فورد

اعلام مشخصات نسل جدید فورد اکسپیدیشن

فورد مشخصات موتوری نسل جدید SUV فول سایز اکسپیدیشن و همین‌طور فیس‌لیفت تراک F150 را منتشر کرده است. از F150 شروع می‌کنیم. این تراک به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ کاملاً جدید ۳.۳ لیتری V6 عرضه شده که به فناوری تزریق مستقیم سوخت مجهز است. این موتور جایگزین پیشرانهٔ قبلی ۳.۵ لیتری V6 شده است و طبق اعلام فورد ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۸ نیوتن متر گشتاور دارد که نشانگر افزایش ۸ اسب بخاری قدرت و ۱۶ نیوتن متری گشتاور نسبت به موتور قبلی است.

اما کسانی که به دنبال موتور قوی‌تری هستند می‌توانند نسل دوم موتور ۲.۷ لیتری اکوبوست را انتخاب کنند که به لطف استفاده از سیستم تزریق مستقیم سوخت دوگانه، ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. درنهایت موتور بالاتر نیز یک واحد ۵ لیتری V8 است که قدرت آن به ۳۹۵ اسب بخار و گشتاورش به ۵۴۱ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین این موتور هم نسبت به قبل ۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند. همچنین فورد برای اولین بار یک پیشرانهٔ ۳ لیتری دیزل را هم برای F150 ارائه کرده که البته هنوز مشخصات آن‌را را اعلام نکرده است اما سازندهٔ آمریکایی تأیید نموده که این موتور در بهار آینده به بازار عرضه خواهد شد. بیشتر این موتورها به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید متصل خواهند بود درحالی‌که همهٔ آن‌ها به سیستم توقف/حرکت مجهز هستند.

از طرف دیگر، نسل جدید اکسپیدیشن صرفاً با یک موتور ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست عرضه می‌شود که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۶ نیوتن متر گشتاور دارد. این در حالی است که فورد یک نسخهٔ بالا رده از این SUV فول سایز را نیز با نام اکسپیدیشن پلاتینوم ارائه کرده است که این مدل مجهز به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ مذکور است و ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در هردو مدل نیروی پیشرانه توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید انتقال پیدا می‌کند. نسل جدید اکسپیدیشن در دو نسخهٔ معمولی با نام XLT و کشیده با نام XLT Max عرضه می‌گردد.

اما غیرازاین، فورد قبلاً یک پکیج آفرود بنام FX4 را برای F150 و نسل قبلی اکسپیدیشن ارائه می‌کرد و حالا این پکیج را برای نسل جدید اکسپیدیشن هم ارائه کرده است که برای هردو نسخهٔ XLT و XLT Max قابل سفارش است. این پکیج شامل مجموعه‌ای از تجهیزات مناسب برای آفرود می‌شود که عبارت‌اند از کمک‌فنرهای باز تنظیم‌شدهٔ عقب، دیفرانسیل لغزش محدود عقب با کنترل الکترونیکی و گارد شن و ماسه که از تجمع گِل و ماسه در روی رادیاتور و خنک‌کنندهٔ گیربکس جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، مجموعه‌ای از تغییرات ظاهری جزئی نیز برای اکسپیدیشن FX4 در نظر گرفته شده است که بزرگ‌ترین آن‌ها ارائهٔ رینگ‌های ویژهٔ ۱۸ اینچی است که با لاستیک‌های تمام جاده‌ای میشلن پوشیده شده‌اند. علاوه بر این، نشان FX4 هم روی بدنهٔ خودرو نصب شده است.

این رینگ‌ها فقط نمایشی نیستند بلکه به گفتهٔ فورد دارای پره‌های کلفت‌تر و ساختاری متفاوت با سایر رینگ‌های اکسپیدیشن هستند تا در هنگام آفرود مستحکم‌تر و بادوام‌تر باشند. همچنین گفته شده پکیج FX4 به‌ویژه در خاورمیانه به فروش می‌رسد یعنی جایی که اکسپیدیشن محبوبیت بالایی دارد. مدیر بازاریابی فورد نیز گفته است که فورد ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که پکیج FX4 را فقط برای نسخهٔ استاندارد اکسپیدیشن ارائه کند چراکه این مدل کمی کوچک‌تر بوده و برای استفاده‌های آفرود مناسب‌تر است؛ اما درنهایت این پکیج برای هر دو نسخه ارائه شد.

رقبای مستقیم اکسپیدیشن FX4 کم هستند اما شامل خودروهایی مانند شورلت تاهو Z71 و تویوتا سکویا TRD Sport می‌شود. فروش نسل جدید فورد اکسپیدیشن از اواخر پاییز امسال آغاز خواهد شد و قیمت آن نیز طی هفته‌های آینده اعلام می‌گردد. این ماشین برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو رونمایی شد و به دلیل برخورداری از ساختار آلومینیومی، حدود ۱۴۰ کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده درحالی‌که توانایی کشش ۴.۲ تن بار را نیز دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. CNA

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    خیلی عالیه فضای داخلی فوق العاده
    موتور خوب
    طراحی عالی
    همه چی بی نقص

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      نقطه ضعف طراحی : چراغ های عقب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (552 ديدگاه)

    قوطی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بیژن

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    جای خطوط مونتاژش توو بازار بزرگ خاورمیانه ( ایران) خالیه…
    اگه ده ی پنجاه برمیگشت ، شاهد یه زلزله بزرگ توسط Gm, Ford , و بیوک بودیم???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا