شورلت

فراخوان شورولت کروز برای پیشگیری از آتش‌سوزی

چپ شدن خودرو یکی از بدترین سناریوهای ممکن است. آتش‌سوزی پس از چپ شدن هم یک پله بالاتر قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که جنرال موتورز یک فراخوان جدید را اعلام کرده است.


بنا به گفته‌های سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا برخی نمونه‌های معین شورولت کروز دارای نقصی هستند که در زمان تصادف منجر به چپ شدن نشتی سوخت رخ داده و احتمال آتش‌سوزی وجود دارد.


این مشکل در مدل‌های سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ وجود داشته و تنها مختص ‌تریم LS است. حتی در این میان نیز تنها محصولات مجهز به پیشرانه‌های بنزینی که دارای کیت پنچرگیری بجای لاستیک زاپاس هستند تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.


بنابراین مالکان خودروهایی که در این بازه قرار نمی‌گیرند نباید نگران باشند اما خودروهای تحت تأثیر این فراخوان باید به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند تا یک حلقه قفلی روی باک سوخت نصب شود تا این حلقه بتواند از آسیب به حسگر بخار باک در زمان تصادف جلوگیری نماید و بدین ترتیب نشت سوخت و در پی آن آتش‌سوزی رخ ندهد.


خوشبختانه این مشکل در کف جاده مشاهده نشده بلکه در خلال تست‌های شرکت برای نسخه‌های پیش‌تولیدی مدل سال ۲۰۱۹ کشف شده و جنرال موتورز نیز سریعاً مقامات را از آن مطلع کرده است.


هنوز قطعات موردنظر برای این فراخوان آماده نیستند اما مالکان خودروهای یاد شده که تخمین زده می‌شود ۱۱۱۹۶۶ نفر هستند باید منتظر اطلاعیه‌های شرکت باشند.


در بازه زمانی نوامبر سال ۲۰۱۵ تاکنون حدود ۴۵۰ هزار دستگاه شورولت کروز در آمریکا فروخته شده بنابراین این فراخوان تنها حدود یک‌چهارم مدل‌های فروخته شده را شامل می‌شود. البته به یاد داشته باشید که تاریخ‌های تولید دقیقاً با تاریخ‌های فروش مطابقت ندارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا