شورلت

از کار افتادن گیربکس شورولت کوروت جدید!

یک دستگاه شورولت کوروت C8 صفرکیلومتر پس از رسیدن به کیلومتر ۵۰ با خرابی و تعویض گیربکس مواجه شد! بنا به گفته یکی از کارکنان نمایندگی‌های جنرال موتورز، این خودرو با در نظر گرفتن توصیه‌های سازنده رانده شده و مشکل خاصی نداشته است.

جنرال موتورز دقت زیادی در پیشگیری از آسیب قوای محرکه کوروت جدید در اولین ماه‌های تحویل این خودرو داشته و پشت آمپرها به گونه‌ای برنامه ریزی شده که ردلاین پایین‌تری در چند صد کیلومتر اول داشته باشد. همچنین نرم‌افزار قوای محرکه به گونه‌ای طراحی شده که در ۸۰۰ کیلومتر اول گشتاور دنده‌های یک و دو محدودتر باشد؛ اما این کار مانع از خرابی گیربکس کوروت صفرکیلومتر نشده است. گیربکس این خودرو مستقیماً به سازنده فرستاده شده تا مشکلات آن بررسی شود.

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گوید در این گیربکس کمی نشتی روغن گیربکس دیده شده و همچنین بررسی‌ها نشان داده این گیربکس دارای کد مربوط به فشار روغن دیفرانسیل لغزش محدود بوده است.

مشکلاتی همچون گیربکس خراب برای خودروهایی که در مراحل اولیه تولید قرار دارند عادی به نظر می‌رسد. برای مثال برخی نمونه‌های کوروت نسل هفتم نیز در ماه‌های اول تولید خرابی‌های شدیدی در پیشرانه داشته‌اند و همین موضوع درباره فورد اکسپلورر و لینکلن آویاتور نیز صدق می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر اظهار نگرانی درباره قابلیت اطمینان درازمدت کوروت جدید با توجه به چنین مشکلاتی منصفانه نیست. سازنده گیربکس یعنی کمپانی Tremec شاید اقدام به بازنگری در طراحی برخی قطعات کند تا گیربکس مطمئن‌تر از قبل باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. هادی 8 سیلندر

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (458 ديدگاه)

    نسل قبل همین شرکت مدل ۶۰۷۰ رو برای c7 زد که شتاب و دوام زیادی داشت
    امتحانش پس داده قطعا با یه فراخان حل میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1846 ديدگاه)

      کار هر کس نیست خرمن کوفتن

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مشکل خاصی نیست اگه رسانه ها بزرگش نکنن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      بزرگش می‌کنن خیلی هم زیاد….
      این ماشین با این قیمت ، پرفورمنس و کیفیتی که داره هر چی ماشینه اسپورت رقیب هست را زیر سوال برده ، پس شاهد یک موج رسانه ای شدید خواهیم بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رزیتا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    یک در میلیون شاید همچین اتفاقی واسه کوروت بیوفته ، پس دوتا بنجل ساز و گاری ساز بزرگ ((سایپا و ویرانخودرو)) چی؟؟؟ که از هر 1000 تا تولیدشون 999 تاش مشکل داره !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (370 ديدگاه)

      هیچ ارزونی بی دلیل نیست ، تست های نسل قبلش رو ببینید تو یوتیوب مدل zr1 وسط چنتا تست معتبر یا داغ میکرد یا ecu ارور میداد

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. MAHDI

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        در تست و بررسی گرند تور در تست کوروت ZR1 هم یهو گیربگس به مشکل بر خورد. دقیقا یادم نیست چه مشکلی براش پیش اومد اما دود زیادی ازش بوجود اومد و جرمی با ناراحتی از ماشین با ترس خارج شد.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Elmiraj

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3114 ديدگاه)

          ZR1 اصلا برای دریفت ساخته نشده که این آقای کلارسون باهاش دریفت می‌زد…!!!
          البته از کسی که کانتیننتال دهه هفتادی را برد پیست بیشتر از این انتظار نمی رفت…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1167 ديدگاه)

          اون دود واسه صفحه کلاچش بوده که بعد از کلی دریفت نا موفق به وجود اومد خودشم گفت
          ولی ندیدم با ناراحتی و وحشت از ماشین پیاده بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. JDM

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (126 ديدگاه)

          اون دود مال صفحه کلاج یود.
          گیربکس های اتوماتیک توربین دارن و توربین هم هیدرولیکه یعنی با روغن کار میکنه.ولی تموم شدن و یا ذغال شدن صفحه کلاج تو گیربکسای دستی طبیعیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. 911 lover

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (32 ديدگاه)

          اگه اون قسمتو با دقت دیده باشی جرمی مدت خیلی زیادی داشت سعی میکرد دونات بزنه اما نمیتونست بخاط همین کلاچ یا صفحه کلاج دود کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. OMID

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          کلاچ داغ کرد که خوده کلارکسون هم گفت تقصیر خودش بوده
          بعدش هم سرد شد و تمام هیچ مشکلی هم برای گیربکس پیش نیومد بعدش با همون ماشین رفتن بیرون
          یه ده باری اینو به شما گفتم اما کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. mehdi

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (256 ديدگاه)

        این مشکل گیرباکس مشکل شوی نیست مشکل سازنده گیرباکس هس که باید جوابگو این مشکل باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    عجب !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    از اولشم گفته بودم فقط مهندسی آلمان ولی فقط منفی میدادین آلمان پول مهندسیش میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Elmiraj

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      پس این همه فراخوانی که میدن فیلمه…؟!؟!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hamidreza

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      راستش مهندسی فقط آلمان نیست
      ماشین های آلمانی درسته که شاید پرفورمنس و کیفیت قطعات بالایی داشته باشند اما خرابیشون زیاده و همین ریزه کاری ها کار رو خراب میکنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چرا فکرمیکنید چیز عجیبیه / پیش میاد – تمام ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hamidreza

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    آقای هادی 8 سیلندر
    شما که c8 رو با تموم ماشینا مقایسه میکردی تحویل بگیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی 8 سیلندر

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (458 ديدگاه)

      الان نگاه کردم این گیربکس مثل همون TR 6070 امید وارم فقط مشکل انتقال باشه تا دنده ها اگه اون باشه باید از اول بسازن
      حیف خبر خوبی نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید 110

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (4 ديدگاه)

        احسنت. با اینکه طرفدار امریکا و ماشینهای 8 سیلندره چقدر زیبا جواب داد. نه بی ادبی و توهین ، نه دفاع بیجا.قابل توجه “Elmiraj” و دوستان دیگه ای که به کشور خاصی تعصب بیجا دارند. سعی کنیم با اینکه از شرکت یا کشور خاصی خوشمون میاد از اشکالاتش دفاع مسخره و بیجا نکنیم همین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. M3csl

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (76 ديدگاه)

    خرابی بعد ۵۰ کیلومتر،،،

    یعنی با کالسکه بچه ۵۰ کیلومتر بری خراب نمیشه،،،

    بجاش تند میره،،خیلی تند،ولی بعد ۵۰ کیلومتر میشه کُند،خیلی کند.یه چیزی تو مایه های ساکن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      خیلی تند می‌ره
      اعتراف سخت ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M3csl

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (76 ديدگاه)

        خیلی تند میره،
        خیلی تند هم به … میره،
        شکست سخت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamidreza

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          اصلا شکست نیست
          با رفع مشکل بسیار بهتر از هر حریفی (از نظر قیمت ) پیش میره و همه رو درو میکنه
          فقط طراحی پشتش رو ببینید
          وای خدا عالیه این

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. meysam

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    عکس اول آبیه رو نگاه کنین. همین طراحی رو تو هر برند دیگه ای بجز آمریکاییها میدیدی کمتر از 200 هزار دلار نمیدادن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا