فورد

استفاده از حسگرهای بیومتریک در محصولات آینده فورد

اگر مدیرعامل کمپانی فورد آقای مارک فیلدز راه خود را ادامه دهد شاید خودروی آینده‌ی شما با مجموعه‌ای از حسگرهای بیومتریک عرضه شود.


طبق گفته‌های فورچون، فیلدز تماس‌هایی با شرکت فلکس Flex که سازنده‌ی دستگاه‌های پیگیری تناسب‌اندام از جمله فیت بیت است داشته تا بدین طریق راه‌هایی برای نصب حسگرهای بیومتریک در خودروها ایجاد شود. فورد و فلکس که قبلاً در زمینه‌ی حسگرهای رانندگی نیمه خودران با یکدیگر همکاری نموده‌اند به دنبال استفاده‌های پزشکی از حسگرهای جدید هستند.


مدیر بازاریابی فلکس که در کنفرانس سلامتی در سن دیگو سخنرانی می‌کرد گفت حسگرهای بیومتریک می‌توانند علاوه بر سایر موارد، خواب رفتن فرد را تشخیص دهند.
او گفت:

دلیلی که من به پزشکی علاقه‌مند شدم این است که فهمیدم حسگرهای بیومتریکی وجود دارند که در واقع می‌توانند در خودروها نصب شوند و این حسگرها می‌توانند وضعیت بیولوژیکی فرد را تشخیص داده و بفهمند که آیا راننده به خواب رفته یا نه و در این صورت خودرو باید پاسخ دهد.


جدای از احتمال کاربرد حسگرهای بیومتریک در محصولات آینده‌ی فورد، این برند می‌تواند از حسگرهای CO2 نیز استفاده کند. اگر کودک یا حیوانی در خودروی قفل‌شده‌ای مانده باشند حسگرها می‌توانند راننده را آگاه کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. احسان(احسان سابق)

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    همین چند وقت پیش تو امریکا یه مادر گیج و ابله میره خرید یادش میره بچش رو از تو ماشین دربیاره و بچه میمیره. واقعا این وقتا این تکنولوژی های به ظاهر بی اهمیت واقعا نجات بخشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا