااااتتتتتتتتتتتتتتتتتت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    این چیه دیگه !!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      چیزی است که می توان در سیلندرهای موتور آن پرایدی را جاسازی کرد
      در وصف عظمتش همینو تونستم بگم ?

      موافقم 1
      مخالفم 1
  12. Amir

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (237 ديدگاه)

    چیزی است که می توان در سیلندرهای موتور آن پرایدی را جاسازی کرد
    در وصف عظمتش همینو تونستم بگم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سرزمین آفتاب

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ابهت
    گنگ

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا