فورد

تست داینوی شلبی GT500 جدید با نتیجه‌ای بحث‌برانگیز

فورد موستانگ شلبی GT500 2020 طبق گفته‌های سازنده قدرت ۷۶۰ اسب بخاری دارد. حالا که نمونه‌های تولیدی این خودرو به دست مشتریان رسیده بنابراین اولین تست داینوی شخصی این خودرو انجام شده است. در این کلیپ می‌توانیم تولید قدرت ۷۰۵ اسبی در چرخ ها را ببینیم که باعث می‌شود فکر کنیم GT500 قدرت بیشتری نسبت به گفته‌ها دارد. البته ما فعلاً نمی‌توانیم نتیجه‌گیری قطعی را دراین‌باره انجام دهیم.


ما قبلاً از این دست تست‌ها را مخصوصاً درباره‌ی تست داینوی مشهور کوروت C8 جدید دیده‌ایم که در آن مورد موتور ترند گفت این خودرو بسیار قوی‌تر از آمار و ارقام اعلامی کوروت است؛ اما خطای داینو در مورد کوروت مشهود بود.

اما برسیم به شلبی GT500 که معمولاً اتلاف ۱۵ درصدی قدرت در خط انتقال پذیرفتنی بوده و بنابراین این خودرو باید قدرت حدود ۶۵۰ اسب بخاری در چرخ ها داشته باشد اما خب عدد به دست آمده در داینو چیز دیگری است. با توجه به نتایج به دست آمده در این تست باید گفت فورد موستانگ شلبی GT500 جدید در واقع قدرت حدود ۸۲۵ اسب بخاری دارد که کاملاً قابل‌توجه است.


فورد قبلاً نیز قدرت برخی از مدل‌های موستانگ را کمتر از حد واقعی اعلام کرده که یکی از موارد مشهور آن کبرا SVT سوپرشارژر ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ بوده که قدرت رسمی آن ۳۹۰ اسب بخار اعلام شده بود اما اکثر افراد باور داشتند قدرت خودرو در واقع ۴۲۵ اسب بخار است.

آیا قدرت GT500 جدید ۶۵ اسب بخار کمتر اعلام شده است؟ به نظر ما چند دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد این‌گونه نیست. اول اینکه گیربکس دوکلاچه شلبی می‌تواند آن ۱۵ درصد اتلاف را کم کند. برای اینکه اعداد و ارقام باهم جور باشند اتلاف قدرت در خط انتقال باید حدود ۸ درصد باشند که کمی دور از ذهن است. همچنین ما نمی‌دانیم که این گیربکس چه راندمانی دارد و این متغیر به‌صورت مجهول باقی مانده است.


همچنین تفاوت‌هایی در فرایند اعلام قدرت فورد با آن چیزی که در تست‌های داینو دیده می‌شود وجود دارد. تست‌های داینو معمولاً از نظر قدرت روی میل‌لنگ خیلی علمی عمل نمی‌کنند. نتایج داینوهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد و البته شرایط اتمسفری هم‌ روی قدرت پیشرانه تأثیر دارند. ما باید به احتمال خطای کاربر هم اشاره کنیم اما در کل این احتمال وجود دارد که فورد قدرت موستانگ شلبی GT500 جدید را کمتر از حد واقعی اعلام کرده باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    شرارت از چشمای این ماشین می باره
    فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ رنگ آبی با دو خط GT مشکی
    یکی از آرزوهای بنده در این دنیاست ؛ این ماشین عشقه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اصلا نمیشه به این تستها اعتماد کرد.اصلا داینو یه چیزه با ثبات نیست و ممکنه یکی تو ارتفاع پایین باشه یکی بالا.مثلا اگر تو لاپاز بولیوی تست داینو بگیری با تسط یه منطقه کنار دریا کلی فرق داره.فقط تست سر میلنگ درسته و منم همونو دوست دارم.تو همون داینو دو نوع داریم که اینرشیالش نزدیک میشه به رقم سر میلنگ.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Joker

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (530 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش ماشین با ارزشیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    کاری به خطای احتمالی داینو ندارم
    کاری به شرکت های مختلف هم ندارم چون خیلی از شرکت های المانی و انگلیسی و امریکایی این قضیه رو داشتن اما بنظرم اگه روش تبلیغاتی نوینی هست، خیلی مسخره شده و دیگه مورد توجه نیست
    حداقل برای من اینجوریه و دیگه برام مهم نیس فلان محصول چقد قدرت داره چون احتمالا بعدش داینو میزنن و‌میگن بیشتر بوده و‌…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شاهین

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    حلالش باشه
    اصن از نوع گاز خوردنش معلومه چه غولیه نیازی به تست نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا